Inhoud blog
  • Waarom?
  • Over de hostess die na zes zware jaren eindelijk doorhad dat ze hevig zweette.
  • Waarom Hugo Boss of een genie, of een homo is.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    CritiClam
    over spotjes die méér zijn.
    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom?

    Ik weet niet of het herkenbaar is, maar als ik de overvloed aan actuele reclamespotjes over me heen laat komen, stel ik me té vaak de vraag: is het echt de bedoeling dat dit ons overtuigt? Hoe hard ze ook hun best doen, de enthousiaste acteurs doen me maar zelden zin krijgen in het product waar ze twee minuten lang mee staan te zwaaien. Wel vind ik dat zo’n spotjes vaak uitnodigen tot interactiviteit en soms ga ik dan ook rechtstreeks in discussie met de personages. Dat vormde dan ook meteen het idee voor deze columns. Een kritische kijk met een vette knipoog.  

    28-11-2010 om 18:26 geschreven door Joke Van Caesbroeck  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de hostess die na zes zware jaren eindelijk doorhad dat ze hevig zweette.

    Het is een harde wereld. Dan ben je al zes jaar stewardess, duw je al die jaren elke dag koffers in veel te kleine en hoge kasten, is dat toevallig een karwei waarbij je de armen doorgaans optilt én heb je na zo’n slordige tweeduizend vluchten eindelijk door dat er zich vanuit je okselholtes en doorheen dat kostuumpje een geurtje afscheidt. Balen. Maar gelukkig is er Rexona.

    “Komt die geur van mij?” Ja hoor, jij bent het. En jouw collega’s lijden al vreselijk lang. Maar wie durft in deze oververfijnde, beleefde wereld nog tegen iemand te zeggen dat zijn of haar natuurlijke aroma er eentje is om géén U tegen te zeggen? Geef toe, tenzij je alcoholpromillage aanzienlijk boven de maatschappelijke norm ligt of je gewoon danig gefrustreerd bent dat enkel anderen recht hebben op de consequenties ervan, spreekt geen kat nog de waarheid.

    Tegen een vriendin die met fiere zelfzekere blik en op zoek naar bevestiging komt aandraven met een oerlelijk jurkje, zeggen we dat alle mannen haar nu wel zullen nakijken. De echte reden houden we voor onszelf. Wie de vreselijkste vaas met vloekende motieven en hoog Wibragehalte cadeau krijgt, reageert met ‘wauw, speciaal!’. En waarom? Omdat we allemaal in ons broek kakken bij de gedachte om iemand – al is het gewoon met de waarheid – te kwetsen.

    Maar goed, om terug te komen bij het grote slachtoffer hier: bij mijn weten is een fris voorkomen één van dé voorwaarden om stewardess te worden. Officieus zowat de enige conditie dacht ik. Dat überhaupt zo iemand opgevoerd wordt als een stinkend zwijn met Rexona als haar enige redmiddel, lijkt me qua ongeloofwaardigheid hoog te scoren.

     

     

    28-11-2010 om 18:25 geschreven door Joke Van Caesbroeck  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Hugo Boss of een genie, of een homo is.

    Wie ooit in zichzelf dacht: de doelgroep van mannenparfums, is dat wel dezelfde als de doelgroep die de reclamemakers voor ogen hebben? Zijnde de man? Wel, die vraag stelde ik me ook net, toen ik het parfumspotje van Hugo Boss zag. En ik heb er zelfs een klinklaar antwoord op: Hugo Boss is een homo, ofwel een regelrecht genie.

    Vrouwen ja, die zien een nieuw product het kleine scherm kruisen en rennen de volgende dag de dichtstbijzijnde drogisterij binnen. In alweer die ijdele hoop dat hun huid zo egaal en zacht wordt als die van een gephotoshopt model. Maar kan het de rasechte oervent iets schelen hoe zacht z’n velletje aanvoelt of hoe lekker hij ruikt?

    En die man uit het bewuste spotje, die zo elegant de boot uitduikt. Komaan, een échte man doet toch niet aan stijlvol duiken? Die neemt een aanloop en maakt een bommetje. Trouwens, welke zichzelf respecterende heterovent springt uit de boot waar een supergeil wijf in zit?

    Conclusie: Hugo Boss is een genie door vrouwen te prikkelen met reclame die zogezegd op mannen doelt, of Hugo Boss is een janet en meer niet. 

    28-11-2010 om 18:23 geschreven door Joke Van Caesbroeck  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)


    Archief per week
  • 22/11-28/11 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs