Inhoud blog
  • M-commerce, nuttig voor de marketeer
  • wikipedia, nuttig voor de marketeer
  • You Tube, nuttig voor de marketeer
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben els
    Ik ben een vrouw en woon in Sint-Lievens-Houtem (België) en mijn beroep is student.
    Ik ben geboren op 07/02/1987 en ben nu dus 38 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: paardensport.
    els blogt

    17-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.M-commerce, nuttig voor de marketeer

    Mobile Commerce (ook bekend als M-Commerce) is het vermogen om te handelen met behulp van een mobiel apparaat zoalsa mobile phone ( or cell phone ), a PDA , a smartphone while on the move,and other emerging mobile equipment,like dashtop mobile devices. een mobiele telefoon, een PDA, een smartphone en andere mobiele apparatuur.  In an academic definition (Tiwari and Buse, 2007, p. 33) it is characterzied in the following terms:Een belangrijk element hieruit is draadloos. Dit is namelijk het punt waarop M-commerce zich onderscheidt van E-commerce. Andere belangrijke elementen van M-commerce zijn onbegrensd, overal en altijd.

    De invoering van M-commerce kan afhankelijke van de specifieke invulling vele voordelen bieden zoals:

    • Uitbreiding van het aantal verkoopkanalen (meer online verkoop)
    • Betreden van nieuwe markten tegen lage kosten (andere doelgroepen)
    • Kostenbesparing door stroomlijning bedrijfsprocessen en distributieprocessen
    • Serviceverbetering door stroomlijning bedrijfsprocessen en distributieprocessen
    • Ontwikkelen van 1-op-1 relaties met klanten (one-to-one marketing)
    • Klantgerichte productie en dienstverlening (mass-customization, joint-design)
    • Verkorten time-to-market (ook wel time-to-consumer genoemd)
    • Verbetering van service door verbetering van de informatievoorziening
    • Versterken onderhandelingspositie met leveranciers en afnemers
    • Afhankelijkheid van partijen in de keten verminderen
    • Kostenbesparing door telewerken (virtuele organisatie)
    • Verbeteren van de bereikbaarheid en beschikbaarheid (24-uurs dienstverlening)

    M-commerce kan op de volgende manieren bijdragen aan de primaire bedrijfsstrategie en concurrentiestrategieën van bedrijven:

    • Verlagen transactiekosten (operational excellence)
    • Verbeteren en vernieuwen van producten en diensten (product leadership)
    • Verbeteren van klantgerichtheid en klantwaarde (customer intimacy)

    De volgende eigenschappen geven M-commerce een unieke toegevoegde waarde:

    • vrijheid
    • altijd en overal beschikbaar
    • persoonlijk
    • gebruiksgemak



    17-12-2007 om 21:52 geschreven door els  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wikipedia, nuttig voor de marketeer

    Wikipedia wordt opgebouwd door vele duizenden mensen uit de hele wereld: wetenschappers, hobbyisten, studenten, experts en mensen met een goede algemene ontwikkeling. De informatie is dus in vele gevallen betrouwbaar en objectief van aard. Iedereen kan aan Wikipedia bijdragen, ook anoniem. Er is geen limiet aan het bijdragen, sommigen doen dit incidenteel, anderen dagelijks. Alle tekst kan door iedereen bewerkt worden, dus als iemand aan een kort artikel begint kunnen er een aantal anderen aan verder werken tot het een volwaardig encyclopedisch artikel is.

    Wikipedia als hulpmiddel bij marketing is een nieuwe ontwikkeling. Deze internet toepassing maakt het mogelijk doelgroepen meer bij het bedrijf en producten te betrekken. De informatie kan dagelijks worden geüpdatet en dit zeer snel en kostenloos. Bovendien kan je heel gemakkelijk de link leggen naar de website van uw bedrijf wat voor meer bezoekers kan zorgen.

     

    Met een Wiki maak je “user generated content” mogelijk. In de consumenten- en ook B2B wereld is sprake van een overkill aan informatie en reclame. De communicatie is veelal top down oftewel een marketing push. Met een Wiki draai je het ‘communicatie spelletje’ om. De doelgroep is aan het woord en bepaalt wat gecommuniceerd wordt. Dat is pas echt ‘bottum up’ en een echte marketing pull ontstaat.

     

    Commerciële uitingen en advertenties zijn voorlopig nog niet toegelaten op Wikipedia, maar er kan wel subtiel naar verwezen worden in de tekst doormiddel van een link.

     

    Een voorbeeld hiervan is Coca Cola. Als we dit intypen in de zoekfunctie bij Wikipedia komen we terecht op een volledige pagina informatie over dit bedrijf en over de producten. Als we een aantal links volgen komen we terecht bij reclamecampagnes die Coca Cola in de loop der jaren gemaakt heeft, onder andere de kerstcampagne met de verlichte bus.


    17-12-2007 om 21:49 geschreven door els  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.You Tube, nuttig voor de marketeer

    You Tube is volledig gratis en heel gebruiksvriendelijk. Iedereen die wil kan een account aanmaken en een video uploaden gaat gemakkelijk en snel. De website is drukbezocht en spreekt mensen aan van alle leeftijden. Allemaal voordelen die een marketeer van pas kunnen komen en waarmee ze rekening kunnen houden bij het opstellen van een communicatieplan.

    Via You Tube kunnen consumenten beter betrokken worden bij het bedrijf. Als bedrijf kan je heel eenvoudig en gratis de mensen een blik achter de schermen geven zonder dat je hier tijd moet voor vrijmaken en zonder dat er een een grote groep doorheen je bedrijf wandelt. Bedrijven kunnen ook hun klanten inzetten voor het maken van reclamefilmpjes die ze heel gemakkelijk online kunnen zetten. En een derde goede reden is dat een bedrijf via You Tube zijn excuses kan aanbieden als er zich een crisissituatie heeft voorgedaan. Met een enkele inspanning kunnen klanten de excuses en de verklaring te horen krijgen. Dat spreekt mensen aan. Ze voelen zich nauwer betrokken en individueel aangesproken.

    Een mooi voorbeeld van deze strategie is het modebedrijf Ralph Lauren[1]. Zij hebben al langer dan vandaag ontdekt dat filmpjes plaatsen op You Tube loont. Hun modeshows, producten, winkels of een blik achter de schermen zijn allemaal al online te zien. Ook andere designers zijn hierop te vinden zoals bijvoorbeeld Victoria Secret, Calvin Klein en Gap.


     

     

    17-12-2007 om 21:39 geschreven door els  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/elsblogt

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    17-12-2007 om 21:31 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 17/12-23/12 2007

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • filmpje Ralph Lauren
  • meer over wikipedia


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs