Bieden de flip the classroom-filmpje een meerwaarde binnen het muzisch domein?
14-05-2013
Slotles
In bijlage vindt u de beschrijving van de slot les. In deze les maken de leerlingen een kunstportfolio. Op het einde van de les wordt het project besproken met de leerlingen.
In bijlage vindt u de beschrijving van de lessen die deel uitmaken van de inleiding. In de eerste les maken de leerlingen kennis met het concept flip the classroom en het programma Libre Office Impress. In de tweede les maken de leerlingen een mini flip the classroom-filmpje. Zorg bij deze lessen voor voldoende tijd!
In bijlage vindt u de lessen uit de kern. De lessen zijn opnieuw opgesplitst in drie verschillende lessen. Bedenk wel dat er voor de eerste twee lessen voldoende tijd beschikbaar moet zijn.
In deze bijlage vindt u de verschillende stappen terug die ik in mijn tweede week heb ondernomen met de leerlingen. U kunt mijn ondervindingen en bemerkingen lezen. Ook hier heb ik de verschillende stappen verdeeld.
Stap 1: Een kunstwerk ontwerpen voor het flip the classroom-filmpje
Stap 2: Maken van de presentatie en het flip the classroom-filmpje.
Stap 3: Filmpjes bespreken en een kunstwerk maken.
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:Algemene schets van de activiteiten in week 2
Algemene schets van de activiteiten in week 1
In deze categorie geef ik een korte beschrijving van de activiteiten in week 1 tijdens mijn experimenteerweek. Ik heb de verschillende stappen opgedeeld in verschillende bijlagen.
Stap 1: Kennismaking met het idee Flip the classroom - maandag 25 april
Stap 2: Flip the classroom-filmpje bespreken - donderdag 28 maart
Stap 3: Een mini flip the classroom-filmpje maken - vrijdag 29 maart
In deze bijlage vindt u de handleiding om iWisoft SWF to video Converter te gebruiken. Daarnaast vindt u ook de handleiding hoe u met het programma aan de slag kan.