De voorbije weken kregen we enkele ouders op bezoek die ons hun beroep kwamen toelichten. De mama van Freya en Laïta werkt als verzorgende, de papa van Elien werkt als ingenieur-landbouw, de mama van Guillaume is actief als leerkracht maar ook als floriste, de mama van Emile is kleuterjuf van de 3de kleuterklas op onze school, de papa van Agnes is officier bij de marine. Het waren boeiende uiteenzettingen en we kwamen heel wat te weten over de verschillende beroepen. Volgende week komen nog enkele ouders aan de beurt.
Maandagmorgen gingen we op bezoek naar het VTI te Torhout. Daar kregen we een rondleiding en daarna maakten we een werkstukje.
Na het belsignaal vertrokken we naar het VTI. Eenmaal daar aangekomen, gingen we een lokaal binnen en kregen er uitleg over de verschillende richtingen. Daarna kregen we een rondleiding in de werkateliers en mochten we zelf al wat proberen. Na de rondleiding trokken we weer naar het lokaal om ons werkstukje te maken. We kregen uitleg en gingen aan de slag. We plaatsten leidingen , ledlampjes , een batterijhouder, een weerstand,... Toen kwam het spannende moment : testen of alles werkte. Bij de meesten werkte het onmiddellijk. Sommigen moesten de lampjes opnieuw plaatsen. Toen iedereen klaar was, was de voormiddag voorbij. Het was een geslaagd bezoek aan het VTI !
De 5de en de 6de klassers waren te gast bij Liliane De Baene. In vier verschillende doe-ateliers maakten we kennis met sjabloneren, werken met temperaverf, decoratietechniek met servietten en naaldkunst. Nadien konden we de werken van verschillende kunstenaars bewonderen. Ook de bewoners van " 't Wit Huis", centrum voor blinden en slechtzienden, stelden hun werken tentoon. Dank aan Liliane.
Donderdag kregen we de kans om het verkeerspark van Ruddervoorde te bezoeken.Tijdens het eerste deel van de activiteit hielp een verkeersagent om de verkeersborden en de verkeersregels beter te leren kennen. Nadien kregen we de kans om met gocarts en fietsen het verkeersparcours te verkennen. Het werd een leerrijke en leuke activiteit. Proficiat aan alle deelnemers en in het bijzonder aan Freya en Laïta.
Vrijdagnamiddag hadden we knutselles. De juf legde ons uit wat we moesten doen. We moesten per twee gekke gezichten schilderen. Elk 2 halve oren, 2 halve ogen, een halve neus en een mond. We verdeelden de groepjes, namen een vel papier en gingen aan het werk. We tekenden elk ons gek gezicht. We kregen verf, water en begonnen te schilderen. Wat een plezier! Iedereen vond het leuk. Het ene gezicht was nog gekker dan het andere. Kortom we hadden knotsgekke resultaten. Het plezier kon niet meer op. Toen de bel ging was de pret voorbij. Het was tijd om naar huis te gaan. Het was een geslaagde eerste knutselles.