Hybriden met een DUM-nummer ***** Hybrids wit DUM-Nr ***** Hybriden mit DUM-Nr.

Om het overzicht te bewaren worden mijn hybriden van een identificatienummer voorzien in regel met de voorschriften van de werkgroep Echinopsis-Hybriden van de DKG in Duitsland. All my plants are labeled following the instructions of the workgroup Echinopsis-Hybriden of the German DKG. Meine Pflanzen haben alle ein Nummer bekommen gemäss die Richtlinien der AG Echinopsis-Hybriden der Deutsche DKG.
19-10-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(June Noon x Flying Saucer x Cantora orange)DUM.1
Enkele jaren terug won ik deze plant dankzij de tombola van Grusonia. Het etiket gaf duidelijk aan dat de plant afkomstig was uit de verzameling van wijlen Robert Fonteyne. Hij was al veel jaren voor mij bezig met hybriden. De eerste bloem bij mij was 18-19 cm in doorsnee, het jaar erop was dat 20 cm. Ook hier heb ik DUM.1 toegevoegd om de identificatie te vergemakkelijken.



19-10-2017 om 21:30 geschreven door cactusward  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1-2000 x (sch.x sch.)DUM.1
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze plant, die ik kocht bij de Duitse kwekerij van Andres Wessner, bloeide voor de eerste keer toen de plant 6 cm hoog en breed was. De doorsnee was 14 cm. Aan wat op het etiket stond heb ik ter identificatie mijn geregistreerde 'afkorting' toegevoegd met een volgnr. Zo kan ik steeds traceren om welke plant het gaat, bijv. als ik er in de toekomst stekjes van zou verdergeven.

19-10-2017 om 21:14 geschreven door cactusward  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)

T -->

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs