Ekeren - Palamos
  • Gagnières

Met de fiets
    14-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijgermuggen
    In de loop van vorige week een 30tal muggensteken opgelopen. Eerst was er niets aan de hand, gewoon een beetje jeuk. Na enkele dagen werd het bultje al wat groter en gisteren dan toch maar eens naar het ziekenhuis gereden omdat ik niet meer normaal kon stappen van de pijn. Sommige bulten hadden al een diameter van 5 cm. Helemaal rood en gezwollen. Bij de dokter aangekomen direct een spuit in mijn gat gekregen en een voorschrift voor zalf en pillen. De spuit om de allergie tegen te gaan, de zalf om de pijn en de jeuk te verzachten en pilletjes om nieuwe beten tegen te gaan. Ons internationaal kaartje van de ziekenkas , speciaal gaan halen voor onze verlof , krijgen ze hier niet in orde. We hebben het ziekenhuis mogen verlaten zonder de rekening te moeten betalen. Dan toch nog een meevaller.

14-07-2011, 15:31 geschreven door Sam - Elke

06-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Palamos
    Na lang geleden nog eens een terrasje gedaan, de vorige ben ik vergeten . De weersvoorspellingen voor deze week zijn prima, tussen de 20 en de 30 graden, een beetje wind voor de afkoeling. Vandaag geen strand voor mij vandaag, ik zie er uit als een kreeft.

06-07-2011, 17:38 geschreven door Sam - Elke

29-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Einde fietstocht
    Onze fietsvakantie zit erop, na 20 dagen fietsen en meer dan 1400 km te hebben afgelegd gaan we nu genieten op het strand.
    Onderweg hebben we alle weertypes gehad, regen, wind, storm, zon, koud, warm. Maar we zijn goed aangekomen. Geen minuut van de trip heb ik aan de fietsen moeten werken of onderhouden, met de fietskar hebben we 1 lekke band gehad en heb ik de spatbordjes eens moeten aandraaien omdat deze losgetrild waren. Van ongelukken en/of valpartijen zijn we bespaard gebleven.
    We kunnen dus spreken over een geslaagde fietsvakantie.

29-06-2011, 16:08 geschreven door Sam - Elke

28-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St. hippolyte du Fort
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisteren namiddag en vanmorgen weeral goed gesoigneerd, nu klaar voor vertrek. Er wordt voor vandaag terug warm weer voorspeld, dat wordt bakken. Toch een dikke 60 km gefietst in deze hitte, echt afzien, 3 dagen geleden hadden we nog een trui aan om te fietsen. Maar we zijn weer prima terecht gekomen. Een afgelegen hoeve bij 2 mannen (ne pas de pottage pour moi, seulement le assiette... In mijn beste frans) Lap tijdens het bloggen nog een wespen-aanval overleefd. Auw! Nu ben ik mijne kluts kwijt hé... Morgen de laatste rit en dan nog meer relaxen.

28-06-2011, 18:33 geschreven door Sam - Elke

27-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gagnières
    Vanmorgen begonnen aan onze afdaling, weer zeer mooie uitzichten, wel een gevaarlijke weg. Eèn stuurfout kan hier fataal zijn. Vlak naast het asfalt, die in slechte staat is en hier en daar al eens opgelapt, zo goed als recht naar beneden voor honderden meters en geen vangrail voorzien. Volgend door nog een tal van kleine beklimmingen gestopt bij een B&B met belgen Pol en Rita. Nog net 1 kamer vrij, die nemen we het is hier momenteel 39 graden en veel te warm om nog verder te fietsen. We hebben er vandaag 65 km op zitten en gaan nu genieten van de schaduw waar de temperatuur toch ook 34 graden is.

Het is nu aan het afkoelen, terug wat aangenamer om buiten te zitten. Het is boven de 40 graden geweest vandaag. We gaan nu aan de apertief beginnen, aan tafel met andere gasten uit Ekeren, Brasschaat, Kalmthout en een stel uit West-Vlaanderen. (waar is mijne woordenboek?). Daar moeten we dan zover voor fietsen...

27-06-2011, 00:00 geschreven door Sam - Elke

26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Bastide-Puylaurent : totaal 1255 km
    Mijne steak van gisteren heb ik op mijne buik kunnen schrijven, 't was kieke. Maar wel lekker en nodig na een dag uithongeren. Onze eerste dag van de vakantie eens uitgeslapen, ontbijten kon pas om 9u. Het fietsen vandaag ging een stuk minder vlot na gisteren. Maar we hebben toch een 70tal km gefietst. Nu gestopt op het hoogste punt van onze laatste stevige beklimming. Morgen begint de dag met een afdaling van ongeveer 50 km. Van 1050 m naar de 175 m. Zo, onze slaapplaats is geregeld, avondeten en ontbijt ook, dus nu genieten voor de rest van de avond.

26-06-2011, 00:00 geschreven door Sam - Elke

25-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chadernolles -> Beaume + 90 km
    Met goede moed terug de fiets op richting Le Puy. Vandaag weer een aantal stevige beklimmingen op het menu, dat kruipt toch wel in de benen zene. Na het centrum van Le Puy te hebben doorkruist komen we op een fietspad terecht, oude spoorwegbedding compleet met bruggen en tunnels (met licht). Prima fietsen en licht klimmen naar de 900 meter. Op het einde van dit fietspad zitten we aan onze 80ste kilometer van vandaag, hoogtijd dus voor het zoeken van een slaaplaats. Na een 10tal kilometers vinden we slaapgelegenheid, tussen de paarden. Ik denk dat het steak wordt vanavond. Avondeten mogen we om 20u verwachten, best wel lang als je weet dat we vandaag geen bakker hebben gevonden die open was en dus geleefd hebben op onze reserves. Om 9u morgenvroeg mogen we aanschuiven voor het ontbijt. Iets later dan normaal, maar geen probleem, dan vertrekken we later en doen wat minder kilometers morgen. Heel goed om te recupureren. Morgen richting Langogne.

25-06-2011, 19:58 geschreven door Sam - Elke

24-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ambert + 75 km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De volgende berg-etappe overleefd. 2 deftige beklimmingen vandaag met een hoogte tussen de 900 m en de 1000 m. Vooral de beloning na het klimmen is leuk, de afdaling! Kilometers lang afdalen na natuurlijk ellelange kilometers naar boven. 's morgens al beginnen met een klim van 20 km is redelijk pijnlijk, maar daarna het uitzicht over de streek maakt alles weer goed en vergeet je de pijn snel. (De Mont Ventoux is voor watjes ) Na ongeveer 75 km te hebben gefietst komen we een bordje tegen van een B&B dat 200 meter van de route ligt. We moeten toch iets zoeken om te overnachten net voor de volgende beklimming, vandaag is het genoeg geweest, niet forceren. Komen we terecht bij een stel gezellige hollanders, eindelijk nog eens nederlands spreken . Goed ontvangen, aanschuiven voor het avondeten en morgen ontbijten en voorbereiden voor de volgende beklimming. Nu vooral genieten van het zwembad en het eten.

24-06-2011, 19:19 geschreven door Sam - Elke

23-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St. just-en-Chevalet 80 km erbij
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het weer viel vandaag reuze mee, geen druppel gezien. Geklommen tot ongeveer 1000m en terecht gekomen in een B&B in St. Just. Zeer mooi ingericht, weer een prima overnachting tegemoet.

23-06-2011, 19:21 geschreven door Sam - Elke

22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Clayette +45km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag 1 echte beklimming achter de rug tot een hoogte van 595m. Tijdens het begin van de afdaling begon er al een stevige wind op te komen die al snel rukwinden werden, kort daarna hevige regen. Echt te gevaarlijk om nog verder te fietsen, we slingerden over de hele weg. Het volgende dorp was op ongeveer 3km. In het dorp het eerste beste hotel binnengestapt en gaan schuilen. Dat was het einde van de rit van vandaag. Na amper 45 km. Niets aan te doen, hopen voor morgen op beter weer. De komende 50 km zijn afdalingen met enkele lichte beklimmingen, we staan er dus goed op voor morgenvroeg al hadden we die liever vandaag nog achter de rug gehad en dan van de 200m naar de 1200m. Vandaag nog aan tafel gezeten met 2 mannen uit Leuven die Frankrijk doorkruisen met de Vespa. Nog enkele leuke reisverhalen uitwisselen en morgen weer op de fiets voor een nieuwe rit.