78 renners aan de start in zwevegem. Er zit veel wind dus is er 2 mogelijkheden : of het valt meteen in stukken of het blijft heel lang samen. In de eerste ronde rijden er 5 renners weg. In de 2e ronde rijden ze 25 seconden voor en ik beslis er naar toe te springen. Ik spring weg uit het peleton en hoop een 2 tal renners mee te krijgen maar dat is niet het geval. Dus probeer ik het alleen. Ik kom tot op 5 seconden en op dat moment komt gianni bossuyt bij mij. Samen blijven we hangen op 5 seconden en dan komt het peleton terug bij ons. maar het peleton valt terug stil en aangezien we heel dicht van de kopgroep hangen springen er een 4tal renners naar toe. Ik moet eventjes op adem komen en als we terug op 20 seconden hangen probeer ik met een 3tal ernaar toe te rijden en we komen opnieuw tot op een 5 tal seconden maar opdat moment spurten ze vooraan voor de premie en komt het peleton terug bij ons. Ik besluit mij dan eventjes kalm te houden zodat ik dan later in de wedstrijd nog kan proberen weg te rijden maar halfweg koers krijg ik af te rekenen met een lekke achterband. Mijn ouders hadden mijn reservefiets mee maar ik was ze een kilometer ervoor gepasseerd. Uiteindelijk is het Gianni Bossuyt die wint.
We staan met 54 renners aan de start in een stralende zon met wel enorm veel wind
Er staan heel wat goede renners aan de start en dus weet ik dat het de eerste ronden goed opletten zal zijn.
Al meteen na de start demareert daan myngheer en hij krijgt een paar renners mee. Ik wacht nog eventjes om mee te springen maar even later zie ik dante carpenter en gregory vandaele er naar toe springen en dan spring ik mee in het wiel van dante. Aan het einde van de eerste ronde zijn we met 9 voorop nl : ik , toquet , vandaele , myngheer , degreve , carpenter , vermeulen , farazijn en declerqk. Maar alles komt terug samen en meteen zetten dezelfde renners opnieuw aan maar ook deltombe springt nu mee. daardoor zijn we met 10 voorop. Maar op een stuk zijwind wordt alles op de kant gezet en valt de kopgroep in 2 delen. ikzelf zit in het 2e deel en het peleton komt terug aansluiten bij ons. Maar ook degreve en declerck zitten in het peleton en zij springen meteen terug naar de kopgroep maar op dat moment krijg ik plotseling last van mijn adem. Daardoor rijden er weer een paar renners naartoe en hang ik achteraan het peleton en moet ik zelf een gaatje laten. Na de bochten heb ik moeite om even rap op te trekken als de rest van het peleton en daardoor wordt het gaatje groter en groter. uiteindelijk moet ik na 4 ronden koers stoppen doordat ik last heb van mijn adem en dat dit hem overzet op mijn benen. in de kopgroep zitten er nu 9 renners nl : toquet , deltombe , myngheer , vandaele , degreve , carpenter , vermeulen , farazijn en declerck . Uiteindelijk rijden vooraan degreve , deltombe en myngheer weg. Degreve wint voor myngheer en deltombe.
Doordat mijn arm helemaal in rode stipjes zit van die valpartij in de ster van zuid limburg besluit ik dan maar naar de dokter te gaan. Daar blijkt dat ik in bereklauwplanten ben gevallen en dat die plant in combinatie met zonlicht ervoor kan zorgen dat je een branderig gevoel en zelfs in ergere vorm brandwonden kan van krijgen. Vandaar dus het branderig en jeukerig gevoel.
We stonden nog maar met 154 renners meer aan de start voor 120 km in heel mooi weer. Alleen zat er wel meer wind dan de vorige dagen dus werden we gewaarschuwd voor waaiervorming.Ik voel al meteen dat ik heel goede benen heb en weet ook dat ik in deze rit nog veel plaatsen kan winnen maar ook kan verliezen in het klassement. Ik kan me al van bij de start redelijk mooi voorin zetten. Doch na 25 km begint de nerveuziteit terug toe te nemen en verlies ik wat plaatsen en dat net voor een grote weg waar de wind in de zij blaast met open velden. Ik wist al meteen hoe laat het was en probeerde meteen met een renner van sinnige bouw op te schuiven. Meteen wordt het op een lint getrokken en moeten er renners passen. Ik probeer er meteen over te gaan en dat lukt ook. Hierdoor kom ik rond positie 70 te zitten in het peleton en besluit me hier even uit de wind te zetten voor te recupereren en dan te proberen opschuiven naar positie 30. Maar heel even vermindert de vaart in het peleton waardoor er achter de renners van balen ( die een treintje opzetten voor de tussenspurt ) bolvorming komt van z'on 40 renners en achter de bolvorming opnieuw een lint. Maar in die bolvorming is er een valpartij en meteen vallen de renners over de ganse weg. ik probeer te ontwijken maar kan niet meer op tijd stoppen en haper op die manier aan een andere renner. Daardoor val ik in het gras. Ik sta direct terug recht , leg mijn ketting er terug op en zet direct terug aan maar ik voel meteen een brandende pijn op mijn arm.Ik kijk naar mijn arm en zie dat hij eeen beetje rood uitslaat maar merk anders niet meteen iets op. Ik rij terug naar het 4e waaiertje maar die brandende pijn blijft en dus kijk ik dan opnieuw naar mijn arm en dan merk ik dat hij lichtgezwollen zit en er allemaal witte vlekken opkomen. Nu ja ik blijf rijden en op de eerste beklimming van de dag zitten we een minuut achter het eerste groepje. Wij zijn ongeveer met 30 renners in de groep. Maar op die beklimming voel ik dat ik weinig macht kan geven met mijn arm en doordat het een steile klim is moet ik een 15 tal renners laten rijden. Boven op de beklimming is er een lange steile afdaling. Na die afdaling zit ik al z'on 3 minuten achterop en weet dus dat het afgelopen is. Uiteindelijk worden we na z'on 60 km koers gezegd dat we buiten tijd zitten en dat we dus mogen losrijden naar de finish. En aangezien we nog met z'on 10 tal renners samen zitten rijden we dan ook in groep naar de aankomst. We komen 20 minuten later toe dan het peleton op de plaatselijke ronden. Door die val verlies ik dus enorm veel tijd en daardoor wordt ik niet meer in het algemeen klassement opgenomen. Bjarne van mijn ploeg was ook betrokken bij een valpartij en kwam daardoor ook buiten tijd aan. Uiteindelijk rijden er maar 64 renners de wedstrijd uit. De enige die nog mee was van de ploeg was joren en die eindigde 40e in de rit en 54e in het algemeen klassement op 4 min 44 seconden van de leider. Ruben boons wint het algemeen klassement , ritwinst was voor van poppel.
We staan nog met 187 renners aan de start van de langste rit van deze ronde , we krijgen namelijk 127 km voor de wielen geschoven met een aantal lastige hellingen waaronder de halebay. Al meteen blijkt dat er heel nerveus zal gekoerst worden , daar had onze ploegleider ons ook voor gewaarschuwt , dus schuivenik meteen op naar het eerste gedeelte van het pleton. Maar door het nerveus gedoe moet je voortdurend duwen , trekken en dan uiteindelijk toch iedere keer opnieuw plaatsen opschuiven. Na een goeie 30 km koers gaan we richting de eerste klim en op een grote weg naar beneden wordt er nu echt heel nerveus gekoerst wat resulteerd in een massale valpartij. Ongeveer 50 renners vallen op de gornd , ik kon nog net op tijd stoppen doch kon niet beletten dat er renners tegen me aanvielen waardoor mijn ketting er toch af lag. Al rijdend leg ik mijn ketting er terug op en kan terugkeren met een 4 tal renners. We kunnen nog net aansluiten voor de eerste klim maar in die bocht vallen er weer renners wat dus weer ophouding betekent. Op die klim trekken ze op het groot verzet door tot boven voor het bergklassement. Het peleton wordt in 2 groepen getrokken. Boven zit ik in het 2e groepje en moet dus alweer in de afdaling volle bak rijden om terug te keren. Net voor het einde van de afdaling zijn we terug komen aansluiten. Even later komt nog een grote groep aansluiten waardoor we terug met 120 man in het peleton zitten. Nu volgen de klims elkaar rap op maar ik besluit mij kalm te houden en veel te drinken en eten want het is warm en de plaatselijke ronden zijn heel lastig. Alle klims worden goed verteerd en we gaan met z'on 130 man de plaatselijke ronden in. Ondertussen zijn er wel al 10 man voorop geraakt en die hebben een voorsprong van 1 minuut. In de plaatselijke ronden met nog 3 klims wordt er af en toe goed doorgereden waardoor er nog een paar renners af moeten. in de laatste ronde kunnen er nog een paar renners weggeraken waardoor ze uiteindelijk met ongeveer 34 man in verschillende groepjes voorop zijn. In de laatste 2 ronden beginnen mijn benen moe aan te voelen waardoor ik me achteraan gedeisd houdt. Maar doordat de finish bergop was zijn er renners die gaten laten vallen. Dus begin ik dan toch te spurten om geen tijd te verliezen en kom zo in het midden van het peleton over de finish. De rit wordt gewonnen door vanreyten en Ruben boons wordt de nieuwe leider. Ikzelf wordt 96e op 2 min 04 seconden van de winnaar.
Uitslag van de 2e rit ------------------------ joren 90e op 2 min 04 seconden Ik 96e op 2 min 04 seconden jonas 118e op 2 min 24 seconden niels 147e op 16 min 05 seconden bjarne 149e op 16 min 05 seconden Jamie heeft moeten opgeven door dat hij teveel last had van zijn knie en arm.
Algemeen klassemenet na de 2e rit ------------------------------------- Joren 80e op 3 min 32 seconden Ik 104e op 3 min 58 seconden jonas 120e op 11 min 29 seconden bjarne 154e op 32 min 53 seconden niels 156e op 38 min 03 seconden
vandaag starten we in een stralende zon en een matige wind voor 115 km. We starten achterin maar door dat er al een tussenspurt is na 7 km wordt er al meteen hard gefietst. ik probeer op te schuiven en geraak na 10 km eindelijk rond 70e positie. maar net dan beginnen de veiligheidsdrempels , wegversmallingen , enz. waardoor er gevallen wordt en ik op die manier terug plaatsen verlies. na 37 km , boven op het 2e klimmetje , geraak ik eindelijk in de eerste 50 renners. na 50 km probeer ik weg te rijden met een paar renners waaronder goolaerts en dhondt maar we krijgen geen vrijgeleide. bij het ingaan van de plaatselijke ronden rijden er 30 renners weg met daarbij jamie. die renners rijden een heel eind voorop maar worden toch terug ingelopen. en net op het moment dat er nog eens 25 renners wegrijden zit ik iets te ver om mee te gaan. Die 25 renners rijden weg en het peleton laat begaan. Met nog een laatste ronde van 10 km te gaan besluit ik nog veel te drinken en me te sparen voor de rit die morgen op het programma staat. In de laatste ronde zijn er nog een paar valpartijen waardoor het peleton af en toe op een lint wordt getrokken. jammerlijk genoeg is jamie 2 km voor de finish bij een valpartij betrokken. Jerome kerf wint de rit en goolaerts wordt leider. Ikzelf eindig in het peleton en verlies dus enkel tijd op de kopgroep.
Vandaag stond er een proloog op het programma van 5 heuvelende km's. ik moest rond 17 uur 57 minuten starten zonder tijdritfiets.
Er waren nog maar 15 renners vertrokken of het begon al water te gieten. en dat net wanneer mijn ploeggenoot bjarne vanderbeken moet vertrekken.
Gelukkig houdt het snel op met regen en zijn de banen al terug droog tegen dat de 2e renner van onze ploeg , namelijk jonas vanhove , moet vertrekken. Ook ik kan op droge banen met een stralende zon vertrekken. Maar de wind is wel volledig gedraaid waardoor ik de eerste 2 km tegenwind heb. de laatste km is wind achter. De eerste 50 renners die vertrokken hadden het net andersom. Al van bij de start voel ik dat mijn benen niet zo goed aanvoelen. Na 2 km zit ik al aan iets meer dan 3 min , op het 2e gedeelte met zijwind beginnen mijn benen iets beter aan te voelen maar kan toch nog niet de gewenste snelheid halen op dit stuk met zijwind. net voor het ingaan van de laatste km ligt er nog een klimmetje en daar voel ik dat het beter en beter gaat maar ondertussen is er wel al 3/4 van het parcours gepasseerd. De laatste km kan ik dan wel een goed tempo volhouden doch het levert een ontgoochelende tijd van 7 min 32 seconden. Ik verlies 1 min en 11 seconden op de leider.
Ivar slek wint de proloog met een gemiddelde van bijna 48 km/h in een tijd van 6 min 21 seconden.
37 renners aan de start op een vlak parcours met veel wind. Ik weet al meteen dat ik thuisrijder seppe verschuere zal moeten in de gaten houden. Vlak voor het ingaan van de 2e ronde demareert seppe en ik spring mee. We rijden met zijn 5en even voorop maar worden terug ingelopen. Maar halfweg de 2e ronde demareert verschuere rechts en ik zat links. Gelukkig was het een ploegmakker die voor mij reed. Hij reed meteen een 50 tal meter toe en ik reed dan de rest van het gaatje dicht zodat ik met dewinne en goethals kan komen aansluiten bij verschuere en de bock. Even later lopen we de 6 koplopers in waardoor we met 11 koplopers zijn. de voorsprong loopt gestaag op en we draaien goed rond. Halfweg koers moet er wel 1 renner lossen vooraan waardoor we met 10 man nog zijn. 2 ronden voor het einde probeert notredam het solo maar we blijven ronddraaien waardoor we hem bij het ingaan van de laatste ronde terug kunnen inrekenen. Het lijkt op een spurt uit te draaien. Op iets meer dan een km voor het einde is er nog een valpartij van ward goethals. op 300 meter voor de finish zet stijn de bock de spurt stevig in. hij neemt meteen 10 meter voorsprong. Ikzelf zit in het wiel van de winne maar moet op 100 meter van de finish tot 2 maal inhouden door een renner van deerlijk waardoor ik 7e wordt op 39 deelnemers. verschuere wint uiteindelijk toch nog door dat stijn de bock te vroeg de handen in de lucht stak. 3e wordt de winne.
48 deelnemers op een heuvelachtig parcours. er staat net als vorig jaar veel wind en veel goeie renners aan de start. al van bij de start wordt er meteen goed doorgefiets en rijden er meteen 3 weg : declerck , farazijn en een nederlander. in de 2e ronde komen nog een paar nederlanders aansluiten. daarna rijden er nog 9 renners weg en ik was niet mee. dus probeerde ik dan een paar keer er alleen naar toe te rijden maar dat lukte niet. ik bleef maar demareren en op kop rijden . Maar net daardoor kreeg ik halfweg koers een klop van de hamer en gaf uiteindelijk ontgoocheld op.
187 renners aan de start. Het is redelijk fris en er waait een stevige wind. Het is mijn eerste interclub van dit seizoen dus ik weet nie wat het zal geven vandaag. Er wordt al meteen goed doorgefietst en dat merk je duidelijk bij de passage aan de edelare na 28 km. ik reed aan de voet achteraan het peleton en schoof op de edelare op samen met vanbesien en boons. Tijdens het opschuiven zag je al heel wat renners met de tong uit de mond rijden. In de afdaling van de edelare was er een valpartij waarbij ploegmakker bert demeerseman betrokken was. hierna was het op heuvelende wegen richting de eerste echte hindernis namelijk de kanarieberg. Maar net voor de kanarieberg was er een klimmetje die niet stond aangetekend op het blad maar die ik wel wist liggen. dus schoof ik op naar voren maar 1 km voor dat klimmetje vallen ze vlak voor ik waardoor ik volledig in de remmen moet. hierdoor verloor ik meteen 50 plaatsen. ik moets ook een gaatje dichtrijden en starte dat klimmetje helemaal achteraan het peleton. Vele renners lieten daar een gaatje vallen waardoor ik die iedere keer voorbij moest en weer moets een gaatje dichtrijden. Boven op die klim hangde ik er nog net aan maar had ik wel al wat krachten verspild en dat nog voor halfweg koers. richting kanarieberg was het heel nerveus waardoor het constant terug naar voren schuiven was. Bij het opdraaien van de kanarieberg vielen ze naast mij aan een hoge snelheid. ik zat er net voor. Maar daardoor zat ik ook weer helamaal achteraan het groepje. En alweer vielen er verscheidene renners stil voor mij die ik dan moest oversteken. boven op de kanarieberg zag ik dat ik rond 80e positie zat , veel te ver dus. Na de afdaling probeerde ik op te schuiven omdat we richting de kruisberg gingen. ik draaide de kruisberg op rond 50e positie en kwam boven op die positie. het peleton was daar in 3 brokken en ik zat in het 2e deel. maar op de hautond kwam alles weer samen. Op de trieu zat ik alweer veel te ver waardoor ik weer moest gaten dichtrijden. Boven zat ik in het 2e groepje op z'on 100 meter van het eerste groepje. Met een paren draaiden we rond en kwamen zo net voor de varentstraat terug aansluiten. Maar op de varentstraat zat ik ook alweer te ver en daar werd alles op een lint getrokken. Na de varent was het dan eerst zijwind en dan tiegemberg. Op de varentstraat werd het peleton in 3 groepen getrokken. op het stuk zijwind kwam groep 2 terug bij groep 1. groep 3 , waar ik in zat , bleef op 50 meter hangen. Bij de beklimming van tiegem kwamen we tot op 20 meter maar vielen volledig stil. dat resulteerde op de top met een verschil van 150 meter. en de auto's moesten barrage maken. Dus probeerde ik het dan alleen . ik kwam tot op 50 meter maar bleef dan hangen. ik werd terug ingelopen en tot op 2 km van nokereberg was het verschil 10 seconden maar in een stuk zijwind viel het stil bij ons en zo werd het gat groter en groter. Op nokere zag ik dat er in het peleton hadden moeten lossen dus probeerde ik het alleen maar dat ging ook niet. uiteindelijk mochten we nog spurten voor onze plaatsen. maar doordat ik nog veel werk vericht had in de achtervolgende groep kreeg ik de laatste km krampen en werd zo op 300 meter van de finsih voorbijgestoken door de groene vlag waardoor ik niet in uitslag stond. Ik reed heel de koers achter de feiten aan en daardoor was het geen goede koers.