Foto
Foto
Foto

Foto
Inhoud blog
  • economisch werkloosheid en interim's
  • Werkeloosheid in Transportsector
  • Klacht tegen Stora Zeebrugge
  • E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Interessante websites
  • Blog BTB kust
  • BTB centrale
  • ABVV
  • website voor syndicalisten
  • Zoeken in blog

    Verbroederde Blogadressen
  • ABVV Caterpillar Limburg
  • De Rode Syndicalist
  • DDtrans-BTB
    jou ddtrans btb blog
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Premie bij minder werken
     

    Rel over premie bij minder werken bijgelegd


    De Vlaamse regering heeft na enkele dagen vol publieke onenigheid de knoop doorgehakt over de overbruggingspremie. Werknemers van bedrijven die kampen met een omzetdaling van 20 procent of die erkend zijn als bedrijf in moeilijkheden of herstructurering, krijgen een hogere premie als ze minder gaan werken. Op die manier kan worden vermeden dat bedrijven mensen moeten ontslaan.

    21-03-2009 om 08:21 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (17 Stemmen)
    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe reageren op aangetekend schrijven van DDtrans

    Aangetekende brieven van DDtrans.

    Zoals jullie reeds hebben moeten ondervinden of van andere collega’s vernomen hebt, wordt er vanuit onze firma voor iedere futiliteit (vb. 15 min te laat komen bij klant)tegenwoordig een aangetekende brief verstuurd.

    Wij hebben het gevoel dat ze dossiers aan het aandikken zijn om daarna gemakkelijker te kunnen ontslaan voor fout en dus niet moeten overgaan naar een collectief of economisch ontslag die slecht zou zijn voor het imago van de firma naar de rest van de wereld toe.

    Hoe te reageren bij het ontvangen van zo een brief.

    ALTIJD die brief ophalen en er op antwoorden!!!

    Indien je dit niet doet, wordt dit normaal gezien als het er mee akkoord gaan van wat er in die brief staat.

    ALTIJD antwoorden per aangetekend schrijven zelf als je dit met de HR, in een persoonlijk gesprek hebt geregeld.

    Gesproken woorden vervliegen, geschreven woorden blijven staan.

    Het aangetekend schrijven kan op twee manieren gedaan worden.

     De zending versturen aangetekend met de post of om kosten uit te sparen kan je een kopie maken op de firma en deze door Heike of HR laten aftekenen voor ontvangst.

    In beide gevallen kan je voor het opstellen van die brief laten bijstaan door een van onze delege’s die daar ervaring mee hebben en op de hoogte zijn van wetgeving en arbeidsreglementering.

    Breng jou syndicaal afgevaardigde steeds op de hoogte als je er een ontvangt, daar wij dan ook korter op de bal kunnen spelen om jullie en iedereen te helpen. Dit kan je doen via een mailtje op de blog of rechtstreeks naar ons met een mailtje of een briefje in onze postbus op het bedrijf.

    Liefst met kopie van brief DDtrans en antwoord.

    Jullie syndicaal afgevaardigden bij DDtrans voor de BTB zijn,

    Jean-Marie Rapaert en Alain De Swarte.

    Jean-marie.rapaert@telenet.be en Alain.deswarte@telenet.be

    Mensen die nog niet bij een vakbond aan gesloten zijn kunnen steeds bij ons terecht

     

     

     

     

     

    14-03-2009 om 07:01 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (15 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eeste vergadering was een succes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eerste militanten  vergadering van de BTB – DDtrans was een succes!!!

    Volgens de politie waren we met 20 en volgens de vakbond waren we met 50……. Zal ergens tussen die twee cijfers liggen, hahaha.

    Nu even serieus.

    We konden op de vergadering een paar militanten en gekozenen van het ACV en ook van het ACLBV tegenkomen….ze waren ook welkom en zeker aan het bijleren.

    Alain De Swarte deed de vergadering open met een korte inleiding, gevolgd door een PowerPoint voorstelling waarbij verschillende thema’s aangekaard werden zoals problemen Ford, tijdskrediet, betaald educatief verlof, maaltijdcheques, ecocheques, ouderschapsverlof, inter-professioneel akkoord en last but not least , illegale cabotage en, verloren minuten en/of uren bij DDtrans te wijten aan Transic en…… anderen?….. .

    Op deze twee laatste punten werd er door de aanwezige collega’s heftige reacties verwacht en die kwamen er ook!!!!

    Over onze Baltictrans en hun aanverwante collega’s waren we unaniem . Dit kan niet verder!!!!!

    Ze nemen rechtstreeks ons werk over op een onwettelijke en oneerlijke manier over.

    Wij dan maar economisch werkloos zijn met een verlaagd inkomen die dichter en dichter bij het loon komt van een Pool, zonder zijn voordelen op koopkracht en verlaagde fiscaliteit.

    Als laatste werd er dan gesproken over het grootste struikelblok zijnde;                                     

    Verdwenen uren en/ of minuten door Transic die ons als testkonijnen gebruikt.

    Iedereen komt uren en minuten tekort op zijn loonstrook. Dit is volgens de directie te wijten aan Transic, waar zij zich in tussentijd hebben ingedekt door een klacht in te dienen.

    Dit is niet voldoende!!  Wij van de BTB hadden een ultimatum gesteld dat deze problemen tegen eind februari opgelost moest zijn .
     Indien dit niet het geval zou zijn, zouden wij van de BTB en de twee andere vakbonden overgaan tot aktie's
      V
    olgende week maandag, de 16de maart is er een Ondernemingsraad en een “ Bijzondere” Syndicale vergadering in het bijzijn van de drie vakbondssecretarissen, waar deze hekelpunten ZEKER aan bot zullen komen.

    Deze eerste vergadering werd afgesloten met een gezellig samenzijn in “t’ Meulentje” met een drankje, en hopen jullie terug te zien rond de maand oktober voor onze 2de sessie.

    Jean-Marie Rapaert en Alain Deswarte, syndicaal afgevaardigden voor de BTB bij DDtrans.

    DANK AAN IEDEREEN VOOR DE TALRIJKE OPKOMST!!!!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Bijlagen:
    Afbeelding 003.jpg (39.1 KB)   

    08-03-2009 om 00:00 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (17 Stemmen)
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetteren beveiligd

    Wetteren : de eerste beveiligde snelwegparking voor vrachtwagens

    Too little, too late?

     

    Vlaams Minister van openbare werken, energie, leefmilieu en natuur stuurde vandaag 3 maart een persbericht de wereld in waarin ze fier aankondigde dat haar kabinet zal investeren in de veiligheid en het comfort op de parkings langs de snelwegen. Op de E40 in Wetteren zal de capaciteit, de veiligheid en het comfort verhoogd worden met extra plaatsen, camerabewaking en extra sanitaire installaties terwijl andere parkings al een opknapbeurt krijgen.

     
    Volgens BTB een goed initiatief.  Maar veel te weinig … en veel te laat.

    Veel te weinig omdat…

    … er over het voorstel i.v.m. de beveiligde parking in Wetteren geen concrete datum noch een budget en planning werden bekendgemaakt

    … er slechts 1,4 miljoen euro wordt vrijgemaakt terwijl er bijna 4 miljoen euro nodig is om de bestaande parkings een “opknapbeurt” te geven.

    … de opknapbeurt alleen maar gaat over het verwijderen van struikgewas, het afficheren van de noodnummers in verschillende talen, het plaatsen van extra verlichting, een praatpaal en camera’s en dus een pleister op een houten been zijn.

    … er momenteel blijkbaar GEEN BUDGET is voorzien voor het aanleggen van extra parkings, parkeerplaatsen, sanitair, omheining, …

    Veel te laat omdat…

     

    … BTB al sinds 2007 de problematiek van de onveilige en oncomfortabele parkings in een zwartboek aan de kaak stelde en dit in 2008 nog eens herhaalde omdat er op politiek vlak niets werd ondernomen!

    … in de twee jaar sinds de publicatie van ons eerste zwartboek er nooit concrete maatregelen zijn genomen, waarbij we moeten vaststellen dat de toestand er jaar na jaar op achteruit gaat.

    … we ondertussen 2009 zijn en het mandaat van minister Crevits binnen enkele weken ten einde loopt waarbij we sterk het gevoel hebben dat de minister vlak voor de verkiezingen nog vlug wil scoren op de kap van de vrachtwagenchauffeur die dagelijks de miserie van de onveilige parkings aan den lijve ondervindt.

    Indien de minister echt met deze problematiek was begaan had ze ons na de publicatie van ons eerste en tweede zwartboek uitgenodigd om rond te tafel te zitten om oplossingen te zoeken op korte en lange termijn. Nu gooit ze in de aanloop naar de verkiezingen zonder overleg een plan op tafel. Voor BTB : Too Little, Too Late!

    05-03-2009 om 20:01 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Resultaten in Brussel

     

    Nieuwsflash :

    Betogende chauffeurs behalen resultaat !

     

    Dankzij de massale aanwezigheid vanmorgen op de internationale manifestatie in Brussel, waren de Europarlementariërs overtuigd van de noodzaak om de zelfstandigen mee op te nemen in de directieve arbeidstijd.

     

    Met een ruime meerderheid is dit een eerste overwinning in de richting van veiligheid voor iedereen !
    Wij willen daarbij ook onze collega's havenarbeiders( die niets met transport te maken hebben) bedanken voor hun  inzet want ze waren daar met 14 man aanwezig.

    03-03-2009 om 00:00 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    28-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Militanten vergadering op 08.03

    Militanten Vergadering op zondag 08.03.2009
    Dit gaat door om 09u30 in t'Meulentje.
    IEDEREEN WELKOM!!!!!

    28-02-2009 om 00:00 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij brengen het meest op
    Belgische chauffeurs brengen voor de werkgever het meeste op!

    Volgens de laatste statistieken van de Europese Unie die afkwam met een berg cijfers over de 27 lidstaten en dit voor het jaar 2006.
    Nederland is het duurste aangaande loonkosten met 43.000 euro gevolgd op de 2de paats voor België met een bedrag van 40.000 euro ( Dit zijn gemiddelden)
    Maar hoo verrassing wij zijn van ver de werknemers die het meest opbrengen, met een gemiddeld bedrag van 156.000euro zakencijfer, vergeleken met de Nederlanders die maar 139.000 halen.
    Nu voor onze Polen.... de gemiddelde loonkost bedraagt 5000 euro voor een zakencijfer van 45.000 euro.
    Uiteraard zijn dit cijfers  die gaan over 2006.
    (
    vertaald uit een art. verschenen in "LES ROUTIERS" van februari 2009)

    Waarom dan Polen?

    28-02-2009 om 00:00 geschreven door jean-marie  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (23 Stemmen)


    Foto

    Foto

    HET IS BETER TROTS TE STERVEN ALS MEN NIET LANGER TROTS KAN LEVEN

    Archief per maand
  • 09-2010
  • 01-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009

    Gastenboek
  • ex-ddt
  • PETANQUE
  • zomaar
  • kijkje
  • wachturen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • de juiste wet hier (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • stuwingen van ladingen (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • cabotage (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • arbeid en wachttijden (jean)
        op Herdenken van manier van werken
  • boete (JAN WAUTS)
        op Herdenken van manier van werken
  • Blog als favoriet !

    Een interessant adres?


    Foto

    Foto

    Foto

    Zoeken in blog




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs