er was deze week geen leveringen meer. dus heb vooral met de klanten bezig geweest. het was de eerste week van de totale uitverkoop. 20% korting op alle schoenen en 10% op tassen en accesoires. dus het is wel druk geweest. ik moest naar de kopiecenter tegenover promessa om paar papieren te laten afdrukken voor op te hangen aan de etalages zodat mensen wisten dat het uitverkoop is. heb ook nog samen met may de blaren die voor de winkel stonden opgekuist zodat het wat netter was en mensen niet ozuden uitschuiven ofz. mag nog altijd telefoon opnemen als er telefoon gaat. er heeft een klant gebelt voor te vragen of we een bepaald merk hadden. die hadden we niet. er zijn nogal veel klanten gekomen.? omdat het eerste week van uitverkoop was. er is bv. een klant binnengekomen voor paar pumps. omdat ze geen chique schoenen had, en ze wou er graag. heb haar dan paar zwart laké pumps verkocht. heb er eerst paar laten zien die ze gepast heeft. en wat over die schoenen vertelt. ze vond uiteindelijk die zwarte van nathan het mooiste. dus heeft ze voor die gekozen. volgende dag is ze weer gekomen, en wou ze nog shcoenen. niet zo hoge, dus heb ik er weer een paar laten zien en heeft ze uiteindelijk een paar bruine gekozen.
Er is weer levering binnen gkeomen. deze keer waren het botten. 2 soorten dus het was niet zoveel. die moesten we dan prijzen en per maat zetten. de prijskaartjes voor schoenen zijn anders dan die van tassen. het zijn witte papiertjes rechthoekige met de prijs, artikel nr. kleur en merk op. en die knippen we dan af in strookjes. en we steken ze allemaal in de juiste doos. we sorteren die dozen in de winkel van groot beneden naar klein boven. en de kleinste schoene halen we eruit en zetten we op de schoendoos stapel zodat de potentiele klanten kunnen zien wat voor schoenen het is. de winkel ook beetje ordelijk gehouden. het was die dag ook opendeurdag dus may was allemaal hapjes gaan halen die hebben we in stukjes gesneden een mooie tafel opgemaakt in de winkel zodat de mensen er van konden smullen. met maar wijnglazen erbij voor een lekker gals wijntje. ik mag ook altijde de telefoon opnemen. dus heb dat ook paar keer gedaan. dan meost ik ook nog is zelf bellen naar een andere winkel om te vragen of ze die bepaalde schoenen hadden. er zijn weer heel wat klanten gekomen. die meost ik dan weer verder met passen etc. er was een klant die heel graag die bepaalde schoen wou. maar het maatje was een beetje groot en we hadden geen kleiner meer en ze twijfelde hele tijd uiteindelijk hebben we naar een andere winkel gebelt of ze die nog hadden. maar spijtig genog hadden ze die daar ook niet meer. dus klant vond het wel erg. dan is er ook nog een mevrouw gekoemne die iegnelijk alleen haar shcoenen kwam halen. maar dan heeft ze toch nog een tas gezien daar wat over vertelt de voordelen etc. en heeft ze die tas dan ook uiteindelijk mee genomen. vrijdag hebben we niet zo veel klanten gehad. het was toen nog opendeurdag dus hadden we opnieuw een opgedekte mooie tafel staan. heb weer paar klanten geholpen. heb toen twee paar schoenen verkocht en may drie paar.
Er is weer een hele hoop leveringen binnen gekomen. tassen van nathan waren het deze keer. die moesten we nakijken en prijzen. we hebben kleine kaartjes van nathan waar we het artikel nr. en prijs opschrijven. en met een touwtje binden we die dan vast aan het tasje zelf. daarna moesten we die in de etalage zetten. ik mocht weer afrekenen. dat gaat zoals gewoonlijk. vragen of ze klantenkaart hebben die invullen. daarna shcoenen inspuiten als het moet, terug in de schoenendoos en in de een zak. daarna prijs afrekenen. en dat is het. May was er even niet dus ik stond 10 minuten alleen in de winkel. er kwam nog een levering binnen daar moest ik dan een handtekening zetten. voor de rest moest er niks van gebeuren. winkel een beetje op orde zetten zien dat de schoenen goed staan, de tassen goed staan. er kwamen nog shcoenen binnen van Nero Giardinni en een mevrouw moest die hebben, we hadden haar maatje niet meer. dus moesten we het opschrijven, haar gegeven enzo, en zodra het binnenkomt moesten we haar opbellen. Er zijn meerdere klanten binnengekomen. heb ze verder geholpen. schoenen laten passen, allemaal verschilllende. voordelen en nadelen opgesomd, mijn mening moeten geven. en dan heeft ze zelfs moeten besluiten welke schoen ze wou hebben.
Deze week was het niet zo druk. af en toe bezig geweest met klanten. verder gewerkt aan het stok op excel. met leveringen bezig geweest. en telefoons opnemen.
Er waren weer paar leveringen binnen gekomen. Ik moest mee controleren. Als klanten iets kopen moest ik afrekenen. we hebben samen de schoenen geprijsd. Klantenkaarten in wullen. Winkel beetje ordennen. Met excel voor het eerst moeten werken. ze heeft me alles uitgelegd en ging dat ging goed. moest het stok inorde maken in excel. was leuk om te doen. klanten verder geholpen en verkopen natuurlijk.
Er kwamen 3 dozen binnen van Guess. die moest ik nachecken. Ik mocht aan de kassa staan en afrekenen. je moet eerst vragen of ze een klantenkaart hebben. (Klantenkaart: die worden in de winkel zelf bijgehouden achter de kassa, allemaal alfabetisch gerangschikt. je haalt de juiste eruit schrijft de datum en prijs op. en steekt het terug in zijn plaats.) daarna spuit je de schoenen in die ze gekocht hebben. en daarna pak je ze in. ze betalen en je geeft de zak aan de klant. We hebben ook de prijzen op de tassen geplakt. we hebben de balie moeten proper maken. Als er klanten wareen heb ik ze geholpen. het is wel moeilijker dan bij kleren. je moet er even aan wennen. Maar dat komt allemaal in orde na een tijdje. Als een klant een schoen wilt passen moet de verkoopster (ik of May) het echt aandoen bij de klant. ik moest ook telefoons oppakken. en dat lukt wel goed. wat moet je dan allemaal zeggen. Goeiendag, promessa turnhout. ik heb ook in verband met een factuur moeten telefoneren.
Ik ben Eftun Özden, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Eftun.
Ik ben een vrouw en woon in Turnhout (België) en mijn beroep is Verkoop.
Ik ben geboren op 11/03/1991 en ben nu dus 34 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .