Inhoud blog
  • Icc brevet behalen ook voor Belgen
  • Waarom varen op eigen tempo
  • Een ICC brevet nodig in het buitenland
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken met Altavista


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.anwb.nl
  • www.mobilitfgov.be
  • Met Office: Marine weather
  • weerkaart google
  • GRIB US >Home
  • www.zeilen.be
  • www.yacht.de
  • www.varen.be
  • www.knoopenzo.nl
    mijn eerste boot
    zeilboot
    05-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Icc brevet behalen ook voor Belgen
    Uw icc brevet behalen als Belg? Ja dat kan

    Dit stond op een site , en ook van mensen horen zeggen.

    maandag 23 februari 2009 Internationaal Vaarbewijs
    en Stuurbrevet Het Stuurbrevet is het Klein Vaarbewijs in België. Eerder
    schreefik al over de nieuwe online cursus voor het Belgische
    Stuurbrevet(lesmateriaal via Vaarwinkel). Als u met een Belgisch Stuurbrevet
    echter in het buitenland wilt gaan varen of uw schip ligt in het buitenland,
    dan kunt u er tegenaan lopen dat België nog niet de internationale verdragen
    voor het internationaal vaarbewijs heeft ondertekend. Praktisch betekent dit
    dat uw Belgische Stuurbrevet in andere landen niet gezien wordt als een geldig
    vaarbewijs. De Belgische overheid biedt een papier in het Engels en
    Franswaarmee u in het buitenland wel kunt laten zien wat de betekenis van het
    stuurbevet is, maar dat biedt geen garantie dat de plaatselijke autoriteiten
    dat ook accepteren. Vaart u veel buiten België en bent u verplicht een
    vaarbewijs te hebben dan is het beste eerst een Nederlands Klein Vaarbewijs te
    halen en daarmee een internationaal vaarbewijs (ICC) aan te vragen. Als
    alternatief kunt u ook overwegen om een Engels certificaat van de RYA tehalen.
    Dat kan bijvoorbeeld in België bij Naviclass. De eisen voor het Klein
    Vaarbewijs en de RYA opleidingen zijn wel zwaarder als voor het Belgische
    Stuurbrevet en zijn niet gebasseerd op de Belgische vaarregels (CEVNI). Hoewel
    het CEVNI dankzij de Europese afstemming inhoudelijk goed te vergelijken is
    met het Nederlandse Binnenvaartpolitiereglement (BPR). door Jaap van Goor
    opmaandag, februari 23, 2009 labels: Belgie, internationaal vaarbewijs, klein
    vaarbewijs, stuurbrevet .  

    Daarom mensen grijp u kans en kijk naar de volgende website

    www.iccinternationaal.be


    05-02-2011 om 10:59 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    25-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom varen op eigen tempo
                              Varen op eigen tempo

    In België is een praktijk examen (160€) verplicht,wat een goede zaak is, maar met het uiteindelijke vaarbewijs kan je geen ICC brevet aanvragen omdat ze Resolutie 40 niet ondertekend hebben .
    Het Belgisch vaarbrevet wordt wel met open vingers aanvaard in Nederland en Frankrijk, In alle andere landen moet je een ICC brevet hebben, zeker als je op verlof bent en een boot of jetski wilt gaan huren.

    Via mij kun je dus kiezen je Belgisch of je Nederlands Vaarbrevet.
    De leerstof dat ik behandel is de Nederlandse, maar de keuze waar je je examen gaat afleggen ligt bij jou en jou alleen.

    In gemiddeld 8 lessen ?aan huis? kan ik je op een aangename manier begeleiden naar een positief examen (dat doorgaat in NL of B). (0,20€/km)

    Mijn ervaring in de materie (theoretisch en praktisch) bedraagt ongeveer meer dan 10 jaar, dus ik kan je bijna garanderen dat de slaagkans 95% is.
    Uiteraard mits de nodige inzet van uzelf!
    Momenteel reeds 40 kandidaten die tevreden ?geslaagd zijn? en het bezit van hun ICC zijn!

