Onze gesteunde projecten













Bezoek onze gouden sponsors !!!

Bezoek onze sponsors!
IDEA reclame
Brakelsesteenweg 66
9400 Ninove

 

 


Bezoek onze sponsors!
Adviesbureau Walravens
Albertlaan 200
9400 Ninove

 

 



Moto's Van Rossom nv
Edingsesteenweg 416
9400 Denderwindeke

 

 

Bezoek onze zilveren sponsors !!

Bezoek onze sponsors!
RICHA
Westerring, 27
9700 Oudenaarde

 

 


 

 

U kunt ons kosteloos steunen
door gebruik te maken van onze
Trooper pagina:

 

 

Desertlions 2016
A daring challenge to Tadzjikistan & Mongolië

19-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 : Servië

SMS
16:10 : We zitten in Topola, Servië. Het is hier snikheet en de straten zijn niet zo goed. We zullen vandaag dus niet meer in Romenië geraken. Verder alles prima. [Alain]

23:54 : Ik lig er juist in. We zitten in hostel in Boljevac aan de grens. Zeer moe ; lange dag geweest.


Reisverhaal
Gelukkig doen we ons deze morgen tegoed aan een stevig ontbijt want later zal blijken dat dit het enig zal zijn dat we achter de kiezen steken vandaag. We trachten in de juiste richting de draad van gisteren terug op te nemen maar doordat de meeste wegwijzers enkel in een cyrillisch geschreven zijn die nogal afwijkt van het ons bekende Russische schrift, raken we het spoor al vlug bijster en keren we terug om door een vriendelijk agent terug op het juiste spoor gezet te worden.



Kilometers malen zit er niet meteen in voor vandaag want het wegdek varieert tussen "redelijk slecht" en "iets minder redelijk slecht". Doe daar nog even een reeks wegwerkzaamheden bovenop en het duurt een eeuwigheid om enkele honderd kilometers af te leggen. Hoe hard we ook trachten,  het is gewoon niet mogelijk snel te vorderen op deze wegen en behalve de tijd, gaat er hier niets snel voor ons vandaag.

We rijden vooral door dun bevolkte groene heuvels en spotten tegen de middag een immens grote  open mijn. We klimmen op de omringende heuvel om even het leven in de mijn gade te slaan en recupereren ondertussen wat van de gezeten uren op de motorfiets. Af en toe fronsen we de wenkbrauwen wanneer we  Servische motorrijders op Japanse hypersportmotoren kruisen, steeds in t-shirt, slippers en zonder helm. En liefst met de vriendin achterop in hetzelfde uniform.



In de late namiddag merken we een paar motoren op aan een terrasje en maken rechtsomkeer om eens te gaan polsen. We vleien ons neer aan het tafeltje naast de lokale motorhelden en trachten een gesprek aan te knopen maar de taalbarrière is ietwat te groot en we komen niet echt veel verder dan een hallo en een tot ziens wanneer het gezelschap het terras terug verlaat. We zijn echter wel verwonderd als we willen afrekenen wanneer blijkt dat de Servische motards onze rekening buiten ons weten om al vereffend hebben.

Om vandaag toch nog wat Km's op de teller te zetten besluiten we om even een stukje autostrade in te lassen richting zuiden. De man in het tolhuisje wijst ons er op dat het ticket apparaat defect is en geeft ons gewoon twee tickets in de hand mee. Na een klein half uurtje snelweg en een stevig regenbuitje, staan we voor de slagboom van de afrit als blijkt dat onze tickets niet werken. Na een eeuwig durende 15 minuten laat de gefrustreerde dame achter het loket ons tenslotte toch doorrijden om de lange file die we veroorzaakten niet onnodig langer te maken. Van hier af aan komen we in een stroomversnelling terecht en blikken de geplande kilometers voor vandaag toch nog vlotjes in op de perfecte expresweg die ons richting Bulgaarse grens. We komen wel vlug tot de conclusie dat we nooit voor duisternis de grens meer over geraken en rijden Boljevac binnen.


Kwisvaag: welk is het verband tussen Alain en dit stankstation?

Bij het benzinestation blijkt de uitbater goed Engels te spreken en bevriend te zin met de lokale motorclub. Eén telefoontje en een kwartiertje later worden we opgepikt door enkele leden van de club en naar hun stamterasje geëscorteerd. Het zijn een groepje super vriendelijk jongeren waarmee we een gezellige avond beleven en facebook gegevens uitwisselen alvorens ze ons bij het lokale hostel droppen en beloven contact te onderhouden.

Servië wordt met de minuut leuker en we hebben al een beetje spijt dat we morgen al opnieuw de republiek moeten verlaten.


19-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


18-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6 : Servië
Beste lezers,

Ik heb vandaag de reisverhalen vanaf dag 3 kunnen aanvullen. Veel leesplezier toegewenst!

De foto's zijn nu ook geladen en gesorteerd. U kan de gehele foto reeks van deze challenge openen door op de link 'Foto album 2016' in de linkermarge bovenaan te klikken of u kan HIER klikken om de foto-reeks te starten vanaf dag 3 (15 augustus 2016) maw, vanaf de aangevulde reisverslagen.

SMS
21:21 : We zijn net Servië binnengereden en zijn door een vriendelijke biker naar een guesthouse geëscorteerd waar we een kamer huren voor 11€ en supervriendelijk ontvangen werden. [Alain]

Reisverhaal
De enige afwezige deze morgen was de zon. Die zat net als gisteren verscholen achter een dikke laag wolken maar dat verhinderde ons niet om de koe bij de horens te vatten en onze Deauvies op te zadelen voor een nieuwe dag on the road.  Na een kleine studie va de wegenkaart besluiten we om toch maar niet helemaal naar het zuiden van Bosnië te rijden maar gewoon dwars door te rijden om geen onnodige Km' s te moeten kloppen.

We komen vlot Banja Luka buiten en navigeren via de gele lijn op de kaart naar het oosten. De uitbaters van de eetstandjes naast de weg hebben allemaal een speenvarken aan het spit gespietst en laten het rustig garen boven een houtvuurtje zodat ze tegen de middag hun hongerige klanten kunnen bedienen.



Al vlug vervaagt de drukte van de stad en valt het verkeer terug naar een paar auto's, vrachtwagens en wat mannen met paard en kar. De aftandse Zastava's, Lada niva's en cyrillische wegwijzers geven samen met de hoofddoeken een exotische uitstraling aan het gebied. Naarmate we vorderen wisselen de twee-torige moskeeën de twee-torige kerken met de regelmaat van de klok elkaar af. Vele mensen wuiven ons vriendelijk na wanneer we langsrijden maar door de gravel op de rijbaan moeten we onze snelheid een beetje aanpassen om het veilig te houden. Verder genieten we van de wilde natuur om ons heen.
 
De zadelpijn teistert Phil zijn achterste al enkele honderden kilometers en als we een verkoper van schapen vellen treffen langs de weg gaat hij plots in de remmen om eens te gaan polsen naar de prijs. De verkoper tracht ons te overtuigen van de exceptionele kwaliteit van zijn goederen maar wanneer we wat van de prijs proberen te pingelen stelt hij ons de vraag hoeveel onze motorkledij wel niet kost in Europa en dat zijn schapenvachten slechts een kleine fractie hiervan kosten. Hij brengt ook het argument ter sprake dat dit zijn enige broodwinning is waar zijn gezin moet van leven. Uit eerlijke schaamte gaan we akkoord met de twintig euro vraagprijs en worden hartelijk bedankt door de man terwijl we, gezeten op een zacht schapenvachtje, de weg terug oprijden.



De met kogelgaten doorzeefde huizen zijn stille getuigen van de drama's die zich hier jaren geleden afspeelden tijdens de Balkan oorlog en we bezinnen ons even als we ze voorbijrijden. We houden onderweg nog even halt bij de begraafplaats waar de slachtoffers begraven liggen van de vreselijke genocide in Juni 1992.



Her en der staat de Bosnische politie opgesteld met hun speedcamera's maar door onze gematigde snelheid kunnen we elke keer gewoon doorrijden zonder enig probleem. We moeten nog even een regenbuitje ondergaan alvorens het wolkendek tegen de late namiddag uiteindelijk openbreekt en we terwijl de rivier oversteken die Bosnië scheidt van buurrepubliek Servië. De grensovergang verloopt vlot en even later rijden de eerste meters over de erbarmelijke wegen van Servië. We worden getrakteerd op vervormde wegen, putten en bulten en ook de straathonden duiken massaal op in het straatbeeld.



Bij navraag achter goedkoop onderkomen voor de nacht springt een vriendelijke motorrijder op zijn kawasaki om ons meer dan twee uur lang op sleeptouw te nemen, op zoek achter een slaapplaats voor de nacht.


18-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


17-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5 : Kroatië - Bosnië
SMS
21:35 : We hebben vandaag nu ook afscheid genomen van Math en Karen en hebben besloten om onze verloren tijd wat goed te maken door via autosnelweg Kroatië te doorkruisen. We zijn nu in Bosnië in Banje Luka. Morgen richting Sarajevo via binnenwegen. [Alain]

Reisverhaal
De zon is reeds voor ons uit de veren en Karen maakt van de gelegenheid gebruik om nog even te gaan zonnebanden terwijl de manschappen het kamp opbreken. We pikken haar even later op bij het kleine strandje en gaan na de obligate laatste selfie samen nog even souvenirjager zodat ik een klein geschenkje kan meegeven voor Sabine want het moment is aangebroken waarop we ook van Karen en Math afscheid moeten nemen. Nadat we Phil en zijn geliefde even de tijd gunden op de oevers van dit romantische meer zetten we de rit voor vandaag in.



We wuiven onze arm bijna uit de kom bij de verkeerswisselaar waar we definitief opsplitsen en vanaf hier zet ik de trip enkel met Phil verder richting Turkye.
Het is een druk komen en gaan van toeristen aan het befaamde meer van Bled maar wij kiezen resoluut voor de snelweg om wat van de verloren tijd goed te maken
en kopen nog vlug een vignet voor 7€ alvorens we de snelweg oprijden. Via de glooiende asfaltstrook met lange zwiepende bochten rijden we door de groene valleien van Slovenië tot aan de grens met Kroatië om na een vlotte paspoortcontrole verder richting Zagreb te vorderen.

We betalen met plezier één euro wegentol en steken meteen een tandje bij want de hoogst toegelaten snelheid wordt van 120 opgetrokken naar 130km/h. Aan de linkerzijde zien we imposante terminal van de luchthaven opduiken maar verder is er niet veel afleiding en cruisen we rustig verder tussen het schaarse verkeer.



Een dreigend wolkendek hangt ondertussen laag boven ons hoofd en in combinatie met een strakke westenwind drukt deze de temperatuur flink naar beneden. Maar beide Deauvies hebben het perfect naar hun zin en lopen als een treintje zodat de kilometers vlot onder onze wielen doorschuiven. Als we even stoppen op een parking voor een kleine versnapering en een kopje zelf gezette thee worden we aangeklampt door een groepje bedelende zigeunervrouwen met baby's op de arm.
Terwijl hun mannen zich verschuilen achter de afvalcontainers trachten de vrouwen ons met medelijden te bestoken en we geven toe aan hun smeekbede door hun een paar bananen te schenken die de baby's meteen met grote smakken naar binnen werken. Wanneer we de parkeerplaats verlaten wuiven ze ons allen vriendelijk na en we rijden met een goed gevoel verder richting Servië.

De temperatuur is ondertussen opnieuw opgeklommen tot een drukkende 22 graden  en alvorens we het goed beseffen staan we voor de slagbomen van de
Servische grensovergang. Nadat we de lange file bij de grens hebben voorbijgestoken en door de paspoortcontrole geraakt zijn valt het grote verschil in levensstandaard meteen op aan de staat van de huizen en dorpen die we doorkruisen.

Ook vooroorlogse vrachtwagens en Zastava's van Yougoeslavische makelij verraden het Oostblok verleden van Servië. Overal langs de weg vind je mensen die allerlei goederen trachten te slijten in kleine kiosken en iedereen zit gezellig samen te genieten van de zwoele avond. Ook de spitse torens van de minaretten duiken voor het eerst op in het straatbeeld.

We voelen ons meteen thuis en tuffen rustig verder richting Banja Luka. De gevreesde regenbui laat niet langer op zich wachten en doet ons besluiten om deze avond niet te kamperen maar ergens indoor overnachting te zoeken. Bij navraag naar low budget accommodatie biedt een vriendelijke man aan om ons voor te rijden tot bij het lokale Hostel waar we voor een habbekrats een bed voor
de nacht aangeboden krijgen.  We trekken nog even de stad in voor wat versterking en een slaapmutsje op één van de gezellige terrasjes.



Een jonge man spreekt ons aan in perfect Engels en verteld ons dat het zijn grote droom is om later ook zelf een motorfiets te bezitten en reizen zoals de onze te ondernemen maar dat dit niet zo evident is in zijn land omdat het aanbod schaars is en de meeste aangeboden motoren in erbarmelijke staat verkeren.

We beseffen nogmaals dat het leven op slechts enkele dagen reizen er meteen compleet ander uitziet tegenover ons welvarend Belgenland en slenteren terug naar onze stek voor de nacht.

17-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


16-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 : Slovenië - And than there were only four

Beste lezers,

Alain heeft momenteel wat problemen met de communicatie naar ons Belgenlandje. Voorlopig zult u dus nog even op honger moeten blijven zitten om zijn prachtige reisverhalen te kunnen lezen. Intussen alvast een korte versie.

SMS
19:31 : Met spijt in het hart hebben we deze morgen afscheid genomen van onze reismakkers Tracy en The Gunthers. En om dat het ook de laatste dag is dat Math en Karen met ons meereizen hebben we besloten om het deze namiddag wat rustiger aan te doen en even de toerist uit te hangen in Bled (Slovenië) en wat af te koelen in het meer na deze warme dag. Vanaf morgen is het terug menens en gaan we er terug tegenaan. ‘t Was triest om Gunther te zien vertrekken met de rest en ik mis je nu heel erg want we zitten hier gezellig samen op ‘t terras. ‘k zal blij zijn als we weg zijn uit de vakantie sfeer. Verder alles prima! [Alain]

Reisverhaal
Het is een koele morgen maar we kruipen gelukkig goed uitgeslapen uit onze tentjes. De wolken blijven nog even rondhangen tussen de beboste bergflanken om even later op te lossen en de weg vrij te maken voor een stralende blauwe hemel.

Maar een hangt nog steeds een donkere wolk boven ons hoofd want straks moeten we vaarwel zeggen tegen Tracy en de Gunthers. Hiermee verliezen we in één klap onze navigator, privé fotograaf en sterke man. We trachten er niet te sentimenteel over te doen maar weten dat iedereen het binnenin het moeilijk heeft met het afscheid. Ik geef nog vlug drie kussen mee voor Sabine's verjaardag en we nemen nog even een groepsfoto alvorens onze vrienden terug richting België vertrekken.

Buiten een enkel bergpasje rijden we vandaag hoofdzakelijk aan een gezapig tempo over nationale wegen terwijl de de temperatuur stilaan de hoogte inklimt. We flirten constant met de Italiaanse grens om haar halverwege de middag even te overschrijden, voor enkele kilometers, en zo uiteindelijk Slovenië binnen te rijden.



In de lokale Liddle slaan we proviand in voor de middag picknick en besluiten samen om voor de rest van de dag even de toerist gaan uit te hangen aan het meer van Bled. Het is tenslotte ook de laatste dag dat Math en Karen (de vriendin van Phil) ons zullen vergezellen. Karen zit al de ganse weg passief in Math's zijspan en als compensatie hiervoor trakteren we haar op een namiddagje zonnebaden en een zwempartijtje naar het eiland dat zich middenin het meer bevind. Het is een welkome verandering voor onze spieren en we komen als herboren uit het water om na het laatste gezamenlijk avondmaal tevreden slapen te gaan.



We vorderden de laatste dagen slechts met mondjesmaat maar zijn vastberaden om de volgende dagen terug wat meer op te schieten want de dagen vliegen snel voorbij en we hebben nog wel een paar kilometers voor de boeg.

16-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


15-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 : In and out of Italy

SMS
19:31 : Na een volle dag motorplezier in de Oostenrijkse en Italiaanse Alpen -met twee grote plensbuien en twee kleine pannes- zijn we slechts 200km opgeschoven vandaag maar 't was wel heel leuk en de sfeer kon niet beter. Nu hebben we onze tent opgezet net voor Lienz en gaan op zoek naar ETEN !!! [Alain]

Reisverhaal
Met twee broodjes kaas als ontbijt achter de kiezen staan we terug klaar voor een nieuwe motordag. Het hoofdgerecht voor vandaag bestaat uit Timmelsjoch à volanté. Het nagerecht uit een minder bekende maar zeker niet minderwaardige bergpas, zou achteraf blijken.



Nadat we 14€ neertelden aan het loketje ging de slagboom naar het motorparadijs voor ons open en konden we ons ten volle uitleven op het kronkelende asfaltlint in de Oostenrijkse Alpen om na enkele km's de Italiaanse grens over te steken. Het volledig Belgo/Britannia team gaat er stevig tegenaan en geniet niet enkel van de motorrollercoaster maar tegelijkertijd ook van de adembenemende vergezichten.

Na een duizendtal technische bochten waaronder vele van het haarspeld type, zetten we afdaling in aan de Italiaanse zijde wanneer we plots verrast worden door een hevige plensbui. En zowat ter gelijkertijd begeeft de achterrem van mijn Deauvi het door de warmte. Tijd dus om even te schuilen in een eettentje en de achterrem wat te laten afkoelen. Na een lichte lunch en het ontluchten van de achterrem is de hemel terug uitgeklaard en beginnen we aan ons nagerecht in de vorm van een tweede alpenpas.



Er komt echt geen einde aan het bochtenwerk en we krijgen er maar niet genoeg van. Het is ook meteen een perfecte opportuniteit om de motoren tot het einde te testen en eventuele zwakke puntjes te ontdekken. We schieten echter wel voor geen meter op en in de namiddag hebben we amper 100km op de dagteller staan maar ik beschouw het als tegenprestatie voor mijn vrienden die zo vriendelijk geweest zijn om me te vergezellen tijdens de eerste dagen van mijn trip en geniet er van om te zien hoezeer zij het naar hun zin hebben.

We steken ondertussen ook opnieuw de grens met Oostenrijk over. Tegen de late namiddag krijgen we een tweede regenbui te verteren en moeten we genoodzaakt terug even opzij om te schuilen. Als we even later de reis hervatten komen we algauw op vlottere nationale wegen in de aanpalende vallei. We trachten het verlies van kilometers voor vandaag nog wat goed te maken maar het noodlot beslist hierover anders wanneer de koppelingskabel van de Deauvi plots breekt en ons terug meer dan een uur doet stranden. Het kleine euvel kan de sfeer echter niet bederven en tegen de avond zetten we onze tentjes op net voor Lienz om daarna nog even binnen te wippen in het lokale restaurant voor wat versterking en een pintje. Morgen is het alweer tijd om afscheid te nemen van The Gunthers en Tracy die van hieruit de terugreis naar België zullen inzetten.



Ondertussen is het opnieuw aan het regenen geslagen en blijk gelukkig dat onze tentjes tot nu toe waterdicht zijn. Tegen middernacht sluiten we de dag af en wurmen we ons in onze slaapzak.

15-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


14-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 : Oostenrijk - Into the montains
Opgelet: vandaag werd nog een hele reeks foto's toegevoegd van de First One Hundred, met dank aan Elena Li.
U kan de gehele foto reeks van deze challenge openen door op de link 'Foto album 2016' in de linkermarge  bovenaan te klikken of u kan HIER klikken om de foto-reeks te starten vanaf 13 augustus 2016.

SMS
18:35 : Juist in Oostenrijk - efkes rusten. We zijn content dat we van de autostrades vanaf zijn. [Gunther]

22:21 : Na ellenlange files en 500km op de Deutshe autobahn zijn we dan via schilderachtige kronkelwegen eindelijk Oostenrijk binnen gereden. We genieten nu op 39 km van Solden van een lekker Weisbier om de liters zweet dat we vandaag verloren op de motoren te compenseren. Hopelijk zullen we na een 2de Weisbier ook de zadelpijn vergeten
Laughing! [Alain]


Reisverhaal

We starten bij het krieken van de dag en het plan is om eens flink wat kilometers te fretsen vandaag zodat we tegen de namiddag rustig kunnen overschakelen op kleinere wegen. Maar dat plan wordt al meteen in de kiem gesmoord bij de eerste stau (=file) die de alom vertegenwoordigde wegenwerken voortbrengen.

Het wordt dus een dag van filefilteren onder een hete zomerzon. Geen eenvoudige opdracht met een Deauville die zowat een spanwijdte van een klein passagiersvliegtuig heeft en al zeker niet voor Math met zijn zijspan combinatie. Het duurt dan ook niet lang voordat we onze Engelse vrienden kwijtspelen onderweg en al vlug een extra uur verliezen op een parkplaz alvorens we telefonisch contact hebben met elkaar en afspreken op een centraal punt om terug te hergroeperen.

De rest van de rit is het afwisselen tussen filerijden en knallen op the open road. We rijden zowat van tankstation naar tankstation en de autobahn begint tegen de namiddag al vlug tegen te steken. Maar het geeft ons wel rustig de tijd om de gegevens op het dashboard te bestuderen. De kleine V-twin genereert zoveel hitte wanneer de toerenteller naald zich constant in de hogere regionen bevind dat de koelventilator overuren draait maar verder doen de bikes het prima.

De eentonige autobahn kilometers geven me ook de tijd om alles in mijn hoofd even op een rijtje te zetten want de bezorgdheid van mijn geliefden omtrent mijn veiligheid spookt nog steeds door mijn geest. Het werkt op mij als een magneet die me lijkt af te remmen maar ik moet hiervan trachten los te komen want ik kan het me nu niet veroorloven om me uit mijn concentratie te laten slaan.

Gelukkig treffen we onze Britse delegatie in de namiddag terug aan  terwijl ze op een
parkplaz even van de gelegenheid gebruik maken om wat te zonnebaden en zetten we de rit voor vandaag terug samen voort richting Alpen.

Pas om vijf uur kunnen we de snelweg verlaten en komen we meteen in de grote motorrijders speeltuin terecht. Perfect asfalt, prachtige uitzichten op de bergen en bochten om je vingers bij af te likken brengen ons tot over de Oostenrijkse grens. Iedereen geniet van de welkome verandering en de schaamrandjes op de banden worden al vlug vakkundig weggereden. Tegen acht uur begint iedereen acrobatische manoeuvres uit te voeren op zijn motor om de verkrampte spieren en de zadelpijn wat te verlichten: dringend tijd dus om een stek voor de nacht te zoeken en die vinden we net voor het stadje Sölden.

Bij een paar grose Weißbier bespreken we nog even onze avonturen van deze dag en kruipen voldaan onder de wol. Morgen staat er nog een spectaculaire bergpas op de planning die ons tot in Italië moet voeren; genoeg om van te dromen!


14-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


13-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag één in een lange rij.
SMS
23:59 : Oef, de eerste zit erop! We zitten op hotel in Alzey. Alles goed maar wel een beetje moe. 't Was een lange dag.[Alain]


Reisverhaal
De opkomst van "the First One Hundred" was zoals verwacht een GROOT succes; bedankt aan IEDEREEN!!

De parking van Café 't withuis stond tegen 10 uur afgeladen vol met een bont allegaartje van motoren die ons zouden begeleiden tijdens de eerste 100km van deze monstertocht. Tegen 11 uur was het moment dan uiteindelijk aangebroken om de motoren te starten en de colonne in beweging te zetten.

Het afscheid was op z'n minst gezegd emotioneel, vooral het afscheid van Sabine en mijn moeder vielen me zwaar en gaven me een krop in de keel maar ik verbijt de pijn, houd me sterk en sla me'n been over de motor want nu is er geen weg terug meer en we zetten  de eerste 100km in richting Hoegaarden...

De emoties razen nog door m'n lichaam tijdens de eerste km van onze rit ,maar ik ben omringd door al mijn vrienden, waarvan de meeste, op de meest uiteenlopende manieren flink hebben meegeholpen aan de verwezenlijking van dit project. Ik voel me langzaamaan innerlijk tot rust komen en tracht net als de rest van de groep me te vermaken tijdens de mooi uitgestippelde rit. In Hoegaarden maken we het afscheid kort want we zijn van plan om nog enkele km's op de teller te zetten vandaag.

Iedereen overspoelt ons nog met gelukwensen en wil nog even mee op de foto voor we ons met zeven man afscheuren van de rest en de rit verder zetten richting Duitsland. Phil, Karen, Mat, Tracy en de twee Gunthers zullen ons nog een paar dagen vergezellen alvorens ze terug naar huis toe rijden. Phil zal nog meerijden tot aan de Iraanse grens en  vandaar keert ook hij terug huiswaarts.

De rest van de grote Mongolië trip zal ik van daaraf alleen verder zetten maar ik voel me gesterkt door het gezegde "who travels alone, will never BE alone".

De efficiëntie van de Duitse autobahn kan moeilijk de "fun factor van de Belgische stuurwegjes overtreffen maar zo slagen we er toch nog in om tegen de avond er een totaal van 400km bij te tikken. Het laatste deel van de dag leggen we opnieuw af via kleine wegen en tegen 21 uur houden we het voor bekeken en parkeren de motoren op hun zijstandaard voor de nacht. We zijn gestopt voor de nacht in Alzey.

Het was een voor iedereen een lange dag en we duiken allen moe ons bedje in.

13-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.START !!!
Vandaag is alweer een nieuwe mijlpaal bereikt in de geschiedenis van de Desertlions: de start van de intussen al vijfde challenge. En niet de minste: voor het eerst zullen de 16.000 Km die België scheiden van Mongolië overbrugd worden met een motorfiets!
Het startschot werd gegeven in Meerbeke waar familie, vrienden en sympathisanten samenkwamen voor de laatste schouderklopjes en het afscheid. Ook de lokale televisie Ninomedia was aanwezig voor een laatste interview voor het vertrek.




Dit jaar werd er tevens een toerrit georganiseerd om Alain de eerste 100 kilometer te escorteren. Een 50 tal motards gingen hier gretig op in. Om klokslag (letterlijk dus als je samenkomt aan de kerk) 11 uur vertrok de colonne naar Hoegaarden. De rit leidde ons via mooie wegen en pittoreske dorpen naar een tussenstop in Villers-la-Ville vanwaar het over menig kasseibaan verder ging tot Hoegaarden.




Hier werden de laatste "goede reis" en "wees voorzichtig" uitgewisseld voor het gros van de motards. Om klokslag (alweer naast een kerk) 15 uur vertrok een beperkt konvooi -nog een aantal mensen begeleiden Alain nog een paar dagen- richting Karlsruhe waar de eerste overnachting gepland werd. Het andere deel van het konvooi kreeg nog een prachtige terugrit van 100 Km voorgeschoteld tot Meerbeke.

Meer foto's van vandaag kunt u HIER terugvinden.

13-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


08-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papieristan IV

Mijn Russische visa is nu al meer dan een week in behandeling Evil or Very Mad en het is alle dagen ongeduldig wachten op de koerierdienst!
Hopelijk ontvang ik hem spoedig zodat de Mongoolse visa misschien ook nog kan geregeld worden deze week.

Spannend , spannend , spannend !! Rolling Eyes

08-08-2016 om 21:17 geschreven door Webbie


05-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papieristan III
De carnet de passage is slechts één van de verplichte documenten voor een overland-trip als deze. Gelukkig werd hij vandaag afgeleverd zodat het paparassen pakket bijna volledig is. De Russische visa is in behandeling en zou mits goedkeuring tegen 8 augustus klaar moeten liggen. Dit laat slechts weinig ruimte om ook nog een Mongools visa aan te vragen: sowieso via de versnelde procedure zodat uiteindelijk alle visums tegen de geplande afreisdatum ingeblikt zullen zijn.
 
Dan rest er enkel nog een paar uurtjes werk om alles in te scannen, online op te slaan en te kopiëren zodat we bij eventueel verlies toch nog iets van tastbaar bewijs kunnen voorleggen aan de vriendelijke douane of politie onderweg ShockedVery Happy

05-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


01-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The final countdown
Met nog slechts tien dagen te gaan is "The final countdown" officieel van start gegaan. De laatste verbeteringen aan de Desert-bikes blijven ondertussen nog steeds doorgaan. Zo werd in allerijl nog een nieuwe thermo switch gemonteerd om een optimale koeling te verzekeren tijdens de hete woestijn etappes.



Ook de gelukwensen blijven onverminderd toestromen. De geluksstenen die ik meekreeg moeten me behoeden tegen onheil onderweg.
A big THX to the girl with the hart shaped stones !!

01-08-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


30-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Off road rubbers
Zowat gelijktijdig ontving ik mijn Tadjikse visum en de "GBAO permit" en daarbovenop ook nog eens mijn off road rubbers. Kort samengevat wil dit zeggen dat ik toestemming heb om de autonome Gorno Badakhshan regio in het Pamier gebergte door te rijden. Uit ervaring weet ik de offroad bandjes daar geen overbodige luxe zullen zijn.





30-07-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


29-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packing list
Het is stilaan tijd om het muilezeltje eens te gaan bepakken.


Bovenstaande foto gaat het alvast niet worden Laughing maar de reserve wisselstukken zijn een deel van de "packing list". Onder het motto "wat je thuis laat is mooi meegenomen" beperk ik me tot het hoogstnodige. En volgens de wet van Murphy gaat enkel dat stuk wat je nu net niet bij hebt Evil or Very Mad
maar voor deze onderdelen gaan we alvast een plaatsje zoeken :



29-07-2016 om 23:02 geschreven door Webbie


28-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.First One Hundred - download
Vandaag werd de laatste hand gelegd aan de First One Hundred toerrit en werden de GPS klaargemaakt. Deze zijn nu beschikbaar voor download vanaf de Desertlions-website zodat u uw gps toestel al op voorhand kan laden, maar we voorzien ook de mogelijkheid om uw gps toestel aan het vertrek te laden.




Download GPS track:

First One Hundred in GDB formaat: klik HIER
First One Hundred in GPX formaat: klik HIER

First One Hundred
inschrijvingen: klik HIER



Intussen hebben we er ook voor gezorgd dat jullie in een gehandhaafde openbare orde aan de start kunnen komen Rolling Eyes:



28-07-2016 om 00:19 geschreven door Webbie


26-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papieristan II
Na een dagje van stressen in de wachtzaal van het Iraans consulaat, met hilarisch belachelijke toestanden met volgnummer toestelletjes die niet werken - en die notabene twee jaar geleden ook al niet werkten - en verwarring en onduidelijke regels die om de haverklap veranderen zonder enige zinnige uitleg, ben ik uiteindelijk met veel elleboog stampen en drummen Shocked, na lange tijd en veel zweet, aan het juiste loket beland om even later met een grote glimlach buiten te wandelen met een Iraanse visum op zak Cool.

Tussen al het zwoegen in leerde ik ook nog twee vriendelijke Iraanse studenten kennen die me meteen enkele contact nrs meegaven van hun vrienden in Urmia zodat ik nu al reeds weet waarheen, wanneer ik de grens oversteek. Gelukkig overtreft de gastvrijheid de diplomatieke rompslomp van het oude Perzische rijk en kijk ik al reikhalzend uit om terug de zoete thee te proeven onder de Iraanse zon.


Meer foto's over de recentste onderwerpen kunt u hier bekijken.

26-07-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


25-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VMBB treffen
Gisteren waren we met onze Desertlions promostand te gast op de start- en aankomst plaats van het VMBB treffen.

De opkomst van motorrijders was door het mooie weer massaal én de belangstelling voor het komende Desertlions avontuur rechtstreeks evenredig. Het ziet er dus naar uit dat "The First One Hundred" ook een groot aantal deelnemers zal lokken want de inschrijvingen schieten plots de hoogte in Cool




Inschrijvingen voor de "The First One Hundred" zijn uiteraard nog steeds mogelijk via onze Desertlions website.


25-07-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


12-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papieristan I

Je houd het niet voor mogelijk , de website van het Kazachs consulaat speelt nu al een week met onze voeten , het aanvraag formulier voor de Kazachse visa is onmogelijk downloadbaar Grrrrrrrr !!!!!!
.
Een persoonlijke visum aanvraag voor de Russische federatie is ondertussen ook bijna onmogelijk , en we wachten nog steeds op de Registration Nr voor de visum aanvraag voor Iran .

En ondertussen tikt de klok onverbiddelijk verder

Welkom to papieristan Wink.


12-07-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


08-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.First One Hundred

The first one hundred

Op 13 Augustus 2016 geven we, na maanden van intensieve voorbereidingen, dan uiteindelijk het startsein van onze 16.000 km lange humanitaire motor trip naar Mongolië.

Alle motorrijders kunnen daar deel van uitmaken want we organiseren een mooie motor tour waarbij jullie ons in groep kunnen begeleiden tijdens de eerste honderd km van deze epische reis.

Wij zorgen voor de ontbijtkoeken en de koffie en als jullie opdagen met een volle tank zorgen we er samen voor dat dit een evenement wordt om nooit meer te vergeten.

08-07-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


06-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mr postmannnn
De start datum van het jongste Desertlions avontuur komt met rasse schreden dichterbij en om de stres van de visum aanvragen wat te verlichten  beloonde de postman ons vandaag met de nieuwe nummerplaat van onze Nr two zodat deze uiteindelijk ook eens uitvoerig getest kan worden.
Thank you Mr postmannnn !!!


Na heel wat plannen en rekenen -en ook een beetje gokken- is het eerste visum ingeblikt; dus van de Uzbeken mag ik al binnen Cool
Thank you again Mr postmannnnnn !!!


One down , but still a lot to go !!!

06-07-2016 om 00:00 geschreven door Webbie


25-06-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testrit
Een 3000 km lange testrit door de mooiste streken van het UK en natuurlijk ook de nodige off-road testritten hebben nog enkele zwakken puntjes van onze "Desertbikes "aan het licht gebracht.
 
Het grootste deel van de ervaring is echter positief en we staan al te popelen om aan ons nieuw Mongolië avontuur te beginnen. Eerst zullen we wel nog wat verdere aanpassingen moeten doorvoeren aan de motoren. Om wat meer beenruimte en bewegingsvrijheid te creëren op de Desertbikes moeten de valbaren nog even onder het mes voor wat aanpassingen ; derde keer goede keer dus Smile.

Intussen is ook de tijd aangebroken om ons door de papiermolen van visum aanvragen zien te worstelen Crying or Very sad






25-06-2016 om 00:00 geschreven door Webbie




Oorspronkelijke tekst


Mogelijk gemaakt door Translate
Mogelijk gemaakt door Translate

Oorspronkelijke tekst



Inhoud blog
  • Desertlion on Australian TV
  • Uitnodiging lezing
  • Bookhouse
  • Priscilla!
  • Dag 72 : Mongolië - The last one hundred
  • Nieuwe verhalen!
  • Dag 71 : Mongolië - Arvaikheer
  • Dag 70 : Mongolië - Bayangonhor
  • Dag 69 : Mongolië - Bombogor
  • Dag 68 : Mongolië - Buutsagaan
  • Dag 67 : Mongolië - From Altay to Altay in one day
  • Dag 66 : Mongolië - Altay?
  • Dag 65 : Mongools geluk
  • Dag 64 : Mongolië (1)
  • Dag 63 : Siberië - Altay gebergte
  • Dag 62 : Siberië (2)
  • Dag 61 : Siberië - Barnaoul
  • Dag 60 : Kazachstan - Siberië
  • Dag 59: Kazachstan (2)
  • Dag 58: Kazachstan (1)
  • Dag 57 : Kirgizië (2)
  • Dag 56 : Kirgizië (1)
  • Dag 55 : Tadzjikistan - Kirgizië
  • Dag 54 : Tadzjikistan - Mughab (2)
  • Dag 53 : Tadzjikistan - Murghab (1)
  • Dag 52 : Tadzjikistan - Wachan vallei (2)
  • Dag 51 : Tadzjikistan - Wachan vallei (1)
  • Dag 50 : Tadzjikistan - Khorog
  • Dag 49 : Tadzjikistan - Afghanistan
  • Dag 48 : Tadjikistan - Duchanbe - afscheid



    Weersverwachtingen

    België

    Tajikistan (Dushanbe)


    Mongolië


    Lokale tijd Mongolië


    Geplande evenmenten


    Hoofdpunten blog desertlions4
  • Uitnodiging lezing
  • Desert Lions terug in het land na expeditie - Nieuwsblad
  • Bedankt voor de hartverwarmende reacties!
  • Een nieuw begin
  • Tranen van geluk
  • Dag 31 : Finish line in zicht!
  • Dag 30 : Fuck Murphy!!!
  • Dag 29 : Oezbekistan
  • Dag 28 : Desert Moon
  • Dag 27 : The blue door

    Hoofdpunten blog desertlions3
  • Uitnodiging lezing
  • Update Priscilla
  • Priscilla at work!
  • Powerpoint Presentatie inhuldiging Priscilla
  • Mobile Desertlions-Bookhouse

    Hoofdpunten blog desertlions2
  • Uitnodiging lezing
  • Einde missie = start nieuwe missie
  • Dr Robert Shenk.
  • Filmavond 30/4/2011
  • Film, spectaculaire foto's en een sterk verhaal!

    Hoofdpunten blog desertlions
  • Uitnodiging lezing
  • Afsluiting van het project Gambia
  • In memorium
  • Een avonturier met het hart op de juiste plaats.
  • Film & diapresentatie 28 maart 2009


    Forum / Gastenboek
    Wilt u een bericht nalaten of in contact treden met onze Leeuwen, klik dan HIER.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs