|
Deze namiddag stond alles in het teken van de rechten van het kind.
We begonnen met een oefening waardoor we de 12 kinderrechten (op maat voor derdeklassers
) leerden kennen. Dit jaar stond deze dag in het teken van water, dus zochten we ook het kinderrecht dat hierbij aansloot.
De volgende opdracht was een voorwerp tekenen dat te maken had met water. We kleurden ze en knipten ze uit, daarmee maakten we een heus water-voorwerpen-schilderij.
Tijdens de speeltijd was het tijd voor een overheerlijke traktatie van de ouderraad. Ze boden ons een overheerlijke pannenkoek, een brikje chocomelk en een bellenblazer aan. Wat werden we in de watten gelegd! Bedankt aan alle leden van de ouderraad!!!
Na de speeltijd stonden we even stil bij het kinderrecht dat ons recht geeft op een eigen mening. We mochten binnen en buiten de school op zoek naar één item dat ons aanspreekt en dat eventueel aanleiding kan zijn voor een werothema. Eens we het gevonden hadden, mochten we het zelf fotograferen. Hieronder lees je wat we kozen
· Marco: de computer
· Lynn en Zjef: het ik-voel-me-alleen-hutj (de wilgenhut)
· Branko en Gregory: de iglo
· Arnout: de hoge bomen
· Ilias: een afgezaagde boom
· Shari: een paddestoel
Terug in de klas gekomen stonden er nog twee oefeningen op ons te wachten. De eerste was een rebus en de tweede, het maken van een eigen kinderrechten-kwartet. Ons kwartet is helemaal nog niet af, maar de juf beloofde ons dat we er maandagnamiddag zeker mogen aan verderwerken.
Wat een leuke dag!






























20-11-2009 om 21:35
geschreven door Juf Lotte 
|