Onze Ark Records boek
  • Hier klikken
  • donderdag 12 mei
    SCHOOLREIS
    4-5-6
    PAIRI DAIZA!
    Foto
    Op 28/04 telde dit blog al 2484 bezoekjes en nu ben jij bezoeker
    Speciale data:
    THEATER: 26/02
    SPONSORTOCHT:25/03
    VORMSEL: 23/04
    VRIJE DAG: 25/04
    PAIRI DAIZA: 12/05
    SCHOOLFOTOGRAAF:20/05
    FEEST OP SCHOOL:04/06
    ZOMERPROEVEN:15-24/06
    DINSDAG 28 JUNI: Doe-aan-sport-beurs in de Kortrijkse hallen
    Foto
    In het 6de leerjaar leer je schaken. Als je al wat wil oefenen kun je dit op je computer doen. Klik maar op onderstaande link en kies dan om te schaken tegen Cody. Veel suc6!
    Mijn favoriete sites
  • Schaken met Cody
  • De voedingsdriehoek
  • Dictee, Frans, ... voor WRTS
  • Nine Eleven
  • Schooltuin 't(h)Arkje
  • Europsese landen oefenen
  • Alfabetiseren
  • Online schaken tegen...?
  • Leren programmeren
  • Foto
    Pesten...
  • Laura Omloop
  • Bram Vermeulen
  • Filmpje: Iris wordt gepest
  • De klas van de duif (Schooljaar 2015-2016)
    Alles wat je wil weten over het 6de leerjaar van Onze Ark in Woesten
    17-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proeven

    De proeven zijn begonnen. We hadden eerst interdiocesane proeven. Die waren best wel makkelijk. Woensdag hadden we spelling en hoofdrekenen. Vandaag hadden we "Taalparels" (=taalbeschouwing). Morgen hebben we wero en nog iets anders. We hebben een blad met de punten op van de proeven die meester reeds verbeterde. We hebben nu nog 8 dagen proeven en dan is het gedaan. Na de proeven gaan we naar de Kortrijkse sporthallen en hebben we nog een afscheidsfeestje. Nu moeten we hard studeren voor een goed resultaat op ons rapport. (Peter, 16 juni 2016)


    09-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De konijntjes

    Hallo! Ik ga jullie vertellen over de konijntjes. Elise (het vrouwtjeskonijntje) is op 21 mei bevallen van 3 babykonijntjes! Ze zijn super schattig! De 3 laatste speeltijden mochten ze buiten in een grote ton met stro, maar de mama mocht dat natuurlijk niet weten. Dus moesten we telkens zorgen dat ze niet in het bovenhok kon komen. In de laatste speeltijd moesten ze weer weg omdat ze teveel stress hadden! Maar ik heb liever dat ze bij de mama zijn en gezond zijn dan dat ze apart zijn en niet gezond zijn ! Sommigen gaan in de ochtend mee met meester naar de schooltuin, om de dieren eten en drinken te geven. Ik ben al een paar keer mee geweest en dan mogen we ze soms aaien. Toen ik mee was mocht ik ze voor de eerste keer vasthouden en wat waren ze zacht! Maar de papa (Aron) maocht nog niet bij de babykonijntjes omdat hij ze anders altijd doodbeet. En nu leven de konijntjes gelukkig nog ! Ze hebben voorlopig nog GEEN namen. Maar ze zullen waarschijnlijk verkocht worden (jammer genoeg). (Hélène, 9 juni 2016)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderdag

    Deze week maken we in de klas onze cadeaus voor vaderdag. We moesten allemaal een kruiswoordraadsel maken via een site op de computer. Met al deze kruiswoordraadsels zullen we een boekje maken. Het kruiswoordraadsel voor onze eigen papa is niet ingevuld; in de andere boekjes wel. Natuurlijk hebben we ook een knutselwerkje gemaakt. De meeste kinderen hebben een kluttergeldpotje gemaakt. De kinderen die een oudere broer of zus hebben en waarvan hun papa al een kluttergeldpotje heeft hebben een autootje gemaakt met een figuurzaagje. Geloof me: daar was lang niet iedereen even handig in! Voor het potje had je servetten nodig. Die moest je met behangerslijm op het potje plakken. Als je potje droog was moest je het vernissen. Zo is het potje steviger en blinkt het mooi. Voor het autootje moesten verschillende stukken worden uitgezaagd. Dan moest je het autootje en de wielen schilderen. Ook de auto moest vernist worden. Daarna moesten de haakjes om sleutels aan te hangen en de wasknijpertjes op de auto bevestigd worden. Ik wens alle papa's een gelukkige vadertjesdag! (Céleste, 9 juni 2016)


    06-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolfeest

    Zaterdag (4 juni) was het schoolfeest. Het thema was “Het wilde Woesten”. Iedereen was verkleed als cowboy. Er waren veel spelletjes te doen: een ritje op een rodeostier, visput, katapult, hoefijzer werpen..... In de namiddag konden we line-dansen ook dat was leuk! Alleen was het jammer dat we het tweede dansje al kenden. Er was ook een optreden van de mama en de papa van Siemen, de papa van Gust en Jules en juf Elfi deed ook mee. (Kurlyn, 06/06/2016)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe gordijnen

    Eindelijk, na twee à drie weken wachten is het zover. We hebben nieuwe gordijnen. De eertse keer was er een vergissing, de tweede keer waren er alleen maar voor het eerste, het tweede en het derde leerjaar. Dan dachten we dat we er de derde keer zouden hebben, want het spreekwoord zegt: “ derde keer goede keer", maar dat was niet het geval. Toen had het vierde en het vijfde leerjaar er en wij -het zesde leerjaar- bleven alleen over. Maar op een dag kwamen we de klas binnen en het was er heel donker. En weet je wat? Er waren nieuwe gordijnen! En om die te verwelkomen bekeken we een “ Mr Bean” aflevering en nu het zonnetje schijnt kunnen we het lekker koud houden met de nieuwe gordijnen. Handig! (Tine, 06/06/2016)


    01-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ranking schaken

    Ik ga vertellen over de ranking bij schaken. We moeten in hoekenwerk schaken tegen iemand van de klas. Als je wint krijg je een ranking van "+1". Als je de volgende keer wint krijg je een ranking van "+2"  enz. In het begin hebben we geschaakt met een ander blad. Ik sta nu op rangking +9 en ik ben begonnen bij ranking +7. Dus ben ik al +2 vooruit gegaan! Het was ook te zien hoe goed je bent in schaken: sommigen zijn van de eerste keer hoger begonnen. Als je moet schaken moet je soms met een schaakklok schaken maar vaak heb je tijd tot hoekenwerk gedaan is. (Femke L., 23 mei 2016)


    01-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitstap Poperinge
    Dinsdag 10  mei: bezoek aan het OLVI in Poperinge.

    Volgende ouders zullen helpen met het vervoer:
    -doorgaan om 12 u. 45 (markt Woesten): Mama Tommy (4 plaatsen) + Ouders Femke S (4 plaatsen) + Wim (4 pl) + Rik (Fien) (4 pl) + Evelyne (Céleste) 4 pl.: VERVOER DOOR OK.
    -terugkeren om 15 u. 45 (Oudstrijdersplein Poperinge):  Ouders Femke S (4 plaatsen) + Rik (Fien) (4 pl) + Wim (4 pl) + Oma Céleste (6 pl) + Saskia (mama Jolien, 4 pl): VERVOER TERUG OK.

    DANKJEWEL AAN ALLE CHAUFFEURS !!!

    28-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij meester thuis

    Hallo, we zijn bij meester thuis geweest, om te gaan kijken naar zijn duiven. We zijn te voet gegaan en toen we toe kwamen hebben we naar meester zijn duiven gekeken. Dan mocht Ötzi (zijn hond) los: dat was grappig. Hij was superenthousiast. Eerst was hij heel de tijd aan het heen en weer lopen maar dan was hij rustig en konden we hem aaien. Toen we een foto gingen nemen was Ötzi aan het eten en heeft meester hem geroepen en hij kwam. Dan ging meester de foto nemen en hij liep weer weg. Dan heeft meester zijn eten daar gezet en hebben we nu een mooie foto. Tot slot zijn we terug naar school gestapt. (Fien, 28 april)


    27-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Broederlijk Delen

    Hallo. Ik ga jullie vertellen wat we gedaan hebben voor Broederlijk Delen. We steunen Colombia. Ten eerste hebben we geld ingezameld. Ten tweede werden we met het 4de, 5de en het 6de leerjaar door elkaar verdeeld in 3 groepen. Bij juf Mia moest je een baston maken. Bij meester Wim moest je mobile maken en bij juf Sylvie hebben we voetbal gespeeld op een Colombiaanse manier. En ten derde deden we de sponsortocht. Zo weet je wat meer wat we deden voor Colombia. (24 maart, Ebbe)


    25-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Popjes

    Wij zijn bezig aan een poppenkastpopje van karton, een ballon, krantenpapier, verf en nog wat stof. Er zitten al grappige bij. De mijne wordt Zorro. Ik vind dat heel tof want je mag je vuilmaken en dat vind ik super. Want ik maak mij graag vuil. Meester had grappige voorbeelden van eentje met een lange neus. Grote oren had ie ook!  Een paar leerlingen hebben zelfs een aapje. Maar we moeten nog verder doen. Misschien krijgen jullie nog informatie van een andere leerling als we klaar zijn!  (Axelle, 21 maart)


    22-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De duiven en konijn

    Er waren eerst 2 kleine duifjes geboren. We wisten al zeker dat ze zullen sterven ze waren te mager. En ja hoor ze zijn helaas gestorven. Gisteren was er een konijntje geboren en dat was doodgebeten door de moeder. Nu laten we ze allebei gerust omdat we ze rust willen geven. We zijn er echt niet blij mee dat ze gestorven zijn. We hopen dat er snel weer nieuwe cavia's, konijntjes en duifjes worden geboren . 2 duifjes krijgen een eigen hok om daar te kunnen paren en de 2 andere blijven in het eerste hok. Ik vind het beter zo want ze vechten altijd (bijna altijd). Bij de konijntjes gaat alles goed gelukkig!! (Lexy, 17 maart)


    20-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op WRTS leren

    Op WRTS leren we ons dictee en Frans. Het is heel gemakkelijk en ook op een zeer leuke manier. Als je het woordpakket van meester Wim wil overnemen, dan moet je op de klasblog gaan. Daar zie je links plots staan 'Dictee, Frans ..WRTS'. Als je daarop klikt ben je op WRTS op het profiel van meester. Je ziet alle lijsten van meester en als je ze wilt hebben moet je dan klikken op 'overnemen'. Je ziet dan op je profiel(als je ingelogd bent) de lijsten van meester staan. Je kan dan klikken op 'overhoren' en dan kan je je dictee of Frans of .....oefenen. De beste methode is eigenlijk 'dictee of spelling'. Bij dictee moet je luisteren naar het woord dat ze zeggen en bij spelling zie je het woord ongeveer 3 seconden. In het middelbaar zal ik WRTS nog gebruiken want het is superhandig voor te leren en ik zal het ook met mijn klasgenoten delen. Dan moeten ze het wel hebben! (Jolien, 10 maart)


    30-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schooltuindag
    Op vrijdag 1 april komen volgende kinderen helpen in de schooltuin (van  10 uur tot 12 uur):
    1. Shanaia
    2. Céleste
    3 en 4. Emma en Louis
    5. Axelle
    6. Fien
    7. Talitha
    8. Siemen

    07-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soortelijk gewicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben over dm³ geleerd en we moesten allerlei stoffen wegen: lood, hout, steen en gips. We moesten zeggen “1 dm³ weeg ...kg”. En we hadden het heel de tijd fout. We moesten het dan opnieuw doen. We mochten de kubussen van 1 dm³ in verschillende stoffen aan elkaar door geven. Het lood woog het meest, dan het arduin dan de gips en dan het hout. Ik vond het wel nog leuk, we hadden dan een stukje les kwijt. (Siemen, 7 maart)

    De wet van Archimedes

    De band tussen koning Hiëro en Archimedes was goed. Dat bleek wel toen de koning Archimedes de taak gaf om te controleren of een kroon wel van massief goud was. De koning vermoedde dat de goudsmid die de kroon moest maken had gefraudeerd en een deel van de voorraad goud die hem ter beschikking was gesteld had verwisseld voor hetzelfde gewicht aan zilver. De kroon omsmelten en opnieuw smeden was echter geen optie, het sieraad was namelijk al aan de goden gewijd.

    Eureka!

    De opgave leek onmogelijk, maar toen hij in bad lag, bedacht Archimedes de oplossing. Volgens de overlevering rende hij –zonder zich aan te kleden- dolblij de straat op terwijl hij “Eureka!” riep. Grieks voor “Ik heb het gevonden!” De oplossing is de geschiedenis in gegaan als de Wet van Archimedes. Volgens die wet verplaatsen voorwerpen van hetzelfde materiaal en hetzelfde gewicht, ook dezelfde hoeveelheid water. Archimedes moest dus aan een klomp goud van hetzelfde gewicht als de kroon komen. Als de klomp goud minder water verplaatste dan de kroon, zou er materiaal zijn toegevoegd aan de kroon en was er gefraudeerd. En wat bleek: de klomp goud verplaatste inderdaad minder water en de goudsmid had dus gefraudeerd.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poppenkastpopjes

    We zijn poppen aan het maken in beeldende opvoeding. Je moet een rolletje van karton maken en in het gaatje moet je vinger passen. Daarna moesten we een ballon opblazen in de grootte van het hoofd. Je moet dan je ballon met plakband aan het kartonnen rolletje plakken. Dan moest je stukjes krantenpapier op je ballon plakken en ook nog een deeltje van het kartonnen rolletje met stukjes krantenpapier beplakken. Je kan oogjes maken en lippen en... Voor de ogen kan je een propje maken en er daarna laagjes krantenpapier op doen. Meer hebben we nog niet gedaan. (Femke S., 7 maart 2016)


    22-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wero
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn begonnen aan een nieuw thema van wero. Een leuk thema! Want wero vind ik niet leuk maar het thema dat we nu hebben is wel tof! Het gaat over “orde in het verkeer”! En we lachen ook wel bij het thema! Bv als er iemand iets vertelt, dan babbelen we daar over en dan maakt meester daar soms een grapje bij. Nu moeten we studeren voor ons ander thema : geschiedenis. Dat thema vond ik niet leuk! (Shanaia, 18/02/2016)


    16-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervoer toneel

    Hulp bij vervoer schooltoneel Poperinge, vrijdag 26 februari 2016:

    Vertrek om 9 u. 40 op de Woestense markt: 1.Wim (4 pl) 2.Rik (Fien, 4 pl) 3.Myriam (Femke S., 3 pl) 4.Evelyne (Céleste, 6 pl) 5.Saskia (4 pl) DOORGAAN O.K.

    Terug om 11 u. 20 Burgemeester Bertenplein/Peperstraat: 1.Wim (4 pl) 2.Myriam (Femke S., 3 pl) 3.Evelyne (Céleste, 6 pl) 4. Johny (Gilles, 4 pl) 5. Fernand (opa Jitse, 4 pl) TERUG O.K.

    HARTELIJK DANK IEDEREEN ! ! !



    15-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carnaval
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De laatste vrijdag voor de vakantie was het carnaval. Iedereen was leuk en grappig verkleed. Ikzelf was verkleed als Barbie. In de namiddag verkozen we prins en prinses carnaval. Van onze klas waren het Céleste en Tommy. Maar dit jaar is er iets bij gekomen: “Tegen de sterren op”. Dat was (zingen en dansen .........). Met bijna de hele klas deden we Belgium's got talent na (blokfluit) en ik had kruisen gemaakt: als het niet goed was dan konden ze deze in de lucht steken. Het was heel leuk! (Talitha, 15/02/2016)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kleine duifjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 26 januari zijn er twee schattige duifjes geboren. Als ze geboren werden hadden ze nog geen haar en hun ogen waren nog dicht. Vrijdag zijn we met de hele klas gaan kijken . Het was super raar, maar ze waren wel super schattig. Ze groeien erg rap ! Ze krijgen eerst stoppeltjes en daaruit komen dan veren. De mamaduif zorgt heel goed voor de kleintjes. Ik ben al benieuwd tot ze groot zijn. (Melanie, 01/02/2016)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaakmat zetten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben geleerd om met de koningin en de koning de andere koning schaakmat te zetten. Niet zo gemakkelijk maar je moet je koningin naar de koning toe brengen zodat hij alleen maar vooruit kan of zijwaarts. Dan is de koning aan de beurt om de koningin te beschermen en te helpen om schaakmat te zetten. Als je het een paar keer doet kan je het uit je hoofd. Ikzelf kan het nog niet zo goed maar ik blijf oefenen en dat moet je zeker doen als je het wilt kunnen: oefenen, oefenen. Meester heeft het een paar keer getoond en Gilles en Peter die hielpen bij het oefenen: ze zeiden als je gelijk stond of wie er gewonnen was. We zaten met 3 in een groepje. Dus een aanrader om eens te proberen. Veel succes!!! (Axelle, 01/02/2016)


    28-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzische les

      In de muzische les zijn we bezig met een mooi kartonnen huisje te maken. We hebben al veel mooie dingen gemaakt. Maar het huisje vind ik toch het leukst. We hebben ook al een kelderraam getekend en een popje uit ijzerdraad gemaakt. We moesten er dan kledij rond doen en we deden een soort rare stof op zijn hoofd (het leek op haar). In het begin van het jaar moesten we iemand tekenen uit de klas. Die moest dan in een pose staan. Dat was ook tof want toen hebben we super hard gelachen. Dank u meester dat je je les altijd zo tof maakt. (Tommy, 25 januari 2015)


    22-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Netbaltornooi

    Woensdagnamiddag zijn we gaan netballen. Er waren tien ploegen. We hebben veel bijgeleerd. Er waren vier ploegen van onze school. Wowo 4 was gewonnen (Merel, Margaux, Femke S, Tommy,  Peter en ik). Het was superleuk. Maar ik vond het wel jammer dat er geen beker was. In plaats daarvan kregen we een balpen en een sticker. Ik ben met juf An mee geweest en terug gegaan met mijn mama. Normaal moest Gilles mee maar hij was weg. Ik heb veel andere kinderen gezien. (Jitse, 21 januari 2016) 


    18-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleine caviaatjes

    De mama cavia is bevallen van 3 kleintjes: 2 meisjes en 1 jongetje. Ze lopen al rond. Nu staan ze met mama op de speelplaats van het lager. De meisjes hebben een wit vlekje op hun voorhoofd. (Ebbe, 14/01/2016) 


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kunstwerkjes

    We maken iedere dinsdag een werkje, meestal is dat altijd na de tweede speeltijd. Meester legt dan uit hoe het moet en dan mogen wij het proberen. Het leukste vond ik het duifje maken in klei, het gaat snel en verveelt niet! Bij ieder kunstwerk horen punten. "1" is het hoogste, "2" is middelmatig en "3" is het laagste. Meestal is alles met verschillende materialen (b.v. klei, karton, lijm, verf, stof,...). Als we dan klaar zijn laten we het drogen en de volgende dag bepaalt meester de punten. (Emma, 11/01/2016)


    08-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaken

    Schaken is voor mij het leukste wat je kan doen als je tenminste klaar bent met wiskunde. Je kan ook schaken in hoekenwerk. Meester heeft nu ook van die schaaktimers voor schaken in de klas en meester heeft ons ook een nieuw schaak spel geleerd: Blitz schaken 2 tegen 2: heel leuk en heel hectisch :) . Ik verlang tot we nog eens schaken met de klas. Je hebt ook het schaak bord met wie er op nummer 1 tot en met 20 staat. En dan heb je ook nog de groepen van schaken A B C D E F . (Gilles, 07/01/2016)


    04-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsbrieven

    We hebben zelf een nieuwjaarsbrief mogen naaien voor de ouders. Er stonden 3 sterren op een zwart blad en wij mochten dat naaien. Als de brief klaar was dan moesten we hem plakken op een gekleurd blad. We moesten nog een tekstje plakken en bij de andere brieven moesten we alleen het tekstje plakken. Dat was leuk!!! (4 januari, Fien)


    10-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstproeven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op vrijdag 11/12/2015 zijn we klaar met de proeven. We zijn begonnen op dinsdag 1/12/2015. We hebben veel moeten leren maar ik vind dat niet erg. De 16de december moeten we voor de rapportbespeking. En wij hebben ook een knikkerbaan gemaakt. Dat vond ik heel leuk. We hebben ook al een proef gehad met onze blokfluit. Van mij is het goed gelukt. En ik verlang tot ik mijn rapport terug krijg, maar ik denk iedereen. Ik hoop dat iedereen goede punten heeft. (Talitha, 10/12/2015)

    We hebben een week en half proefwerken en we moesten veel studeren. We moesten echt superveel leren. We hebben moeilijke proefwerken en makkelijke proefwerken. Het is ook te zien als je goede punten wil hebben moet je je goed inzetten. Ik vond "Taalparels" heel moeilijk. De knikkerbaan maken vond ik leuk want ik heb alles op alles gehaald. Nu nog 1 dagje proefwerken en dan zijn we klaar. Iedereen verlangt er nu al naar. Dan hoop ik dat iedereen goede punten heeft! (Femke L. 10/12/2015)


    02-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLB-studiekeuze

    Op donderdag 19 november is het CLB gekomen om uitleg te geven over het secundair onderwijs. Er waren ook een paar ouders om te luisteren wat het CLB te zeggen had. Het CLB was aan het praten over de verschillende richtingen en verschillende scholen. Op het einde van de uitleg was er een quiz die goed ging. Het CLB had een powerpoint gemaakt om het een beetje makkelijker te maken om alles te onthouden. Het was jammer dat de powerpoint niet goed werkte. (Peter, 26 november 2015)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek in de klas.

    Misschien weet je al dat wij blokfluit spelen en leren, meester een gitaar heeft,... maar weet je ook al dat we een synthesizer hebben in de klas? We leren daarop de liedjes spelen die we normaal gezien op de blokfluit leren spelen. Het lukt bij de meeste al aardig, op dit moment speelt er ook iemand op de synthesizer. Wie weet is dat jouw dochter of zoon, wie zal het weten? (Tine, 26 november 2015)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schaken in de klas is tof!

    Het schaken in de klas doen we vooral in hoekenwerk en soms als we tijd over hebben.'t Is leuk om niet te weten wie je tegenstander is en je begint te spelen, da's zo tof! Meester legt het altijd zéér goed uit als je iets niet snapt over het schaken. Iedereen weet het ondertussen al dus dat is geen probleem.Soms is het spannend, soms ook weer saai. Ik kon nog niet schaken ervoor dus is het wel leuk als je het kan! (19/11/2015, Jolien)


    28-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rapportenbespreking
    WOENSDAG 16 DECEMBER
    13 u. 30: Peter
    13 u. 45: Siemen

    14 u. 00: Shanaia
    14 u. 15: Gilles
    14 u. 30: Femke S.
    14 u. 45: Fien (papa)

    15 u. 00: Hélène
    15 u. 15: Femke L.
    15 u. 30:
    15 u. 45: Lexy

    16 u. 00:
    16 u. 15: Céleste
    16 u. 30: Melanie
    16 u. 45: Tine

    18 u. 30: Talitha
    18 u. 45: Axelle

    19 u. 00: Fien (mama)
    19 u. 15: Ebbe
    19 u. 30: Jitse
    19 u. 45: Jolien

    20 u. 00: Kurlyn
    20 u. 15:
    20 u. 30: Tommy
    20 u. 45: Emma

    27-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proevenperiode december

    Binnenkort begint de proevenperiode. Hier vind je alle belangrijke informatie daarover. Ik hoop dat uw kind deze periode vol goede moed kan aanpakken en wens iedereen daar alvast veel geluk bij ! De onderwerpen die vet gedrukt staan kunnen thuis voorbereid worden.

     

    PROEVENPERIODE :

                dinsdag 01.12            o W.O.  (praktische proef techniek: knikkerbaan maken.)

     

                woensdag 02.12         o godsdienst (thema Allerheiligen/Allerzielen)

                                                o luisteren (niet te studeren)

                                                o nadenken over taalgebruik : deel 1 (kan je niet voorbereiden)

     

                donderdag 03.12        o muziek (blokfluit: liedjes 7, 9, 12 en 13)

                                                o Frans (Contact 1-6)

                                                o hoofdrekenen (handboek deel A)

     

                vrijdag 04.12              o spelling (werkwoordsvormen + woordpakketten 1 tot 7)

                                                 o dramatiseren  (Dit kan je niet voorbereiden)

     

                maandag 07.12           o toepassingen (met rekenmachine) (handboek deel A)

                                                 o taalsystematiek (blaadjes in de ringmap)

     

    dinsdag 08.12             o expressief lezen : je krijgt een tekst die je thuis kan voorbereiden

                o meetkunde (handboek deel A)

                o cijferen (handboek deel A)

     

                woensdag 9.12           o spreken (bereid een sprookje of kort verhaal voor : 5-tal minuten)

                                                                             * voor de klasnummers 11-20

    o taalgebruik deel 2 : Taalpareltaal (lessen 1, 2, 3, 5 en 6)

                  * voor de klasnummers 1-10

    o metend rekenen (handboek deel A)

     

                donderdag 10.12        o taalgebruik deel 2 : Taalpareltaal (lessen 1, 2, 3, 5 en 6)

    * voor de klasnummers 11-20

    o spreken (bereid een sprookje of kort verhaal voor : 5-tal minuten)

                  * voor de klasnummers 1-10

                                                o getallenkennis (handboek deel A)

               

                * vrijdag 11.12           o W.O. (thema ‘Dat ben ik’)

                                                 o begrijpend lezen


    13-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstvakantie

    Het was herfstvakantie voor één week, iedereen kon eens uitslapen. Misschien zijn er veel mensen naar ergens geweest of een uitstap gedaan. Iedereen vindt de vakantie leuk om op reis te gaan. Ik zelf ben thuis gebleven maar ook thuis kan het leuk zijn. Er kan iemand komen spelen of slapen, maar er kan ook iemand op bezoek komen of jij gaat naar iemand op bezoek. Twee weken geleden was er een Halloweenfeest in het dorpshuis in Woesten. Het was mooi versierd met lichten en slingers en 1 voor 1 speelde iemand liedjes af. Je kon er ook eten en drinken. (Kurlyn, 9 november)


    11-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutselen (poppetje)

    Iedere week knutselen we in de klas. Nu zijn we bezig met een popje te maken uit een soort ijzerdraad. Eerst kregen we de draad en daaruit moesten we een popje maken. Om alles een beetje op zijn plaats te houden moesten we met een combinatietang de stukjes aanspannen. Daarna moesten we naar meester gaan en kregen we een potje lijm met een stukje krant en een plankje. Toen moesten we een stukje krant nemen en met onze kwast in de lijm gaan en dan moesten we dat stukje krant met lijm rond ons popje draaien .Als je helemaal klaar was begon je popje in een mummie te veranderen. Vooraan in de klas lieten we ze drogen en morgen werken we er weer verder aan. Dan geven we het kleertjes en een huidskleur. Het is echt leuk !! (Hélène, 12 oktober)


    10-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Infoles CLB
    Beste ouders,
    Op donderdag 19 november komt Riet Haveneers van het CLB van Poperinge naar de klas. Ze zal aan de kinderen uitleggen welke richtingen er in de middelbare school allemaal bestaan, wat die richtingen inhouden, hoe ze een keuze kunnen maken, enz...
    Ouders die willen meeluisteren zijn hartelijk welkom. Het begint in de klas van het 6de leerjaar om 8 u. 50. Als je graag in de klas komt luisteren, gelieve me dit dan via mail te laten weten zodat ik ervoor kan zorgen dat iedereen een zitplaatsje heeft. De uiteenzetting duurt zowat een uur.

    Volgende ouders zullen aanwezig zijn: Sylvia, Isabelle, Johny, Caroline, Myriam, Evelyne, Malika,

    09-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alain op school
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Alain, de opa van Céleste is ons komen vertellen over zijn chronisch ziek zijn! Wij vonden het heel interessant. Hij was vroeger vaak heel eenzaam en zo... Hij kon vroeger al niet zo goed stappen. En nu al helemaal niet meer! Ik vind dat jammer voor hem! Wat wij kunnnen doen? Mensen helpen en dat vind ik fijn: mensen blij maken. En Ziekenzorg helpt daar ook bij. We kregen wafels van Alain. Van Ziekenzorg kregen we ook een magneet en een stylo! De wafels waren heel lekker! Wij leven mee met de mensen die chronisch ziek zijn. (Shanaia, 8 oktober 2015) 


    04-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rode Berg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op donderdag 15 oktober gaan we met de klas naar de Rode Berg. Volgende ouders kunnen me helpen bij het vervoer:

    doorgaan op de Woestense markt om 9 u. 30
    Fernand (opa Jitse), Saskia, Caroline, Pascal en Wim

    terugkeren op de parking van Kosmos op de Rode Berg om 15 uur
    Sabine, Caroline, Pascal, John en Wim.

    Hartelijk dank aan de chauffeurs!

    Op de foto zie je Renata, onze gids. Als je op de foto klikt, kan je  haar website bezoeken en leer je haar al wat kennen.

    Donderdag 15 oktober gingen we met de klas naar de Rode Berg. Er was daar een gids (Renata Bruggeman) die ons vertelde over het bos en de natuur. Toen gingen we wandelen, eerst met de gids. We hebben ook de vliegenzwam gezien en nog veel andere soorten. Ze vertelde ons over mensen die er woonden maar weg moesten door de oorlog. Als we klaar waren met de gids, gingen we naar een huis waar een mevrouw woonde. Het huis was vernieuwd en er stond informatie over de Kosmos van vroeger op. Dat was een zwembad. Het zwembad is helemaal afgesloten: het is oud en kan makkelijk instorten. Toen gingen we terug naar boven (niet door het bos) en gingen daar eten. Er was ook een klein speeltuintje en we mochten daar spelen. Toen gingen we weer naar boven en gingen wandelen in een ander steegje/bos zonder een gids. Het was echt een super leuke dag !!!! (Lexy, 19 oktober)


    03-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op donderdag 17 september zijn we samen met de klas naar Diksmuide geweest met de fiets. Het weer viel jammergenoeg een beetje tegen maar toch was het heel tof! Na zo'n 20 kilometer fietsen kwamen we aan in Diksmuide. Daar hebben we ons middageten gegeten en een tasje soep gedronken. Dan was het tijd om te varen met de kajak. Spannend! Het was heel leuk. Maar we waren echt door en door nat. En de regen maakte het er ook niet beter op. Dan kwamen we terug met het zonnetje mee naar Woesten. Het was echt een super dag! Heel erg bedankt aan de ouders die met ons meegekomen zijn. (Céleste, 01/10/2015) 


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoekenwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben iedere week op de maandag en de donderdag hoekenwerk. Je mag dan met iemand van de klas samenwerken aan een taak. We mogen soms ook schaken en andere dingen doen. Soms heb je als taak dat je in de klas of met juf Lieve moet helpen. Er staat soms naast je naam geen verplichte hoek en dan mag je kiezen wat je wil doen: je kan dan samen werken met anderen die ook geen verplichte hoek hebben. In dit geval kies ik meestal de saaiste taak. In hoekenwerk zijn zelfs de saaiste taken nog heel erg leuk. (Femke S., 5 oktober 2015)

    Op maandag en donderdag doen we altijd hoekenwerk. De maandag doen we dat het laatste uur en de donderdag het eerste uur. En dat is tof want je mag dan schaken of naar het derde kleuter gaan helpen (met de kleuters spelen) of de kubus maken maar jammer genoeg moet je ook leren. In hoekenwerk vind ik schaken het tofste. (Siemen, 01/10/2015)


    19-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ouderavond
    Op dinsdag 6 oktober gaat de ouderavond van het 6de leejaar door. Het begint om 20 uur. Alle info over deze avond kan je lezen in de bijlage van de mail die ik naar iedereen stuurde.
    Volgende ouders lieten al weten dat ze aanwezig zullen zijn:
    - Malika en Filip
    - Karlien
    - Isabel en Pascal
    - Els
    - Caroline
    - Joke
    - Saskia
    - Sofie
    - Kristel en John
    - Frederik en/of Evelyne
    - Sabine
    - Kurt
    - Leen
    - Virginie en Ronny
    - Kurt
    - Sylvia
    - Rosevie
    - Myriam
    - ...

    Wil je je ook reeds inschrijven? 
    wim.vercruysse@kbrp.be


    01-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportdag donderdag 17 september
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Op donderdag 17 september gaat de sportdag door. We fietsen naar Diksmuide en gaan daar kajakken op de Handzamevaart, een zijrivier van de IJzer. Volgende ouders lieten me al weten dat ze meegaan om de groep te begeleiden:
    Pascal (papa van Emma): fiets
    Stefaan (papa van Jolien): fiets
    Els (mama van Axelle): fiets
    John (papa van Hélène): fiets
    Evelyne (mama van Céleste): volgwagen 
    Wil jij er ook graag bij zijn? Dat kan: stuur me dan een mailtje. Sportgroet, meester Wim

    22-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meester op huisbezoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste ouders en kinderen,
    Hier kunnen jullie zien wanneer je een bezoekje bij het begin van het nieuwe schooljaar van mij mag verwachten. De tijdstippen kunnen nog een wijziging ondergaan, maar ik informeer iedereen nog eens via mail kort voor mijn bezoekje. Als u zelf het uur nog wil aanpassen is dit geen enkel probleem: wim.vercruysse@kbrp.be

    DONDERDAG 20/08/2015: 
    - 14 uur: Gilles
    - 15 uur: Ebbe
    - 19 u. 45: Axelle

    VRIJDAG 21/08/2015: 
    - 13 u. 15: Fien
    - 14 uur: Peter-Winnetou
    - 15 u. 45: Kurlyn
    - 16 u.30: Talitha
    - 18 uur: Jolien
    - 19 uur: Hélène

    MAANDAG 24/08/2015:
    - 18 uur 30: Siemen
    - 19 uur 15: Jitse
    - 20 uur: Emma
    - 20 u. 45: Tommy

    DINSDAG 25/08/5015:
    - 9 u. 30: Shanaia
    - 10 u. 30: Femke Loncke
    - 20 uur: Tine

    VRIJDAG 28/08/2015:
    - 19 u. 30: Céleste

    Geen bezoekje bij Lexy, Femke Sannen en Melanie.

    Uiteraard gaan we eerst lekker op vakantie! Veel plezier gewenst aan iedereen.
    Vriendelijke groet, meester Wim



    Zwemdata

    17/03 W
    28/04 M
    02/06 W
    (W=Wim)
    (M=Mia)


    contacteer meester Wim:
    wim.vercruysse@kbrp.be

    Onze weebly's (1)
  • Tommy
  • Peter
  • Femke S
  • Tine
  • Axelle
  • Femke L
  • Jolien
  • Jitse
  • Siemen
  • Hélène

    Onze weebly's (2)
  • Talitha
  • Fien
  • Céleste
  • Gilles
  • Emma
  • Lexy
  • Shanaia
  • Melanie
  • Ebbe


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs