Inhoud blog
  • M-commerce, nuttig voor de marketeer
  • wikipedia, nuttig voor de marketeer
  • You Tube, nuttig voor de marketeer
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben els
    Ik ben een vrouw en woon in Sint-Lievens-Houtem (Belgiƫ) en mijn beroep is student.
    Ik ben geboren op 07/02/1987 en ben nu dus 38 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: paardensport.
    els blogt

    17-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M-commerce, nuttig voor de marketeer

    Mobile Commerce (ook bekend als M-Commerce) is het vermogen om te handelen met behulp van een mobiel apparaat zoalsa mobile phone ( or cell phone ), a PDA , a smartphone while on the move,and other emerging mobile equipment,like dashtop mobile devices. een mobiele telefoon, een PDA, een smartphone en andere mobiele apparatuur.  In an academic definition (Tiwari and Buse, 2007, p. 33) it is characterzied in the following terms:Een belangrijk element hieruit is draadloos. Dit is namelijk het punt waarop M-commerce zich onderscheidt van E-commerce. Andere belangrijke elementen van M-commerce zijn onbegrensd, overal en altijd.

    De invoering van M-commerce kan afhankelijke van de specifieke invulling vele voordelen bieden zoals:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    • Uitbreiding van het aantal verkoopkanalen (meer online verkoop)
    • Betreden van nieuwe markten tegen lage kosten (andere doelgroepen)
    • Kostenbesparing door stroomlijning bedrijfsprocessen en distributieprocessen
    • Serviceverbetering door stroomlijning bedrijfsprocessen en distributieprocessen
    • Ontwikkelen van 1-op-1 relaties met klanten (one-to-one marketing)
    • Klantgerichte productie en dienstverlening (mass-customization, joint-design)
    • Verkorten time-to-market (ook wel time-to-consumer genoemd)
    • Verbetering van service door verbetering van de informatievoorziening
    • Versterken onderhandelingspositie met leveranciers en afnemers
    • Afhankelijkheid van partijen in de keten verminderen
    • Kostenbesparing door telewerken (virtuele organisatie)
    • Verbeteren van de bereikbaarheid en beschikbaarheid (24-uurs dienstverlening)

    M-commerce kan op de volgende manieren bijdragen aan de primaire bedrijfsstrategie en concurrentiestrategieƫn van bedrijven:

    • Verlagen transactiekosten (operational excellence)
    • Verbeteren en vernieuwen van producten en diensten (product leadership)
    • Verbeteren van klantgerichtheid en klantwaarde (customer intimacy)

    De volgende eigenschappen geven M-commerce een unieke toegevoegde waarde:

    • vrijheid
    • altijd en overal beschikbaar
    • persoonlijk
    • gebruiksgemak





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 17/12-23/12 2007

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • filmpje Ralph Lauren
  • meer over wikipedia


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs