In ons klasje werken we rond de gevoelens " blij - verdrietig - boos - bang "

De kleuters vinden het fijn om de gevoelsmaskers op te zetten

De kleuters leggen het gevoelsmasker naast de juiste gelaatsuitdrukking van het kindje.




In ons klasje is er ook een hoekje ingericht met de gevoelsdoosjes de gevoelsmaskers, vingerpopjes, boekjes en zoveel meer.

Charlot stopt de kaartjes waarop een situatie staat uitgebeeld rond blij of verdrietig zijn in het juiste gevoelsdoosje.


De kleuters sorteren de doosjes. Alle blije gezichtjes bij elkaar en alle verdrietige bij elkaar.


Spelenderwijs de begrippen meer en minder inoefenen. We vergelijken van welke gezichtjes we de meeste hebben. Niet elk blij gezichtje heeft een verdrietig vriendje. De blije gezichtjes zijn met meer.

Wij spelen vrij met de gezichtjes en maken een lange rij.

We knutselen een gevoelsmeter.

Wij kleven de prentjes bij de juiste gevoelsuitdrukking blij of verdrietig.


We spelen fijn met onze vriendjes in de verschillende speelhoeken



Fijn rusten en snoezelen in onze slaaphoek

|