    Marktonderzoek wijst uit dat ik prijs/kwalitatief de goedkoopste ben!

    Je betaalt €150 voor het lessenpakket inclusief vragenbundel met 600 vragen, cd-rom, knopenbundeltje en
    cvia mail nog eens 53 examenreeksen?

    Aangezien dat er crisis is mag je betalen in 2x : 1ste les 100€ + 20€ voor de boek
                                                                           4de les  50€ +18€ voor de plotter
    zo kan U met een gerust geweten naar het examen vertrekken.

    Nota: Indien we er in slagen om de lessen in te korten tot 7 keer dan voorzie ik een extra les belangrijkste
     hoe de zeemansknopen maken.
    Dus je krijgt veel voor die 150€

    Waarom privé-les?

    Op deze manier zijn de groepen kleiner en kunnen we zelf de tempo bepalen van de lessen
    En bij eventuele onduidelijkheden neem ik mij de tijd om het uit te leggen zodat je de stof begrepen hebt. En kun je op een bepaalde dag niet komen, dan is dit geen probleem, dan verschuiven we gewoon de les naar een andere datum.

    Via een school bestaat de groep uit meer dan 15 man waardoor er veel meer kans is tot het afwijken van de stof, ze zijn ook tijdsgebonden en hebben niet altijd de kans om iets deftig uit te leggen. Kun je op een bepaalde dag niet komen, dan heb je pech want de stof is gegeven en ben je afhankelijk van de uitleg van een medestudent.

    Via een school moet je je ook gaan verplaatsen waardoor je thuis minder tijd hebt,
    Via privé les kom ik bij jou,dus geen verplaatsing, geen tijdverlies, geen slijtage van de auto,alles gebeurt in huiselijke sfeer.

    Agenda ?s in te plannen in overleg. Nog vragen?
    Bellen op 0496 99 21 71

    25-07-2009 om 10:59 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    04-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ICC brevet nodig in het buitenland

    Een vaarbewijs halen, waarom?
                Het Vaarbewijs is verplicht voor een zeil- of motorschip vanaf 15 meter dat niet bedrijfsmatig wordt gebruikt.
                Voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot met een lengte van minder dan 15 meter

                die harder kan varen dan 20 km/ uur.
                Dit kan o.a. gemeten worden met een GPS.

                Er wordt niet naar het aantal pk gekeken, maar wel of de combinatie boot- motor eventueel harder kan dan 20 km/ uur.
                Een opblaasbare boot met meer dan 6 pk kan dat al gauw.

                Daarom geef ik een privecursus om op eigen tempo en op jou ritme, je voor te bereiden voor het examen
    .

                In de meeste landen van Europa is een ICC verplicht voor bijna elk schip .

     

               Vakantielanden die resolutie 40 reeds toepassen en waar het ICC dus verplicht is, zijn Kroatië, Italië en Spanje.

               Andere landen zullen volgen. Het is daarom raadzaam ook in die landen over een ICC te beschikken.
               Om in het bezit te komen van het ICCbrevet, moet u het klein of groot vaarbewijs 1of 2 in het bezit hebben.

               De geldigheidsduur van het vaarbewijs is tot 70 jaar en daarna moet het document

               elke 5 jaar verlengd  worden                                       

           
    Het ICC is verplicht voor ieder schip dat in het buitenland vaart ongeacht de grootte of de snelheid.

                   Op alle Duitse binnenwateren is een Vaarbewijs/ICC verplicht voor elke boot vanaf 4 pk.
                   In Spanje vanaf 9 pk.
                   Frankrijk vanaf 6 pk.
                   Zwitserland vanaf 8 pk.
                   Kroatië vanaf 6 pk. Internationale verzekeringsverklaring vereist.
                   Hongarije vanaf 5 pk.
                   Italië vanaf 40 pk. Verzekeringsbewijs met Italië - verklaring.
                   Noorwegen vanaf 10 m. lengte.
                   Zweden vanaf 12 m. lengte.


                   

                    Eerst en vooral gaan we verschillende scholen vergelijken hier in België
                    
             Scholen      Cursusgeld     boek      plotter     examengeld     praktijk    totaal 

    Altaïr Yachtman     185€          140€            23€            75€               190€         613€
            Stuurbrevet    130€            40€            23€            75€               190€         458€

          Vaarschool      120€            30€                              75€               160€         385€

          Waterski Vl.    130€            24€                               75€              160€         389€


    In Nederland betaal je gemiddeld voor de cursus 300€ d.w.z.

                   Cursusgeld     boek + plotter   examengeld    praktijk    totaal         
                     300€                     45€                 75€               0€              420€


    Als je bij mij de cursus volgd, dan kun je zelf kiezen of je je examen wil afleggen in België of in Nederland,
    Weet dat je in België praktijk verplicht bent, in Nederland niet.
    In Belgie kun je geen ICC brevet verkrijgen, alleen de Waterski geeft er 1 uit dat enkel 1 jaar geldig is.
    In Nederland kun je wel een ICC brevet aanvragen dat geldig is tot u 70jaar, daarna iedere keer verlengbaar met 5jaar.

    Hier zie je nu mijn prijs met examen af te leggen in Nederland.


                   Cursusgeld      boek + plotter   examengeld    praktijk     totaal 
            
     Mijn prijs       150€           25€       20€           75€               0€           270€

    Daarbij krijg je 2 kopie waterkaarten en kan je tegen 7€ meer dan 1000 vragen en oefeningen krijgen
    zodat je goed voorbereid bent voor het examen.

    De Cursus kan gegeven worden bij mij thuis of bij jou thuis of bij jou op het werk, maar dan vraag ik wel een vergoeding van 0,20€/km per keer dat ik bij jou moet komen.

    Niet alleen dat prijsverschil spreekt voor zich
    , Ook nog het feit , als je les gaat volgen in zo'n school, betaal je niet alleen veel,
    maar de lessen worden gegeven op welbepaalde dagen, kun je ze niet volgen op die dag, dan heb je pech, ze zijn gegeven.

    Hoe gaat de betaling in zijn werk?
    Je betaalt mij op de 1ste les 100€ +25€ (boek)
                            op de 4de les  50€ + 20€ (plotter
    )
                            

    Bij mij is het anders, we spreken af op op welke datum de volgende les wordt gegeven, kan je dan toch niet omdat er iets is tussen gekomen,geen probleem, de lessen zullen doorgaan wanneer het jou past.

    Zo heb je tijd genoeg om je voor te bereiden op het examen en kun je je inschrijven wanneer je bijna klaar bent met de cursus.

    In België worden de examens 4 maal afgenomen , schriftelijk
    In Nederland worden de examens 4 maal afgenomen, schriftelijk OF 1maal per maand op de computer en 15 minuten later ken je je uitslag.

    Heb ik je overtuigd om bij mij de cursus te volgen?
    NOG NIET???
    Neem dan contact op 

    didier.jongenelen@telenet.be
     of bel mij op het nummer
    0496 99 21 71


                   

    04-04-2009 om 00:00 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (11 Stemmen)
    18-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Wist u dat u een vaarbewijs nodig hebt voor het besturen van een boot langer dan 15m of kleiner maar sneller dan 20km/u?
    NEEN!!
    Nu dan weet je het nu, en OPGELET er zijn veranderingen opkomst.
    Men denkt eraan om het vaarbewijs te verplichten voor iedereen die op het water wilt gaan varen.
    Daarom bied ik u mijn diensten en mijn ervaring aan om jou te helpen in het aanleren van de regels en wetten en de algemene beginselen in het varen, zodat je kunt slagen
    in jou examen voor het vaarbewijs.
    Is het moeilijk? Niet als je ervoor leert.
    Mijn cursus die ik geef is voor het Nederlandse vaarbewijs, je kunt daarmee ook je examen afleggen in België. Maar weet wel dat je in België PRAKTIJK verplicht bent, in Nederland is dit niet zo. En het voordeel van een Nederlandse is dat je ze kunt omwisselen voor een ICC Brevet, Het Belgische niet.Slaagkansen verzekerd, indien je niet zou slagen,krijg je opnieuw gratis les.

    Ik geef u de cursus in alle rust en kalmte zonder ons te moeten binden aan tijd, de lessen gaan door wanneer het u past,
    dit wil zeggen dat , moest je verhinderd zijn, de les op een andere datum doorgaat.

    als de lessen bijna gedaan zijn, dan kun je je inschrijven voor het examen, je neemt de tijd om de lessen te herhalen,
    indien problemen, kun je mij altijd bereiken, ik blijf u helpen tot na de examen.

    Wel vraag ik voor dit alles een kleine vergoeding van 115€, zonder de cursusmateriaal 45€

    18-01-2009 om 10:33 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Examen Vaarbewijs I

    Vaarbewijs I is voor kanalen, rivieren en kleine meren.

    Op het examen worden 30 multiple choice vragen gesteld over alles wat met varen te maken heeft:

    vaarregels

    vaarreglementen

    betonning

    borden

    dag- en nachttekens van schepen

    geluidsseinen

    veiligheidsmiddelen

    manoeuvreren  .

     

     


    Vaarbewijs A

    Vaarbewijs A gaat voornamelijk over navigatie en is een aanvulling op Vaarbewijs I.

    Bij Vaarbewijs A krijgt u andere reglementen, betonning en weerkunde dan bij Vaarbewijs I.

    Daarbij moet u voor Vaarbewijs A zeer nauwkeurig getijden - en navigatieberekeningen kunnen maken en alles weten over GPS.

    Heeft u uiteindelijk Vaarbewijs I + Vaarbewijs A dan krijgt u Vaarbewijs 2 en mag u met een vaarbewijsplichtig schip ook op de grote wateren varen zoals het IJsselmeer, Markermeer, IJmeer, Waddenzee, Westerschelde, Oosterschelde, Eems en Dollard.

    Examen Vaarbewijs A

    Het examen kan op werkdagen en soms ook op een zaterdag.

    U kunt zich elk moment inschrijven voor een examen in Hoofddorp, Dordrecht, Zwolle of Nieuwegein via www.vamex.nl

    U kunt zich alleen inschrijven voor Vaarbewijs A indien u eerder met goed gevolg geslaagd bent voor Vaarbewijs 1.

    Mocht u Vaarbewijs 1 + Vaarbewijs A tegelijkertijd doen dan kiest u VB2.


     

    18-01-2009 om 10:22 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanneer een vaarbewijs nodig

    Wanneer heb ik een vaarbewijs nodig?

    Het Vaarbewijs is verplicht voor een zeil- of motorschip vanaf 15 meter dat niet bedrijfsmatig wordt gebruikt.
    Voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot met een lengte van minder dan 15 meter die harder kan varen dan 20 km/ uur.
    Dit kan o.a. gemeten worden met een GPS.
    Er wordt niet naar het aantal pk gekeken, maar wel of de combinatie boot- motor eventueel harder kan dan 20 km/ uur.
    Een opblaasbare boot met meer dan 6 pk kan dat al gauw.

     

    Welke soorten vaarbewijzen zijn er?

    Vaarbewijs 1 is voor de binnenwateren met uitzondering van de Westerschelde, Oosterschelde, Waddenzee, Eems, Dollard, IJsselmeer, IJmeer en het Markermeer.
    Met Vaarbewijs 1 mag wel gevaren worden op de Gouwzee en de Randmeren (Gooimeer t/m Ketelmeer / Zwarte Meer).
    Op de Noordzee is geen Vaarbewijs verplicht, maar wel voor de zeehavens.
    Na Vaarbewijs 1 komt Vaarbewijs a, waarvan navigatie een belangrijk onderdeel is.
    Vaarbewijs 1 + Vaarbewijs a = Vaarbewijs 2 voor alle binnenwateren

    Op welke leeftijd mag ik het examen doen?

    Het is mogelijk om beneden de 18 jaar examen te doen.
    Na geslaagd te zijn krijgt u een getuigschrift.
    Met dit getuigschrift mag u nog niet met een vaarbewijsplichtig schip varen, totdat u na uw 18e dit getuigschrift ingeruild heeft voor het echte Vaarbewijs.
    Dan pas mag u met een snelle motorboot, waterscooter of schip dat langer is dan 15 meter varen.

     

    Wanneer moet ik het vaarbewijs verlengen?

    Het Vaarbewijs is geldig tot uw 65e.
    Daarna kan het steeds voor 3 jaar worden verlengd.
    Een verlenging moet u zelf aanvragen via

       vaarbewijzen@anwb.nl

     

    Wat te doen als mijn vaarbewijs kwijt is?

    Indien u het Vaarbewijs kwijt bent dan kunt u tijdens werkdagen rechtstreeks contact opnemen met de ANWB in Den Haag

    088 269 74 74

     

     

     

     Hoe zit het met het vaarbewijs in het buitenland?

    ICC

    In de meeste landen van Europa is een ICC verplicht voor bijna elk schip.

    Een ICC is een Internationaal Certificaat van Competentie betreffende de bevoegdheid van gebruikers van pleziervaartuigen.
    ICC is een vertaling van het Vaarbewijs in het Engels.

    Met Vaarbewijs I kunt u het International Certificate of Competence for inland waters aanvragen.

    Op alle Duitse binnenwateren is een Vaarbewijs/ICC verplicht voor elke boot vanaf 4 pk.

    In Spanje vanaf 9 pk.

    Frankrijk vanaf 6 pk.

    Zwitserland vanaf 8 pk.

    Kroatië vanaf 6 pk. Internationale verzekeringsverklaring vereist.

    Hongarije vanaf 5 pk.

    Italië vanaf 40 pk. Verzekeringsbewijs met Italië - verklaring.

    Noorwegen vanaf 10 m. lengte.

    Zweden vanaf 12 m. lengte.



    Met Vaarbewijs II (Vaarbewijs I + Vaarbewijs A) kunt u het International Certificate of Competence for inland and coastal waters aanvragen.

    Met TKN (Theoretische Kustnavigatie) kunt u het ICC for coastal waters
    aanvragen

    Het ICC kost € 15,- en is tot uw 65e geldig.
    Daarna kunt u het om de 3 jaar verlengen.
    Informatie ICC:

    ANWB Watersport
    088 - 269 50 20 of via
    watersportinfo@anwb.nl

    18-01-2009 om 10:17 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (49 Stemmen)
    28-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Algemeen vaarbewijs
    Let op ,
    er zijn veranderingen opkomst,
    Nu heb je alleen een vaarbewijs nodig indien je boot groter is dan 15m of indien kleiner , sneller zijn dan 20km/u
    Hiervoor heb je een vaarbewijs nodig.
    Nu zijn er gespreken bezig dat dit zal vervallen, en dat je een vaarbewijs nodig hebt op het moment dat je zal varen op het water,
    Dus met andere woorden iedereen is verplicht een vaarbewijs te hebben en dan vevalt die regel groter dan 15m of sneller dan 20km/u;

    Moest je geïnteresseerd zijn voor het behalen van u vaarbewijs, neem met mij contact op, Ik zal jou dan de cursus geven tegen 115€
    Daarmee kan je je examen afleggen in Nederland of in Belgiê
    weet wel dat je in België praktijk verplicht bent,
    Indien je gaat voor het Nederlandse, dan kun je deze omruilen voor een ICC brevet, Hier in België is dit niet mogelijk

    Moest je dan toch niet slagen, dat betwijfel ik ten sterkste, dan krijg je gratis opnieuw les van mij.

    28-10-2008 om 09:58 geschreven door didier  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (44 Stemmen)


    Archief per week
  • 31/01-06/02 2011
  • 20/07-26/07 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 27/10-02/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Jongenelen Didier
    Ik ben een man en woon in Hechtel, Limburg (Belgïe) en mijn beroep is Militair.
    Ik ben geboren op 23/12/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Zeilen.
    indien je u wilt voorbereiden voor u vaarbrevet,neem contact met mij en tegen een vergoeding zal ik u door de moeilijke

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs