Inhoud blog
  • Vrijdag 25 oktober
  • Donderdag 24 oktober
  • Woensdag 23 oktober
  • Dinsdag 22 oktober
  • Maandag 21 oktober
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Werkplekleren
    Week van 21 tot 25 oktober
    25-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 25 oktober

    Het laatste dagje van mijn observatieperiode zit erop.
    Vandaag was een rustige dag. Zoals ik gisteren zei was mijn eerste taak deze morgen, het afwerken van mijn laatste opdracht die ik gisteren gestart was: het sorteren van de gegevens van de arbeiders, elk in hun individuele map zoals ziektebriefjes, verzekeringspapieren in verband met arbeidsongevallen, verlofaanvragen,...
    Wanneer dit gedaan was heb ik samengezeten met de boekhouder om de vragen te beantwoorden voor mijn geïntegreerde proef.
    Na de middagpauze ben ik gestart met het kopiëren van productietekeningen en meetstaten. Deze moesten 5 maal gekopieerd en geplooid worden.
    Nadat ik alle informatie verzameld had voor mijn GIP-opdrachten heb ik documenten mogen inscannen en kopiëren.
    Ik heb mijn week beëindigd met wat ik mijn week gestart ben, namelijk het sorteren van leveringsbonnen met hun bijhorende vrachtbrief. En aan de hand van de gesorteerde leveringsbonnen controleerde ik de factuur hiervan.

    Deze observatieperiode heeft mij heel veel bijgebracht, het was een leuke ervaring. Ik dank al mijn collega's voor hun gastvrijheid en hulp!

    25-10-2013 om 18:00 geschreven door Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 24 oktober
    Vandaag het voorlaatste dagje van de observatieperiode.
    Vandaag draaide het vooral rond de opdrachten rond de geïntegreerde proef. Toen ik vanmorgen op het bedrijf aankwam heb ik eerst een goed uur samen met mijn mentor verschillende vragen beantwoordt en documenten verzameld die ik zal nodig hebben.
    Daarna is ze met mij doorheen het hele bedrijf gegaan, zodat ik foto's kon nemen en heeft ze mij ook wat uitleg gegeven. Ik ben onder andere naar het bureau van de tekenaars geweest, naar het magazijn, het gebouw waar het onderhoud gebeurt, de fabriek,... Zo heb ik ook kennisgemaakt met veel mensen van de verschillende afdelingen.
    Eens terug in ons kantoorgebouw, was de verantwoordelijke voor onderhoud en preventie en magazijn langsgekomen om samen met mij de vragen te beantwoorden rond het magazijnbeheer en de aankoopprocedures enz...
    Na de middag heb ik alle informatie die ik in de voormiddag had verzameld mogen verwerken. Samen met mijn mentor heb ik dan ook een lijstje gemaakt van alles wat ik al heb, en alles wat ik nog moeten hebben.
    In de loop van de namiddag was ook de post toegekomen dus heb ik die dan zoals de vorige dagen geopend en op elke factuur opnieuw de datum van vandaag gezet met een stempel.
    Als laatste taak vandaag heb ik alle gegevens per arbeider gesorteerd en elk in de individuele map per arbeider gestoken, dit waren gegevens zoals ziektebriefjes, verlofaanvragen, verzekeringspapier door arbeidsongeval,... Hier ben ik nog niet volledig mee klaar, dus morgenvroeg zal mijn eerste taak het afwerken van dit alles zijn.

    Ik ben heel blij dat alle informatie bijna rond is die ik nodig hebben voor mijn geïntegreerde proef, dankzij al mijn vriendelijke collega's!
    En morgen is het al het laatste dagje van de week, hopelijk sluiten we de week goed af ! :)

    24-10-2013 om 18:00 geschreven door Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 23 oktober
    Vandaag was het maar een half dagje werkplekleren.
    De tijd vandaag is heel snel voorbijgegaan, voor ik het wist was het al 12uur.
    Toen ik deze morgen op mijn bedrijf aankwam heb ik eerst een goed uurtje samen met mijn mentor nog wat documenten en informatie verzameld voor mijn GIP-opdrachten. Mijn mentor heeft voor mij ook een afspraak gemaakt met de boekhouder en met de magazijnverantwoordelijke, met deze personen ga ik morgen samenzitten om nog wat informatie te verzamelen die ik dan kan gebruiken in mijn geïntegreerde proef.
    Hierna heb ik de maandlijsten van de arbeiders geklasseerd. Mijn mentor had begin deze maand aan de arbeiders op het bedrijf een papier gegeven die ze zo snel mogelijk moesten invullen wat hun GSM-nummer is, en vaste telefoonnummer, ook de naam en GSM-nummer/vast telefoonnummer van een eventuele partner of andere contactpersoon zodat het bedrijf iemand kan contacteren bij een noodgeval.
    Ik moest controleren of elke arbeiders deze lijst had ingediend, en van wie we het formulier nog niet hadden ontvangen moest de naam worden opgeschreven zodat deze eraan herinnerd kunnen worden.
    Als dit gedaan was heb ik de namen van de arbeiders op omslagen geschreven om later dan de loonbrieven in de enveloppen te stoppen.
    Om terug wat afwisseling te hebben heb ik dan de post mogen openen en opnieuw zoals gisteren op elke factuur een stempel met de datum van vandaag gezet.
    Als laatste taak voor vandaag heb ik opnieuw facturen, bestelbonnen en leveringsbonnen geklasseerd.

    Vandaag is bewezen : tijd vliegt als je je amuseert :)

    23-10-2013 om 13:29 geschreven door Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 22 oktober
    Ook mijn tweede dag werkplekleren is goed verlopen.
    Ik ben de dag gestart met het afwerken waar ik gisteren mee geëindigd was, namelijk het alfabetisch rangschikken van de facturen. Als dat gedaan was kreeg ik de opdracht om de bouwplannen te kopiëren, elk bouwplan 5 keer + de bijhorende documenten met hoeveelheden en cijfers bij elk plan ook telkens 5 keer. Als dat alles gekopieerd was heb ik alle kopies gestapeld en gesorteerd.
    Wanneer ik hiermee klaar was kreeg ik de post en mocht die openmaken en op elke factuur moest een stempel komen met de datum van vandaag.
    Na mijn pauze kreeg ik verschillende facturen en bij elke factuur moest ik de passende bestelbon en leveringsbon zoeken en die aan elkaar nieten. Dit was een iets moeilijkere taak, maar met de hulp van mijn mentor is ook deze taak goed volbracht.
    Om te zorgen voor wat afwisseling gaf mijn mentor me de opdracht de fiches in te vullen/aan te passen van de arbeiders in verband met ziekteverzuim, verlof,... Eerst manueel, daarna op computer. Dit vond ik persoonlijk een leuke taak en het heeft mij ook veel bijgebracht.
    Rond 16:00uur waren al deze taken volbracht en heb ik samen met mijn mentor verschillende documenten verzameld die ik zal nodig hebben voor mijn GIP-opdrachten.

    Ook vandaag was een leerrijke dag, ik heb opnieuw veel opgestoken van het secretariaatsleven :)

    22-10-2013 om 18:06 geschreven door Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 21 oktober
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn eerste dag werkplekleren is heel vlot en positief verlopen.
    Vanmorgen toen ik op mijn bedrijf aankwam heeft mijn mentor mij eerst een korte rondleiding gegeven doorheen het bureaugebouw.
    Na deze rondleiding heb ik onmiddellijk mijn eerste taak gekregen, dat was het klasseren van al de bestelbonnen.
    Nadat alle bestelbonnen geklasseerd waren, kreeg ik er een factuur bij en moest ik aan de hand van de bestelbonnen de factuur controleren.
    Rond 10 uur was ik klaar met het controleren van de factuur en kreeg ik mijn tweede opdracht. Deze opdracht bestond eruit facturen te gaan opzoeken aan de hand van een lijst met factuurnummers die te maken hadden met elektriciteit en aardgas, deze facturen moesten gekopieerd worden.
    Na mijn middagpauze werkte ik mijn tweede opdracht verder af en sorteerde ik de gekopieerde facturen. Na al dat papierwerk kreeg ik als derde opdracht een taak op computer, namelijk het maken van een verlofkalender voor arbeiders in Microsoft Office Excel.
    Mijn laatste opdracht voor vandaag was het alfabetisch rangschikken van facturen.

    Het was een leerrijke dag en ik hoop dat de komende dagen even leerrijk zullen zijn.

    21-10-2013 om 18:04 geschreven door Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/ellenbloem

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    13-10-2013 om 16:11 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)

    Archief per week
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs