Inhoud blog
  • verslag kind en gezin
  • foto bloem
  • efix
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Alles over vogels
  • Parkieten koen
  • Het parkieten forum
  • Kapaza Dieren en toebehoren papegaaien
  • Kapaza Dieren en toebehoren parkieten
  • west-vlaamse parkieten club
  • agaporniden club
  • parkieten federatie
  • Startpagina van verschillende vogels
  • Parkieten james ( site met veel links)
  • Papegaaien james
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tg90
    www.bloggen.be/tg90
    Brechtje

    05-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag kind en gezin
    Geachte heer Deleye, geachte mevrouw Hazebroeck,

    Naar aanleiding van uw klacht heeft de Zorginspectie een niet-aangemeld bezoek op 21 december 2010 en een aangemeld bezoek op 23 december 2010 gebracht aan het zelfstandig kinderdagverblijf Kleine Bloem. De verantwoordelijke, Christophe Verschaeve, werd met de inhoud van uw klacht geconfronteerd. Het inspectieverslag is momenteel beschikbaar. Graag breng ik u op de hoogte van de bevindingen hierbij.

    Over het klachtelement rond de personeelsinzetverneem ik uit het inspectieverslag dat uit nazicht van de uurroosters en de bespreking met de verantwoordelijke, de inspecteur vaststelde dat de opvang van 7 uur tot 8.30 uur en van 16.30 uur tot 18 uur door 1 persoon gebeurt, dit omdat er op deze momenten weinig kindjes aanwezig zijn. Het kan dus zijn dat u bij het brengen voor 8.30 uur of het afhalen na 16.30 uur, 1 personeelslid zag, maar tussen 8.30 uur en 16.30 uur worden er in de opvang, zo wijst het onderzoek uit, 2 personeelsleden ingeschakeld.

    Over het klachtelement inzake communicatielegde de verantwoordelijke uit dat men in de opvang aan ouders steeds een eerlijke communicatie wil geven over het dagverloop van hun kindje. Wat de manier waarop dit gebeurt betreft, zou het de verantwoordelijke sterk verwonderen dat er gereageerd wordt zoals in de klacht omschreven werd. Naast de mondelinge communicatie wees de verantwoordelijke er op dat er ook een heen-en-weerschriftje wordt gebruikt dat als een belangrijke aanvulling wordt gezien op de mondelinge communicatie met ouders. Het heen-en-weerschriftje van uw kindje werd aan de inspecteur voorgelegd.

    In verband met het klachtelement rond de hygiëne/verzorging lees ik in het inspectieverslag dat de verantwoordelijke ontkent dat er in de opvang maxi-cosi’s gebruikt worden in het algemeen. De verantwoordelijke legde uit dat men een bepaald kindje soms gedurende de dag in de maxi-cosi legde om het rustig te laten worden. Hij vermoedt dat dit in de maxi-cosi lukte omdat dit het kindje waarschijnlijk een knusser gevoel gaf. Hij voegde er echter aan toe dat men het kindje in de dag niet in de maxi-cosi liet slapen. Als dit kindje in de maxi-cosi slapend toekwam, maakte men het wel niet wakker en liet men het in de maxi-cosi liggen tot het zelf wakker werd. Op overige momenten, zo verneem ik, gebruikt men steeds kinderbedjes om de kindjes te laten slapen.

    Wat het klachtelement rond de voeding betreft noteerde de inspecteur dat er inderdaad een fout is begaan in het heen-en-weerschriftje van uw dochtertje toen men op 25 november 2010 schreef dat er een voeding om 11 uur werd gegeven maar men de eerste flesvoeding niet noteerde. Dat bij de aantekening van de tweede flesvoeding niet is opgemerkt dat de eerste voeding niet was genoteerd, kon de verantwoordelijke wel begrijpen, zo lees ik. Hij legde uit dat op zo’n moment schriftjes van verschillende kindjes open liggen en dat men de vergissing dan niet meer zal opgemerkt hebben. De verantwoordelijke verklaarde dat de eerste flesvoeding moet gegeven zijn tussen 7 uur (het aankomstmoment) en 7.30 uur omdat volgens het heen-en-weerschriftje uw dochtertje sliep van 7.30 uur tot 10.45 uur. Uit het inspectieverslag verneem ik dat de duurtijd dat uw kindje sliep laat vermoeden dat zij geen honger had maar inderdaad al een eerste flesvoeding had gekregen. Daarnaast ontkende de verantwoordelijke in dit verband dat er maar 2 van de 3 flesjes werden gebruikt. Hij legde hierover uit dat u voor uw kindje 3 gesteriliseerde flesjes meegaf en een doos melkpoeder maar geen vooraf afgewogen porties. Het water van de bereiding van de flesvoeding komt van de opvang zelf. Na het geven van de flesvoeding, zo wordt mij meegedeeld, wordt elke fles gereinigd en terug meegegeven aan de ouders.
    Verder verklaarde de verantwoordelijke, bij het klachtelement dat de voorziening geen moeite doet om de kindjes het nodige voedsel te laten opnemen, dat men de kindjes in de opvang niet forceert om alles uit te drinken. Hij deelde mee dat u zelf al de opmerking had gemaakt dat men in de opvang de voeding bij uw kindje er niet moest induwen maar dat u haar dan thuis wel zou te eten geven. De verantwoordelijke legde uit dat men in de opvang in de mate van het mogelijke de vaste uren probeert te volgen maar dat men een kindje niet wakker zal maken omdat het tijd is voor een voeding. De verantwoordelijke gaf aan dat u wat dit betref in het heen-en-weerschriftje schreef “je mag gerust wachten tot 8.30 uur of langer als ze nog slaapt”.

    Over het klachtelement rond de onjuiste informatie verneem ik dat de verantwoordelijke erkende dat de informatie op de website een ganse tijd verouderd was. Omdat de opvang de website niet in eigen beheer heeft, werd dit over het hoofd gezien, maar ondertussen zijn de nodige aanpassingen gebeurd. De verantwoordelijke gaf ook mee dat de schriftelijke overeenkomst met de ouders het enige officiële document is dat geldig is inzake de afspraken. De informatie op de website is enkel bijkomend bedoeld, maar de verantwoordelijke stelde wel te begrijpen dat het nodig is dat de informatie overeenstemt.

    De Klachtendienst besluit op basis van de vermelde bevindingen dat sommige elementen uit uw klacht zijn betwist. De Klachtendienst gebruikt de term betwist wanneer op basis van al de verzamelde elementen met betrekking tot de klacht, het verhaal van de klager tegenover dit van de beklaagde staat, zonder dat er een objectief element aanwezig is die het ene of andere verhaal kan bevestigen. Het uitgangspunt welke de Klachtendienst hierbij hanteert is dat er evenveel waarde wordt gehecht aan het verhaal van de klager als aan het verhaal van de persoon waarop de klacht betrekking heeft.
    Dit was het geval voor de klachtelement rond de personeelsinzet, de communicatie, de hygiëne/verzorging en de voeding. In dit kader stelde de inspecteur dat tijdens zijn bezoek er geen elementen werden vastgesteld die de klachtinhoud konden ondersteunen.

    Hoe dan ook, de Klachtendienst is van mening dat de bespreking van deze onderdelen van uw klacht op zich voor de verantwoordelijke een duidelijk teken is dat wij uw bekommernis ernstig nemen.

    Het andere element uit uw klacht is daarentegen wel gegrond. De Klachtendienst gebruikt de term gegrond wanneer op basis van al de verzamelde elementen met betrekking tot de klacht, hetzij er een objectieve basis aanwezig is waaruit blijkt dat de klachtinhoud wordt bevestigd hetzij de klachtinhoud door de persoon waarover de klacht gaat, wordt bevestigd.
    Dit was concreet het geval voor de klachtelement over de onjuiste informatie.

    Hierbij wil ik u in herinnering brengen dat de Klachtendienst zelf geen voorzieningen opvolgt. Dit wordt gedaan door het dossierbeheer van de provinciale afdeling.  Om die reden zal de Klachtendienst kopie van deze eindbevinding aan dossierbeheer meedelen.

    In het kader van de opvolging zal dossierbeheer dit ter kennisgeving aan de opvang meedelen en indien op basis van het inspectieverslag onregelmatigheden worden vastgesteld, zal dossierbeheer dit evalueren en hieraan een passend gevolg verlenen.  Indien u  wil weten welk gevolg de provinciale afdeling van Kind en Gezin hieraan zal verlenen, neem gerust contact met hen op.  Dit kan op onderstaande gegevens :
    K&G PA West-Vlaanderen
    Koning Albert-I-laan nr 122/3  
    8200 Sint-Michiels (Brugge)
    Telefoon: 050 44 65 50
    Fax: 050 33 45 02
    E-mail: west-vlaanderen.secretariaat@kindengezin.be
    Openingsuren: 8u30 - 12u00 en 13u - 16u30 (vrijdag tot 16u)

    Indien u wenst om de integrale weergave van het inspectieverslag te lezen, kan u, in het kader van de openbaarheid van bestuur, een volledig afschrift van het inspectieverslag opvragen. U richt hiervoor een schriftelijk verzoek naar de juridische dienst van Kind en Gezin, tav de heer Frank Wouters, Hallepoortlaan 27 te 1060 Brussel. E-mail kan ook op het adres openbaarheid@kindengezin.be. In uw verzoek vermeldt u uitdrukkelijk dat u een kopie wenst van het inspectieverslag n.a.v. uw klacht, alsook uw naam en adres en de gegevens van de opvang.

    De Klachtendienst sluit hierbij uw dossier af.

    Als u meer informatie wenst over de behandeling van uw klacht kan u mij op het nummer 02 533 14 14, of per mail op Nicole.Seynaeve@kindengezin.be.  Gelieve daarbij het dossiernummer 2010NS2175WV te vermelden.

    Met vriendelijke groet,


    Nicole Seynaeve
    medewerker Klachtendienst


    Kind en Gezin disclaimer:
    http://www.kindengezin.be/Algemeen/Over_Kind_En_Gezin/Disclaimer.jsp

    05-04-2011 om 17:15 geschreven door Brechtje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto bloem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-02-2011 om 20:45 geschreven door Brechtje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.efix
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-02-2011 om 20:44 geschreven door Brechtje  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 04/04-10/04 2011
  • 07/02-13/02 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs