Het dagboek van een loper
Foto
Mijn favorieten
  • Joost Dewaele
  • Ludovic Vanlede
  • Hans Detavernier
  • Loopcriterium wallonië (Acrho)
  • Dieter Van Lierde
  • Johan Descheemacker
  • Steven Hocedez
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Natalie Tijtgat
  • Bjorn Desmet
  • Fabrice Laga
  • Carlos Timperman
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging Faubourg Morelle (Doornik) 8,6km

    Ondanks mijn knieperikkelen begin van de week ben ik gisteren toch afgezakt naar Doornik om er een flinke pattat op te geven. De avond ervoor nog een vijftigtal minuutjes gelopen om te zien of mijn knie voldoende hersteld was. Alles in orde en dat gaf me vertrouwen om er hopelijk een goede wedstrijd van te maken. Eerst een drietal km losgelopen op het parcour en algauw ondervond ik dat die vervelende wind weereens spelbreker ging zijn.

    De start werd om 15u gegeven en weg waren we... Ik besloot om niet te snel van start te gaan en me zo een beetje weg te kunnen steken tegen wind. Den "Ludo" dacht er anders over en liep tamelijk snel van ons weg. Dit kon ik natuurlijk niet zomaar laten gebeuren en heb dan ook zo vlug mogelijk het gaatje op hem dichtgelopen. Toen ik bij hem kwam zag ik dat we eigenlijk al een mooie voorsprong opgebouwd hadden op de concurrentie. 'k Begon eigenlijk al te dromen over een derde overwinning op rij, maar dat was buiten mijn grootste concurrent Antonino Domina gerekend. Blijkbaar zat hij nog in het groepje achter ons en als een sneltrein kwam hij naar ons toe gelopen. Gelukkig wist Ludo me nog te vertellen dat hij op komst was of ik had me een bult verschoten.

    Na 5km waren we dus met een kopgroepje van drie. Ik besloot wijselijk geen initiatief te nemen want ik moet eerlijk bekennen ik heb al betere dagen gehad. Ik had moeite om het tempo te volgen die Antonino ons oplegde. Maar toch heb ik de pijn verbeten en zolang mogelijk trachten in zijn spoor te blijven. Ongeveer een kleine km voor de aankomst lag er een klein, maar toch pittig hellinkje op ons te wachten. Ik wist dat hij daar zou versnellen en dat deed hij dus ook. Ik hield nog klampachtig aan tot boven maar dan viel er plots een gaatje... en dan weet men het wel. Ondertussen was Ludo ook gelost en zo eindigde ik op een 2de plaats. Eindtijd: 8,6km in 29min16sec (17,630km/u).

    Eindconclusie: Tevreden met de 2de plaats maar eigenlijk moet ik beter kunnen. Over 2 jaar liep ik op hetzelfde parcour een tijd van 28min14sec. en dat is toch een heel stuk sneller. Volgende week is er de halve marathon van Velaines en mijn grootste concurrent Antonino heeft vandaag toch een serieuze indruk achter gelaten. Hopelijk heb ik volgende week een goeie dag want 't zal nodig zijn. Groetjes.

    Speciaal bericht voor Joost Dewaele: Beste Joost, ik heb vandaag eens een duurloopje gedaan van 1u50min. Kwestie om het u eens te laten weten hé. Groetjes.

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-03-2008, 18:24 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    27-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuws op medisch front.

    Hallo. Na een paar dagen kommer en kwel om niet te zeggen pure frustratie door mijn pijnlijke knie is er eindelijk terug licht aan de horizon. Mijn knie voelde vandaag al een heel stuk beter aan en natuurlijk kon ik het niet laten om na het werk de loopschoenen aan te trekken en een toertje te gaan lopen. k 'Heb wel ne knieband aangedaan om zeker te zijn en dus met goede moed vertrokken. 'k Was van plan niets te overhaasten en een 40tal minuutjes los te lopen maar ik heb dan toch een vol uur gelopen. (op het gemak weliswaar). Tijdens het lopen ben ik zogoed als pijnvrij. Ik heb juist soms nog het gevoel alsof er een blauwe plek op staat maar dan vooral als ik (raar maar waar) met de auto rijd. Hopelijk gaat het morgen nog beter en als alles goed gaat, zak ik zaterdag naar Doornik af om er een serieuze kroket op te geven. Hopelijk is alles bijna achter de rug zodat ik me weer kan toeleggen op komende wedstrijden. We zien wel. Groetjes. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-03-2008, 20:21 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En wanneer alles toppie is dan....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo, zondagmorgen bij het opstaan voelde ik al dat er iets niet pluis was. . Ik had namelijk pijn 5cm onder de knie meerbepaald. Ben dan toch een uurtje zeer rustig gaan lopen naar Grijsloke. Tijdens de training ondervond ik al gauw dat ik blijvende pijn had. Miljaarde het kan toch niet waar zijn!!!! Ik was van plan om gisteren een duurloop te doen van een 25-tal kilometer maar bij het opstaan ondervond ik al gauw dat het nouga-bollen ging zijn. De pijn was nog niet verdwenen dus mocht ik mijn geplande duurloopje op mijn buik schrijven. Vandaag mocht ik reeds op consultatie bij dr. Termote. Verdict: ik moet met wat vochtophoping zitten achter mijn patellapees. Vorige week heb ik mijn knie nl. verstuikt tegen een stomme kar op het werk. Blijkbaar moet het een paar dagen later uitgebroken zijn. 'k Was al verdomd blij dat het geen overbelastingsblessure is. Termote heeft er een spuit in gezet met procaïne of zoiets. Normaalgezien zou mijn probleem vlug verholpen moeten zijn en mag ik ten vroegste vrijdag aanstaande terug lopen. Als het tegen vrijdag niet verbeterd is moet ik terug op consultatie. Hopelijk blijft het bij deze paar dagen en kan die gedwongen rust me ten goede komen. In het slechtste geval (hopelijk niet) komt mijn wedstrijd in Velaines (halve marathon) in gedrang. Het is toch ook altijd wat hé. Maar enfin achter hetgeen ik vorig jaar meemaakte kan ik reeds tegen een stootje. Groetjes en loop ze (zonder mij dan toch voorlopig).
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-03-2008, 20:40 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    22-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10km500 Jogging 'n Haze te St. Maria Oudenhove

    Vandaag was er geen wedstrijd van het ACHRO-criterium in Wallonië dus besloot ik mijn kans eens te wagen  in Vlaanderen..
    Ik twijfelde tussen een wedstrijd in Torhout of het Oostvlaamse St. Maria Oudenhove (Brakel). Ik heb dus voor de tweede optie gekozen en omstreeks 13u30 deze middag vertrokken naar Oost-Vlaanderen. Ginds aangekomen zag ik al dat het al zeker geen plat parcours zou zijn. We moesten 6 rondjes lopen om de 10,500 km te overbruggen. Om 15 u gestart en zonder te forceren vormde zich algauw een kopgroepje met mezelf erbij alsook Nico Gruloos en een zekere Hendrik De Bondt (V1).  Ik ben gans de wedstrijd bij die mannen gebleven omdat het niet echt zin had om alleen de boel te forceren. Er stond een koude noordenwind en tijdens het ingaan van de 4de ronde begon het ook nog eens te regenen, hagelen, natte sneeuw... enfin de hele rotzooi over ons heen. Bij het ingaan van de laatste ronde begonnen mijn handen serieus onderkoeld te geraken. Kwam er ook nog eens bij dat ik door mijn brilglazen niet veel meer zag. Maar enfin we zaten nu in die laatste ronde en ik voelde dat ik kon aanspraak maken voor de overwinning. Ik hield voortdurend Nico Gruloos in de gaten omdat ik dacht dat hij toch mijn sterkste concurrent was van de twee. Mijn verbazing was dan ook groot dat mijn andere kompaan 500 meter voor de aankomst een démarrage plaatste en Nico niet meer kon volgen. Aangezien ik tijdens deze wedstrijd nog geen cartouche verschoten had liep ik pijlsnel het gaatje dicht op mijn kompaan om hem nadien af te troeven in een lange sprint.  De laatste 300 meter tot aan de aankomst heb ik het volle pond gegeven en zo mijn tweede overwinning van dit seizoen gepakt. De warme douche erna was meer dan welkom want ik was half bevroren (vooral mijn pollekes).

    Hieronder top 5 klassering:- 1ste: Delombaerde Dimitri 35min22sec., - 2de: De Bondt Hendrik 35min26sec., - 3de: Gruloos Nico 35min30sec. , - 4de: Van Breuseghem Jelle 35min59sec.,  - 5de: Vanlede Ludovic 36min3sec.                                                                           


     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-03-2008, 22:51 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    17-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdfoto van Hérinnes (op weg naar de overwinning)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2008, 00:00 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    16-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 km d'Hérinnes
    Ik had geen zin meer om een wedstrijdverslag van vorige week op te maken maar vandaag stond dus de 12 km van Hérinnes op het programma. Vorig jaar won ik deze wedstrijd (nadien was't gedaan door stressfractuur ) dus ik had een reputatie te verdedigen. Enkele minuten voor de start merkte ik dat ik vandaag kans maakte op de overwinning want de zware concurrentie was er niet. Tijdens de eerste 3 km van de wedstrijd ontsond algauw een kopgroepje met mezelf, Ludovic Van Lede en Danny Divivier. Ik was van plan om niets te overhaasten en bleef dus rustig bij mijn kompanen zitten. In het eerste deel van de wedstrijd stond er toch redelijk wat tegenwind en daar had ik het toch weer moeilijk mee. In het tweede deel hadden we meestal wind in de rug en dan kon ik mijn kans wagen. Tussen de 6de en 7de km moesten we een serieuze helling overbruggen en daar heb ik een eerste speldeprik uitgedeeld aan mijn concurrenten door iets sneller te gaan lopen. Toen ik bovenaan de helling was zag ik dat beiden het moeilijk hadden en een gaatje moesten laten. Met nog 5km te gaan ben ik steevast mijn zelfde tempo gelopen zonder echter te forceren. Normaalgezien had ik gedacht dat mijn kompanen terug zouden keren maar tot mijn blijde verbazing liep ik steeds verder uit.

    Van km 8 tot de finish  heb ik dus alleen gelopen (wat ik normaalgezien niet graag doe) en na 41min44sec. kwam ik als eerste over de eindstreep. Mijn eerste overwinning van het seizoen is een feit. Misschien kon ik wel nog rapper lopen vandaag maar waarom forceren als het ook gemakkelijk (relatief) gaat.

    Achteraf was ik een tevreden mens, en de frieten hebben gesmaakt. Groetjes, den Dimi
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-03-2008, 20:59 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    13-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van mezelf in actie.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2008, 20:58 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op algemene aanvraag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wij zijn nu ondertussen een  9-tal maanden verder en ik heb besloten om mijn blog verder te zetten en trachten te onderhouden.
    (in de mate van het mogelijke natuurlijk). Om in te pikken op vorig jaar ben ik dus blijven verder trainen zoals ik bezig was. Eind augustus had ik stillaan weer mijn oude vorm te pakken en dit bekroonde ik met een 8ste plaats in Dwars door Grijsloke op de 7km. en 2 weken later met een mooie overwinning in Templeuve van het Achro-criterium.

    Half oktober liep ik nog een goeie wedstrijd in Tiegem alsook de kerstloop begin december in Waregem vond ik van mezelf een goede prestatie. Nadien was het vet serieus van de soep, want alle andere wedstrijden die ik nog liep (waaronder de kerstcorrida in Deerlijk 22ste /15km) draaiden telkens op een ontgoocheling uit. Nadien bleek dat mijn ferritinegehalte zeer laag stond. Sinds begin dit jaar ben ik dagelijks ijzertabletten gaan nemen (liggen zwaar op de maag).

    Ondertussen zijn we in maart beland, en is mijn conditie weer helemaal zoals te voren. Vorige week een prachtige 3de plaats behaald na Dieter Vandewalle en Dimitri Caby. Het wedstrijdverslag van vorige week zal ik morgen plaatsen. En vanaf dan hoop ik toch wekelijks een paar bijdragen te leveren alsook een wedstrijdverslag. Groetjes.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2008, 20:34 geschreven door Delombaerde Dimitri  
    PERSOONLIJKE BESTTIJDEN:

    21 km: 1u13min.12 sec.
    15 km: 51 min. 34 sec.
    10 km: 32 min 42 sec.

    Archief per maand
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 06-2007
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs