Inhoud blog
  • Vakantie!!!
  • Flip, flap, flop het is tijd voor een mop!!
  • 'Lachen en laten lachen!'
  • Pasen
  • thema: DE KRANT
    Zoeken in blog

    De Sprong Waardamme
    4de leerjaar
    10-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie!!!
    Na een laatste drukke periode met herhalingslessen en tenslotte proefwerken, krijgen jullie nu jullie verdiende vakantie!
    En daarna op naar het vijfde leerjaar!
    We hebben een leerrijk en (soms) druk jaar achter de rug! Maar hebben ook samen veel plezier gehad! 
    Ik wens jullie nog veel succes met alles wat jullie doen! En hoop jullie nog eens terug te zien! Ik zal jullie nooit vergeten! 
    Prettige en zonnige vakantie! 

    juf Sharon 

    10-07-2013 om 14:32 geschreven door lager4


    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flip, flap, flop het is tijd voor een mop!!
     Er loopt een blondje op straat en er komt een overvaller naar haar toe. Hij zegt: je geld of je leven?
     Het blondje zegt: "Doe maar m'n leven". Even later schiet hij haar door d'r hoofd. Ze ligt in het ziekenhuis
    en gaat 8 weken later pas dood. Hoe kan dat??? De kogel had 8 weken nodig om haar hersenen te zoeken!

    ;-) van Lukas


    30-04-2013 om 09:58 geschreven door lager4


    28-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Lachen en laten lachen!'
    Hallo allemaal!

    De voorbije twee weken werd er in het vierde leerjaar nogal wat afgelachen!
    Begrijp me niet verkeerd ... anders gebeurt dit ook wel eens, hoor! ;) Elke schooldag wordt altijd gestart met een mop. En dit is niet altijd een even goede mop, hebben we al opgemerkt. We begrepen, na een klasgesprek over 'humor', dat niet iedereen hetzelfde gevoel voor humor heeft. Maar dit is zeker niet erg! Dat is juist heel leuk! De kinderen vertelden ook dat ze humor heel belangrijk vinden, maar dat het niet altijd past. Soms bevinden we ons ook eens in een situatie dat het niet past om een mopje te vertellen...

    Het thema waarrond we de voorbije twee weken in de lessen taal hebben gewerkt is: 'Lachen en laten lachen!' Over... je raadt het nu wel al... 'HUMOR'!
    De kinderen hebben al heel wat leuke opdrachten gemaakt:
    -Het einde van een mopje bedenken/schrijven.
    -Een verhaaltje schrijven bij een CARTOON. -> Hier ontdekten vele kinderen dat ze echt wel gevoel voor humor hebben! Misschien enkele opvolgers voor 'Geert Hoste', 'Urbanus', 'Jaqcues Vermeire', 'Gaston en Léo'????
    -En ze mochten zelfs een eigen moppenboekje maken! De resultaten krijgen jullie binnenkort te zien!

    Hier lezen jullie alvast enkele 'billenkletsers'! ;)

    Groetjes,
    juf Sharon

    28-04-2013 om 15:45 geschreven door lager4


    09-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasen


    Ik wens jullie nog een welverdiende vakantie en daarna een goeie start van het derde trimester!!!

    juf Sharon

    09-04-2013 om 16:32 geschreven door lager4


    09-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.thema: DE KRANT
    Hallo allemaal!

    Enkele weken geleden brachten de leerlingen allemaal een krant mee naar de klas. Niet om tussendoor of tijdens de lessen de krant te lezen! Nee, hoor!! Wel om die kranten eens van dichtbij te bekijken.
    -Wat staat er precies allemaal in een krant? Uit welke rubrieken is die opgebouwd? Wat staat daar dan in?
    -Wat is een zoekertje? Wat is een advertentie? Wat is een journalist? Een correspondent? Een redactie? En een redacteur? En .....
    -Waaruit wordt de krant gemaakt? Uit papier, natuurlijk! Maar wat gebeurt er allemaal vooraleer dit papier bij de drukker komt?
    -Hoe ziet de voorpagina van een krant eruit?
    -Zien alle kranten er hetzelfde uit? Wat is het verschil? Welke krant verkies jij en waarom?
    -Hoe wordt een krant gemaakt? Wie werkt daar aan mee? Hoe lang duurt dit? Wie heeft de leiding? Wie neemt welke beslissingen?

    Ook ontdekten we wanneer de krant er voor het eerst was en hoe die er vroeger dan wel uitzag! We lazen enkele oude krantenartikels en moesten wel eens lachen met het dialect van toen en de manier waarop het nieuws werd vermeld!

    We leerden dus heel wat nieuwe woorden en termen bij! En stelden ook een krantenartikel (zelf gekozen) voor aan elkaar! Verder maakten we ook een strip waarin we het verloop van 'het maken van een krant' tekenden.
    Een krant kan (na het lezen!) ook nog voor veel andere zaken gebruikt worden! Namelijk om onze tafels te beschermen bij het schilderen of knutselen. Maar we kunnen dit ook gebruiken als we thuis muren of ramen schilderen. We kunnen een krant zelfs gebruiken om onze natte schoenen te drogen!
    En... we kunnen er ook iets mee knutselen!
    De leerlingen maakten vorige week dan ook met kranten hun eigen robot(s). Eerst dachten ze na over een ruimte/plaats waar ze hun robot wilden plaatsen. Dit mocht grappig en onverwacht zijn! Daarna knipten ze stukjes krant uit en construeerden zo hun eigen robot met antennes, wieltjes, grote ogen, lange armen en benen, een motor, ...
    Sommige robots gingen naar een pretpark, naar een speelplein, stonden in de klas of in de woonkamer, ... We zagen hele gekke dingen! De robots zijn in de klas en aan het klasraam te bewonderen! Kom dus gerust eens kijken!

    En het belangrijkste mogen we natuurlijk niet vergeten! Natuurlijk konden we dit thema niet 'afsluiten' zonder ook een eigen krant te maken! Onze eigen 'klaskrant'. We zijn er nu toch al een tijdje mee bezig, maar het einde is in zicht! De kinderen kozen hun eigen onderwerp en op die manier werden ze in verschillende groepen/rubrieken verdeeld. Elke groepje had hun eigen redacteur. We hadden ook enkele fotografen! Na veel denk- en schrijfwerk, konden we uiteindelijk alles uittypen en onze lay-out bepalen.

    Binnenkort dus bij jullie aan de ontbijttafel: ........................................... (sorry, de naam van onze krant verklappen we nog niet!) de klaskrant van het 4de leerjaar! Met heel wat nieuwtjes vanuit de klas, de school, ... en ook enkele leuke spelletjes! 

    groetjes,
    juf Sharon

    09-03-2013 om 17:52 geschreven door lager4


    05-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rap tegen pesten
    he yo!: er werd iemand gepest
    en de juf vond dat niet al te best.
    soms stak ze een handje toe.
    toen zei de directeur: stop met pesten en gedraag jullie als 
    de allerbesten.daarna zweefde in de klas pestvrij gas.
    Van pesten was geen sprake meer en in de klas hing een


    pestvrije sfeer.

    van warre ,lukas,jules,tim,chloé,yari,matthijs en jaron

    05-02-2013 om 11:23 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wero-thema: 'Lekker fris!'

    Lekker Fris!
    Hallo allemaal .
    In de maand Januari 2013 kregen we wero les van onze juf en dat was 'Lekker fris'.
    Je moet af en toe de ramen openzetten om frisse lucht binnen te krijgen. En je moet ook het stof afdoen, anders is er teveel Co2 in de klas en word je loom. Dan val je in misschien wel in slaap. Weinig stof  betekent weinig stofmijten.
    We hebben ook 'Buitenlucht' leren kennen en hij heeft ons geleerd dat we de ramen moesten open zetten. En dat hij ook binnen kon spelen. Zo krijgen we meer zuurstof en kunnen we ons beter concentreren.
    Elke dag heeft juffrouw iemand aan geduid om luchtbaas of bordenveger te zijn.De luchtbaas moet de ramen open zetten als het speeltijd is of als we al een tijdje in de klas zitten.De bordenveger moet op het einde van de voormiddag het bord vegen en afwassen. Zo verdwijnt alle stof(fen)! Op het einde van de dag ook nog eens.
    Er zijn kinderen die asma hebben en die hebben daar nog meer last van.
    Groetjes Jana!

    05-02-2013 om 11:21 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg versje om te rappen (zonder einde)
    Een nieuw versje
    om te rappen
    gaat vertrekken
    uit mijn kop!

    Geen versje
    om te rappen
    bij de juf...




    groetjes  chloé

    05-02-2013 om 11:20 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedichtendag (Versje om te rappen zonder einde)

    Hallo,
    In de maand januari.
    Hebben we met onze klas een rap gedaan genaamd:versje om te rappen (zonder einde).          
                                                                                                                                                      
    Zo gaat het:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
                                                                                                                                                        
    Dit is een versje
    om te rappen.
    Geen versje
    om te zeggen
    bij de juf op de bank,
    met je knuffel
    in je hand.

    Nee, een versje
    om te rappen.
    De woorden
    moeten kwek-kwek
    kwek-kwek-kwekken.
    om het ritme,
    in de maat.

    In het midden
    van de straat.

    En waar het
    over gaat
    dat is niet
    van belang.
    Ben je boos,
    ben je bang,
    heb je last,
    heb je pijn,
    laat je zinnen
    maar beginnen.
    zet je woorden
    op de trein.

    Wie gaat er mee?!
    Wie stapt er op?!

    05-02-2013 om 11:16 geschreven door lager4


    24-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TECHNIEK
    Beste ouders,

    tijdens de laatste weken voor de vakantie hebben we enkele techniekopdrachten uitgevoerd.
    De lln. werkten hiervoor in groepjes en probeerden zo zelfstandig mogelijk (wat verrassend goed lukte!) de opdrachten (a.d.h.v. een fiche) uit te voeren.
    Hierbij merkten de lln. wat wel/niet goed lukte en wat dus eventueel aangepast moest worden.

    De opdrachten waren:
    -een zandloper maken
    -een ballonwagen maken
    -een ballenvanger (extra)
    -een bomerang ontwerpen (extra)

    Bij de nabespreking zetten we enkele tips/aandachtspunten op een rijtje.

    Bvb.:
    Bij de zandloper:
    -Zorg dat je het stukje karton tussen de twee flessen groot genoeg maakt, anders valt het erin.
    -Maak het gaatje in dit stukje karton groot genoeg, anders stroomt het zand er niet (goed) door.
    -Plak de twee flessen stevig aan elkaar vast, ander stroomt het zand eruit.
    -Hoe meer zand, hoe langer de tijd duurt.

    Bij de ballonwagen:
    -De ballon moet mooi in het midden worden bevestigd, anders draait de wagen rond.
    -Maak het gaatje waar je de ballon doorsteekt wat groter, als de wagen niet snel genoeg vooruit gaat.
    -Als je twee ballonnen gebruikt, gaat de wagen snel vooruit.
    -De wielen zijn niet zo eenvoudig te bevestigen, maar zonder wielen lukt het soms ook.
    -...

    Bij de ballenvanger:
    -Als het touwtje te lang/te kort is, lukt het niet om het balletje op te vangen.

    Zoals je kunt lezen, waren dit heel leerrijke lessen! En de eindresultaten mochten er zeker zijn! Knap gedaan, allemaal!
    We namen eventjes de bekende techniek van Piet Huysentruyt over en  zo zetten de lln. in een filmpje eventjes op een rijtje wat ze allemaal hebben geleerd. Dit filmpje volgt nog op de schoolwebsite!

    juf Sharon

    24-12-2012 om 15:55 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige feestdagen!
    Dag allemaal!

    Ondertussen zijn jullie allemaal al van de vakantie aan het genieten!
    De lln. hebben het dan ook, na deze drukke periode, meer dan verdiend!

    Daarom wens ik jullie allemaal hele leuke, warme, gezellige en .....



    juf Sharon

    24-12-2012 om 15:53 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smik, smak, smullen: 'Leve mijn recept!'

    Hallo allemaal,

    Ik had wel al regelmatig gehoord dat de lln. graag naar kookprogramma's kijken. En ook omdat ons thema binnen de taallessen de smakelijke titel: 'Smik, smak, smullen' heeft, besloot ik om de lln. een leuke spreekopdracht te geven!
    Ze mochten nl. zelf hun lievelingsrecept kiezen en dit dan zo 'smakelijk' mogelijk aan ons voorstellen!
    Vele lln. brachten ook een 'proevertje' mee naar school! Maar dit hoefde zeker niet! Nogmaals bedankt aan alle mama's, papa's, oma's, opa's, .... die zich hiervoor ingezet hebben! Het waren leuke tussendoortjes tijdens de proefwerken! En of we hebben gesmuld!
    Maar het ging natuurlijk niet alleen over het smullen, maar vooral over de manier waarop de lln. dit aan ons zouden voorstellen! Enkele lln. brachten hun kook- of baktoestellen mee naar school en anderen knutselden zelf vanalles in elkaar! De foto's die vele andere mee hadden, zorgden ervoor dat we al het water in de mond kregen en dat vele lln. ook telkens vroegen of ze het recept van elkaar konden krijgen.
    Eén voor één waren ze heel enthousiast en dit straalden ze ook uit wanneer ze vooraan in de klas plaats mochten nemen! We hebben ervan genoten!

    Omdat de recepten er allemaal heel aantrekkelijk uitzagen en de lln. telkens benieuwd waren hoe dit gemaakt wordt, heb ik de lln. ook een (laat) kerstcadeautje beloofd! Ze zullen nl. hun eigen kookboekje krijgen waarin alle recepten van de klas in worden vermeld! Zo kunnen ze de andere receptjes thuis ook eens uitproberen!

    Dus nog eventjes geduld!

    Groetjes,
    juf Sharon

    24-12-2012 om 15:28 geschreven door lager4


    09-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VEEL SUCCES!
    Aan alle lln.:

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de proefwerken!





    juf Sharon

    09-12-2012 om 13:39 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POPPEN in de klas!
    Dag ouder(s),

    tijdens enkele lessen muzische vorming leefde we ons in de wereld van de POPPEN in.
    De meisjes voelden zich meteen aangesproken, maar sommigen jongens draaiden met hun ogen. ;)
    Tot we ontdekten dat er niet alleen poppen bestaan waar meisjes mee spelen. Er bestaan dus niet enkel Barbiepoppen, maar ook marionetten, trekpoppen, lappenpoppen, robotten, ballerina's (zoals je ze in een juwelenkistje ziet), ...
    Aan de hand van leuke opdrachten hebben we ze eerst eens besproken en ook allemaal eens proberen uitbeelden!

    Als eindopdracht moesten de lln. zich inleven in het volgende verhaal:
    De poppen liggen/staan op een rekje in de speelgoedwinkel. Tot de lichten worden gedoofd en de verkoper de winkel verlaat!
    Want dan komen de poppen één voor één tot leven! En zetten ze de winkel op stelten!
    Maar wanneer het opnieuw licht wordt buiten, keren ze braaf terug naar hun vaste plaatsje op het rek.
    De verkoper komt de winkel binnen en vindt alle speelgoed (en dus ook de poppen) netjes terug op hun plaats... alsof er niks gebeurd is!

    We voerden deze opdracht uit op de muziek van Pjotr Iljitsi Tsjaikovsi in de balletvoorstelling 'de Notenkraker'.

    Geniet van jullie poppen! ;)

    juf Sharon

    09-12-2012 om 13:36 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Advent
    Beste ouder (s),

    de Sint is ook in onze klas langsgekomen. We kregen enkele toffe gezelschapsspelletjes!
    Enkele foto's vind je op de schoolwebsite.

    Ondertussen zitten we al vollop in andere sferen!
    Morgen mogen we nl. op onze Adventskrans al het tweede kaarsje aansteken. Hiervoor komen we elke maandag samen voor een bezinningsmomentje in de kerk.
    Ook in de klas herhalen we nog eens wat Advent precies is. Want Kerstmis komt alsmaar dichterbij! Nog eventjes wachten dus, want Advent is wachten...
    De knutselwerkjes voor de Sint hebben dus plaatsgemaakt voor de Adventskrans. En ondertussen is de kerstboom er ook al bijgekomen!
    Heel gezellig!

    Nu eerst nog eventjes doorbijten voor de proefwerken!

    Maar na inspanning komt ontspanning! ;)

    juf Sharon

    09-12-2012 om 13:36 geschreven door lager4


    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEDANKT!
    BEDANKT voor jullie talrijke aanwezigheid op onze dino-tentoonstelling en de lovende woorden in ons gastenboek!
    De lln. waren enorm trots om jullie te verwelkomen en te verrassen met hun kennis over de dino's!
    Zelf was ik ook aangenaam verrast om te zien hoe spontaan de leerlingen naar iedereen toestapten en wegwijs maakten in de klas!
    Een dag die niet snel zal worden vergeten! Chapeau!

    Voor wie nog eens wil nagenieten... de foto's zijn al te bewonderen op de schoolwebsite!

    juf Sharon

    17-11-2012 om 16:50 geschreven door lager4


    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We tellen af naar.... onze dino- tentoonstelling!

    Hallo,

    Ondertussen zijn we in de les al met een nieuw wero-thema gestart. Namelijk: 'Maak tijd voor de tijd'.
    Maar we willen ons vorige thema op een toffe manier afsluiten en zetten daarom onze klasdeuren wagenwijd open!
    De directeur, leerkrachten, leerlingen, ouders, grootouders, ... zijn uitgenodigd om op maandag 12 november onze dino-tentoonstelling te komen bewonderen! De leerlingen van het vierde leerjaar zullen jullie gidsen doorheen de tentoonstelling en op die manier tonen de leerlingen trots waar ze in september en oktober in dit thema mee bezig zijn geweest!
    We hebben al heel wat voorbereidingen achter de rug en hopen dus dat we er klaar voor zijn!

    Nu nog 2 nachtjes slapen... SPANNEND!

    Tot dan!

    De 'dino-experts' van het vierde leerjaar!

    10-11-2012 om 18:24 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nogmaals welkom!
    Hallo allemaal,

    voor de vakantie leerden we wat een naamgedicht was en hebben we er ook enkele gemaakt! Niet alleen over onszelf, maar ook over de dino's en zelfs over de juf!

    Ikzelf wil jullie natuurlijk ook welkom heten in het vierde leerjaar (beter wat later, dan nooit ) en heb hiervoor zelf ook eens een naamgedicht gemaakt! Zo kan ik ook eens mijn 'kunsten' tonen...
    Veel leesplezier!

    Welkom in het vierde leerjaar!
    Elke dag is voor ons een nieuw begin.
    Leren doen we met (heel) veel zin!
    Kom na de vakantie maar zien, want onze dino's staan klaar!
    Ondertussen kennen we elkaar al wat beter!
    Met wiskunde, taal, godsdienst, schrift, muzische vorming, ICT, beweging en wero aan de lopende meter!

    juf Sharon

    10-11-2012 om 18:17 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan het Museum voor Natuurwetenschappen.
    Hallo allemaal,

    Voor de vakantie hadden we in teken van ons wero-thema: 'Van dino tot saurus', een hele leuke en interessante dag in Brussel! De foto's kunnen jullie ondertussen al bewonderen op de schoolwebsite.

    Maar hieronder kunnen jullie ook zelf eens lezen wat enkele leerlingen ervan vonden:


    Op 25/10/2012 zijn we met het 3de en 4de leerjaar naar een Natuurwetenschappelijk museum geweest.
    We zagen botten van: vissen, dino's, een paar zoogdieren en andere fossielen. Er waren ook opgezettte zoogdieren. En ook Zguanodonen en één andere soort, maar de naam is nog niet bekend. Verder ook nog twee Taxen Dieplodokussen en een Driezeratops. Eén uit de zee en één uit  de natuur.
    (Jelle Hoste)

    Het natuurhistorisch museum

    Natuur en dier is hier te vinden:
    spinnen, dino's, vlinders en allerlei.
    Er waren veel opgezette dieren.
    Uit Ijstijden en moerassen. Het was dan ook supercool!
    Dus ga erheen!!
    (Elise Vlaeminck)

    Toen we binnenkwamen zagen we nog niet zoveel... enkel een grote dino!
    Een eindje verder waren overal fossielen te zien, van dino's en andere dieren.
    In een blauwe gang zagen we superveel opgezette dieren. Bvb. een zeeleeuw, een walvis (supermooi!), ijsberen enz...
    We zagen ook de grootste dino over heel de wereld: de Sinanosaurus Rex, heel mooi!
    (Jasmira Nobus)

    We zijn met het derde en 4de leerjaar naar het Natuurwetenschappelijk Museum geweest. Het was heel interessant. We zagen er coole dingen: dieren, maar ook skeletten van dieren.
    Het was een dag om nooit te vergeten!
    (Anaïs Jonckheere)

    Uitstap naar het Museum voor Natuurwetsnchappen te Brussel

    Ik zag daar wondermooie fossielen van dino's. En we liepen door een tunnel en we zagen allemaal wondermooie opgezette dieren en mensen uit de Ijstijd. We zagen er enorme spinnen! Ik was er zelf een beetje bang van!
    Toen we terugkeerden, zaten we 2 uur in de bus en we hebben een filmpje bekeken. Het was keitof! Daaaag!
    (Jolien Keerman)

    10-11-2012 om 18:17 geschreven door lager4


    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Ik wens jullie allemaal welkom in het vierde leerjaar!
    We zullen er een leuk, leerrijk jaar van maken!

    Juf Liesbeth

    25-09-2012 om 22:12 geschreven door lager4


    26-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel succes!!!
    Nog enkele dagen en dan is het vakantie.
    We kijken er allemaal naar uit.
    Maar dat wil jammer genoeg ook zeggen dat we moeten afscheid nemen van elkaar.
    Ik vond het een fantastisch jaar met jullie. Echt waar!
    Jullie waren superleerlingen. In elk van jullie zat talent dat goed benut werd!
    Geniet van de vakantie!
    Veel succes in het vijfde leerjaar en in jullie latere leven!
    Het ga jullie goed!
    Ik zal jullie missen!

    Groeten

    Juf Silvie

    26-06-2012 om 20:29 geschreven door lager4


    10-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Technopolis
    Vorige week  maandag bezochten we Technopolis.
    We deden er verschillende proefjes in groep: op een spijkerbed liggen, wolken maken, ...
    Foto's bekijken? Bekijk de website.

    10-06-2012 om 21:46 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    We gingen op bezoek bij Warre.
    We zagen er de kuikentjes.
    We leerden ook van Warre hoe we een kip moeten hypnotiseren.
    Op de website staan  foto's.

    10-06-2012 om 21:44 geschreven door lager4


    14-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kunst
    Wisten jullie dat James Ensor een Oostendse kunstenaar is?

    We bekeken al de provinciekoffer van Ensor in de klas.
    We beluisterden een verhaal van Bot en Botje.
    Griezelig: 2 skeletten gingen 's nachts, samen met hun hondje op stap.
    We tekenden één fragment uit het verhaal met een wit of geel kleurpotlood op een zwart blad.

    Binnenkort worden we echte kunstenaars die alles weten over het mengen van kleuren.

    14-05-2012 om 12:09 geschreven door lager4


    19-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Humor!
    In onze klas werken we rond grappen.
    Deze activiteiten deden we al:
    * enkele moppen lezen
    * een passende slotzin voor een mop verzinnen
    * op ons kussen een gezellig plaatsje in de klas kiezen en grappige gedichten lezen

    Misschien mogen we ook nog wel mopjes vertellen. Wie weet...

    Brent Denaeghel

    Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy

    19-04-2012 om 16:00 geschreven door lager4


    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brigitte MInne

    Jeugdboekenweek

    Brigitte Minne kwam maandag op bezoek in onze klas.
    Ze vertelde er op een grappige, boeiende manier over haar boeken.

    Onze juf leest voor uit het boek 'L' van 'Linde'.
    Linde is een meisje met het syndroom van Down.
    Ze vindt haar buurjongen Lowie aardig.
    We weten nog niet hoe het verhaal afloopt. Spannend...

    18-03-2012 om 15:54 geschreven door lager4


    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De krant
    Wij leren in de lessen taal en wero over de krant: de rubrieken, de medewerkers,...

    Onze klas wordt omgetoverd tot 'de redactie'.
    Drie redacteurs leiden, samen met de hoofdredacteur, alles in goede banen.
    De journalisten schrijven hun artikel.
    Benieuwd naar het resultaat? Wij alvast wel.
    Eerst nog even hard werken...

    05-03-2012 om 08:55 geschreven door lager4


    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reclamespots - techniek
    Bekeek je onze reclamespotjes al op de website?

    Naast reclame hebben we ook rond techniek gewerkt in onze klas.
    We leerden over verschillende grondstoffen en materialen.
    We mochten ook een voorwerp uit elkaar halen. We keken welke onderdelen er in dat voorwerp zaten en welke functie ze hadden.
    Als laatste bouwden we een stevige constructie. Die moest voldoen aan de volgende eigenschappen:
    - boogvormen
    - brede basis, smalle top
    - driehoeken
    - verankering in de grond
    - stevige verbindingen
    Neem gerust een kijkje op de website (foto's - schooljaar 2011-2012 - 4de leerjaar - techniek)



    06-02-2012 om 10:21 geschreven door lager4


    18-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles met da bal
    Gisterennamiddag waren we heel sportief!
    We zijn naar de Valkaart geweest en mochten daar allerlei balspelletjes spelen.
    Binnenkort kun je foto's op de website zien.

    18-01-2012 om 15:05 geschreven door lager4


    22-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Na enkele weken hard werken voor de proeven,
    kunnen jullie nu genieten van twee weken vrijaf!
    Geniet ervan!
    Prettige feestdagen gewenst!

    Juf Silvie

    22-12-2011 om 20:19 geschreven door lager4


    02-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hallo nieuwsgierigen

    In onze klas leren we leuke dingen.
    In de lessen taal leren we over computers en in wero over België en de provincies.
    We maken ook een provinciedoos. En geloof me; iedereen heeft supergoede ideeën.

    Groetjes van Britt Lambrecht

    02-12-2011 om 13:59 geschreven door lager4


    18-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Baas in Wonderland
    Zou jij ook graag in WONDERLAND wonen?
    Snoep groeit er aan de bomen,
    's morgens komt de maan op,
    dieren praten er,
    het gras is er blauw,
    de kinderen zijn er baas!


    Vandaag maakten we een groepstekening.
    Met veel fantasie tekenden we onze voorstelling van Wonderland.

    Daarna leerden we het lied 'Baas in Wonderland' zingen.
    We zongen enthousiast mee!




    18-11-2011 om 16:49 geschreven door lager4


    25-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Deze week komt juf Michelle in de klas.

    Zij is een stagiaire en zal ons heel wat leren over griezelen en Halloween.


    Vandaag maken we een filmpje, een stoel, een gekke hoed en maskers.

    En dit allemaal in het thema van Alice in Wonderland.


    Kijken jullie ook al uit naar de griezeltocht?

    Zullen jullie ook verkleed zijn?


    25-10-2011 om 13:54 geschreven door lager4


    11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dialecten
    In de lessen taal leren we over dialecten en over de Afrikaanse taal.
    We maakten een mini-woordenboekje met woorden als stuut, andjoen, puut... en hun bijhorende Nederlandse woord.
    Onze juf zegt soms woorden in het dialect. Wij moeten dan het Nederlandse woord raden.

    Wij hebben ook een Afrikaans liedje beluisterd. Het is een supertof liedje.

    Groetjes van Julia!

    11-10-2011 om 15:39 geschreven door lager4


    04-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    We zijn vorige week woensdag, donderdag en vrijdag op zeeklas in Koksijde geweest.
    Het was er heel warm! Leuk zeg!

    We hebben ons geamuseerd.
    We hebben een fotozoektocht gedaan.
    De lantaarntocht in het donker was ook heel leuk. We liepen in een lange rij en hielden een lantaarn vast.
    Weet je dat de garnaalvisser heel goed en vlug de garnalen van de andere vissen kon scheiden?
    We mochten garnalen pellen. Geen gemakkelijke klus!
    Dit zijn een paar van onze activiteiten.

    Bekijk de foto's op de schoolwebsite!

    We vergeten de zeeklassen nooit meer!

    Warre Verstraete

    04-10-2011 om 14:04 geschreven door lager4


    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoera! Zeeklassen!

    De kinderen van het derde leerjaar en het vierde leerjaar gaan volgende week woensdag, donderdag en vrijdag op zeeklassen.
    We kijken er al naar uit.
                             Quirine Dejaegher

    19-09-2011 om 14:51 geschreven door lager4


    01-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    De eerste schooldag was een drukke maar aangename dag.

    Minister Hilde Crevits kwam op bezoek.
    De schoolpoort (aan de kant van de kerk) werd officieel geopend.

    In de klas maakten we enkele afspraken.
    We kregen ook al een les wiskunde.

    01-09-2011 om 19:17 geschreven door lager4


    29-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.welkom
    Welkom in het vierde leerjaar.

    Zijn jullie klaar voor de start op 1 september?
    Juf Silvie alvast wel.

    We maken er een fijn schooljaar van.

    29-08-2011 om 18:14 geschreven door lager4


    21-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de trein naar Oostende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op donderdag 18 maart reisden we met de trein naar Oostende.
    In het kader van het thema KUNST bezochten we het Muzee en het graf van Ensor.
    We maakten een wandeling doorheen Oostende en gingen op zoek naar sporen van Ensor.
    Ja, het was een hele "Ensor-dag".
    James Ensor werd 150 jaar geleden geboren.

    Wil je meer foto's zien?
    Klik dan hier.

    Hieronder enkele meningen van de kinderen.

    We vonden het tof en interessant.
    In het Muzee kregen we een rondleiding en daarna mochten we een masker schilderen. Dat was leuk.
    De wandeling was wel wat lastig.
    Daan, Amber, Dimas, Laura

    Het was leuk.
    We hebben veel gewandeld.
    We zijn eventjes een kijkje gaan nemen in het Ensorhuis.
    We hebben in het Muzee veel bijgeleerd.
    Ensor had een papegaai en die riep altijd de naam 'Ensor'.
    Dit konden we ook horen.
    Het borstbeeld van Ensor is in het Leopoldpark te zien.
    James Ensor ligt in Mariakerke begraven.
    Robin, Bryan, Manon, Margot

    Ensor
    het Muzee
    de grappige papegaai
    de mooie rustige zee
    fantastico
    Edward, Michiel, Jolene, Stefanie

    Wat een leuke dag in Oostende!
    We hebben veel gewandeld.
    We hebben het casino gezien: zo'n groot gebouw!
    's Middags aten we in het Leopoldpark.
    We maakten ook een masker.
    Leonie, Emily, Joachim, Charlotte

    Het was leuk!
    We hebben een museum bezocht en hebben maskers ontworpen.
    We hebben het graf van Ensor gezien.
    We hebben veel gewandeld en dat was vermoeiend.
    We hebben het Ensorhuis gezien, zowel van buitenaf als binnenin.
    Tist, Sien, Britt V., Brecht

    De wandeling was leuk.
    We vonden het leuk dat we het graf van Ensor gezien hebben.
    We vonden het leuk in het Muzee omdat we konden knutselen en we konden veel dingen van Ensor zien: maskers, de behekste kast, zelfportretten, filmpjes, schilderijen van Ensor.
    Britt B., Alex, Jelle, Sasha

    21-03-2010 om 00:00 geschreven door lager4


    26-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beroepen
    Deze week kwam juf Lien, een stagiaire, in de klas.
    We leerden over beroepen:
    - verdwenen beroepen
    - beroepen als architect, machinist, notaris
    - kinderarbeid.

    Groetjes

    26-02-2010 om 17:22 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het land van Calcimus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wist je dat melk drinken heel goed is voor de botten?
    In melk zit veel calcium. En dat hebben we nodig voor stevige beenderen.

    We probeerden het land van Calcimus, de bottenkoning, te bereiken door middel van een spel.
    Daarna speelden we ook nog een kwartetspel. Toen werden vragen over gezonde voeding gesteld.

    Klik hier voor meer foto's.

    Groetjes

    26-02-2010 om 00:00 geschreven door lager4


    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de voedingsdriehoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de lessen wero leren we over de voedingsdriehoek.
    We maakten er zelf ook een.

    Klik hier voor alle foto's.

    26-01-2010 om 00:00 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles met de bal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op donderdagnamiddag 7 januari gingen we met de kinderen van het derde en vierde leerjaar naar de Valkaart.
    Daar speelden we spelletjes met de bal.
    't Was er leuk!

    Klik hier voor meer foto's

    26-01-2010 om 00:00 geschreven door lager4


    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerstfeestje
    Het eerste trimester is voorbij.
    De laatste vrijdag voor de kerstvakantie keken we naar een mooie kerstfilm.
    Daarna speelden we spelletjes in de klas, aten we een lekkere wafel en dronken een heerlijke chocolademelk.

    Tot volgend jaar!

    20-12-2009 om 15:26 geschreven door lager4


    12-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint en Piet op bezoek
    De Sint en Zwarte Piet zijn bij ons op school gekomen.
    We kregen speculoos. Elke klas kreeg speelgoed.
    We zongen een liedje met de kinderen van de klas. Sinterklaas en Zwarte Piet vonden het mooi.
    Zwarte Piet danste toen we zongen. Dat was grappig. Hij danste met verschillende kindjes.
    Na het zingen kwamen de Sint en Piet nog eens in de klas.
    Bedankt Sinterklaas en Zwarte Piet voor de koeken en het vele speelgoed!

    Foto's volgen nog.

    Groetjes

    Stefanie en de kinderen van het 4de leerjaar

    12-12-2009 om 15:01 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oef! Einde van de proefwerken!
    Joepie!
    We hebben onze laatste proef voor het jaar 2009 gemaakt!
    Hopelijk hebben we een goed rapport.
    Ik droom van een school zonder proeven.
    Oeps... dat mocht ik niet zeggen van juf.

    Groetjes

    Jelle en de kinderen van de klas

    12-12-2009 om 14:58 geschreven door lager4


    30-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hallo allemaal !

    We zijn er terug met groot nieuws.
    Sinterklaas is terug in het land. We verwachten hem dus ook al.
    En natuurlijk ook Zwarte Piet .
    Ook op onze school zullen ze komen.
    Spannend...

    Groetjes van iedereen uit de klas.

    stefanie

    30-11-2009 om 14:03 geschreven door lager4


    27-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elfje
    Vandaag leerden we elfjes schrijven.
    Het thema is: 'West-Vlaanderen'
    Veel leesplezier!

    Brugge
    veel paarden
    paden en winkelstraten
    heel veel interessante winkeltjes
    mensen
    (B.V.)

    haven
    veel water
    het is rustig
    luister naar het geluid
    boten
    (L.C.)

    biooscoop
    veel films
    heel veel mensen
    zeer veel lekkere snacks
    film
    (J.G.)

    Zeebruge
    de haven
    veel mooie boten
    golven van de zee
    water
    (M.V.)

    Nieuwpoort
    veel caravans
    de mooie zee
    lopen op het strand
    zee
    (C.V.)

    zwemmen
    de valkaart
    heel veel zwemmers
    naar de diepte duiken
    winnen
    (M.M)

    Oostkamp
    de Valkaart
    je kan zwemmen
    het ligt in West-Vlaanderen
    leuk
    (B.M.)

    Brugge
    veel winkels
    heel veel winkelstraten
    veel leuke mooie winkels
    tof
    (S.V.)

    Heuvelland
    de Menenpoort
    herdenking Eerste Wereldoorlog
    heel veel soldaten dood
    vreselijk
    (D.B.)

    Brugge
    veel winkels
    heel wat drukte
    het hele mooie belfort
    volk
    (B.V.)

    't Zwin
    veel vogels
    hele mooie natuur
    groot en mooi strand
    natuurreservaat
    (R.V.C.)

    bunkers
    veel oorlog
    heel veel pijn
    het slagveld is verschrikkelijk
    gevaarlijk
    (B.B.)

    Brugge
    de markt
    heel veel mensen
    het hele grote belfort
    volk
    (J.A.)

    Oostkamp
    veel doen
    leuke activiteiten doen
    een mooie beker winnen
    interessant
    (E.J.)

    halletoren
    heel hoog
    het klinkt luid
    hij heeft veel klokken
    kerstmarkt
    (T.D.)

    zee
    veel vissen
    er zijn garnaalvissers
    heel veel nat zand
    zeeklassen
    (A.G.)

    Bellewaarde
    veel attracties
    heel veel pret
    zo leuk en tof
    schitterend
    (L.M.)

    Zeebrugge
    de zee
    dat is mooi
    leuk om te spelen
    schitterend
    (S.D)

    Brugge
    zo mooi
    heel erg groot
    allemaal heel leuke winkels
    hoofdplaats

    Brugge
    heel leuk
    kijk daar eens
    mag ik een ijsje
    lekker
    (M.V.)

    strand
    veel zand 
    hele mooie schelpen
    golven met zout water
    zee
    (S.V.)

    Brugge
    grote stad
    een grote toren
    het is heel druk
    stad
    (D.S.)

    Koksijde
    toeristisch treintje
    het was leuk
    er waren meisjeskamers jongenskamers
    zeeklassen
    (E.V.)

    Brugge
    de halletoren
    het is mooi
    wat is het speciaal
    interessant
    (A.S.)

    Dat was de laatste.
    Hopelijk vonden jullie het mooi.

    27-11-2009 om 15:12 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proeven
    Oo ja ja !
    Het is weer zo ver!
    De proeven zijn er terug!
    Nu moeten we hard leren!
    En hopen dat we het kunnen.
    Van iedereen lukt het wel.
    We doen allemaal ons best!
    Groetjes van ons allen!

    Leonie

    27-11-2009 om 13:40 geschreven door lager4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spreekbeurt

    Ja hoor !
    We zijn onze spreekbeurt ook al aan het maken.
    Iedereen doet zijn best!
    En zien we het ook zitten om onze spreekbeurt voor te stellen?
    Ja hoor, we zijn niet bang.

    Vele groetjes van Leonie

    27-11-2009 om 13:36 geschreven door lager4


    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben gebouwd met de blokken aan de computer.
    Het was heel leuk!
    Ook de andere kinderen vonden het tof.

    Groetjes van Charlotte, Leonie, Manon, Sien

    29-10-2009 om 00:00 geschreven door lager4


    24-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hallo,

    Deze week maakten we heksenmenu's.
    Jaja, "snottebel met bloed, op een bedje van heksendarmen" stond ook op het menu.
    Gelukkig moesten we de gerechten niet opeten.
    We mochten de menu typen en die voorzien van een illustratie.

    24-10-2009 om 18:29 geschreven door lager4


    21-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Welkom op de blog van het vierde leerjaar!

    21-10-2009 om 08:45 geschreven door lager4



    Archief per week
  • 08/07-14/07 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009

    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs