Beste lezer,
Zoals al eerder vermeld doen wij mee aan de fll (first lego league).
Op deze blog komen vorderingen van ons project met de nodige uitleg, foto's en filmpjes.
Onze groepsnaam is: De Computerkast.
Taakverdeling
Bjarne en Jeroen maken een mechanisme voor de moeilijke missie te voltooien.
Seppe, Bjarne en Laura maken een programma voor de normale en moeilijke missie.
Mijn taak is om een mechanisme te maken om de normale missie te voltooien en het programmeren van de makkelijke missie.
Poorten van robot
poort b en c: de twee grote motors (gebruikt om de robot te laten te rijden).
poort a: medium motor ( wordt gebruikt om instrumenten op aan te sluiten).
poort 2: gyrosensor (wordt gebruikt om te meten hoe scherp een hoek is).
poort 3: kleurensensor (hiermee scant de robot kleuren. Hij kan d.m.v. een kleurensensor een lijn volgen).
.
poort 4: ultrasonesensor (hiermee kan de robot zien hoever hij van een voorwerp af staat).
Missies van De Computerkast
Wij kregen deze 3 missies:
Makkelijke missie: flexibiliteit
Bij deze missie moet de wijzer van de klok een kwartslag verder gedraaid worden.
Foto:
Link filmpje: https://www.dropbox.com/s/spzz9pw0oydngng/fll%202014.mp4?dl=0
Normale missie: gemeenschappelijk leren
Hier moet de sleutel (ring) uit het voorwerp verwijderd worden en terug naar de basis worden gebracht
Foto:
Filmpje:
https://www.dropbox.com/s/svztnymov6ybz3q/FLL%202014%20World%20Class%20%28858%20points%29%20-%20sAPG%20Tigers.mp4?dl=0
Moeilijke missie: robotwedstrijden
Hier moet de robot een sleutel (blokje) in een gat schuiven zodat de ring uit de arm valt en terug naar de basis worden gebracht
Foto:
Filmpje:
https://www.dropbox.com/s/eb7m3n50xy6f4z0/missie%203.mp4?dl=0
Parcour
Zo ziet het hele parcour er uit.
Foto:
Lessen
Les 1:
De groepjes zijn verdeeld.
Mijn taak is om de makkelijke missie te maken en ook meehelpen met de moeilijke missie.
We hebben al een missie helemaal af; hiervan een screenshot van het programma en een flowchart.
Link programma: https://www.dropbox.com/s/og519fie5lv7wnw/screenshot%20edit.png?dl=0
Link flowchart: https://www.dropbox.com/s/qbl3mrvs8fsjltd/20160910_113912.jpg?dl=0
Les 2:
Het mechanisme voor de tweede missie is ook af.
Hiervan een foto.
Link foto mechanisme: https://www.dropbox.com/s/mcgwb9d1chf0kgj/20160909_092819.jpg?dl=0
Les3:
Het programma van de tweede missie is bijna af.
We hebben deze les vooral veel getest en geprobeerd.
We zijn ook al begonnen aan de flowchart van deze missie.
Les4:
De tweede missie is af hiervan een screenshot van het programma en een flowchart.
Link screenshot programma: https://www.dropbox.com/s/8wb21la0ojnfq0j/Schermafdruk%202016-10-12%2014.32.12.png?dl=0
Link flowchart:
https://www.dropbox.com/s/wlnswyt14fgv4np/fll%20flowchart.png?dl=0
We zijn ook al begonnen aan de 3de missie.
Les5:
De derde missie is af, samen met het mechanisme om de missie te voltooien.
Link screenshot programma:
Dee1:
https://www.dropbox.com/s/412eiquyofvv3n4/Schermafdruk%202016-10-26%2019.44.27.png?dl=0
Deel2:
https://www.dropbox.com/s/3teoyow8f1pculh/Schermafdruk%202016-10-26%2020.02.38.png?dl=0
Link flowchart:
Deel1:
https://www.dropbox.com/s/xc9l1bxb3y05ukh/20161026_202537%5B1%5D.jpg?dl=0
Deel2:
https://www.dropbox.com/s/ftyzzfq6il8o2z9/20161026_204907%5B1%5D.jpg?dl=0
Link mechanisme:
https://www.dropbox.com/s/8r8ah8mj7khe51z/20161007_085749%5B1%5D.jpg?dl=0
Dit was de laatste les. Ik vond dit een leuk project en een leuk groepje om mee samen te werken.
|