Ik ben Cornelis David
Ik ben een man en woon in (belgie) en mijn beroep is Vrachtwagenchauffeur.
Ik ben geboren op 28/11/1980 en ben nu dus 44 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: vele dingen.
ik ben vrachtwagen chauffeur sinds 17 mei 2006 en dus moet ik nog veeeeel ervaring opdoen . mijn ultieme doel is uitzond
Scania bestaat sinds 1891. De eerste 80 jaar lang heette Scania, Scania-Vabis(1911-1968). Vabis is een afkorting van Vangfabriks AktieBolaget I Södertalje. Scania is de Latijnse versie van het Zweedse woord Skane; de naam van de meest zuidelijke provincie van Zweden. De allereerste Scania-Vabis vrachtwagen rolde in 1902 van de band . Met een laadvermogen van 1,5 ton,en een vermogen van 12pk , houten wielen en zonder cabine. Vanaf 1905 bouwde Scania-Vabis zijn eigen motoren volgens het ontwerp van de Duitse ingenieur Wentzel . De ontwikkeling bij Scania gaat snel en het nuttig laadvermogen stijgt evenredig. In 1908 volgt er al een 4-tonner,. Aan het eind van de jaren'30 heeft een Scania dan al een nuttig laadvermogen van 6 ton.
nieuwe wetgeving met rij- en rusttijden vanaf 11 april 2007
Overzicht rij- en rusttijden
huidigfe regeling
rijtijd :per dag 9 uur 2x per week 10 uur per 2 weken max. 90 uur
pauzes : 45 min na 4.5 uur rijden of in 5 uur en 15 min min. 3 periodes van 15 minuten
rusttijd : 11 uur aangesloten dagelijks : 3x per week 9 uur toegestaan of 12 uren rust waarvan een aangesloten periode van 8 uur max. 2 periodes van min 1 uur
rijtijd : per dag 9 uur 2x per week 10 uur per twee weken max 90 uur per week niet meer dan 56 uur
pauzes : 45 minuten na 4.5 uur rijden of in 5 uur en 15 minuten min. 2 perioden 1x 15 min en 1x 30 min
rusttijd : 11 uur aaneengesloten 3x per week 9 uur toegestaan of 12 uren rust waarvan een aaneengesloten periode van 3 u en een van 9 uur
wekelijks : 45 uur aaneengesloten 1x per weken verkort tot 24 uur
dubbelbemand :
bij 2 chauffeurs moet de rusttijd in elke periode van 30 uur minimaal 9 uur bedragen (stilstand voertuig)
!!!--> Update <--!!! 06/03/2010
De chauffeur mag afwijken van deze rij- en rusttijden om een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mits met de volgende voorwaarden: - Verkeersveiligheid komt niet in gevaar - Waarborgen van veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading. - Uiterlijk bij aankomst op geschikte stopplaats aard en reden van de afwijking met de hand aantekeningen op de tachograafschijf of een uitdraai, indien er gebruik gemaakt wordt van een digitale tachograaf.
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.