Vandaag kom ik een pitch brengen adhv de theorie van
Simon Sinek.
Normaal bekijkt men deze theorie van binnen naar buiten maar aangezien ik wil
afsluiten met mijn waarom, begin ik vandaag omgekeerd.
Mijn ambitie is het worden van ta van de verzorgende sector. Dit ambieer ik nu al een aantal jaren. Ik heb veel mogen leren van mijn
voormalige T.A. Mevrouw Marina Mets. Dit schooljaar heb ik op regelmatige basis
afgesproken met onze huidige T.A. G. De Cleene. Een andere persoonlijkheid, een
andere kijk op verschillende vlakken heeft mijn ambitie nog meer geprikkeld.
Daarvoor zit ik vandaag op dit selectiegesprek. Ik heb al een weg afgelegd zoals het behalen van mijn BA4 en BA3 attest. Alsook
heb ik vorig schooljaar deelgenomen aan de talentenwerf.
Ik verrijk graag mijn ervaring en kennis door het
vervolledigen van de opleiding tot ta.
Bij de waarom vraag die ik me stelde, had ik onmiddellijk
als antwoord: Omdat het mijn passie is. Ik breng graag verandering die een positief effect met zich meebrengt.
Ik heb dit schooljaar een 2-tal uur gehad om een remediëringsbeleid uit te werken voor de leerlingen. Hierbij heb ik eerst mijn collega’s warm
gemaakt en heb ik hen overtuigd van de essentie rond remediëring. Daarbij heb
ik samen met de collega’s een procedure rond remediering geschreven waarbij iedereen
werd betrokken en inspraak had. Tot slot heb ik de collega’s zelfs kunnen overtuigen
om vrijwillig op woensdagnamiddag de remediering te begeleiden. Ik heb over
deze aanpak goed nagedacht en kan zeggen dat dit een positief verhaal geworden
is. Mede door deze opdracht voel ik aan dat Ta zijn me eigen is. De voldoening
die ik en het team hebben ervaren is een drijfveer en zorgt ervoor dat zowel ik
als de collega’s gemotiveerd en graag komen werken.
Doordat onze T.A. veranderd is, brengt dit heel wat
onzekerheden binnen de vakwerkgroepen met zich mee. Ik heb mijn netwerk
uitgebouwd naar een uitgebreid contact in haarzorg alsook verzorging. Mijn oor te luister gelegd naar wat juist heel
goed gaat, maar ook naar daar waar het soms vast loopt. Uit deze observaties
heb ik een aantal antwoorden op de waarom vragen, vertrekkend vanuit de
competenties die verwacht worden van een ta.