Eerst gingen we de vissen sorteren per kleur. We gingen daarbij ook tellen.
Zoek jij één rode en twee gele vissen en leg ze in de juiste vijver.




Nadien gingen we allerlei opdrachten uitvoeren en leerden we spelenderwijs
de ruimtelijke begrippen kennen.

Leg de vis op je hoofd. Leg de vis tussen, voor en achter de voeten ...


De begrippen hoog en laag kwamen ook aan bod.
Steek de vis hoog in de lucht en hou hem laag bij de grond.

We gooien de vissen vanop een afstand in de doos. Doelgericht leren werpen.

We vergelijken hoeveelheden. Waarvan zijn er de meeste ? De minste ?
We leggen ze tegenover elkaar. Heeft elke blauwe vis een geel vriendje ?
Hoeveel blauwe vissen en hoeveel gele ?

Vrij spel met de gekleurde parels.



We spelen het TIK - TAK - KLEURENSPEL. We gooien om beurt met de kleurendobbelsteen
en nemen één blokje weg van die kleur.
Wie raad als eerste welk diertje er verstopt zit onder de gekleurde blokjes.



|