Hier spelen we een matrix-spel. We vullen het rooster aan. We kijken naar twee eigenschappen. Het voorwerp en de kleur en sorteren de vele kaartjes.



Eerst hadden we met de pittezakjes de ruimtelijke begrippen als op, onder, tussen, voor en achter ingeoefend. Nadien gingen we tellen en hoeveelheden vergelijken. Spelenderwijs op weg naar wiskunde.

We gingen de vis schubben geven door te stempelen met kleine buisjes.


We richtten ook een boerderijhoekje in waar de kleuters fijn met de dieren konden spelen.


De juf bracht heel wat dierenknuffels mee. Jorrit vindt het fijn om met het paardje te spelen.

Hier mogen we vissen met de magneetvislijnen. De juf geeft een opdracht. Vis jij een blauwe , platte vis ! We oefenen de kleuren in en kijken naar de vissen die van vorm verschillen.

We leren fijn samen spelen en onze beurt afwachten. De juf geeft de kans aan iedereen maar iedereen tegelijk gaat niet.

Hondje "TOBY" bracht een bezoek aan ons klasje. Hij gaat kennismaken door te snuffelen.

Het is een lief en kindvriendelijk hondje die zich door iedereen laat aaien.




|