In de E-Co pick ups, kunnen we enkele pakken soep, enkele desols, en eventueel de stalen van Mangajo afzetten, zonder dat ze moeten betalen.
Ik kom de week erna terug langs, reken af hetgeen verkocht is, en vul aan. Naargelang het gevoel de verkopers zullen hebben, zet ik er wat meer af, en niet. Ik denk dat dit ook gemakkelijker is om bij zulke mensen te gaan die me niet kennen. Op deze manier worden ze vertrouwd met het Fl-I-P concept.
Ze ondertekenen de haalbaarheidsstudie, en tekenen een document af welke en hoeveel producten ik achtergelaten heb. Ondertussen maken we reclame of de blog, en zijn er andere mensen die de blog zullen bezoeken.
Ik maak een folder met de uitleg van het product.
De verkoper zal me zeggen of de klanten vinden of het te duur is, en wat de reactie is.
De meeste verkopers van hoeveproducten, hebben enkel een vergunning om producten die ze zelf produceren te verkopen.
Met het pick up systeem omzeilen we dit. De Fl-I-P producten worden immers niet door hun verkockt, er wordt door hun enkel een ruime beschikbaar gesteld, waar de Fl-I-P producten worden afgehaald.
Omdat ons logistiek systeem nog niet klaar is, zou ik dit formulier ondertekenen, en laten ondertekenen door hun.
Ik mag voor de Ban, vandaag zelf door hun uitgenodigd mijn businessplan gaan uit leggen.
En zouden we toch de aanvraag IWT kunnen doen, voor traject subsidies.
Het document als bijlage.
Ook te gebruiken als mensen in jullie buurt op de kar springen.
Zoals verwacht was het niet in orde. Leve de administratie.
De statuten moeten op een voorgeschreven papier neergeschreven worden.
Ik had met de griffier ook een discussie dat een CVOA geen kapitaal moet volstorten. Zij beweert van wel.
Ik heb enkele kleine veranderingen aan de statuten gedaan. 2 spaarrekeningen, en wat erbij ivm nieuwe coöps.
Dit document heb ik nu naar de griffie gestuurd. Ze zal het controleren, en laten weten of het conform de wet is. Vooral ivm het al dan volstort kapitaal.
Erg dat nog Unizo als Voka mij erop gewezen hebben dat dit speciaal formulier nodig is. Blijkbaar zijn het ook niet meer dan praatbarakken.
Indien de griffier en jullie akkoord zijn, kunnen jullie 5 exemplaren ondertekenen, en per taxipost opsturen.
Ik moet er 3 deponeren bij de griffie, en hun 222,52 betalen. Dit kan via onze juist opgestarte rekening. Misschien moeten we elk de 250 storten, en dit geld kan via de register der beslissingen hiervoor gebruikt worden.
Het ondertekenen gebeurt op de achterkant van het papier, op de plaats waar jullie vernoemd worden. Jullie worden dus 3 maal vernoemd.
Bij het ondertekenen telkens jullie naam, jullie hoedanigheid, en handtekening.
Chris was bij KBC niet gekend, kon ik dus niet als volmachthouder benoemen.
Ronny en Katleen krijgen Volmacht, naast ik. Ronny en Katleen moeten die volmacht gaan tekenen in hun plaatselijk kantoor.
Ik heb 1 rekening en 2 spaarrekeningen geopend:
BE80.7370.3036.4477 De gewone bankrekening
BE48.7470.2991.4827 Spaarrekening genoemd Volstorting. Dit wordt gebruikt om de 15 % van de winsten te deponeren, en ook het geld van de nieuwe coöps. Zie kleine veranderingen in de statuten.
BE37.7470.2991.4928 Spaarrekening genoemd Leveranciers. Hierop worden alle gelden gedeponeerd waarmee alle externe financiële verplichtingen moeten voldaan worden. Op deze manier hebben we een vlug zicht op gelden die we kunnen investeren.
Alle beslissingen zullen hier op geschreven worden, en via deze server bewaard.
Als attachment voeg ik hierbij de statuten bij, die ik geschreven heb. Deze statuten heb ik geschreven via het heilig KISSS systeem.
Alle opmerkingen graag via dit kanaal.
Zelf slides toevoegen kan.
www.bloggen.be/crkj
De letters van ons voornamen.
Gebruikersnaam en wachtwoord is hetzelfde als van de Fl-I-P blog.
Als je akkoord bent, moet dit document ondertekend worden.
Dit wordt beschouwd als een onderhands akkoord. 1 diploma moet hieraan aangehecht worden, ik kan daarvoor het mijne gebruiken.
Er moet een rekening gestart worden. Wij zouden dit doen bij KBC, samen met een spaarrekening erbij. Jullie kunnen tekenen voor deze rekening bij jullie lokaal kantoor. Ik meld dit bij het openen van de rekening.
Hiermee ga ik dan naar de Griffie van de Handelsrechtbank in Oudenaarde. Ik krijg daar dan een BTW nummer, en wij zijn gestart.
Onze statuten worden gepubliceerd in het Staatsblad, en dan kun je je aanmelden bij het ondernemersloket, om de verdere administratie af te handelen. Dit kan dan geregeld worden via Unizo of Voka. Voka, dikke nekken spul, zijn echter veel beter op de hoogte en beter bereid om je te helpen. Voka is klein, enkel 3 bedienden, Unizo is groot, log, verschillende vernatwoordelijkheden, waardoor je al weer een tijdje aan de tel hangt vooraleer je de juiste man hebt.
Daar moeten dan ook de codes ingevuld worden, waarin Fl-I-P actief zal zijn. Dit is enorm uitgebreid. Ik had gevraagd alles te nemen, maar dit kan blijkbaar niet. Deze codes kun je zien op: www.economie.fod.be en via de zoekfunctie vraag je lijst 2008 op.
Als jullie akkoord zijn, moeten we wel afspreken om de statuten te ondertekenen. Dan kan ik naar de griffie ermee.