Op vrijdag 19 november vierden wij de dag van de rechten van het kind. De leerlingen werden hartelijk onthaald door hun leerkrachten en mochten over de rode loper de speelplaats op. Tijdens de speeltijd kregen ze iets te drinken en te eten. Daarna werd er aan sport gedaan tot de middag. Ook tijdens de zwemles kregen ze vrij. Natuurlijk hebben we er in de klas ook over gebabbeld.
Wat een fijne dag vandaag! Vanmorgen werden we warm onthaald door onze juf, tijdens de speeltijd kregen we een stuk lekkere cake en een drankje en dan mochten we sporten tot aan de middag! Bedankt!!
Tijdens de muzische lessen maakten de leerlingen van het vijde enkele griezelige schilderwerken en toverspreuken. De resultaten mogen er zeker zijn.
GLURPIE SLURPIE RATTEKOP IK MAAK EEN DRANKJE MET KLIMOP. DAN WORD JE ZIEK EN SLA IK JE MET EEN RIEK. DAN LIGT ER HEEL VEEL BLOED AI,DAT GAAT NIET ZO GOED.
KATTEKLAUW EN DUIVELSPOOT. HIJ SCHOOT EN DE VLOER WAS ROOD. BLUBBER EN VAMPIER. IK DOE EEN SLAAPMIDDEL IN JE BIER. IK BEN STERKER ALS EEN BEER. GELOOF JE ME NIET DAN KLOP IK JE NEER.
KATTEKLAUW EN DUIVELSPOOT EEN PADDENNOOT. IK BEN EEN PATAT. IK HOU NIET VAN NAT. EEN VIEZE ENGE GIRAF EN JIJ STAAT PAF.
Onze hardwerkende oudervereniging organiseerde een schitterende boekenbeurs voor ons allemaal.
We kregen een spannende lezing voorgeschoteld en konden ook onze boeken laten signeren door Geronimo
Stilton.
Bedankt oudervereniging!!!
Wij zijn verkozen om het 6de te vertegenwoordigen in de leerlingenraad. Wij zijn allebei sportief en zullen zeker ons best doen om sport en spel in onze school nog te verbeteren!!
Op maandag 25 oktober zijn we met het 4de, 5de en 6de leerjaar naar de stembus getrokken. Van elke klas konden er zich leerlingen kandidaat stellen om in de leerlingenraad te zetelen. Dit jaar gaan ze werken rond sport. Er werd een weekje campagne gevoerd. We moesten op één klasgenootje stemmen. Als winnaars kwamen Marthe (5A) en Cedric (5B) uit de bus. Proficiat! En hopelijk maken jullie onze wensen waar.
De leerlingen in 5B hebben elke donderdag een uurtje hoekenwerk. Ze mogen kiezen in welke hoeken ze gaan werken. Zoals je ziet doen ze dit zeer graag en met volle overgave.
De leerlingen van het 5de werkten in de klas rond dialoogjes maken. Ze gebruikten hiervoor een zelf gekozen diertje als personage. Dit verwerkten ze in een poppenspel en brachten dit in de klas naar voor.
Na de vredestentoonstelling zijn we aan onze wandeling begonnen. Onze meestergids liet ons de mooiste plekjes zien maar liet ons ook "afzien". De terril op tot het bovenste topje was een ware klus.Maar het uitzicht was dan ook prachtig.Ook het naar beneden gaan liep niet van een leien dakje. Nadien een hapje eten en even rusten was welkom. Daarna nog gewandeld naar het mijnmuseum om zo terug naar het stadion te wandelen waar de bus ons terug opwachtte. Het was een vermoeiende maar onvergetelijke dag.
In het voetbalstadion van Genk zijn we naar een doe-tentoonstelling geweest.Eerst kregen we een film te zien over oorlog en vrede. De vraag was : KUNNEN WE VREDE LEREN? Aan de hand van opdrachten met machines leerden we veel over onszelf en anderen. Zijn we wel tolerant genoeg voor elkaar? Stoten we elkaar niet te veel uit? Heb geen vooroordelen! Als we nu alles ook nog toepassen zijn we in ieder geval op de goede weg.
4 lesuren van godsdienst hebben we gewerkt rond hulporganisaties. In groepjes van 4 à 5 leerlingen mochten we vanalles opzoeken over Hachiko, Bond zonder Naam, Piloten zonder Grenzen en Bouworde. Elke groep moest werken rond één organisatie en deze komen voorstellen in de klas.
Vandaag zijn we (5A) op medisch schooltoezicht geweest. Een klein busje kwam ons 's morgens afhalen op school. Zo reden we richting Hasselt. We kregen een klein omgebouwd klaslokaaltje ter onze beschikking. Een medisch assistente kwam ons eerst wat uitleg geven over wat ons die dag te wachten stond. Zij zou ons gehoor testen, ons zicht nakijken en ons wegen en meten. Daarna kwam de dokter haar voorstellen en wat uitleg geven wat we bij haar konden verwachten. Ze vertelde over het prikje wat we zouden krijgen en over onze puberteit. We waren allen een beetje zenuwachtig maar ze heeft ons door haar gesprekje gerust gesteld. Voilà, we zijn weer eens grondig gecheckt. Over 2 weken is 5B aan de beurt.
Vandaag ging het 6de lj. op bezoek in de bibliotheek van Zonhoven centrum voor het grote biebspel, o.l.v. de medewerkers van de bieb. Het was een definitieve oefening in het zelfstandig zoeken en vinden van bibliotheekmaterialen. Het lukte ons allen zeer goed! Nu heeft de bieb geen geheimen meer voor ons!
Na het bezoek aan de vredesfabriek maakten we nog een prachtige wandeling naar de terril van Waterschei. Een gids leidde ons helemaal tot boven, liefst 167m, en vertelde ons over het mijnverleden. De zon scheen en maakte deze wandeling nog aangenamer. Een echte aanrader!
Na een inleidend filmpje over oorlog en vrede, mochten we zelf aan de slag in de vredesfabriek. Niet zomaar de machines die wij kennen, maar wel een tolerantiemeter, een conflictrol, een vooroordelenbalans, een spijtbuis, ... . En gaandeweg ontdekten we dat het eigenlijk over onszelf ging, over onze normen, houding en gedrag.
Het uurtje hoekenwerk in het vijfde is ook altijd tof. Elke week mogen we iets anders kiezen. Actua, computer, kapsalon, Frans spelletje,lezen, knutselen, schaken,...