Inhoud blog
  • R-evolutie in het pedagogisch systeem
  • Children are the future
  • Sleutels: Klank, toon, ritme... Taal!
  • Sleutels: Bezieling
  • Sleutels: The 12 Cycles of Truth
  • Sleutels; De Kracht van Creatie
  • Sleutelfactor
  • 7 Sleutelprincipes
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    Licht Zijn... welkom op mijn blog!
    Licht Zijn
    Ei-Gen-Ethisch
    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutelfactor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De sleutel van het leven

    is de spiegel van het hart

    In liefde weggegeven

    raakt het ieder hart.


    Cora


    Zie ook: De Kracht van Creatie

    13-11-2012 om 10:57 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Hart, sleutel, spiegel, Licht Zijn, Cora Scherp, liefde, Ethisch, Creatie, Kracht van Creatie, Ankh
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 Sleutelprincipes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




    De 7 sleutelprincipes voor persoonlijke en planetaire transformatie:


    ·         Wij kunnen op Goddelijke leiding vertrouwen

    ·         Wij kunnen onze geest vrij maken om nieuwe werelden te verkennen

    ·         Wij kunnen de poort naar het hart vinden en de mensheid dienen

    ·         Wij kunnen het roer van ons leven in eigen handen nemen

    ·         Wij kunnen in een geest van eenheid leven

    ·         Wij kunnen de weg naar de waarheid vinden


    Wij mogen en wij kunnen dit verschil maken!


    Cora

    13-11-2012 om 10:25 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:waarheid, sleutelprincipes, planetair, transformatie, mensheid, 2012, Cora Scherp, Licht Zijn, leven, geest
    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.R-evolutie in het pedagogisch systeem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     




    Meer en meer kinderen ervaren problemen met de huidige opvoedingsnormen. Bij de kinderopvang en de consultatiebureaus wordt een duidelijke verandering in de behoeften van het jonge kind gesignaleerd. Baby's, peuters en kleuters, ook bekend als de sterrenkinderen, geven zelf aan wat ze willen leren, wat en wanneer ze willen eten en wanneer ze willen slapen.

    Deze jonge kinderen ageren bovendien heftig op negatieve energiestromen en gedachtevormen in hun directe omgeving. Met dit gedrag roepen ze ook aanzienlijke frustraties op bij de opvoeders. Kinderen met z.g.n. gedragsproblemen geven een duidelijk signaal af: ik ben ik; wij Zijn samen en alleen dit is Nu belangrijk. Deze kinderen leren opvoeders om aandachtig te zijn in het moment met hun samen, om die focus te blijven behouden en om alle onbenulligheden en voorwaarden in het contact tussen hen beiden los te laten.

     

    Sterrenkinderen
    Deze kinderen ervaren geen afwijzing in liefde en ontwikkelen daardoor geen emotioneel trauma, alter ego of overlevingsmechanisme; ze Zijn zoals ze Zijn. Met het prachtige vermogen tot Zelfliefde zijn ze een levend voorbeeld voor ons allemaal. Ze reageren spontaan op liefde, vreugde, aandacht en zorgzaamheid. Wanneer deze bijzondere kinderen de ruimte wordt gegeven en omhuld met liefde en respect voor het Zijn stralen ze van blijdschap en vervullen daarmee ieder hart met liefde en diepe wijsheid.

    Sterrenkinderen kunnen niet worden geprogrammeerd, zij de-programmeren hun leefomgeving, ze zijn als het ware een energetische generator. Wanneer deze kinderen een lagere energie signaleren spelen ze al hun troeven uit om de directe omgeving naar een hogere energie te brengen. Ze maken daarbij gebruik van de mogelijkheden die ze hebben, aansluitend op hun ontwikkelingsfase binnen het spirituele, mentale en fysieke vlak. Dit manipulerende gedrag leidt regelmatig tot grote ergernis van het opvoedingsysteem en de omgeving.

    Het kind Zelf heeft echter geen gedragsprobleem, het is de nabije omgeving die het gedrag als een probleem ervaart. Wanneer deze wonderlijke kinderen hun omgeving wijzen op het geconditioneerde, niet-eigen gedrag zoals verwachtingen en gejaagdheid wordt dit als confronterend ervaren. Zodra men tracht dit kind het zelfbeschikkingsrecht te ontnemen, wordt het gedrag juist meer versterkt, mede door het grote uithoudingsvermogen en bevlogen doelgerichtheid. Er rest de opvoeder dan geen andere keus dan het kind te geven wat het vraagt: aandacht en affectie. Het kind spiegelt op deze wijze de betrokkenen de behoefte aan liefde voor het innerlijke kind en voor het leven Zelf.

    Ouders die ontdekken dat hun kind een ander ontwikkelingspatroon volgt lopen vast in het oude paradigma met tegengestelde regels en eisen; ze voeden een kindje op wat duidelijk een heel ander ritme en ontwikkelingsbehoefte heeft dan zijzelf als kind hebben ervaren. Ouders en andere opvoeders worden geacht de maatschappelijk vastgestelde norm te volgen in hoe het kind moet zijn en hoe het zich hoort te gedragen. Dit verouderde principe werkt niet meer, het kind kan niet meer worden geconditioneerd in een structuur die niet mens-eigen is en niet het algemeen welbevinden dient. Er is tot nu toe nog weinig wenselijk voorbeeld en weinig alternatief in het opvoeding- en schoolsysteem. Kortom, veel opvoeders van zogeheten sterrenkinderen zitten met de handen in haar.

    De nadruk binnen het onderwijs ligt vooral bij het cognitieve aspect. Hierdoor worden de 4 aspecten binnen het holistische systeem onevenwichtig ontwikkeld. Informatie die het kind niet nodig heeft, vindt geen voedingsbodem en van die informatie zal het kind later weinig kunnen terughalen of herinneren. De input van leerkrachten en kinderen v.s. het resultaat is veelal een verspilling van tijd en energie. Leerkrachten worden gedwongen de kinderen lesstof aan te bieden die vaak niet aansluit op de individuele behoefte. Kinderen worden weinig uitgedaagd, kunnen zich minder goed concentreren en worden onverschillig en ontevreden. Steeds meer leerkrachten ervaren een hoge werkdruk, verliezen uiteindelijk hun bevlogenheid en kiezen dan als oplossing voor een ander werkveld.

     

    Het kind van de rekening
    2 op de 4 kinderen komt als gevolg hiervan tijdens de jeugd, direct of indirect in aanraking met psychische hulpverlening, de schoolbegeleidingsdienst, jeugdzorg en andere vormen van hulpverlening. Dit betreft inmiddels ook kinderen vanaf 3 jaar. Vele vormen van leer-ondersteuning zijn de laatste jaren ontwikkeld, wat bovendien nog eens een extra belasting betekent voor de leerkrachten. In de oplossing herkent men de algemene reactie van de overheid op de verandering in de maatschappelijke ontwikkelingsbehoefte; symptoombestrijding.

    Steeds meer ouders en leerkrachten ervaren de kloof tussen de werkelijke behoefte van het kind en het immer door de overheid bepaalde aanbod. Kinderen dreigen binnen het huidige onderwijssysteem te verdrinken en worden in toenemende mate door ouders van school gehaald. Onder jongeren stijgt het aantal vroegtijdige schoolverlaters. Deze trend is zich in sneltreinvaart aan het ontwikkelen. Dit leidt in veel gevallen tot confrontaties tussen ouders en het overheidsapparaat; hooggevoeligheid en het Recht op Zelfbeschikking wordt niet altijd erkent. Jeugdzorg, leerplichtambtenaren en rechters weten vaak niet hoe ze met dit nieuwe fenomeen om moeten gaan. Er wordt ze noodzakelijk gedwongen te handelen naar de eigen perceptie en tegenstrijdige uitspraken zijn hiervan het gevolg.

     

    Het web van regelgeving
    Vele scholen en leerkrachten erkennen inmiddels de noodzaak om vraaggericht onderwijs te implementeren maar zij lopen vast in het web van regels, het is bovendien een web met vooral losse eindjes. Zolang de overheid aan de touwtjes trekt blijft een gezonde toekomst voor het kind niet veel meer dan een mooie droom. Leerkrachten worden gedwongen te manoeuvreren rondom de eisen van het systeem en het gewenste resultaat blijft hierdoor minimaal.

    De overheid beslist nog immer wat het kind moet leren om succesvol te zijn in de toekomstige maatschappij. Het financiële beleid raakt kant nog wal; het geld vloeit overdadig naar de zoveelste symptoombestrijding en er wordt zelden geluisterd naar de wens van leerkrachten voor functioneel speel- en leermateriaal. In plaats daarvan bepaald de overheid wat er wordt aangeschaft en dit sluit zelden aan bij de huidige behoefte.

    Kinderen, ouders, leerkrachten, begeleiders bij de kinderopvang, hulpverleners en andere betrokkenen geven een duidelijk signaal af. De overheid wordt op die manier uiteindelijk wel gedwongen om vanuit andere perceptie naar opvoeding en onderwijs te gaan kijken. Een hervorming van de positionering van het kind en het pedagogisch systeem heeft een duidelijke benefiet voor de hele maatschappij; het kind is het fundament voor de toekomstige en een gezonde samenleving.

    Vraaggericht onderwijs geeft het kind de ruimte om het eigen levensplan te gaan volgen, sociaal- en competentiegericht. In ieder kind zijn de juiste ingrediënten aanwezig om een unieke en maatschappelijk wenselijke rol te gaan vervullen binnen de structuur van de samenleving. Die rol vervult een persoonlijke en maatschappelijke behoefte binnen de eigen leefomgeving, op nationaal of internationaal niveau en voor een specifieke doelgroep. Deze bijdrage of beter gezegd: de levenstaak van het kind, zal zowel horizontaal als verticaal perfect passen in de maatschappelijke structuur en binnen het cyclisch proces van de maatschappelijke ontwikkeling.

    Het gewenste pedagogisch systeem zal hierin een dienstbare, ondersteunende en vooral stimulerende functie gaan hebben vanuit een ethisch perspectief. De leerkracht zal meer in de rol van begeleider functioneren, wat de werkdruk aanzienlijk zal verminderen. Kinderen zullen elkaar leren door gebruik te maken van ieders specifieke talenten, kwaliteiten en leermethode. Onderscheid in leerontwikkeling zal er niet zijn; elk kind leert wat nodig is maar op de eigen unieke wijze.  Het kind zal gedijen, gezond zijn, zich erkent en geliefd voelen en hierdoor tot volledige wasdom kunnen komen. Er ontstaat een natuurlijk maatschappelijk evenwicht, en hierbij is de hele samenleving gebaat.

     

    Cora

    2009 NBN

     

     

     

     

    17-11-2012 om 14:19 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Children are the future
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     


     

     

    Children are bringing the future to every Human being. All children in this world are our own legacy, and thus their lives become our responsibility.

    Imagine the existence of a world where children are playing, unaware of the differences, boundaries or fear, but where children's laughing voices are coloring everyone's perception. Imagine that all children are living and playing in a world where Mother Nature's most pure colors are being reflected in every being. Imagine a world in which all children can learn according to their own potential and freedom.

    It is a world where they can learn according to their inner passion and natural desire to explore, expanding their knowledge through mutual learning. Imagine that children are experiencing their lives with their natural ability to create in everything they do, without any boundaries. What would they create? Imagine this in a world of unity and equality, where only the most pure and loving energy surrounds every child, and with it your own true Selves.

    Our children belong to a world where this experience is natural. They are here on Mother Earth in order to remember all human beings their potentials of unconditional Love. They belong in a world where parents and adults share in the role of mentor ship, where communication with children happens telepathically wherever they are. This allows experiencing ultimate freedom in every shining soul, and in every level of existence.

    It is a world where children are like sparkling little energy balls, moving and dancing in the most beautiful gardens; laughing, playing and discovering the world around them. In this place of existence they are allowed to be children; just to Be is All there Is.

    In your own ways of visualization, you can create a new reality for all children on Mother Earth. Children are the most pure expression of God; they Are in just everything they do.

    The little ones here on Earth are linked with each other by a telepathic communication channel where they monitor all developments in the world and in their own environment. These lovely souls have a larger role to play in evolution than many in the system have given them. It is time for us to acknowledge the true nature of our children. With the power of creation, perceptions can be changed and we can do this also in the benefit of all children on Mother Earth.


    Children are not our possessions; they are a Gift. Therefore we must be deeply grateful for the great opportunity given; it is our responsibility to treat this most wonderful Present well. Parents and families are chosen for several reasons and we must raise these beautiful beings to become their highest potentials. We have to provide them with skills for using their natural talents, necessary to live a fulfilling future where they can Be who they really are. Children are given to us so that we can learn who we are and what unconditional love is about. We learn through them.

     
    Be Love at all times, seeing only the Divine Love in all beings and in every situation. We Are I Am That I Am.


    Cora

    August 19, 2011
    Licht Zijn

    17-11-2012 om 12:24 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutels: Klank, toon, ritme... Taal!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen






    Oerklanken
    De positieve invloed van luisteren naar oerklanken, meditatieve muziek, de Solfeggio sounds, het gebruik van klankschalen en toepassing van 432 HZ en zelfs nu 525 Hz wordt reeds wetenschappelijk erkend. Elk chakra kent een eigen klank, kleur en trilling. De golfbeweging en golflengte en kleur en is voor elk chakra anders. De golflengte is bij de bovenste chakra korter dan bij de basischakra. Dit komt door de invloed van zwaartekracht, magnetisme en de zwaarte van materie. Het spiritueel denken is anti-materie. De frequenties van Dolfijnen en Walvissen openen de poort naar de kosmische verbinding. Walvissen herinneren ons met hun geluid tevens aan het ritme van Moeder Aarde.

     

    Kha-Tha-Ra
    De inwerking van klanken en tonen op ons systeem wordt versterkt door de toepassing van een ritme en in combinatie dragen ze een sterke energie met zich mee die zich verbindt met de eigen energie. De schepping bestaat uit geluid en de kracht hiervan is daarom niet zo verwonderlijk. Het begrip en klanken Kha-Tha-Ra heeft Universele beginwaarden en staat voor Kha (geluid), Tha (licht) en Ra (God / Schepper). Moeder Aarde kent haar eigen frequentie die helend is voor het gehele systeem. Men is vergeten hierop af te stemmen terwijl de oude beschavingen dit principe eeuwenlang hebben toegepast. Het chakrasysteem vormt de regenboogbrug tussen Aarde en Kosmos. Door klank, toon en ritme kunnen we deze energiebrug uitlijnen en worden wij een doorgeefluik van die energie via ons hart.

     

    Kleurtonen
    Licht en kleuren ontstaan vanuit geluid, men spreekt zelfs van kleurtonen. Kleuren hebben een psychologische en spirituele werking op ons systeem, kleur- en lichttherapie is een succesvolle ondersteunende methode voor Heling. Zo hebben warme kleuren een positief effect op neerslachtige gevoelens, paars stimuleert spiritualiteit, groen geeft hoop en balans. Via het onderbewust Zijn kiest men vaak voor kleuren die een helend effect hebben, van kleding tot de inrichting van het huis. Het visuele zintuig overheerst in deze wereld veelal ons auditieve zintuig, terwijl we kunnen stellen dat de weg naar volledig gewaarworden ligt in het verder ontwikkelen van het auditieve vermogen. Minder bekend is ook dat zich bij de oren tevens chakra’s bevinden.

     

    Trillingen
    Wanneer we spreken brengen we klanken in samenhang met een ritme voort die zowel in ons eigen systeem een trilling veroorzaken als in de energie van de luisteraar. Schrijven en lezen werkt volgens ditzelfde principe, in ons hoofd lezen we hardop en ook dit resoneert op de eigen energie en van de lezer. Tijdens het lezen wordt de energie in de woorden, intenties en klanken tot vier keer toe versterkt en opgenomen in het collectief bewust Zijn. Tijdens het schrijven wordt bovendien het eigen gevoel in gedachten verwoord en als expressiemiddel is dit een krachtig medium voor Zelf Heling. Gevoelens opschrijven en nalezen spiegelen bovendien het eigen bewustwordingsproces, het eigen inzicht wordt gestimuleerd en direct geankerd. In deze tijd hervinden veel mensen de passie van het schrijven naast muziek maken en schilderen, het is een van de prachtige vermogens die de mens als ware bron van creatie bezit. Iedere creatie en intentie uit Zelf-liefde bevat kosmische energie die anderen positief kan raken.

     

    Maatschappelijk toegepast
    De kracht van taal en geluid wordt door het huidige maatschappelijk systeem erkend en toegepast als middel voor vormen van gedachteprojecties door zowel in te spelen op de versterking van het visuele zintuig als door de veelvuldige toepassing van negatieve energie in taalgebruik. De invloed raakt het onderbewust Zijn. Zo wordt angst gevoed voor het alleen zijn, terwijl men juist in het afgezonderd Zijn men het Al in het Een ervaart, Een met het Al. Daarnaast wordt de mens overspoelt met (vaak niet hoorbare) onzuivere frequenties middels diverse vormen van hoogstaande technologie. Wanneer men kinderboeken en films aandachtig analyseert op energie en woordgebruik herkend men de schadelijke invloed hiervan op de psyche en spiritualiteit van het kind.

     

    De Na-druk
    Een element van de maatschappelijke en mentale conditionering is ontstaan door het stimuleren van woorden en klanken met een negatieve lading zoals woorden als niet, moeten en geen. Terwijl in onze taal de ware kracht, betekenis en waarheid verborgen ligt is deze structureel vervlakt, mede door woordkoppelingen te maken waardoor de nadruk anders komt te liggen. Belangrijke woorden die het vermogen hebben de trilling te verhogen zijn aan elkaar gekoppeld en worden slechts routinematig gebruikt. Anders geschreven en gelezen krijgen deze woorden ineens onze bewuste aandacht en resoneert de ware energie ervan direct op ons DNA. Zo wordt het woord bewustzijn vaak zonder intonatie en energetische verbinding uitgesproken. Koppelt men dit woord los als bewust Zijn, dan heeft dit een heel ander effect, de aandacht gaat uit naar beide woorden Bewust en Zijn. Dit opent direct een verbinding naar het Zelf. Het woord krijgt ook een andere en langere klank. Woorden zoals ont-moeten, ont-wikkelen, her-kennen, re-creatie, ont-spanning enzovoorts dragen de waarheid in zich. Zo is de mens het leven lang op zoek naar de Ware, het ei-gen Zelf, ons Ei-Gen. We erkennen de normen en Waarden van het leven, ze zijn de gedragsregels vanuit de enige (1-eigen) waarheid.

     

    Goed luisteren
    Gaat men aandachtig luisteren naar het gevoel bij woordgebruik tijdens de communicatie, dan ontdekt men dat bepaalde klanken een onzuivere en negatieve trilling veroorzaken. Aansluitend hierop heeft de conditionering een versterkend effect op de negatieve energie. Met andere woorden, bewuste aandacht voor taal is een belangrijk onderdeel in het Ascentie proces.

     

    Ritme
    Ritme in taal en de toegepaste tonatie kunnen zowel rust als onbalans creëren, dit heeft onmiddellijk invloed op het Zelf. Men voelt als het ware de energie en de bedoeling van degene de boodschap wilt overbrengen. Mensen die zich minder prettig voelen spreken vaak een-tonig, laag, zonder in-tonatie, zonder innerlijke tonen, zonder kleur. Iemand die zich prettig voelt brengt door ander woordgebruik, balans en alle kleurrijke tonen een hogere energie over. De innerlijke passie, de vurige energie is dan in een stem te horen en werkt zoals men zegt aan-stekelijk. Men voelt zich hierdoor verlicht van lasten.

     

    Bewuste aandacht voor het zenden en ont-vangen in communicatie en herkenning van de energie hierin stimuleert de spirituele groei. Voor jezelf hardop praten en schrijven stimuleert de scheppende vermogens, het ontstaat vanuit inspiratie - vanuit de inner-spirit.

    14-11-2012 om 22:24 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Cora Scherp, Licht Zijn, klanken, tonen, ritme, aarde, 525 Hz,
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutels: Bezieling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





    Geestdriftige bezieling


    Een hevig
    enthousiasme
    raakt mij
    tot diep in mijn ziel

    en met een
    bevrijde
    passie
    en een hartstochtelijk elan

    kom ik in een
    diepe roes
    van intens beleven
    en genieten

    waardoor mijn reeds
    ontvlamde vuurtje
    slechts nog verder
    aangewakkerd wordt.

    Cora



    Bewustwording ontstaat als we vanuit onze bezieling kunnen leven. Be-zieling ervaren we als we geïnspireerd worden onze talenten te gebruiken en verder kunnen ontwikkelen. Inspiratie zorgt voor een algeheel positief gevoel, intrinsieke motivatie en kracht, vanuit de inner-spirit iets doen. Inspiratie leidt tot groei en zelfbewust Zijn.

    Passie, drijfveer, geestdrift, inspiratie en bezieling. Het is de hoogste en meest vervullende vorm van energie die je optilt naar een ander niveau van ervaren, het komt vanuit je Ei-Gen liefdesbron naar buiten als Enthousiasme. Een niveau waar je puur geluk in jezelf ervaart. Dit kun je ervaren in elk moment tijdens het dagelijks leven, als je doet wat bij past en wanneer je jouw natuurlijke ritme volgt. Dit kan zijn wanneer je jouw creatieve talenten de ruimte geeft. Deze vurige energie stroomt door je heen en cirkelt om je heen en raakt iedereen in je buurt, het is aan-stekelijk! Het is wat we noemen: the flow...

    Het woord enthousiasme is afgeleidt van het woord God. Gelet op het intens vurige gevoel dat we ervaren als we enthousiast zijn is is dit niet zo verwonderlijk. Het woord is afkomstig van het Griekse ἐνθουσιαστικός. En = en; Thou = Gij; si = als; as = eenheid; me = mij.
    De betekenis wordt echter uitgelegd als: door een God bezeten zijn of buiten zinnen zijn. Door een God bezeten of: het Zelf als de plek/ het bezit/ kind van God zien of het God-deel bezitten? Buiten zinnen zijn of: het Zijn naar buiten dragen?

    We zien wat we willen zien ofwel: we Zijn wat we willen Zijn!

    Wil jij je inspiratie voelen of aanwakkeren en hiermee ook anderen inspireren? Dan kun je dit ook bij Licht Zijn doen door te be-schrijven of te laten zien wat inspiratie voor jouw betekent, of waar jij je inspiratie uithaalt. Je kunt jouw bijdrage delen in het Gastenboek.



    14-11-2012 om 22:24 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:Bezieling, Cora Scherp, Licht Zijn, Grieks, spiritueel
    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sleutels: The 12 Cycles of Truth
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





                                                                                                   12 Cycles of Truth

                                                     by the Tradition by The Irokese Confederation of Peace in order to bring Peace:


    Learning the Truth,

    Honoring the Truth,

    Accepting the Truth,

    Observing the Truth,

    Hearing the Truth,

    Demonstrating the Truth,

    Loving the Truth,

    Serving the Truth,

    Living the Truth,

    Working on the Truth,

    Walking the Truth,

    Being thankful for the Truth.



    The Tradition is followed in Intention by many Indian Tribes; applied in Sacred Teachings and Ceremonies. The 12 cycle of Truth supports the Prophecy of the Whirling Rainbow:

    Whirling Rainbow is the promise of peace between all nations and all people. The Rainbow Race supports equality and is against the idea of ​​a superior race that other races would dominate and conquer. The Rainbow Race brings peace through the understanding that all races are One. Unity of all colors and cooperation of all Religions for the benefit of the Whole; this embodies the ideas by the Whirling Rainbow. When all pathways to Wholeness are respected by all cultures, the prophecy will be fulfilled.

    When the time approaches for the Fifth World, the third generation of the children of the white eyed-people will speak about Love as the healer of the Earth. These children are expected to seek new ways to understand themselves and others. They will seek the Elders of the Red Race, drinking their Wisdom. The white-eye children will be the sign that the Ancestors will return in white bodies, yet inside they are Red. They will learn to re-balance on Mother Earth and to reform ideas of the leaders. These children will be tested to see if they can continue walking the Holy Path, as in the times they were the Elders of the Red Race,

    The Whirling Rainbow will appear as a Parhelium to those who are willing to see. A Parhelium is a full circled rainbow around the sun, with bright white lights in four directions. It is a rare natural phenomenon that Indians called Sun Dog, and now also is used by scientists. Around the time of White Buffalo there will be seen many, it's a sign in Heavens language that the Secret and Sacred Teachings should be shared. There will be plenty Children of the Earth awakened to bear responsibility for the Teachings and the healing process will begin with full force. Many will remember the sense of their path on Earth and they will develop their gifts to help mankind. Truth will destroy all lies and Goodness will prevail.

    Mother Earth will go through changes; new land will be created and other landscapes will disappear. Some details about the changes in Mother Earth will appear in the dreams of those Children as a warning to move to places where they are safe. Others will learn that their talents will be needed in areas where the changes occur. Everyone will have his or her personal vision and confidence to follow their heart and help with the healing process. Everyone will be able to use the gifts with Joy and generosity will be equally shared by those who work together in the benefit of mankind.

    The other Teachings will be released at a later date, when more people will become aware of the potential available to them.

    The Whirling Rainbow knows several applications:

    Do not focus on negativity. Look at all the lessons, learn from them and focus your attention on creating new Beauty and Abundance in life. Do not get caught in the quicksand of narrow minded tyrants. A true worthy opponent will give you lessons to unite with your Self. Do not take the problems of others on your shoulders when their disharmony is based on lack of Unity within themselves. Follow the Sacred Path of Beauty and keep your eyes focused on the Higher Goal. All of the occurring challenges are as strong as the ability to overcome them.

    These systems of Knowing are the Teachings from the Warriors of the Rainbow, the Sisters and Brothers make peace work.


    Cora Scherp

    13-11-2012 om 11:08 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:12 Cycles of Truth, Native Americans, Waarheid, Cora Scherp, Licht Zijn, leringen, 2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Sleutels; De Kracht van Creatie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen





    De Kracht van Creatie; de sleutelfactor

     

    Kennis en wijsheid overdekt met liefde en mededogen voor de medemens en gerichte intentie en actie creëert de kracht die de sleutel bezit van het universele magazijn van niet-gemanifesteerd potentieel; potentieel dat erop wacht dat het gemodelleerd zal gaan worden zodat alles kan worden gecreëerd wat de mens zich voor kan stellen. Dat kan in de nieuwe wereld, vandaag al.

    Wat is voor te stellen is te bereiken want het vermogen tot creatie ligt opgesloten in de kern. Als men bereidt is verder te kijken dan de alledaagse visie op de omstandigheden van het leven en om de verwondering van een nieuwe werkelijkheid te omarmen kan een steeds groter wordende harmonie, vreugde en liefde worden gecreëerd.

    De sleutel hiervoor is focus op een gedachte tegelijk. Als de concentratie voortdurende gericht wordt op een ding, een idee zal dit zich gaan manifesteren. Alles wat in een visualisatie wordt opgeroepen is te verwezenlijken. Voor een gerichte visualisatie of beeldvorming zijn alle zintuigen, zijns-werktuigen belangrijk. Inspiratie zet het hele systeem om in andere responsen.

     

    Het Levenskruis
    De Ankh, het levenskruis, is de symbolische sleutel voor creatie. Men zou door het oog van de sleutel hebben gekeken en o.a. de piramides hebben gezien en gemaakt. Het oog symboliseert de focus en intentie, de vorm van het aureool staat voor de vrouwelijk energie, vruchtbaarheid, liefde en mededogen. De sleutel zelf is het leven en de mens, in het kruis is verticaal de verbinding tussen het Al en Moeder Aarde en horizontaal staat voor de actie naar buiten toe vanuit het hart. In de sleutel zit alle informatie symbolisch verborgen, de sleutel opent vele deuren.

    Om alle zintuigen bij de visualisatie te betrekken zullen alle zintuigen in de beeldvorming moeten worden betrokken. Het gevoel is hetzelfde als dagdromen, in een staat van tijdloosheid kan een dagdroom worden beleeft en ervaren, men is aanwezig in de dagdroom zelf. Dit gevoel kan bewust worden opgeroepen waarbij het beeld tot in details wordt gezien, gevoeld, geroken, geproefd en gehoord. Het gaat om een totaalplaatje, als het maken van een schilderij en waarbij ieder aspect om die nieuwe beleving te gaan hebben wordt meegenomen in het beeld.

     

    Inspiratie versus conditionering
    In wezen gebruikt iedereen deze Scheppende kracht, al is men zich er vaak niet bewust van mede omdat er een grijs gebied is tussen een motivatie vanuit het zelf en vanuit een conditionering. Het vermogen is echter de kern van het Zijn en belichaamt een ongekend bereik voor manifestatie en ontwikkeling. De Wet van Wederkerigheid is van toepassing in iedere creatie en komt voort uit de Keuze van Vrije Wil. Zou de Wet van Wederkerigheid niet bestaan, dan zou groei zelfs nauwelijks mogelijk zijn.

     

    Licht willen Zijn
    Het overwegingsmechanisme is gericht op vasthouden of groei naar het Licht; ofwel in-gewikkeld of ont-wikkeld zijn en leven. De Wet van Wederkerigheid bepaald: wat je creëert moet je eerst zelf ervaren om te weten of het goed genoeg is voor een ander. Met andere woorden; er is een duidelijk verschil in uitkomst door de keuze die wordt gemaakt en de motivatie die hieraan vooraf gaat.

    Wanneer de keuze vanuit het alter-ego wordt gemaakt kan de uitdaging zich tot drie keer toe blijven herhalen en neemt dan toe in kracht. Na het bereikte eindpunt volgt over het algemeen het punt van inzicht en omkering als het nieuwe begin, de wedergeboorte. Het vuur, als in de bijkomende emoties, zuivert het systeem en maakt ruimte. Zo kan het oude plaats maken voor het nieuwe en kan de Kracht van Creatie optimaal worden benut.

    13-11-2012 om 11:05 geschreven door Cora Scherp  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:conditonering, inspiratie, Cora Scherp, Licht Zijn, Sleutel, Ankh


    Archief per week
  • 12/11-18/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs