Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's zandloperjogging (dank fam. Detavernier)





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-09-2009, 20:04 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    26-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zandloperjogging (10,800 km) Harelbeke
    Na mijn twee wedstrijden van vorig weekend had ik besloten om het deze week wat kalmer aan te doen. Ik ondervond toch enige vermoeidheid in de benen en besloot reeds om vorige maandag een rustdagje in te lassen. Dit kwam mede ook omdat ik samen met vrouwtjelief op consultatie moest bij de gynecoloog. Bij deze kan ik jullie nu allen officieel mede delen dat mijn vrouw in blijde verwachting is van ons tweede kindje. Aangezien alles nog in een beginsstadium verkeerd is enige voorzichtigheid toch geboden maar momenteel ziet alles er goed uit.

    Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik rustig wat getraind zonder enige vorm van versnellingen of intervals. Traditioneel werd er dan op vrijdag weer gerust zodoende de beentjes toch enigszins gerecupereerd waren voor de wedstrijd in Harelbeke deze namiddag. Het mentale aspect had een kleine knauw gekregen door de iets mindere prestaties van vorig weekeinde maar dit kon ik geenszins als excuus inlassen.

    Er was vrij veel volk in Harelbeke deze namiddag. Ook het aantal deelnemers mocht er best wezen. Stiekem hoopte ik op een overwinning maar met John Vanneste maar vooral Lieven Demeestere aan de start was dit geen sinecure. Er moesten vandaag 5 plaatselijke rondes afgelegd worden van telkens 2160 meter. Samen opgewarmd met Meesterke en het moet gezegd, ik had een goed gevoel in de benen.

    Om 17u werd gestart, en weg waren we. In de beginfase van de wedstrijd was het vooral onder impuls van Hans Detavernier die er reeds een vrij pittig tempo op nahield. Samen met Meesterke en Vanneste volgden we zijn spoor. Toen Hans het voor bekeken hield aan het einde van de 1ste ronde besloten Meesterke en ikzelf om beurtelings de koppositie over te nemen. Dit was blijkbaar de goeie tactiek want John Vanneste kwam daardoor in de problemen waardoor we halfweg de tweede ronde samen op kop liepen.

    Ik voelde me weer als vannouds en besloot meer en meer op kop te gaan lopen. Algauw kreeg ik in de smiezen dat Meesterke het stillaan moeilijk kreeg maar toch besloot ik nog te wachten om volluit mijn kans te gaan. Ge moet namelijk weten dat ik het niet zag zitten om nog 3 rondes moederziel alleen te moeten lopen. Halverwege de derde ronde waren we nog samen maar uiteindelijk besloot ik toch om het tempo wat op te krikken. Dit resulteerde in het afhaken van Meesterke waardoor ik bij het ingaan van de voorlaatste ronde alleen aan de leiding liep.

    De laatste 2 rondes kon ik zonder probleem een vrij strak tempo aanhouden waardoor mijn 7de overwinning van het seizoen niet meer in gevaar kwam. Als eerste kwam ik dus over de meet in een tijd van 36min17sec. wat precies 1sec. sneller is dan Joost Dewaele het jaar ervoor. Achteraf was ik natuurlijk dik tevreden over mijn prestatie. Dit jaar werd er ook een ploegenklassement opgemaakt waarbij den dezen ook overwinnaar werd samen met ploeggenoten Meesterke, Detavernier Hans, John Vanneste en D'Halluin Yves. Hulde ook aan hen natuurlijk.

    Foto's volgen nog dees dagen en hieronder nog de top 6 van de dag. Groetjes en tot gauw.

    1. Delombaerde Dimitri 36min.17sec. 17,859 km/u
    2. Vanneste Johnn 37min.05sec. 17,474 km/u
    3. Vanhaelewyn Andy 37min.16sec. 17,388 km/u
    4. D'Halluin Yves 37min.30sec. 17,280 km/u
    5. Demeestere Lieven 37min.45sec. 17,166 km/u
    6. Detavernier Hans 38min.11sec. 16,971 km/u

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-09-2009, 22:53 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    21-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Waregem (10km)
    Ik ga het van deze keer kort houden. Tijdens deze wedstrijd wou ik toch wel beter doen dan daags ervoor in Vichte. De benen waren tamelijk waardoor ik vrij gemakkellijk samen met mijn compagnon van dienst John Vanneste kon samen lopen. Het moet gezegd dat ik wel de benen niet had om beter te doen dan hem gewoon te volgen. Als klein presentje voor het vele kopwerk heb ik niet meer gespurt tegen allerbeste Vanneste . Daarvoor heb ik teveel sympathie en respect voor deze atleet.

    Bijgevolg kwam ik dus als 7de over de meet in een tijd van 34min.16sec. Niet slecht maar in vergelijk met vorige weken niet om over te stoeffen. De foto's hieronder staan op volgorde volgens wedstrijdverloop (met dank aan Tinneke). Veel duidelijker kan het niet zijn. Groetjes en tot de volgende.










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-09-2009, 20:13 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's (Dwars door de kazerne) Vichte
    Met dank aan familie Dewaele.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    19-09-2009, 22:02 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de kazerne (8 km) Vichte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze middag organiseerde de brandweer van Vichte voor de eerste maal een loopwedstrijd genaamd "Dwars door de kazerne". Deze naam was heel letterlijk te nemen aangezien we bij aanvang van de tweede ronde dwars door hun arsenaal heen moesten lopen. We wisten bij voorbaat dat de eerste 3 in deze wedstrijd dezelfde prijs kregen (handdoekenpakket) dus kwam het erop aan om deze doelstelling te bereiken.

    Als het even kon wou ik ook wel voor de overwinning gaan maar dan mocht ik absoluut geen steken laten vallen want goeie vriend Joost Dewaele had ook zijn zinnen gezet op dit wedstrijdje. Tijdens mijn verkennende opwarmingsronde ondervond ik algauw dat het deze middag verdomd warm was. Precies of de zomer zijn laatste eerbetoon wou tonen alvorens de herfst binnen enkele dagen zijn intrede zou gaan maken. Het zweet stroomde al letterlijk van min bakkes en we waren nog niet eens begonnen. Het lekkere gevoel van de voorbije weken tijdens mijn opwarming was vandaag totaal afwezig. Hopelijk was dit geen teken aan de wand.

    Niettegenstaande stond ik omstreeks 15u op de eerste rij van het peletonnetje (60 man, incluis deelnemers 4 km) om toch Joost enigszins het vuur aan de schenen te leggen. Er moest vandaag 8km afgelegd worden waarbij we 2 rondjes moesten afleggen. Van zodra het startschot afging vlamde Joost als een speer weg. Ik besloot onmiddellijk hem te volgen met eveneens Carlo Verleyen in mijn zog. We bleven zo'n 3-tal km samen tot ikzelf echt ondervond dat ik niet die benen van de voorbije weken had. Die dekselse warmte kwam er nog eens bij en dat maakte de zure coctail kompleet.

    Vanaf die 3de km besloot ik wijselijk om meneer Dewaele te laten gaan en samen met Carlo Verleyen mijn wedstrijdje af te maken. Ik wou absoluut niet meer forceren aangezien ik morgen de 10 km in Waregem loop. Zodoende bleef ik bij Carlo tot 500 meter voor aankomst om hem dan met een kleine versnelling van me af te schudden. Oververdiend winnaar was Joost Dewaele en ikzelf dus 2de. Opdracht volbracht, maar ik heb er geen goed gevoel aan overgehouden. Kwam het van de warmte of is mijn piekje nu echt wel voorbij? Wie zal het zeggen. De wedstrijd morgen in Waregem zal in ieder geval uitsluitsel brengen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Bij deze nog een dikke proficiat aan Joost. Misschien wel een klein wedstrijdje maar met een marathon in de benen die nog geen week achter hem ligt: dikke klasse!!! Ik wou wel meer tegenstand bieden maar vandaag ging dit echt niet.

    Groetjes Delombaerde en hieronder nog de top 5 van de dag:

    1ste: Joost Dewaele: 26min.54sec. (17,84 km/u)
    2de: Dimitri Delombaerde: 28min.35sec. (16,79 km/u)
    3de: Carlo Verleyen: 28min.47sec. (16,68 km/u)
    4de: Steelandt Philiep: 29min.20sec: (16,36 km/u)
    5de: Dejaegere Christiaan: 30min.15sec. (15,87 km/u)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-09-2009, 21:56 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.L'automnale (13,250 km) Péronnes-Antoing
    Het was toch met enige ongerustheid dat ik deze middag richting Wallonië trok. De voorbije week op training voelde ik toch wat enige vermoeidheid in de benen. Begin van de week begon slecht met zware benen. Ik had niet echt meer dat fijne gevoel in de benen ondanks mijn 2 overwinningen vorig weekend. De trainingen verliepen echt moeizaam maar dit beterde enigszins naarmate de week vorderde. Hoedanook hield ik toch rekening met een mindere prestatie vandaag in Péronnes.

    Tijdens de opwarming voelde ik me desondanks tamelijk goed. Wat ik wel ondervond was dat er een venijnige wind stond. Voor mij een teken dat ik vandaag niet aan een solo-actie zou beginnen. Omstreeks 15u stond weereens een omvangrijk peleton aan de start (480 deelnemers), klaar om aan het zware werk te beginnen. Vermoeide benen of niet, ik wou vandaag toch het beste van mezelf geven om dan zelf wel te ondervinden waar het schip zou stranden.

    Het startschot werd gegeven en algauw vlamden we er vandoor. Een zeer gretige Vanlede besloot om er meteen al de beuk in te gooien en liep onmiddellijk aan de leiding. Ikzelf besloot samen met Domina en Franky Hernould zijn zog te volgen. Het tempo lag in de beginfase tamelijk hoog zodat we algauw een kopgroepje vormden van een viertal man. Atleten van dienst waren dus Domina, Vanlede, Hernould en ikzelf. Aan deze situatie veranderde niet veel tot Franky Hernould omstreeks km 5 besliste om er alleen vandoor te gaan. We wisten toen reeds dat Vanlede, Domina en ikzelf geen aanspraak zouden maken op de overwinning. Daarvoor is Hernould enkele klassen te sterk.

    Onder ons 3 gingen we dus uitmaken wie aanspraak kon maken op een eervolle tweede plaats. Rond km 7 stond een stuk aardeweg op het programma die een kleine 3 km lang was. Ik probeerde af en toe wat te versnellen maar ondanks de sterke tegenwind kon ik mijn beide kompanen niet lossen. Dit bleef duren tot we rond km 11 plotseling wel de wind in ons voordeel hadden. Voor mij een uitgelezen kans om mijn kaarten op tafel te leggen. Ik besloot nu stelselmatig te versnellen om zo een kloofje te slaan. Ik slaagde in mijn opzet want Vanlede was de eerste die moest passen. Domina bleef aan mij kleven maar ondervond wel dat ook hij het nu moeilijk kreeg.

    Ikzelf voelde me toppie en bleef vol doorgaan. Uiteindelijk kraakte ook Domina zodat ik bij het ingaan van de laatste kilometer alleen 2de liep. Vrij gemakkellijk kon ik standhouden en eindigde dus zeer tevreden op een 2de stek. Domina werd 3de en een imponeerde Vanlede 4de. Achteraf zeer tevreden natuurlijk want dat had ik toch wel niet verwacht. Zo zie je maar dat je toch nooit mag wanhopen na een mindere trainingsweek. De nederlaag van Zulte-Waregem tegen KV Kortrijk achteraf maakte mijn tevredenheid er niet minder om.

    Groetjes Delombaerde

    Résultats de "L AUTOMNALE"
    Date 12/9/2009
    Lieu PERONNES
    Nombre de km 13.25
    Nombre de participants 480
    Type de course C
    Format PDF
    Place Nom Prenom Catégorie Pos. Cat. Club Temps Moyenne Vitesse Points
    1 Hernould Franky SE 1 BAC 00:43:53 00:03:18 18.11 946
    2 Delombaerde Dimitri SE 2 JCSA 00:45:43 00:03:27 17.38 925
    3 Domina Antonino SE 3 ECLATES PERUWELZ 00:45:54 00:03:27 17.32 923
    4 Vanlede Ludovic SE 4 JCSA 00:46:09 00:03:28 17.22 919
    5 Lelong Raphael SE 5 JCB 00:46:35 00:03:30 17.06 914
    6 Billet Gregory SE 6 POPUELLES DREAM TEAM 00:47:37 00:03:35 16.69 903
    7 Descamps Marc SE 7 PRFM 00:47:50 00:03:36 16.62 900
    8 Mas Bruno V1 1 PIPAIX 00:47:53 00:03:36 16.6 898
    9 Boesmans Shany EH 1 ACLE 00:48:00 00:03:37 16.56 896
    10 Wauquiez Xavier SE 8 BAC 00:48:07 00:03:37 16.52 895



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-09-2009, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tivolirun Hulste (10,8 km) + Schaliënhofloop Vichte (10 km)
    Dit weekend had ik mezelf voorgenomen om 2 wedstrijden te lopen in nog geen 24 uur tijd. Dit was geen bevlieging, eerder een uit de hand gelopen loopagenda. Vrijdagavond stond er de Tivolirun in Hulste op het programma van het Harelbeeks criterium. Aangezien ik dit jaar toch een gooi doe naar de eindoverwinning was ik enigszins verplicht deel te nemen. Daags nadien was er dan de Schaliënhofloop in thuisbasis Vichte. Aangezien ik nu toch reeds 9 jaar trouwe Vichtenaar ben en ik er vorig jaar eindwinnaar was voelde ik me toch aangesproken deze wedstrijd ook te lopen, al was het maar uit prestige.

    Eerst en vooral een klein verslagje over de wedstrijd in Hulste. Het weer was best te pruimen alhoewel er tamelijk veel wind was. Er moesten 4 rondes afgelegd worden waarbij een smerig stuk aardeweg van enkele honderden meter die de enige adder onder het gras was. Voor de rest een vrij vlak parcours dus. Lieven Demeestere die stond te supporteren maakte me bij aanvang voor de start wijs dat er toch enige tegenstanders aanwezig waren die mij het moeilijk konden maken. Velen dachten natuurlijk bij voorbaat dat Delombaerde ging winnen maar met mannen als Vanlede, Callens, Lernout Dries, Vermander Glen en John Vanneste was dit niet zo vanzelfsprekend.

    Om 20u werd er gestart en met volle overtuiging begon ik mijn wedstrijd. Tijdens die 1ste ronde ontstond een ruime kopgroep van een 8-tal man waarbij ikzelf ook ergens verscholen zat. Ik voelde reeds bij aanvang dat ik een goeie dag had maar besloot wijselijk om niets te overhaasten. Ik wou me eigenlijk zoveel mogelijk sparen om daags nadien in Vichte toch nog wat jus in de benen over te houden. Ook tijdens die 2de ronde ging ik gezwind mee met de kopgroep die nu toch reeds gehalveerd was. Mannen die er toen nog bijzaten waren Vanlede, Vanneste, Callens en Lernout.

    Bij aanvang van de 3de ronde besloot ik stillaan zelf wat meer initiatief te nemen. Af en toe kon ik het niet laten wat te versnellen maar hield me wijselijk terug wat in. Toen Vanlede plotseling op kop liep en er wat begon aan te sleuren ging ik mee. Ik besloot toen gauw zelf over te nemen en begon nu stillaan het gaspedaal in te duwen. Toen Vanlede me toeriep dat we nu alleen aan de leiding liepen ben ik er dan vol voor gegaan. Hierdoor moest Vanlede halverwege de 3de ronde lossen en kon ik op zoek gaan naar mijn 5de overwinning van het seizoen.

    De laatste ronde liep ik dus ook helemaal alleen aan de leiding en hield het tempo hoog genoeg zodat niemand meer zou terugkeren. Even later kwam ik dus als eerste over de finish. Missie volbracht, en vol tevredenheid keerde ik terug huiswaarts. Ik liep de 10,8 km in een tijd van 36min.20sec. (17,835 km/u). Tweede werd nog Callens Steven in 36min.44sec. (17,641 km/u) en derde Ludovic Vanlede in 36min.53 sec.(17,569 km/u).

    Daags nadien en nog geen 20 u later stond dus de Schaliënhofloop in Vichte op het programma. Qua tegenstand valt deze wedstrijd wel mee, ware het niet dat ik reeds enkele weken op de hoogte was dat ook Pedro Dujardin in Vichte van start zou gaan. Bij aanvang van de wedstrijd had ik in gedachten al vrede genomen met een 2de plaats. Ge moet namelijk weten dat het me nog nooit eerder gelukt was om meneer Dujardin tijdens een wedstrijd te kloppen. Met de wedstrijd van gisterenavond in de benen vond ik dit dus ook een utopie.

    Dessalniettemin begon ik toch vol vertrouwen mijn opwarmingsronde en voelde algauw dat de benen toch enigszins gerecupereerd waren. Het was dus ook mijn bedoeling Pedro zo lang mogelijk te volgen. Er moesten hier ook 4 plaatselijke rondes afgelegd worden. Om 17u stipt knalde het startschot en weg waren we. Algauw waren Pedro en ik er alleen vandoor. In tegenstelling tot wat ik verwachtte, kon ik aardig mee met meneer Dujardin. Ik die eerst dacht dat ik algauw zou moeten lossen had het dus verkeerd voor. Het ging zelfs zo aardig dat ik regelmatig zelf wat kopwerk verzette en dus terug in zeer goeie doen was.

    Het wedstrijdverloop was eigenlijk saai te noemen omdat we steeds bij elkaar bleven. Af en toe werd er wat heen en weer geprikt maar elk van ons kon deze versnellingskes parreren. De wedstrijd viel in een definitieve plooi toen Pedro een 500-tal meter voor aankomst demareerde. Ik besloot zijn zog te volgen om  na enige tijd over te nemen en er nog een lapke bij te doen. Misschien wat overmoedig maar toch voldoende om mijn sympathieke concurrent te doen kraken. Met enig euforisch ongeloof haalde ik mijn 6de overwinning van het seizoen binnen waarvan dus 2 stuks in nog geen 24u tijd. Van een topweekendje gesproken. Ik liep mijn 10 km (9,91 km) in 32min42sec. wat wel eens mijn besstijd zou kunnen zijn op een 10 km-afstand.

    Ondertussen ben ik nu wel tot het besef gekomen dat ik dit eigenste moment een form te pakken heb die ik nog niet geëvenaard heb in mijn loperscarrière. Dit doet enorm veel deugd maar het besef dat het de komende periode wat minder zal gaan is er destemeer. Nu op dit moment is het puur genieten. Hopelijk kan ik er nog een tijdje bij doen.

    Groetjes en bedankt Tinneke voor weeral de prachtige foto's van de Schaliënhofloop.


















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-09-2009, 22:35 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs