• Van camper naar hotel
  • Tofino - Nanaimo - Whistler - Sheridan lake

Canada roadtrip 2012

02-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van camper naar hotel
    Het zit erop onze campingtrip! Deze ochtend hebben we het grote gevaarte gaan afleveren en hebben we onze intrek genomen in een ruime hotelkamer! Ff wennen zoveel plaats. Vandaag zijn we gaan fietsen in Stanley park en daarna hebben we onszelf beloond met een relaxerende zwempartij gevolgd door chillen in de jacuzzi. Wat moet ne mens nog meer hebben !
    Morgen rond 16u (01u00 Belgische tijd) vertrekken we huiswaarts met het vliegtuig! We landen normaal gezien zondag om 10u20 in Schiphol. Tegen 12u hebben we dan een trein terug richting Belgium! We arriveren tegen 14u20 in Mechelen.

02-06-2012 om 02:50 geschreven door Ellen

28-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leaving the Rockies!
    Gisteren ploeterden we nog warm ingeduffeld in de sneeuw terwijl we vandaag met een kano op het Esmerald lake dobberden onder de brandende zon! We hebben hier echt alle seizoenen al meegemaakt! The Rockies waren fantastisch, onbeschrijfelijk en gigantisch! Hadden we nog maar een extra maand om het gebied wat meer te verkennen. We bezochten nog icefield parkway, Lake Louis, Banff en Field waardoor onze kilometerteller op 2200 km.
    De komende week staat de terugreis richting Vancouver gepland waar we vrijdagochtend onze camper terug moeten inleveren.
    Vandaag overnachten we in Revelstokes, een piepklein historisch dorpje in Mount Revelstokes National Park!
    Sil is momenteel het hout aan het hakken voor ons dagelijks avondvuur. Vanavond op het menu "canadian steak" op houtskool gebakken. Ik weet niet wat de boeren hier aan hun koeien geven maar die beesten zijn oveerrrrrheeerlijk!

Moesten we geen WIFI meer tegenkomen deze week, onze vermoedelijke terugroute (wij leven hier van dag tot dag en stoppen als we goesting hebben ): Salmon arms - Hope - Vancouver.

28-05-2012 om 04:14 geschreven door Ellen

26-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Icefield Parkway - Lake Louis
    Hier ondertussen diep de rockys ingetrokken, met overdonderende zichten, na elke bocht opnieuw en opnieuw!
    Hebben wat regen achter de rug, dan vollenbak zon en nu zitten we tot aan de knieen in de sneeuw, maar met een stralende zon!
    We zijn vandaag op het verste punt van de reis, Banff, en de grootste hoogte, vandaar!
    Ondertussen berenspray gekocht, want Ellen was niet meer te houden ... ;-) de wildlife komt in mei wel erg dicht bij de mens, aangezien ze op hogere hoogte geen eten kunnen vinden.

Nogal een geluk want op ons wandelpad( waar je om de 2 uur misschien iemand anders tegenkomt) stoten we tegen een mannelijke elk, en die zag ons niet graag komen ...  Hij naderde tot op 5m en hebben al onze moed moeten rapen om er voorbij te geraken. De vrouwtjes zijn aan het kalveren,waardoor de mannetjes agressief zijn. Even gevaarlijk als beren hier ...

We zetten onze laatste week in en genieten vollenbak!

26-05-2012 om 23:03 geschreven door Sil

26-05-2012 om 00:00 geschreven door Ellen

23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wells Gray Provencial park - Blue River - Jasper
    Berenteller staat officieel op 5! Bambiteller op 3 en eekhoornteller op ontelbaar! De wandelingen in berengebied zijn zeer mooi maar toch soms angstaanjagend. Op het pad zie je duidelijk de verse berensporen en drolletjes liggen waardoor  je weet dat er 1 in de buurt is. We maken zoveel mogelijk lawaai maar dat is soms voor ons zelf vermoeiend ! Al zingend noemen we iedereen zijn naam gevolgd door de achternaam Van Lint (zoals Sil wel meer doet ).
    Vandaag trekken we door naar Jasper, het eerste nationale park op de route. De komende week vertoeven we dus in The Rockies!

23-05-2012 om 00:00 geschreven door Ellen

20-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tofino - Nanaimo - Whistler - Sheridan lake
    Het is weer enkele dagen geleden maar hoe dieper we The Woods intrekken des te schaarser de WIFI.
    Vrijdag keerden we terug naar het vasteland met de Ferry. Via de prachtige sea to sky highway kwamen we aan in Whistler waar we meteen een geschikte campground vonden met een adembenemend uitzicht op de rockies! We werden bij het inchecken nog maar net ingelicht door de eigenaars dat er mogelijks beren op de campground aanwezig zijn of we zagen de eerste zwarte beer al lopen ter hoogte van the septic area, wat iets lager gelegen was. Iedereen van de campground was paraat, Ellen keek toe vanop afstand ! Ondanks dit feit toch schitterend geslapen en opgestaan met een stralende zon! Ideaal wandelweer! Eens alles ingeladen, vertrokken we met de camper richting het trendy skioord Whistler. Op de route daarheen hadden we prijs, onze eerste bearjam! Langs de weg stond mama beer te grazen met haar 2 jonkies! Waaghals Sil smeet de camper opzij, sprong eruit en deed enkele paparazimoves. Het is eens wat anders dan een ochtendfile op de Brusselse ring, we zijn duidelijk aangekomen in Bearcountry!
    Overnachten deden we in het Niarn falls provencial park. De avondmaaltijd werd vakkundig bereid op houtvuur door Barbecook Sil!
    Zondag treden we noordwaarts richting de koude! We maakten onze eerste sneeuwwandeling wat een schil contrast was met de zomerwandeling van de dag voordien.
    We stranden uiteindelijk aan Sheridan lake met de 1ste regenbui van de vakantie! De muggen zijn hier ook talrijk aanwezig maar voorlopig blijft het aantal beten beperkt.
    Morgen trekken we door Wells Gray provencial park, een van de mooiste parken in the Rockies.

20-05-2012 om 00:00 geschreven door Ellen

18-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria - Tofino
    Samengevat tot nu toe: waaaauwwww!!!! De landschappen hier zijn echt fenomenaal en gewoon onbeschrijfelijk! Campgrounds vinden om te overnachten is tot nu toe nog geen probleem geweest. Er zijn amper toeristen te bespeuren dus rust gegarandeerd. Sil geniet volop van de firepits die op bijna iedere campground aanwezig zijn. Firewood is te verkrijgen bij de plaatselijke ranger. We hebben ons een grillrooster aangeschaft zodat we kunnen bbq'en! Vanavond slapen we in een provinciaal park. Slapen in de natuurparken is echt back to basic. Geen elektriciteit of douches, enkel een kraantje water en een wc waar met een beetje geluk een "sjas" aan is! Morgen nemen we de Ferry terug naar het vasteland waar we onze tocht richting Whistler verder zetten! Vanaf morgen start dus onze wildlife teller.
    Tot een volgende WIFI hotspot (die zeer beperkt zijn in de natuur ;-))!

PS: Sil heeft alvast zijn favoriete winkel gevonden hier: Tim Horton, een Mc Donalds achtig iets vol donuts! I love Starbucks!

18-05-2012 om 02:00 geschreven door Ellen

15-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Downtown Vancouver please ...!
    Dierbare familieleden, als eerste merci voor de massale reactie !  Vandaag begon onze ochtend reeds vroeg. Rond 5u werden we de eerste keer wakker, tegen 7u besloten we op te staan (nog noooooiiittt eerder gebeurt op vakantie, wat een jetlag toch allemaal niet met zich meebrengt). Na een frisse douche telefoneerden we naar de camperverhuurder. Tegen 14u kwamen ze ons ophalen. We besloten dan maar om het stad in te trekken. Downtown Vancouver in de volksmond! Het openbaar vervoer is hier supergoed georganiseerd. De mensen zijn hier ook zeer behulpzaam. Als we nog maar 1 minuut naar onze kaart zaten te staren, werden we al aangesproken of ze ons konden helpen. Vancouver zelf is very big citylife en overbeStarbuckst. Op elke hoek van de straat kan je ook Japadog kopen! Hiervan hebben we nog niet durven proeven
    In de namiddag kregen we de sleutels van ons huis op wielen. Onze camper is de kleinste van zijn reeks maar toch nog enorm! Momenteel zitten we te wachten op de Ferry om naar Vancouver island te varen. Daar gaan we dan inkopen doen en een camping zoeken. Morgen gaan we de stad Victoria op dit eiland bezoeken. Hopelijk met even stralend weer als vandaag.

15-05-2012 om 03:17 geschreven door Ellen

14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En off we go...!
    Van een superlange dag gesproken! Deze ochtend liep om 5u15 de wekker af. Zeer pijnlijk moment ! Boterhammetjes gesmeerd en vertrokken richting Taxi Schoofs (merci Mark!!!) die ons later naar Brussel zuid bracht. Eens op de trein hadden we het geluk dat de enigste stinkende vrouw die richting Schiphol moest bij ons in het compartiment kroop...zeep en deo kan verlossing bieden ! Het inchecken op het vliegtuig verliep vlot en even later zaten we in de lucht ... Ook hier had Ellen het geluk naast een bodybuilder te zitten die deze keer wel goed rook! Respect voor diene vent want gedurende de 9u40 durende vlucht heeft hij amper tegen mij gestoten. Tijdens onze vlucht kregen we continu eten voorgeschoteld met als gevolg dat we in Canada van het vliegtuig zijn gerold. Na de paspoortcontrole gingen we onze bagage zoeken waarbij we tot de vaststelling kwamen dat Ellen haar valies al kapot was...Handvat en rolsysteem heeft een flinke deuk gekregen dus daar moeten we nog iets op vinden. Een shuttle dienst bracht ons naar het hotel waar we als een blok in slaap vielen. Om zo snel mogelijk in het Canadese ritme te komen zijn we nu terug weer even wakker...
    Morgen gaan we onze camper ophalen, inkopen doen en nemen we de Ferry richting Victoria op Vancouver island. Het weerbericht geeft voor morgen 23 graden en zon dus goede vooruitzichten!