Les voorbereiding!
Vanaf de eerste Nederlandse
les, die op 12 februari was, kregen we van de docent mevrouw Josephine te horen
dat we in de derde week een les moesten voorbereiden. De les was voor de groep studenten
die de Nederlandse les voor beginners volgden. Op deze dag zelf kregen we de
twee verschillende themas te horen. De themas waaruit je kon kiezen waren; De
weg vragen of De tijd. Eerst moesten we een groep van drie of
vier vormen en als vervolgt het thema samen in de groep kiezen. Wanneer we de
groep gevormd hadden gingen we gezamenlijk een thema kiezen. Het thema die we
uiteindelijk gekozen hadden was De weg vragen.
In de tweede les kregen we
van de docent een paar minuten de tijd om de les met onze groep voor te
bereiden. Hier hadden we de taken onderling verdeeld. Ik had als taak om de dialoog
voor te bereiden. In principe had ik te moeilijke woorden gebruikt waardoor
mijn groepsleden mij als feedback gaf om een makkelijker dialoog te maken, met
meer makkelijke woorden. Ik had dan gelijk de feedback serieus genomen en had
dan de dialoog aangepast.
Het lesgeven aan een
andere leeftijdscategorie die ik aan gewend was, was voor mij een echte
uitdaging, vooral doordat de studenten weinig kennis hadden met de taal. Uiteindelijk
was het zeer goed gelopen, de studenten deden heel goed mee en hadden zeker
nieuwe woorden geleerd.
|