Meer en meer kinderen ervaren problemen met de huidige
opvoedingsnormen. Bij de kinderopvang en de consultatiebureaus wordt een
duidelijke verandering in de behoeften van het jonge kind gesignaleerd. Baby's,
peuters en kleuters, ook bekend als de sterrenkinderen, geven zelf aan wat ze
willen leren, wat en wanneer ze willen eten en wanneer ze willen slapen.
Deze jonge kinderen ageren bovendien heftig op negatieve
energiestromen en gedachtevormen in hun directe omgeving. Met dit gedrag roepen
ze ook aanzienlijke frustraties op bij de opvoeders. Kinderen met z.g.n.
gedragsproblemen geven een duidelijk signaal af: ik ben ik; wij Zijn samen en
alleen dit is Nu belangrijk. Deze kinderen leren opvoeders om aandachtig te
zijn in het moment met hun samen, om die focus te blijven behouden en om alle
onbenulligheden en voorwaarden in het contact tussen hen beiden los te laten.
Sterrenkinderen
Deze kinderen ervaren geen afwijzing in liefde en ontwikkelen daardoor geen
emotioneel trauma, alter ego of overlevingsmechanisme; ze Zijn zoals ze Zijn.
Met het prachtige vermogen tot Zelfliefde zijn ze een levend voorbeeld voor ons
allemaal. Ze reageren spontaan op liefde, vreugde, aandacht en zorgzaamheid.
Wanneer deze bijzondere kinderen de ruimte wordt gegeven en omhuld met liefde
en respect voor het Zijn stralen ze van blijdschap en vervullen daarmee ieder
hart met liefde en diepe wijsheid.
Sterrenkinderen kunnen niet worden geprogrammeerd, zij
de-programmeren hun leefomgeving, ze zijn als het ware een energetische
generator. Wanneer deze kinderen een lagere energie signaleren spelen ze al hun
troeven uit om de directe omgeving naar een hogere energie te brengen. Ze maken
daarbij gebruik van de mogelijkheden die ze hebben, aansluitend op hun
ontwikkelingsfase binnen het spirituele, mentale en fysieke vlak. Dit
manipulerende gedrag leidt regelmatig tot grote ergernis van het
opvoedingsysteem en de omgeving.
Het kind Zelf heeft echter geen gedragsprobleem, het is de
nabije omgeving die het gedrag als een probleem ervaart. Wanneer deze
wonderlijke kinderen hun omgeving wijzen op het geconditioneerde, niet-eigen
gedrag zoals verwachtingen en gejaagdheid wordt dit als confronterend ervaren.
Zodra men tracht dit kind het zelfbeschikkingsrecht te ontnemen, wordt het gedrag
juist meer versterkt, mede door het grote uithoudingsvermogen en bevlogen
doelgerichtheid. Er rest de opvoeder dan geen andere keus dan het kind te geven
wat het vraagt: aandacht en affectie. Het kind spiegelt op deze wijze de
betrokkenen de behoefte aan liefde voor het innerlijke kind en voor het leven
Zelf.
Ouders die ontdekken dat hun kind een ander
ontwikkelingspatroon volgt lopen vast in het oude paradigma met tegengestelde
regels en eisen; ze voeden een kindje op wat duidelijk een heel ander ritme en
ontwikkelingsbehoefte heeft dan zijzelf als kind hebben ervaren. Ouders en
andere opvoeders worden geacht de maatschappelijk vastgestelde norm te volgen
in hoe het kind moet zijn en hoe het zich hoort te gedragen. Dit verouderde
principe werkt niet meer, het kind kan niet meer worden geconditioneerd in een
structuur die niet mens-eigen is en niet het algemeen welbevinden dient. Er is
tot nu toe nog weinig wenselijk voorbeeld en weinig alternatief in het
opvoeding- en schoolsysteem. Kortom, veel opvoeders van zogeheten
sterrenkinderen zitten met de handen in haar.
De nadruk binnen het onderwijs ligt vooral bij het
cognitieve aspect. Hierdoor worden de 4 aspecten binnen het holistische systeem
onevenwichtig ontwikkeld. Informatie die het kind niet nodig heeft, vindt geen
voedingsbodem en van die informatie zal het kind later weinig kunnen terughalen
of herinneren. De input van leerkrachten en kinderen v.s. het resultaat is
veelal een verspilling van tijd en energie. Leerkrachten worden gedwongen de
kinderen lesstof aan te bieden die vaak niet aansluit op de individuele
behoefte. Kinderen worden weinig uitgedaagd, kunnen zich minder goed
concentreren en worden onverschillig en ontevreden. Steeds meer leerkrachten
ervaren een hoge werkdruk, verliezen uiteindelijk hun bevlogenheid en kiezen
dan als oplossing voor een ander werkveld.
Het kind van de rekening
2 op de 4 kinderen komt als gevolg hiervan tijdens de jeugd, direct of indirect
in aanraking met psychische hulpverlening, de schoolbegeleidingsdienst, jeugdzorg
en andere vormen van hulpverlening. Dit betreft inmiddels ook kinderen vanaf 3
jaar. Vele vormen van leer-ondersteuning zijn de laatste jaren ontwikkeld, wat
bovendien nog eens een extra belasting betekent voor de leerkrachten. In de
oplossing herkent men de algemene reactie van de overheid op de verandering in
de maatschappelijke ontwikkelingsbehoefte; symptoombestrijding.
Steeds meer ouders en leerkrachten ervaren de kloof tussen
de werkelijke behoefte van het kind en het immer door de overheid bepaalde
aanbod. Kinderen dreigen binnen het huidige onderwijssysteem te verdrinken en
worden in toenemende mate door ouders van school gehaald. Onder jongeren stijgt
het aantal vroegtijdige schoolverlaters. Deze trend is zich in sneltreinvaart
aan het ontwikkelen. Dit leidt in veel gevallen tot confrontaties tussen ouders
en het overheidsapparaat; hooggevoeligheid en het Recht op Zelfbeschikking
wordt niet altijd erkent. Jeugdzorg, leerplichtambtenaren en rechters weten
vaak niet hoe ze met dit nieuwe fenomeen om moeten gaan. Er wordt ze
noodzakelijk gedwongen te handelen naar de eigen perceptie en tegenstrijdige
uitspraken zijn hiervan het gevolg.
Het web van regelgeving
Vele scholen en leerkrachten erkennen inmiddels de noodzaak om vraaggericht
onderwijs te implementeren maar zij lopen vast in het web van regels, het is
bovendien een web met vooral losse eindjes. Zolang de overheid aan de touwtjes
trekt blijft een gezonde toekomst voor het kind niet veel meer dan een mooie
droom. Leerkrachten worden gedwongen te manoeuvreren rondom de eisen van het
systeem en het gewenste resultaat blijft hierdoor minimaal.
De overheid beslist nog immer wat het kind moet leren om
succesvol te zijn in de toekomstige maatschappij. Het financiële beleid raakt
kant nog wal; het geld vloeit overdadig naar de zoveelste symptoombestrijding
en er wordt zelden geluisterd naar de wens van leerkrachten voor functioneel
speel- en leermateriaal. In plaats daarvan bepaald de overheid wat er wordt
aangeschaft en dit sluit zelden aan bij de huidige behoefte.
Kinderen, ouders, leerkrachten, begeleiders bij de
kinderopvang, hulpverleners en andere betrokkenen geven een duidelijk signaal
af. De overheid wordt op die manier uiteindelijk wel gedwongen om vanuit andere
perceptie naar opvoeding en onderwijs te gaan kijken. Een hervorming van de
positionering van het kind en het pedagogisch systeem heeft een duidelijke
benefiet voor de hele maatschappij; het kind is het fundament voor de
toekomstige en een gezonde samenleving.
Vraaggericht onderwijs geeft het kind de ruimte om het eigen
levensplan te gaan volgen, sociaal- en competentiegericht. In ieder kind zijn
de juiste ingrediënten aanwezig om een unieke en maatschappelijk wenselijke rol
te gaan vervullen binnen de structuur van de samenleving. Die rol vervult een
persoonlijke en maatschappelijke behoefte binnen de eigen leefomgeving, op
nationaal of internationaal niveau en voor een specifieke doelgroep. Deze
bijdrage of beter gezegd: de levenstaak van het kind, zal zowel horizontaal als
verticaal perfect passen in de maatschappelijke structuur en binnen het
cyclisch proces van de maatschappelijke ontwikkeling.
Het gewenste pedagogisch systeem zal hierin een dienstbare,
ondersteunende en vooral stimulerende functie gaan hebben vanuit een ethisch
perspectief. De leerkracht zal meer in de rol van begeleider functioneren, wat
de werkdruk aanzienlijk zal verminderen. Kinderen zullen elkaar leren door
gebruik te maken van ieders specifieke talenten, kwaliteiten en leermethode. Onderscheid
in leerontwikkeling zal er niet zijn; elk kind leert wat nodig is maar op de
eigen unieke wijze. Het kind zal gedijen, gezond zijn, zich erkent en
geliefd voelen en hierdoor tot volledige wasdom kunnen komen. Er ontstaat een
natuurlijk maatschappelijk evenwicht, en hierbij is de hele samenleving gebaat.
Children
are bringing the future to every Human being. All children in this world are
our own legacy, and thus their lives become our responsibility.
Imagine the existence of a world where
children are playing, unaware of the differences, boundaries or fear, but where
children's laughing voices are coloring everyone's perception. Imagine that all
children are living and playing in a world where Mother Nature's most pure
colors are being reflected in every being. Imagine a world in which all
children can learn according to their own potential and freedom.
It is a world where they can learn according to their inner passion and natural
desire to explore, expanding their knowledge through mutual learning. Imagine
that children are experiencing their lives with their natural ability to create
in everything they do, without any boundaries. What would they create? Imagine
this in a world of unity and equality, where only the most pure and loving
energy surrounds every child, and with it your own true Selves.
Our children belong to a world where this experience is natural. They are here
on Mother Earth in order to remember all human beings their potentials of
unconditional Love. They belong in a world where parents and adults share in
the role of mentor ship, where communication with children happens
telepathically wherever they are. This allows experiencing ultimate freedom in
every shining soul, and in every level of existence.
It is a world where children are like sparkling little energy balls, moving and
dancing in the most beautiful gardens; laughing, playing and discovering the
world around them. In this place of existence they are allowed to be children;
just to Be is All there Is.
In your own
ways of visualization, you can create a new reality for all children on Mother
Earth. Children are the most pure expression of God; they Are in just everything
they do.
The little ones here on Earth are linked with each other by a telepathic
communication channel where they monitor all developments in the world and in
their own environment. These lovely souls have a larger role to play in
evolution than many in the system have given them. It is time for us to
acknowledge the true nature of our children. With the power of creation,
perceptions can be changed and we can do this also in the benefit of all
children on Mother Earth.
Children are not our possessions; they are a Gift. Therefore we must be
deeply grateful for the great opportunity given; it is our responsibility to
treat this most wonderful Present well. Parents and families are chosen for
several reasons and we must raise these beautiful beings to become their highest
potentials. We have to provide them with skills for using their natural talents,
necessary to live a fulfilling future where they can Be who they really are. Children
are given to us so that we can learn who we are and what unconditional love is
about. We learn through them.
Be Love at all times, seeing only the Divine Love in all beings and in every
situation. We Are I Am That I Am.
Oerklanken
De positieve invloed van luisteren naar oerklanken, meditatieve muziek, de
Solfeggio sounds, het gebruik van klankschalen en toepassing van 432 HZ en
zelfs nu 525 Hz wordt reeds wetenschappelijk erkend. Elk chakra kent een eigen
klank, kleur en trilling. De golfbeweging en golflengte en kleur en is voor
elk chakra anders. De golflengte is bij de bovenste chakra korter dan bij de
basischakra. Dit komt door de invloed van zwaartekracht, magnetisme en de
zwaarte van materie. Het spiritueel denken is anti-materie. De frequenties van
Dolfijnen en Walvissen openen de poort naar de kosmische verbinding. Walvissen
herinneren ons met hun geluid tevens aan het ritme van Moeder Aarde.
Kha-Tha-Ra
De inwerking van klanken en tonen op ons systeem wordt versterkt door de
toepassing van een ritme en in combinatie dragen ze een sterke energie met zich
mee die zich verbindt met de eigen energie. De schepping bestaat uit geluid en
de kracht hiervan is daarom niet zo verwonderlijk. Het begrip en klanken
Kha-Tha-Ra heeft Universele beginwaarden en staat voor Kha (geluid), Tha
(licht) en Ra (God / Schepper). Moeder Aarde kent haar eigen frequentie die
helend is voor het gehele systeem. Men is vergeten hierop af te stemmen terwijl
de oude beschavingen dit principe eeuwenlang hebben toegepast. Het
chakrasysteem vormt de regenboogbrug tussen Aarde en Kosmos. Door klank, toon
en ritme kunnen we deze energiebrug uitlijnen en worden wij een doorgeefluik
van die energie via ons hart.
Kleurtonen
Licht en kleuren ontstaan vanuit geluid, men spreekt zelfs van kleurtonen.
Kleuren hebben een psychologische en spirituele werking op ons systeem, kleur-
en lichttherapie is een succesvolle ondersteunende methode voor Heling. Zo
hebben warme kleuren een positief effect op neerslachtige gevoelens, paars
stimuleert spiritualiteit, groen geeft hoop en balans. Via het onderbewust Zijn
kiest men vaak voor kleuren die een helend effect hebben, van kleding tot de
inrichting van het huis. Het visuele zintuig overheerst in deze wereld veelal
ons auditieve zintuig, terwijl we kunnen stellen dat de weg naar volledig
gewaarworden ligt in het verder ontwikkelen van het auditieve vermogen. Minder
bekend is ook dat zich bij de oren tevens chakras bevinden.
Trillingen
Wanneer we spreken brengen we klanken in samenhang met een ritme voort die
zowel in ons eigen systeem een trilling veroorzaken als in de energie van de
luisteraar. Schrijven en lezen werkt volgens ditzelfde principe, in ons hoofd
lezen we hardop en ook dit resoneert op de eigen energie en van de lezer.
Tijdens het lezen wordt de energie in de woorden, intenties en klanken tot vier
keer toe versterkt en opgenomen in het collectief bewust Zijn. Tijdens het
schrijven wordt bovendien het eigen gevoel in gedachten verwoord en als
expressiemiddel is dit een krachtig medium voor Zelf Heling. Gevoelens
opschrijven en nalezen spiegelen bovendien het eigen bewustwordingsproces, het
eigen inzicht wordt gestimuleerd en direct geankerd. In deze tijd hervinden
veel mensen de passie van het schrijven naast muziek maken en schilderen, het
is een van de prachtige vermogens die de mens als ware bron van creatie bezit.
Iedere creatie en intentie uit Zelf-liefde bevat kosmische energie die anderen
positief kan raken.
Maatschappelijk toegepast
De kracht van taal en geluid wordt door het huidige maatschappelijk systeem
erkend en toegepast als middel voor vormen van gedachteprojecties door zowel in
te spelen op de versterking van het visuele zintuig als door de veelvuldige
toepassing van negatieve energie in taalgebruik. De invloed raakt het
onderbewust Zijn. Zo wordt angst gevoed voor het alleen zijn, terwijl men juist
in het afgezonderd Zijn men het Al in het Een ervaart, Een met het Al.
Daarnaast wordt de mens overspoelt met (vaak niet hoorbare) onzuivere
frequenties middels diverse vormen van hoogstaande technologie. Wanneer men
kinderboeken en films aandachtig analyseert op energie en woordgebruik herkend
men de schadelijke invloed hiervan op de psyche en spiritualiteit van het kind.
De Na-druk
Een element van de maatschappelijke en mentale conditionering is ontstaan door
het stimuleren van woorden en klanken met een negatieve lading zoals woorden
als niet, moeten en geen. Terwijl in onze taal de ware kracht, betekenis en
waarheid verborgen ligt is deze structureel vervlakt, mede door
woordkoppelingen te maken waardoor de nadruk anders komt te liggen. Belangrijke
woorden die het vermogen hebben de trilling te verhogen zijn aan elkaar
gekoppeld en worden slechts routinematig gebruikt. Anders geschreven en gelezen
krijgen deze woorden ineens onze bewuste aandacht en resoneert de ware energie
ervan direct op ons DNA. Zo wordt het woord bewustzijn vaak zonder intonatie en
energetische verbinding uitgesproken. Koppelt men dit woord los als bewust
Zijn, dan heeft dit een heel ander effect, de aandacht gaat uit naar beide
woorden Bewust en Zijn. Dit opent direct een verbinding naar het Zelf. Het
woord krijgt ook een andere en langere klank. Woorden zoals ont-moeten,
ont-wikkelen, her-kennen, re-creatie, ont-spanning enzovoorts dragen de
waarheid in zich. Zo is de mens het leven lang op zoek naar de Ware, het ei-gen
Zelf, ons Ei-Gen. We erkennen de normen en Waarden van het leven, ze zijn de gedragsregels
vanuit de enige (1-eigen) waarheid.
Goed luisteren
Gaat men aandachtig luisteren naar het gevoel bij woordgebruik tijdens de
communicatie, dan ontdekt men dat bepaalde klanken een onzuivere en negatieve
trilling veroorzaken. Aansluitend hierop heeft de conditionering een
versterkend effect op de negatieve energie. Met andere woorden, bewuste
aandacht voor taal is een belangrijk onderdeel in het Ascentie proces.
Ritme
Ritme in taal en de toegepaste tonatie kunnen zowel rust als onbalans creëren,
dit heeft onmiddellijk invloed op het Zelf. Men voelt als het ware de energie
en de bedoeling van degene de boodschap wilt overbrengen. Mensen die zich
minder prettig voelen spreken vaak een-tonig, laag, zonder in-tonatie, zonder
innerlijke tonen, zonder kleur. Iemand die zich prettig voelt brengt door ander
woordgebruik, balans en alle kleurrijke tonen een hogere energie over. De
innerlijke passie, de vurige energie is dan in een stem te horen en werkt zoals
men zegt aan-stekelijk. Men voelt zich hierdoor verlicht van lasten.
Bewuste aandacht voor het zenden en ont-vangen in
communicatie en herkenning van de energie hierin stimuleert de spirituele
groei. Voor jezelf hardop praten en schrijven stimuleert de scheppende
vermogens, het ontstaat vanuit inspiratie - vanuit de inner-spirit.
Een hevig enthousiasme raakt mij tot diep in mijn ziel
en met een bevrijde passie en een hartstochtelijk elan
kom ik in een diepe roes van intens beleven en genieten
waardoor mijn reeds ontvlamde vuurtje slechts nog verder aangewakkerd wordt.
Cora
Bewustwording ontstaat als we vanuit onze bezieling kunnen leven. Be-zieling ervaren we als we geïnspireerd worden onze talenten te gebruiken en verder kunnen ontwikkelen. Inspiratie zorgt voor een algeheel positief gevoel, intrinsieke motivatie en kracht, vanuit de inner-spirit iets doen. Inspiratie leidt tot groei en zelfbewust Zijn.
Passie, drijfveer, geestdrift, inspiratie en bezieling. Het is de hoogste en meest vervullende vorm van energie die je optilt naar een ander niveau van ervaren, het komt vanuit je Ei-Gen liefdesbron naar buiten als Enthousiasme. Een niveau waar je puur geluk in jezelf ervaart. Dit kun je ervaren in elk moment tijdens het dagelijks leven, als je doet wat bij past en wanneer je jouw natuurlijke ritme volgt. Dit kan zijn wanneer je jouw creatieve talenten de ruimte geeft. Deze vurige energie stroomt door je heen en cirkelt om je heen en raakt iedereen in je buurt, het is aan-stekelijk! Het is wat we noemen: the flow...
Het woord enthousiasme is afgeleidt van het woord God. Gelet op het intens vurige gevoel dat we ervaren als we enthousiast zijn is is dit niet zo verwonderlijk. Het woord is afkomstig van het Griekse ἐνθουσιαστικός. En = en; Thou = Gij; si = als; as = eenheid; me = mij. De betekenis wordt echter uitgelegd als: door een God bezeten zijn of buiten zinnen zijn. Door een God bezeten of: het Zelf als de plek/ het bezit/ kind van God zien of het God-deel bezitten? Buiten zinnen zijn of: het Zijn naar buiten dragen?
We zien wat we willen zien ofwel: we Zijn wat we willen Zijn!
Wil jij je inspiratie voelen of aanwakkeren en hiermee ook anderen inspireren? Dan kun je dit ook bij Licht Zijn doen door te be-schrijven of te laten zien wat inspiratie voor jouw betekent, of waar jij je inspiratie uithaalt. Je kunt jouw bijdrage delen in het Gastenboek.
by the Tradition by The Irokese Confederation of Peace in order to
bring Peace:
Learning
the Truth,
Honoring
the Truth,
Accepting
the Truth,
Observing
the Truth,
Hearing the
Truth,
Demonstrating
the Truth,
Loving the
Truth,
Serving the
Truth,
Living the
Truth,
Working on
the Truth,
Walking the
Truth,
Being thankful for the Truth.
The
Tradition is followed in Intention by many Indian Tribes; applied in Sacred
Teachings and Ceremonies. The 12 cycle of Truth supports the Prophecy of the
Whirling Rainbow:
Whirling Rainbow is the promise of peace between all nations and all people.
The Rainbow Race supports equality and is against the idea of a superior race
that other races would dominate and conquer. The Rainbow Race brings peace
through the understanding that all races are One. Unity of all colors and cooperation
of all Religions for the benefit of the Whole; this embodies the ideas by the
Whirling Rainbow. When all pathways to Wholeness are respected by all cultures,
the prophecy will be fulfilled.
When the
time approaches for the Fifth World, the third generation of the children of
the white eyed-people will speak about Love as the healer of the Earth. These
children are expected to seek new ways to understand themselves and others.
They will seek the Elders of the Red Race, drinking their Wisdom. The white-eye
children will be the sign that the Ancestors will return in white bodies, yet
inside they are Red. They will learn to re-balance on Mother Earth and to
reform ideas of the leaders. These children will be tested to see if they can
continue walking the Holy Path, as in the times they were the Elders of the Red
Race,
The
Whirling Rainbow will appear as a Parhelium to those who are willing to see. A Parhelium
is a full circled rainbow around the sun, with bright white lights in four
directions. It is a rare natural phenomenon that Indians called Sun Dog, and
now also is used by scientists. Around the time of White Buffalo there will be
seen many, it's a sign in Heavens language that the Secret and Sacred Teachings
should be shared. There will be plenty Children of the Earth awakened to bear
responsibility for the Teachings and the healing process will begin with full
force. Many will remember the sense of their path on Earth and they will
develop their gifts to help mankind. Truth will destroy all lies and Goodness
will prevail.
Mother Earth will go through changes; new land will be created and other
landscapes will disappear. Some details about the changes in Mother Earth will
appear in the dreams of those Children as a warning to move to places where
they are safe. Others will learn that their talents will be needed in areas
where the changes occur. Everyone will have his or her personal vision and
confidence to follow their heart and help with the healing process. Everyone
will be able to use the gifts with Joy and generosity will be equally shared by
those who work together in the benefit of mankind.
The other Teachings will be released at a later date, when more people will
become aware of the potential available to them.
The
Whirling Rainbow knows several applications:
Do not
focus on negativity. Look at all the lessons, learn from them and focus your
attention on creating new Beauty and Abundance in life. Do not get caught in
the quicksand of narrow minded tyrants. A true worthy opponent will give you
lessons to unite with your Self. Do not take the problems of others on your
shoulders when their disharmony is based on lack of Unity within themselves.
Follow the Sacred Path of Beauty and keep your eyes focused on the Higher Goal.
All of the occurring challenges are as strong as the ability to overcome them.
These
systems of Knowing are the Teachings from the Warriors of the Rainbow, the
Sisters and Brothers make peace work.
Kennis en wijsheid overdekt met liefde en mededogen voor de
medemens en gerichte intentie en actie creëert de kracht die de sleutel bezit
van het universele magazijn van niet-gemanifesteerd potentieel; potentieel dat
erop wacht dat het gemodelleerd zal gaan worden zodat alles kan worden
gecreëerd wat de mens zich voor kan stellen. Dat kan in de nieuwe wereld,
vandaag al.
Wat is voor te stellen is te bereiken want het vermogen tot
creatie ligt opgesloten in de kern. Als men bereidt is verder te kijken dan de
alledaagse visie op de omstandigheden van het leven en om de verwondering van
een nieuwe werkelijkheid te omarmen kan een steeds groter wordende harmonie,
vreugde en liefde worden gecreëerd.
De sleutel hiervoor is focus op een gedachte tegelijk. Als de
concentratie voortdurende gericht wordt op een ding, een idee zal dit zich gaan
manifesteren. Alles wat in een visualisatie wordt opgeroepen is te
verwezenlijken. Voor een gerichte visualisatie of beeldvorming zijn alle
zintuigen, zijns-werktuigen belangrijk. Inspiratie zet het hele systeem om in
andere responsen.
Het
Levenskruis De
Ankh, het levenskruis, is de symbolische sleutel voor creatie. Men zou door het
oog van de sleutel hebben gekeken en o.a. de piramides hebben gezien en gemaakt.
Het oog symboliseert de focus en intentie, de vorm van het aureool staat voor
de vrouwelijk energie, vruchtbaarheid, liefde en mededogen. De sleutel zelf is
het leven en de mens, in het kruis is verticaal de verbinding tussen het Al en
Moeder Aarde en horizontaal staat voor de actie naar buiten toe vanuit het
hart. In de sleutel zit alle informatie symbolisch verborgen, de sleutel opent
vele deuren.
Om alle zintuigen bij de visualisatie te betrekken zullen alle
zintuigen in de beeldvorming moeten worden betrokken. Het gevoel is hetzelfde
als dagdromen, in een staat van tijdloosheid kan een dagdroom worden beleeft en
ervaren, men is aanwezig in de dagdroom zelf. Dit gevoel kan bewust worden
opgeroepen waarbij het beeld tot in details wordt gezien, gevoeld, geroken,
geproefd en gehoord. Het gaat om een totaalplaatje, als het maken van een
schilderij en waarbij ieder aspect om die nieuwe beleving te gaan hebben wordt
meegenomen in het beeld.
Inspiratie
versus conditionering In
wezen gebruikt iedereen deze Scheppende kracht, al is men zich er vaak niet
bewust van mede omdat er een grijs gebied is tussen een motivatie vanuit het
zelf en vanuit een conditionering. Het vermogen is echter de kern van het Zijn
en belichaamt een ongekend bereik voor manifestatie en ontwikkeling. De Wet van
Wederkerigheid is van toepassing in iedere creatie en komt voort uit de Keuze
van Vrije Wil. Zou de Wet van Wederkerigheid niet bestaan, dan zou groei zelfs
nauwelijks mogelijk zijn.
Licht willen
Zijn Het
overwegingsmechanisme is gericht op vasthouden of groei naar het Licht; ofwel
in-gewikkeld of ont-wikkeld zijn en leven. De Wet van Wederkerigheid bepaald:
wat je creëert moet je eerst zelf ervaren om te weten of het goed genoeg is
voor een ander. Met andere woorden; er is een duidelijk verschil in uitkomst
door de keuze die wordt gemaakt en de motivatie die hieraan vooraf gaat.
Wanneer de keuze vanuit het alter-ego wordt gemaakt kan de
uitdaging zich tot drie keer toe blijven herhalen en neemt dan toe in kracht.
Na het bereikte eindpunt volgt over het algemeen het punt van inzicht en
omkering als het nieuwe begin, de wedergeboorte. Het vuur, als in de bijkomende
emoties, zuivert het systeem en maakt ruimte. Zo kan het oude plaats maken voor
het nieuwe en kan de Kracht van Creatie optimaal worden benut.