Lees hier alles over het reilen en zeilen in de klas van meester Wim
18-06-2013
drama !
Tijdens de proeven moest je ook "drama" doen. Het was een toneeltje spelen van minstens 1 minuut. Bv. "huiswerk is saai" (Dat deed Warre). Hij zat op zijn Nintendo maar die was leeg. Dan at hij snoepen: "een spekje voor mama, een spekje voor papa en dan een spekje voor oma". Ondertussen zat zijn mond vol en had hij gestopt en maakte hij z'n huiswerk (hoodrekenen). Hij vond het veel te moeilijk. Dus pakte hij een rekenmachine. Het beste was van Thomas: 9,5/10. hij was een nerd die de bus miste en graag leerde . (Michiel)
Vandaag en een paar dagen er voor hebben we "Wat als?-filmpjes" gemaakt.We hebben dan b.v. "Wat als school verlaten leuk was" gemaakt (daar was ik natuurlijk wel enthousiast voor). We hebben ook al "Wat als er maar een W.C was" gemaakt. Dan moest iedereen in het lerarentoilet kruipen en er één voor één terug er uit komen. We zijn ook van plan om iets te doen over "Wat als alle voetballers overdreven?" en dan gaan alle jongens een voetbaltruitje aandoen en dan voor bijna elk stootje omvallen! (Warre)
We hebben al een tijdje gerbils in de klas en ze waren volwassen genoeg om te jongen. We wachtten geduldig af tot het vrouwtje zwanger was. Als het vrouwtje zwanger is dan is ze dikker dan anders. Als je het al ziet dan duurt het meestal geen week meer. We hebben nu al zes jongen en een waakzame moeder. (Joran)
Op dinsdag 28 mei gingen we op schoolreis naar Gent. Het was echt supertof. We waren in 3 groepen gedeeld. Mijn groepje bestond alleen maar uit meisjes, ik zat bij meester Ismaël. We hadden een vragenboekje bij ons en een kaart van Gent. We moesten onze eigen weg vinden. Eerst gingen we naar het Belfort en daarna naar het museum Gravensteen. Jammer genoeg konden we met ons groepje wegens tijdsgebrek niet gaan naar het huis van Alijn. De Dulle griet is een kanon van 5 meter lang. Het Grafittistraatje is keimooi en lang. Daarna gingen we naar het Illuseum en daar keken we naar een goochelshow. We gingen ook naar een groot speelplein ( Blaarmeersen) echt heel leuk. Deze dag zal ik altijd blijven herinneren! (Danica)
Op maandag 13 mei was er turnles en het was met de fietsen. Eerst moesten we gewoon wat rond fietsen, daarna moesten de oneven nummers in een kring staan en moesten de even nummers in de cirkel fietsen en dan gingen de oneven nummers dichter tot iedereen met zijn voet op de grond kwam. Vervolgens stonden er weer in een kring met een blokje in hun hand en de fietsers moesten het pakken en om het snelst terug naar die persoon brengen. Het was supertof omdat ik mijn nieuwe fiets meehad (en hij is niet kapot) ( Jatse)
Woensdag 8 mei was er voetbaltornooi in Woesten. We moesten 4 wedstrijden spelen. Als je won kreeg je 3 punten. We moesten ook na elke wedstrijd 3 penalty's geven en als je 3 pentalty's scoorde had je dan 6 punten. Mijn groepje: ik, Ward, Warre, Thomas, Jelle en Michiel. Wij hebben gewonnen, dan de ploeg van het 4de, dan het 5de, dan Oost-Vleteren en dan Sint-Sixtus. (Evert)
Voor moederdag hebben we een snoepschoteltje moeten maken maar sommige (zoals ik) moesten iets anders maken omdat een grotere broer of grotere zus het vroeger al gemaakt hadden. Ik en Joran hebben daarom een schildje moeten maken en alles moeten versieren met bijvoorbeeld lijnen, hartjes, stukken uitsnijden... Als alles klaar was hebben we het mooeten vernissen. Als dat klaar was hebben we het moeten verpakken en met twee verschillende lintjes dichtgeknoopt. Als je het wou kon je er krullen in maken. Dan hebben we ook snoep verpakt. Fijne moederdag! (Thomas)
We maken auto' s op een elastiekmotor bij meester Ismaël. Je mocht zelf materiaal mee nemen hout, kneks, karton of iets andersals je aan de wielen draait die vast gangt aan de rekker en de wielen dan los laat zou hij moeten vooruit gaan van mij was het gelukt(ik had kneks mee) het was een heel leuke les!!!(Stien)
We zijn naar de duiven meester gaan kijken. Het was leuk tot op een moment een duif boven mijn hooft vloog dat was niet zo leuk. we zagen een heleboel kleine duifjes. De kleine duifjes hebben nog geen veertjes dat is niet zo mooi maar later krijgen ze mooie veren. Meester liet de duiven op de trampoline. Als de duiven bang zijn laten ze een strontje. Het was leuk (Elien)
het 6 de leerjaar is leuk want daar heb je klasfeestje. Wij zijn met negentien in de klas en voor een klasfeestje moet je met 4 tot 5 leerlingen zijn. dus feesten maar het duurt ongeveer 2 uur en half je kan spelletjes spelen, voetbaltafel spelen en deze deze die jarig zijn komen met drank en eten. Dit keer was het Jelle, Killian, Margot en Wim margot had lekkere cake mee en Wim Killian en Jelle zorgden voor drank en chips. (Michiel)
Vrijdag voor de vakantie was het sponsortocht. We moesten aan de school beginnen en een ronde stappen in de wijk. In de voormiddag waren het juffen die onze kaart een kruis gaven en als je op school kwam moest je een spel spelen voor een kruisje. Als je al 5 km had gedaan moest je een nieuwe kaart gaan halen. Over de middag ging we eten en kregen we middagspeeltijd zoals gewoonlijk. Dan begon onze sponsortocht weer. De jongens hielpen eerst aan de spelletjes en er waren er twee die in de wijk de stapkaarten moesten aankruisen. Om twee uur was de beurt aan de meisjes om te helpen (Fany)
In de klas zaaiden we "tagetes". Het plantje heeft nog veel andere namen: afrikanen, stinkertjes, ... Je zaait ze in april-maart. Als je ze tussen je groenten uitplant dan verdrijft het de wormen die de wortels eten. Het heeft deze kleur: geel of oranje. (Joran)
Vrijdag gingen we in de voormiddag naar de Heilige Familie. We gingen eerst naar een computerlokaal; daar leerden we geld lenen en deden we een oefening om onze Europese landen te leren. Daarna verdeelden ze ons in 2 groepen. We moesten over de speelplaats lopen waar de middelbare kinderen aan het pauzeren waren. Dat was even vervelend . We gingen naar een kunstatelier en we maakten daar een badge met een smiley Daarna gingen me naar "mode" en we maakten een tas. De tas was al gemaakt: we moesten er alleen dingen op schilderen. Dan staken we weer de speelplaats over maar gelukkig hadden zij les. We gingen naar "informatica" en leerden daar een spelletje herstellen. Het was leuk . (Elien)
In de W.O.- les hebben we geleerd over warme lucht die stijgt en over luchtdruk. We hebben een spiraal gemaakt boven de verwarming en als de warme lucht stijgt draait de spiraal. Nog enkele voorbeelden van warme lucht die stijgt zijn b.v. een luchtballon of een thermiekbel. We hebben ook geleerd dat -als er wind is- de was sneller droogt omdat er dan altijd droge lucht bij kan komen. (Thomas) Klik eens op de luchtballon: je ziet er condors die van een warme thermiekbel gebruik maken om te zweven. De Andescondor heeft een spanvleugelwijdte van 3 meter ! (meester)
Vrijdag was het carnaval. Ik was een beul: een man die met een bijl hoofden afkapt. We moesten ook voor carnaval andere kleren meebrengen: kleren die je zelf niet zou dragen. Zo konden andere kinderen misschien jouw kleren ontlenen. Ook meester Wim gebruikte daar kleren van. Hij was een boer. We speelden ook nog een toneeltje met onze kleren. (Kjell) Er was vrijdag kindercarnaval. Eerst gingen we foto' s gaan trekken met de hele klas. Je mocht zelf poses verzinnen. Ik was een pop samen met Danica en Stien. We hadden een roos kleedje aan en een knuffelbeer vast. Ik vond dat iedereen uit de klas mooi was verkleed. We hadden bijna geen les alleen wiskunde. 's Middags was de stoet in Poperinge. Als we daar waren begon het jammergenoeg te regenen. Dit jaar kregen we ook geen boterkoeken wat we de vorige jaren wel kregen . Maar het was wel een héél leuke dag. (Margot)
Als opwarming in het turnen deden we de "Titanic": je zit met een paar op een mat. En je moet elkaar van de mat proberen te duwen We waren met 3 meisjes en 3 jongens. (De 3 jongens lagen als eersten van de mat). Het was superleuk. In het turnen zelf deden we 5-bal. In onze groep zaten Thomas, Ward, Kjell, Killian en ik. We deden 3 rondes en we wonnen ze alle 3! Op het laatste speelden we met 2 groepen en we wonnen die ook . (Shauny)
In de klas zullen we binnenkort misschien gerbils houden . Samen met de leerlingen die gerbils willen zullen we op Kapaza en op Tweedehands zoeken. We hebben in Ieper iemand(:-8 mens) gevonden die 8 gerbiljongen weggeeft. Als we dan contact opnemen via telefoon of e-mail zullen we misschien binnenkort gerbils . (Killian) In de klas leren we in de godsdienstles over 'Zich engageren en de verantwoordelijk nemen die daarbij komt". Als de klas gerbils wenst (hun engagement), moeten ze er zelf stappen voor ondernemen (hun verantwoordelijkheid). Als dit maar goed afloopt. (Meester)
Vrijdag 22 februari had meester een naald in zijn fietsband geprikt. De W.O.-les had te maken met het thema "Wees een heer in het verkeer". Wij moetsen maken dat het weer in orde kwam. Eerst had Evert het wiel losgemaakt en er uitgehaald. Dan had Joran met de bandenlichters de band losgemaakt en haalden we de binnenband eruit. Om het gaatje te kunnen vinden voelde Evert met z'n ogen waar dat gaatje eigenlijk zat. Om het gaatje beter te kunnen vinden stopten we het in het water en dan kwamen er bubbeltjes te voorschijn. Evert zette een cirkel rond het gaatje en ik heb er dan de lijm opgedaan. Na ongeveer 5 min. wachten en dan kon het pleistertje erop. Dan stopten we er de binnenband terug in en de deden de buitenband erover. En dan stopten we het wiel erin. Nu is het klaar. (Danica)
Maandag 18/02 hebben we turnen gehad: als opwarming mocht Alicia een spel kiezen en ze koos voor "slinger". Daarna mochten we dansen. We moesten oefeningen doen vanop een blad en dan mochten we een dansje van 4x acht tellen uitvinden per drie, ik zat bij Danica en Margot. Het was een leuke turnles. (Stien)
We zijn naar de Lovie geweest. Daar kregen we eerst een colaatje terwijl we uitleg kregen. We gingen naar het atelier waar ze superlekkere confituur maken. Er was ook een atelier waar ze kaarsen maken en ook één waar ze papier maken. Dan gingen we naar de hoeve waar we uitleg kregen over de paarse aardappel en dan gingen we kijken naar de dieren. Ze hadden konijnen, geiten... Als laatste gingen we naar de winkel en dan was het uitstapje gedaan. (Jelle)
We zijn vorige week begonnen met een nieuw thema in w.o.. Het heet "Wees een heer in het verkeer". Dus dan weet je zeker dat het over verkeer gaat. Vorige week ging het over "Orde in het verkeer" en deze week ging het over de vrachtwagen. Dan leerden we dat we rechts achter de vrachtwagen moeten stoppen. Meester Wim bracht ook zijn oude speelgoedvrachtwagen mee en dan tekende hij op een blad papier de straat. We mochten ook allemaal eens met de vrachtwagen spelen. Het was echt superleuk. (Hannelore)
We gaan een huisje uit karton maken in de knutselles . We moesten golfkarton meebrengen en dit allemaal versnijden. Ik zal waarschijnlijk een huisje met een paadje en een vijver doen. Ik hoop op een 2 of een 1. Ik hoop ook dat ik niet in mijn vingers snijd. Het zal waarschijnlijk zeer moeilijk zijn om dat precies te snijden en te plakken. (Evert) We zijn nu bezig met het huisje. De meeste zijn met het dak bezig en de andere nog met het huis. Shauny heeft al in haar vinger gesneden door het breekmes. Killian is bijna klaar met zijn dak! De rest zijn nog veel achter.Morgen gaan we verder doen.(Alicia) We zijn nog altijd bezig met de kartonnen huisjes. Sommige kinderen zijn al klaar. Er zijn veel soorten huisjes zoals grote, kleine en Kjell heeft zelfs een kerk gemaakt. Vandaag is de laatste les dat we er aan gaan werken. (Ward)
In W.O. hebben we het thema "tijd" en we leren dan over de tijdsband. B.v. De tijd van de Grieken en Romeinen, De Oudste Tijden,... Nu leest meester een boek dat gaat over "De tijd van de Volkeren." Het boek heet: Gered door het orkest. Het gaat over een jongen die jood is. Hij wordt naar een concentratiekamp gebracht. Een man uit het Duitse leger weet dat hij viool speelt en daardoor mag hij naar het orkest. Daar is het leven veel minder erg dan in die andere barrakken. Ik hoop dat hij plots niet naar de gaskamer moet. Ik vind het ook een heel mooi boek. (Margot)
We hebben in de tekenles een tekening moeten maken . De titel was "Een kijkje door het kelderraam". Dus we moesten benen tekenen en b.v ook nog een auto, een fiets, een huis, bomen en zo voort. Ik had een huis met 5 bomen en nog veel meer. Ik kreeg "een 1" samen met Margot, Killian, Evert, Danica , Elien en Stien. En 1 wil zeggen dat het het meeste is. (Shauny) Als je op de prent klikt kan je enkele voorbeelden van tekeningen zien.
We zijn ongeveer één uur gaan wandelen in de sneeuw. Ward, Michiel, Evert, Thomas, Kjell en ik waren altijd achteraan want we zaten sneeuwballen te smijten en we kropen in de dijk . Als we terug waren was iedereen kletsnat . Daarom moesten we verse schoenen en kleren meenemen. (Jelle) We zijn gaan wandelen in de sneeuw en ik liep met nog een paar van mijn klas achteraan. Ongeveer een half uur later waren ik en meester als laatste en dan moest ik samen met meester dichterbij de groep gaan. Toen we in de klas terug waren deed ik mijn schoenen weer aan. (Kjell)
In wero leren we over de tijdsband. We zitten nu in de Tijd van de Burchten en Steden. Er zijn veel straffen in de Middeleeuwen. Vroeger waren ze heel bang van de Vikingen. Ze verbergen zich in de burcht tot dat de Noormannen weg waren. Dus ze waren heel bang en durven niet te vechten. Ik ben wel blij dat ik niet in die tijd woon! (Alicia)
In de hoekenwerk les mocht ik mee met meester Ismaël. Het was heel leuk want we mochten een strip maken op de computer. Je moest personen kiezen en je kon ze ook laten bewegen Dat was grappig. Je kon ze bij de kerstboom zetten of bij de Eifeltoren of in het park, in een stad, op een verlaten weg,... Je kon ze een boos gezicht geven, de armen en benen verdraaien. Je kon ze draaien zodat je hun rug zag. Dat was plezant. Met onze school mogen we dat eens uittesten. We mochten 2 strips maken om uit te testen(Elien)
We hebben deze week koekjes verkocht op
dinsdag en donderdag. We mochten zelf ook iets bakken om te
verkopen: ik had wafels
gebakken die rap uitverkocht waren...
Ook de pudding die ze hadden gemaakt was vlug weg! We hebben al het geld opgeteld en komen
op een bedrag van 221,50 euro! Morgen schenken we het in de kerk aan meneer pastoor. Die bezorgt het dan aan Welzijnszorg. (Stien)
De proefwerken zijn achter de rug. Twee weken lang waren er proefwerken in Onze Ark. 's Avonds moest ik super lang leren om het goed te doen. En soms was het nog niet goed!!! (Joran)
Beste ouders, Hier vind je de uurregeling voor de rapportbespreking op woensdag 19 december. Wie er niet tussen staat moet het briefje nog terug bezorgen.
13 u. 30: Kjell 13 u. 45: Shauny 14 u. 00: Jatse 14 u. 15: Fany 14 u. 30: Michiel 14 u. 45: Alicia 15 u. 00: 15 u. 15: 15 u. 30: Killian 15 u. 45: Evert 16 u. 00: Ward 16 u. 15: Elien
19 u. 00: Jelle 19 u. 15: Danica 19 u. 30: Joran 19 u. 45: Hannelore
Op een ander moment : Stien, Warre, Margot en Thomas.
Als de proeven achter de rug zijn gaan we een kerstfeestje doen met de jarigen: ik, Thomas, Jatse, Joran en Alicia. In dat kerstfeestje hebben we 2 keuzes: meester koopt een cadeau voor jou of jij krijgt 3 euro van de ouderraad en dan kan je zelf een cadeau voor iemand van de klas kopen in de winkel. Om te weten voor wie we iets moeten kopen zullen we een lotje trekken. (Evert )
In een normale turnles hebben we meestal iets van lopen, evenwicht of dans. Maar in de laatste turnles hadden we mini-tennis. Dat is net als het groot tennis maar met kleinere tennisrakketten en met zachtere ballen. (Thomas)
De proeven komen er al aan.... Verdorie, weer al die toetsen van Nederlands, Frans, W.O... Nu hebben we al Franse zinnen 1 tot 7 gehad. Toen ik hoorde dat dit moest gebeuren in 3 minuten had ik een gezicht van maar ook wat van Het was toch wel moeilijk. (Warre) Er zijn al weer proeven in onze klas. Goed leren dus... Hopelijk staan er goeie punten op mijn rapport. Frans vond ik wel moeilijk maar er zijn dan ook gemakkelijke proeven. (Hannelore) ik vond de proef van muziek minder moeilijk (bv.ritmische oefeningen). Eerst zei meester de ritmische namen, dan sloeg hij het ritme met de jembé, vervolgens floot hij het ritme op zijn blokfluit. Voor zingen heb ik 'uitmuntend' maar dat vond ik wel het moeilijkst. Voor blokfluit heb ik één 'uitmuntend' en twee 'goed'. (Jatse)
Vandaag moesten we een kartonnen doos mee hebben met allerlei spulletjes in (b.v. keukenrolletjes, lege doosjes...). Vanmiddag moeten we een knikkerbaan maken. Die knikkerbaan staat op punten voor ons rapport. Hopelijk zal het lukken! (Danica) We mochten de hele namiddag werken aan onze knikkerbaan. Sommige leerlingen hebben fantastische dingen gedaan (b.v. van Killian: rietjes, actimelflesjes, en zo voort). Het was niet zo simpel zoals Danica zegt. Sommige knikkerbanen duren wel 18 seconden.Wat is dan al een knikkerbaan zeg? Als je een knikkerbaan van dit jaar wilt zien klik dan op de foto. (Michiel)
In hoekenwerk heb je veel taken zoals schaken, rubik, kubus en je moet ook soms mee met meester Ismaël. De vorige keer hadden we een artikeltje moeten maken op de computer. Het mijne ging over Standard Luik. We moeten ook werken aan fiche 2. De deadline is om 20 december. In het schaken is er ook een klaskampioen. De vorige klaskampioen was Jelle. (Ward)
We moesten in de klas een opstel maken over je droomberoep . Iedereen had iets anders gedaan. Sommigen had toffe en leuke ideeën: Warre deed over racen, Evert over beenhouwer en ik over legobouwer. Hopelijk krijgt iedereen veel punten voor zijn opstel. (Killian)
Deze dinsdag hebben we in de knutselles een grotschildering gemaakt: eerst moesten we met verf de achtergrond maken en dan met zwarte verf de mensen en dieren tekenen. Ik vond het persoonlijk heel mooi. We hebben iedere dinsdag knutsel- of tekenles. Zo hebben we ook al eens een popje en een hoofd uit klei gemaakt. (Margot)
We hebben met meester Wim gepingpongd . In het begin kon ik er niks van . Al diegene die langer dan 20 passen naar elkaar konden pingpongen moesten naar een tafel en daar tegen elkaar pingpongen. Het was heel erg leuk en ik heb ook veel bijgeleerd . (Shauny)
Man, wat leren we hier nu in W.O.? Over seks, seks en nog eens seks... maar het zijn niet de saaiste lessen hoor . Het is interessant maar het is alleen maar theorie. Meester leert ons van alles en maakt ook wel grapjes. Het thema begon met een geheugen spel: "We leren over seks en ik denk aan..." De klas gebruikte de woorden condoom, vrijen, borsten, penis enz... (Warre)
In de W.O.-les hebben we geleerd over de voortplanting. We hebben gezien hoe je ziektes kan vermijden. (Joran)
In de klas hebben we een beetje over paddenstoelen geleerd. Daarna hebben weer er zelf mogen maken uit klei. Er zijn veel verschillende paddenstoelen gemaakt. Dan moesten ze geschilderd worden. Daardoor zijn er ook veel paddenstoelen gemaakt die niet bestaan (vb. de "Club-Brugge-paddenstoel"). Maar er zijn natuurlijk ook echte gemaakt (vb. vliegenzwam). (Thomas)
Gisteren hebben we paddestoelen gemaakt uit klei, dat was heel leuk. Eerst had meester een aantal afbeeldingen getoond om op een leuk idee te komen. Dan moesten we de vorm maken en schilderen. Je mocht kiezen welke kleuren. Ik had een mengsel van de herfstkleuren gemaakt. En als je klaar was moesten ze eerst drogen. Later zullen we ze dan vernissen. (Danica)
Beste ouders, Op woensdag 21 november komt het CLB van Poperinge in de klas een toelichting geven over de mogelijkheden in de middelbare school. Alle richtingen en scholen uit de omgeving komen aan bod. De kinderen kunnen uitgebreid vragen stellen. De infoles begint om 8 u. 50 en duurt tot 10 u. 15. Ouders die deze info ook graag willen beluisteren mogen naar de klas komen.
Volgende mama's lieten al weten dat ze komen luisteren: - mama van Evert. - mama van Michiel. - mama van Elien. - mama van Killian. - mama van Shauny. - mama van Ward. - mama of papa van Alicia. - papa van Thomas.
Ik ben gisteren gaan wandelen in het Galgebos. De sportraad had een wandeling uitgestippeld. Voor de kinderen hadden ze een fotozoektocht gemaakt. De grote kinderen moesten één persoon overhouden door prenten te zoeken (bv juf Marian had oorbellen aan dus wanneer je een prent zag met oorbellen kon je haar schrappen) na de wandeling kreeg je een lekkere worst op school. Het was een leuke namiddag. (Stien)
Gisteren was het netbaltoernooi . Ik zat in de groep van Warre, Killian, Thomas, Margot en Danica. In het begin was ik een beetje zenuwachtig maar toen we enkele wedstrijden wonnen waren die zenuwen weg. De andere scholen waren niet zo goed als ons. Ik denk dat het komt omdat wij over de middag oefenen op school. Houthulst is niet gekomen dus moesten we zonder hun spelen. Wij zijn gewonnen Joepie! (Elien)
We leren schaken in het zesde en leren ook trucjes b.v rokade. We houden een echt schaaktoernooi. Het is leuk want ik heb al een paar keer gewonnen en een aantal keer verloren. De winnaar krijgt voor even een wisselbeker mee. (Kjell) Als je op de foto klikt kan je lezen wat 'rokade' betekent. (Meester)
In de klas houden we ook verkiezingen. We zijn verdeeld in 3 groepen. We moeten ook een juf van onze school op de lijst plaatsen. We moeten 5 dingen als rogramma opschrijven. Op een groot blad schrijven we de naam van de groep, de dingen die we gaan doen, en de naam van de 5 kinderen die in je groep horen + de naam van de juf die je gekozen hebt met je groep. Het 3de tot en met het 6de leerjaar mogen stemmen op een van de 3 groepen. (Fany) We deden verkiezingen in school er waren drie partijen : LVB,SVC en MPOS. Ik zat in MPOS te samen met Evert, Michiel, Hannelore, Danica en Killian. (Jelle)
Er was in Woesten een loopkoers. Van het 6de deden mee: van de meisjes Danica + Stien en van de jongens Ward, Michiel, Thomas, Killan, Evert en Caio. Van de meisjes was de eerste Salvica, de tweede Stien en de derde Danica. Van de jongens was de eerste Thomas, de tweede Ward, de derde Michiel, de vierde Caio, de vijfde Killian en de zesde plaats -maar toch goed gelopen- Evert. Bedankt voor de fair-play, mensen! (Michiel)
Als je enkele foto's van de loopwedstrijd wil zien, moet je even op de prent klikken. (Meester)
In de klas is het super leuk. Meester Wim is echt tof en grappig. We deden al vele dingen zoals in hoekenwerk de rubikkubus maken of in rekenen toepassingen. We hebben ook een nieuw boekje "Taal parel taal" en in W.O. leren we over het bos en de verkiezingen. We gingen op de markt kijken naar de verkiezingsborden. Leuk hé (Hannelore)
Als je op de foto klikt zie je een filmpje waarin iemand in 21 seconden met 1 hand de rubik kubus kan maken. Er is dus nog werk aan de winkel voor onze klas... (Meester)
Hoekenwerk is heel leuk. Je kan er veel doen: schaken, knikkerbaan, de kubus, op de computer werken. Ik vind schaken het leukst. Ik heb al mijn wedstrijden al gewonnen. De rubik beurt is ook heel leuk. ik zit al aan stap twee van de zes stappen. Je kan ook op je fiche werken. Ik heb al vijf taken. Je moet tien taken maken tegen 23 oktober. Ik heb ook al aan de knikkerbaan gewerkt. we moeten de knikker zo lang mogelijk laten rollen. (Ward)
Vandaag hebben we geacteerd. We moesten touwtrekken zonder touw ! Meester heeft het gefilmd en op YOU TUBE gezet . Zeker eens kijken, echt tof om te zien. (Killian)
Ik heb meegedaan aan het voetbaltornooi in Reninge. Ons groepje bestond uit Ward, Warre, Michiel, Thomas en ik. We moesten eerst 3 wedstrijden in de voorronde spelen. Er waren 4 poules en we waren eerste in onze poule! Dus dan zaten we bij de vier laatste ploegen. Daarin hebben we 2 wedstrijden gewonnen en 1 gelijk en zo waren we gewonnen!!!!!! (Evert)
Maandag was er een klasfeestje voor de jarigen: Danica, Hannelore, Stien, Shauny en Michiel. Ze mochten dan trakteren met eten en drinken en gezelschapspelletjes meedoen. We hebben ook een nieuw spel leren kennen. Dat is "Speed Stacks": een spel met potjes. Het is echt een heel leuk spel. Hopelijk komen er nog veel klasfeestjes! (Margot)
Blokfluit is heel leuk. We hebben al een paar noten geleerd (zoals de fa, la, hoge do en sol). We hebben al enkele liedjes leren spelen zoals "Bim, bam, bom". Blokfluit is wel nog moeilijk want er mag geen een gaatje vrij zijn. De noten zijn wel moeilijk. (Ward)
Morgen gaan we met de fiets naar
Roesbrugge. We gaan daar
kajakken op de IJzer, jammer genoeg eerst stroomopwaarts. dan varen we naar Frankrijk, wisselen
we van medevaarder en keren terug (Jatse)
We gingen dus naar Roesbrugge het was heel erg leuk . We kwamen daar en we zagen de
bootjes liggen. Eerst maakten weonze fiets veilig vast aan ons slot. Wat later
konden we weg met de kajak We
kwamen aan om te wisselen we keerden terug. En we gingen met 5 bootjes aan
elkaar (echt leuk want ik was in een van de 5 bootjes) We kwamen thuis en waren
wat in modder, maar het was leuk!
(Shauny)
We zijn naar Roesbrugge gegaan. We gingen met de fiets. Het was
ongeveer 38 km, heen en terug samen. Daarna zijn we gaan kajakken; dat was leuk.
(Elien)
Woensdag is er een voetbaltornooi en ik doe mee met Ward, Michiel, Thomas en Evert De meisjes hebben ook een team en ik ben blij dat ze eens mee doen. Thomas staat van achter en ik rechts van voor en Ward staat links van voor en Evert van voor in de spits Wij zijn vast goed en het meisjesteam bestaat uit Danica, Fany, Lucie en Margot. (Warre)
Het nieuwe schooljaar is opnieuw gestart. We hebben ook een nieuwe meester, meester Wim waarmee je leuke grappen kan maken. Je hebt ook in het 6de hoekenwerk (40min.) en blokfluit . Wat is dat leuk in het laatste schooljaar van Onze Ark Woesten. En het is een keer een meester want al onze jaren in Onze Ark waren al met vrouwen !!! (Michiel)
We hebben veel gedaan en we zijn nog maar begonnen . Dit jaar vind ik het leukst want met meester Wim kunnen we allemaal lachen. Het zijn dan wel moeilijkere lessen. We leerden ook blokfluiten en nog meer Frans. We knutselen elke dinsdag! Dat is leuk. We hebben een fantastisch schooljaar en we hebben ook een duif gemaakt. Het was allemaal leuk en het wordt nog veel leuker! :) (Kjell)
De lessen bij meester Wim zijn helemaal anders. We krijgen hoekenwerk en we mogen toepassingen maken met onze rekenmachine. We leerden ook blokfluit spelen ("Speel een liedje op de fluit fa sol la het is al uit"). We hebben wekelijks klasbib. Ik lees graag dus dat vind ik leuk. !!! Kortom het is hier heel leuk !!! (Hannelore)
De tweede week bij Meester Wim ! We knutselden een duif uit klei maar meester moet nog punten geven op mijn duif ! 1(zeer goed) 2(goed) 3(slecht)ik hoop op een 2. (Evert)
De eerste schooldag bij meester Wim was leuk. Wij kregen hoekenwerk en een beetje Frans en als laatste wiskunde. Meester maakte moppen bij enkele lessen. We hebben een woordslinger gemaakt met de hele klas. Deze week was heel leuk. (Fany)
In het zesde leerjaar hebben we onze eerst blokfluitles gekregen. We kunnen nu al 3 noten spelen : la,fa en sol. We moeten ook al een soort liedje spelen met de drie noten. Eerst klonk het vals en te luid nu gaat het al veel beter. Nu veel oefenen en we gaan het vast en zeker kunnen. (Thomas)
We kregen vandaag voor het eerst blokfluitles. We leren onze eerste drie noten: de fa, sol en la. In het begin klonk het heeeel erg vals maar dat veranderde, af en toe zat er nog een valse noot bij of bliezen we te hard. Toch mochten we ons eerste liedje spelen. Ook al was het maar één lijntje noten, ik was best wel blij. Maar ik weet zeker dat na een paar keer oefenen het zeker zal lukken. (Stien)
Meester Wim en wij allemaal zongen vier liedjes met de instrumenten en met een gitaar. Het klonk heel mooi met iedereen er bij. De liedjes waren heel langzaam. (Alicia)
Terug naar school... phuuuuu de vakantie is terug gedaan. Nu zie ik mijn vriendinnen terug: joepie! Ik moet naar het zesde leerjaar bij meester. Nu moet ik stoppen want de bel is gegaan. (Danica)
Beste ouders, Hier kunt u lezen wanneer ik langskom voor een bezoekje bij het begin van het nieuwe schooljaar. maandag 20 augustus 17 uur : Michiel 19 uur : Danica dinsdag 21 augustus 10 u. 30 : Fany 16 uur : Hannelore 18 u. 30 : Jatse woensdag 22 augustus 14 uur : Kjell 15 uur : Shauny 20 uur : Ward donderdag 23 augustus 10 u. 30 : Evert 13 u. 30 : Joran 20 u. 15 : Thomas vrijdag 24 augustus 14 uur : Alicia 19 uur : Killian
(niet in deze periode of vernemen alle info tijdens de ouderavond : Warre, Stien, Margot, Elien, Jelle)