Club Brugge KV
Club Brugge KV
Foto
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Over mijzelf
Ik ben Matthias Van Puymbroeck
Ik ben een man en woon in Zwijndrecht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 03/09/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Voetbal,Naar Club Brugge gaan zien,.......
Over mijzelf
Ik ben Matthias Sonck
Ik ben een man en woon in Burcht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 17/10/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Paardrijden,Naar Burcht en naar Club Brugge gaan zien..
07-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook Klukowski en Yulu krijgen contractvoorstel
Artikel in de categorie Beker van Belgie
Ook Klukowski en Yulu krijgen contractvoorstel
zaterdag 7 juli 2007 om 10:41

Club Brugge verlengde eergisteren het contract van Jonathan Blondel. De middenvelder is echter niet de enige speler die een contractvoorstel kreeg voorgeschoteld.

Ook linksachter Michael Klukowski en aanvaller Jeanvion Yulu-Matondo kregen van sportleider Luc Devroe een contractverlenging aangeboden. Het antwoord van de twee wordt binnenkort verwacht.

Bron: voetbalkrant.com

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-07-2007, 14:59 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club verslaat tweedeklasser KV Oostende met 0-3
Artikel in de categorie
Club verslaat tweedeklasser KV Oostende met 0-3


Club Brugge won in Koksijde de oefenwedstrijd tegen KV Oostende met 0-3. Ivan Leko opende voor blauw-zwart na een halfuur van op de strafschopstip de score. Onmiddellijk na de pauze verdubbelde Koen Daerden de Brugse voorsprong. Even later legde Stepan Kucera met zijn allereerste Clubdoelpunt de 0-3 eindstand vast.

Bron: clubbrugge.be

De internationals Priske, Clement, Blondel, Englebert en Balaban, die pas maandag de trainingen hervatten, werden tegen tweedeklasser KV Oostende hun eerste speelminuten gegund. Na De Mets vorige week was het deze keer de beurt aan Brian Priske om de aanvoerdersband te dragen.

De eerste helft leek wel een heruitgave van de airshow van vorige week, maar de voorzetten van Blondel en Klukowski werden door Djokic (driemaal) en Salou (tweemaal) niet beheerst afgewerkt. Bij één van die pogingen trof Djokic wel het doelhout. Net voorbij het halfuur was het dan toch raak. Na een zoveelste voorzet van Klukowski werd de Servische aanwinst Djokic in het strafschopgebied in de rug geduwd. De scheidsrechter wees naar de stip en Ivan Leko schoot de elfmeter voorbij ex-Cercledoelman Ricky Begeyn. Voordien was KVO al twee keer komen dreigen, maar de kustjongens geraakten niet voorbij Yves Lenaerts.

Bij de rust bleven Clement, Englebert, Simaeys, Blondel en Salou in de kleedkamer. Kucera, De Mets, Vermant, Daerden en Balaban waren hun vervangers. Al vroeg in de tweede helft liep blauw-zwart uit tot 0-3. Koen Daerden en de mee opgerukte Stepan Kucera scoorden op pass van respectievelijk Vermant en Leko. Nadien was het wachten tot een kwartier voor tijd, toen Djokic een zwieper van Klukowski nipt naast kopte.

Zo bleef het uiteindelijk 0-3 voor een degelijk Club. Hoopgevend was ook het solide spel van het centrale verdedigingsduo Alcaraz-Kucera. Zondag oefent Club Brugge tegen derdeklasser KM Torhout.

Club: Lenaerts; Priske, Alcaraz, Clement (46’ Kucera), Klukowski; Englebert (46’ De Mets), Simaeys (46’ Vermant), Leko, Blondel (46’ Daerden); Djokic, Salou (46’ Balaban).

Doelpunten: 33' Leko (strafschop, 0-1), 52' Daerden (0-2), 56' Kucera (0-3).


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-07-2007, 14:58 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook winterstage Club in Koksijde?
Ook extra-sportief sluit Club uitermate tevreden de stage in Koksijde af. De lokale club KVV Coxyde, samen met de hotelschool Ter Duinen keek op geen inspanning om het zevendaagse verblijf van de Bruggelingen in de beste omstandigheden te laten verlopen.

"Het was super, we trainden dicht bij huis. De terreinen en sportmaaltijden waren uitstekend", zegt Philippe Clement. "Het is zeker voor herhaling vatbaar"

Een voorzet die niet in dovemansoren terecht kwam, want sportmanager Devroe informeerde al of de organisatie van de winterstage eveneens realiseerbaar is
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-07-2007, 14:58 geschreven door de bruggesupporters  
06-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Augustus: vrijdag tegen STVV, tweemaal uit op zondag
Augustus: vrijdag tegen STVV, tweemaal uit op zondag

De maandkalender voor augustus werd door de Kalendercommissie vastgelegd. Tijdens de eerste vier speeldagen speelt Club Brugge enkel op de openingsspeeldag, tegen Mons, op zaterdagavond. De uitwedstrijden op Germinal Beerschot (tweede speeldag) en KV Mechelen (vierde speeldag) verhuizen naar zondagavond 18.00 uur. Tussendoor speelt Club thuis tegen Sint-Truiden op vrijdagavond om 20.30 uur.

Voor alle duidelijkheid nog eens op een rijtje:

Zaterdag 4 augustus, 20.00 uur: Club Brugge - RAEC Bergen
Zondag 12 augustus, 18.00 uur: Germinal Beerschot - Club Brugge
Vrijdag 17 augustus, 20.30 uur: Club Brugge - Sint-Truiden
Zondag 26 augustus, 18.00 uur: KV Mechelen - Club Brugge


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-07-2007, 15:53 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leko en Blondel winnen 2 tegen 2-toernooi
Artikel in de categorie
Leko en Blondel winnen 2 tegen 2-toernooi


Donderdagmorgen werd er nogmaals drie uur getraind. In de namiddag stonden er wedstrijdjes 2 tegen 2 op het programma. Daarin toonden Jonathan Blondel en Ivan Leko zich de sterksten. Zij speelden de finale van het toernooi tegen Philippe Clement en Brian Priske.

Bron: clubbrugge.be

Karel Geraerts bleef binnen in de namiddag. Morgen vrijdag zal hij terug aansluiten. Birger Maertens zal volgende week op controle gaan. Daarna zal door de medische staf beslist worden wanneer hij weer kan aansluiten. Birger is ruim voor op het programma. Ook Jorn Vemeulen, Yulu Matondo en Elrio Van Heerden zijn volledig pijnvrij maar vervolledigen hun revalidatieprogramma om niet te hervallen.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-07-2007, 15:51 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosko BALABAN: “Anderhalf miljoen euro vind ik wel sexy”
Artikel in de categorie
Bosko BALABAN: “Anderhalf miljoen euro vind ik wel sexy”


Bosko Balaban over zijn toekomst bij Club Brugge en de interesse van Beitar Jeruzalem

Club Brugge is klaar voor het nieuwe seizoen, maar blijft met één vraagteken zitten: Bosko Balaban (28). Naar aloude gewoonte gonst het weer van de transfergeruchten rond de Kroatische spits. Waar speelt hij straks? In België of, godbetert, in Israel? Want deze keer is het Beitar Jeruzalem dat hengelt naar de diensten van 'Super Bosko'. Balaban: “Als ze me genoeg geld bieden, vind ik alles sexy. Voor anderhalf miljoen euro wil ik wel eens praten”

Bron: Het Laatste Nieuws

Hoe concreet is de interesse vanuit Israël?
“Voorlopig is dat vrij vaag. Ik ben gecontacteerd door een Israëlische agent, maar zolang mijn eigen manager van niks weet, beschouw ik de interesse niet als officieel. Club Brugge weet trouwens ook nog van niks.”

Je gaf ondertussen wel al een interview aan een Israëlisch televisiestation. Er moet dus toch iets aan de hand zijn?
“Ze hebben me opgebeld en ik heb hen hetzelfde verteld als wat ik tegen jullie zeg: dat ik afwacht.”

Stel dat er een bod komt: overweeg je dan ernstig om bij Beitar te gaan spelen?Dat is toch een serieuze stap achteruit?
“Om te weten of Beitar interessant is, moet ik wachten tot ik de papieren en de cijfers gezien heb. Als het geen goed aanbod is, wil ik het niet eens weten. (grijnst) Maar misschien ontploft mijn hoofd wel als ik zie wat ze me bieden.”

Geld zal dus de doorslag geven?
“Ik ben geen twintig meer. Op mijn leeftijd telt niet alleen het sportieve niveau. Ik krijg elke dag tien telefoons van managers. Als ik ze moet geloven, hebben ze allemaal een fantastische aanbieding voor me, maar in werkelijkheid zijn ze alleen geïnteresseerd om zelf te verdienen aan een transfer. Voetbal is rock 'n roll: 'everbody wants to take the money', iedereen is uit op geld.”

En jij? Jij moet ondertussen toch ook best rijk zijn?
“Ik ben tevreden met wat ik verdien, maar rijk ben ik alleen door mijn gezin. Mijn vrouw, die trouwens opnieuw zwanger is, en mijn dochtertje zijn de echte rijkdom in mijn leven. Geld helpt me om dat leven meer kwaliteit te geven. Voor niks voetballen, doe ik niet. Als het voor mijn plezier was, ging ik wel bij een klein ploegje in Italië spelen, op een plek waar het leven fantastisch is. Of bij Rijeka, dan ben ik op 15 minuten thuis en kan ik elke dagnaar het strand of gaan vissen.”

Heb je geen schrik voor de woon- en leefomstandigheden in Israël? Het is niet bepaald de veiligste plek in de wereld.
“Drie maand geleden ben ik met de nationale ploeg in Tel Aviv geweest en dat viel best mee. Ik ben met een paar ploegmaats de stad in gegaan en het leek me er veilig. Maar, als ze denken dat ik voor de schoonheid van Israël of Jeruzalem bij Beitar ga spelen, zijn ze fout. Zoals ik zei: het aanbod moet goed zijn.”

Is Beitar wel glamoureus genoeg voor jou?
“Waarom niet?”

Vorige week was je te zien in de Amerikaanse ziekenhuisserie E.R.: in een bepaalde scène zat de Kroatische dokter Kovac in zijn zetel naar een voetbalinterland van jullie te kijken en wie kwam daarbij in beeld? Bosko Balaban!
“Echt? Geweldig! Die Kovac is een superster in ons land, een grote Hollywoodvedette. Dat is misschien nog iets voor mij later: een tweede carrière als acteur.” (lacht)

Precies.En diezelfde Balaban zou nu bij Beitar Jeruzalem gaan spelen? Die club straalt toch niks uit, dat is toch niet sexy?
“Oh nee? Vind jij 1,5 miljoen euro niet sexy?”

Euh,…ja.
(lacht) “Dat dacht ik al. Als ze me zoveel geld bieden, vind ik alles sexy. Voor 500.000 euro ga ik niet naar Jeruzalem, voor 1 miljoen ook niet, maar als we over dat soort bedragen spreken, wil ik al eens praten. Tot dan denk ik er niet aan. Dat heeft geen zin.”

Houden die transferperikelen je niet uit je slaap?
“Bwa, neen. Op een dag zal ik opstaan, met mijn vingers knippen en beslissen. Dat is Bosko Balaban: de ene dag is het wit, de andere dag kan het zwart zijn.”

Is bij Club blijven een optie?
“Natuurlijk. Brugge is mijn tweede thuis. Ik heb een paar moeilijke momenten gehad toen ik op de bank zat of geblesseerd was, maar ik ben hier graag. Het idee dat ik hier nog een jaar blijf, voelt goed. Het omgekeerde zou fout zijn: spelers die zich niet goed voelen, moet je laten vertrekken, want daar ben je niks mee. Ik zit niet in die situatie. Mijn brein werkt momenteel maar in een richting: ik concentreer me op Club, de rest zie ik later wel.”


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-07-2007, 12:31 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mathijssen blijft experimenteren
Artikel in de categorie
Mathijssen blijft experimenteren


Jacky Mathijssen is van plan ook in de oefenwedstrijden tegen Oostende(vandaag om 19 uur in Koksijde) en Torhout (zondag om 18 uur) verder te experimenteren. “Daar dienen dergelijke wedstrijden voor”, zegt de Clubcoach.

Bron: Het Laatste Nieuws

“Het biedt de kans om vast te stellen welke manier van spelen er lukt en welke vooral niet. Met de internationals die er bijkwamen, zal ik in dit verband nog iets wijzer worden. Het is de bedoeling alle fitte spelers in beide matchen minstens een helft aan het werk te zien. Volgende week tegen Diksmuide (woensdag in Oostduinkerke) en Dender (zaterdag in Wingene) zal het niet anders zijn. Ten vroegste tijdens het toernooi van Cannes (18-19 juli) zal men het geraamte van de ploeg stilaan kunnen zien.”
Ook gisterenvoormiddag bleef Club drie uur op het trainingsveld. Karel
Geraerts (lies) mocht zoals voorzien iets eerder douchen. Mogelijk wordt hij ook vanavond tegen KV Oostende gespaard. Maertens gaat dinsdag op dokterscontrole.
Yulu-Matondo, Van Heerden, Verbauwhede en Vermeulen nemen wellicht volgende week aan de groepstraining deel.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
06-07-2007, 00:00 geschreven door de bruggesupporters  
05-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Contract van Jonathan Blondel verlengd tot 2010
Artikel in de categorie Beker van Belgie
Contract van Jonathan Blondel verlengd tot 2010

Club Brugge en Jonathan Blondel hebben een akkoord bereikt om het nog één jaar lopende contract van de 23-jarige middenveldspeler open te breken. De overeenkomst werd verlengd en loopt nu tot de zomer van 2010.

Bron: clubbrugge.be

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 19:07 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blessurenieuws
Artikel in de categorie Beker van Belgie
Blessurenieuws

Yulu-Matondo (spierscheur), Vermeulen (hamstrings) en Van Heerden (lies) moeten het nog rustig aan doen. Capon heeft af te rekenen met een ontsteking van blaren aan de voet.

Chavez heeft last van de mediale band van de knie. Enkele dagen rust zouden moeten volstaan.

De revalidatie van Birger Maertens (enkel) blijft goed evolueren. Hij ligt twee weken voor op schema.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 19:06 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Devroe: 'We zijn ook intern versterkt'
Artikel in de categorie
Devroe: 'We zijn ook intern versterkt'


Club Brugge stelde zijn nieuwe ploeg voor. Manager Luc Devroe is er van overtuigd dat Club dit seizoen veel beter voor de dag zal komen dan vorig jaar. Hij vertelde dat aan Sport.be TV.

De reportage kan je hier bekijken

Bron: sport.be

Club Brugge haalde vijf nieuwe spelers binnen. Devroe ziet echter ook versterking uit andere hoek. "We zijn ook intern versterkt. Door de hoger concurrentie zullen spelers die vorig jaar een moeilijk aanpassingsjaar kenden, nu beter voor de dag komen. Ik denk daarbij in de eerste plaats aan Koen Daerden, Ibrahim Salou en Chavez, die een heel jaar gesukkeld heeft met blessures", zegt Devroe op Sport.be TV.

Eén van de nieuwe gezichten is Karel Geraerts. De middenvelder is positief over zijn terugkeer naar Brugge. "Ik ben hier nog maar drie dagen, maar wat ik gezien heb is heel positief. Een heel goede kern met veel kwaliteiten en een goede trainer. Het is nu aan ons om goed te presteren", aldus Geraerts.


D'Hooghe: 'Club is een gekwetst dier.'

Ondanks het slechte seizoen loopt de verkoop van abonnementen als een trein. Club Brugge is verre van dood. Voorzitter Michel D'Hooghe heeft daar een verklaring voor. "Het cynisme van vorig jaar heeft ook de supporters getroffen. Club Brugge is een gekwetst dier. En een gekwetst dier is een gevaarlijk dier."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 12:22 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michel D’HOOGHE: “Club heeft te veel geleden”
Artikel in de categorie
Michel D’HOOGHE: “Club heeft te veel geleden”


Bescheiden, maar strijdvaardig. Michel D’Hooghe kijkt uit naar het nieuwe seizoen.

Club Brugge trapte het nieuwe seizoen gisteren officieel op gang met een uitgebreide persconferentie. Het kader waarin dat gebeurde, de Raadzaal van de gemeente Koksijde, mocht er zijn: fonkelnieuw, modern en professioneel. Niet toevallig termen die ze bij blauw-zwart graag in de mond nemen. Want zoveel is duidelijk: gisteren werd definitief een streep getrokken onder het vermaledijde seizoen 2006-20047. “We nemen een nieuwe start”, sprak voorzitter Michel D’Hooghe. “Bescheiden maar tegelijkertijd ambitieus”

Bron: Het Laatste Nieuws

Uw trainer sprak zeer strijdbare taal op deze persconferentie, zelf blijft u voorzichtig en wenst u “bescheiden” te zijn. Vanwaar dat verschil?
“Vergis u niet: het is niet omdat ik bescheiden ben dat ik niet ambitieus ben. De strijdvaardige taal van mijn trainer doet me plezier, maar ik ben als ietwat oudere man meer gelouterd. Ik vind dat bescheidenheid gepast is na het vorige seizoen.”

U bedoelde dus niet dat u twijfels heeft over de nieuwe start?
“Absoluut niet. Als ik Jacky Mathijssen zie en ik bekijk de spelersgroep, dan heb ik veel vertrouwen. Ik start met evenveel ambitie aan het seizoen als anders.”

Wat betekent dat concreet?
“Dat wij op nationaal vlak weer de top willen spelen en dat we op internationaal vlak een stap vooruit willen zetten. Vorig seizoen is dat tweemaal mislukt en daarom moet Club niet te hoog van de toren blazen. Nu moeten we enkel spreken over inzet, motivatie, discipline en groepsgeest. Talent is er, maar er zal moeten gewerkt worden. Zelf geloof ik in onze toekomst: Club is een gewond dier en zoals u weet zijn die dubbel gevaarlijk. Club heeft de wil om revanche te nemen.”

Had u die al niet met de winst in de bekerfinale?
“Dat zei ik in een emotionele bui, net na het heetst van de strijd. Ik wil vandaag de fout niet maken door me blind te staren op de bekerwinst. Die maakt niet alles goed.”

In uw speech verwees u een aantal keer naar de media. Het leek wel of u de pers verantwoordelijk acht voor de mislukte campagne van vorig seizoen.
“Ik wilde enkel aangeven dat Club te veel geleden heeft, dat we te veel onder de spot hebben gezeten. Ik hoef niette verstoppen dat de relatie met de buitenwereld moeilijk was in de voorbije competitie: dat was begrijpelijk gezien de mindere prestaties, maar daarnaast hebben een aantal randverschijnselen me geërgerd. Vandaag wil ik daar een streep onder trekken. Ik wil niet rancuneus zijn. Het gewicht van rancune is nutteloos. Club staat voor een nieuwe start.”

Een ander 'kernwoord' dat u gebruikt bij deze nieuwe start is 'dankbaarheid' . Hoezo?
“Ik heb het gevoel dat ik 'dank u' moet zeggen aan een aantal mensen, in de eerste plaats aan onze supporters. Ik zat met de schrik dat het aantal abonnees drastisch zou verminderen na vorig seizoen. Hoeveel mensen hoorde ik niet zeggen: 'mij zien ze hier niet meer terug'. Ik hield rekening met een verlies van 25 procent, maar dat blijkt ongegrond. Vandaag durf ik stout zeggen dat Club op weg is om z'n record te breken: er zijn al 20.000 abonnementen verkocht. Dat geeft een grote stimulans. (wijst naar de maquette van het nieuwe stadion) Net als dat daar.”

Hoe staat het met het project rond het nieuwe stadion?
“Club gaat heel grondig tewerk. Twee thema's krijgen onze grootste aandacht: 'vergunningen', want wij willen boven alles de officiële paden bewandelen, en 'overleg', want wij willen bij de bouw van het nieuwe complex luisteren naar alle rationele elementen. Wij proberen rekening te houden met opmerkingen vanuit handelskringen en van ecologische verenigingen.”

Waarom blijft u hameren op de komst van dat nieuwe stadion?
“Omdat het kantelmoment in de geschiedenis van deze club zal zijn. Als het er niet komt, zullen de komende generaties mij dat kwalijk nemen. Ik leg uit: vandaag staat Club nog 48ste op de Europese lijst, terwijl we qua budget niet eens de top 250 halen. dat is onhoudbaar. Wie de beste en duurste wagen heeft, wint. De grootste budgettaire groei die Club kan maken, is door de komst van een nieuw stadion.”


---------------------------------------

MATHIJSSEN BELOOFT SUCCES

“We zullen niet teleurstellen, daarvoor zijn we te goed”

Jacky Mathijssen had gisteren een duidelijke boodschap voor de fans en het bestuur van Club Brugge: hij belooft succes. “Ik weet wat ik zie”, vertelde hij. “Ik zie professionele en positieve spelers die met revanchegedachten zitten. Ik zal ze daar blijven aan herinneren en die gedachte blijven opfrissen. Op die maniermoet de overvloed aan klasse en talent die hier is succes opleveren. Wij zullen de 25.000 supporters van Club Brugge niet teleurstellen. Daarvoor zijn we te goed.”


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 12:21 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."De clubs moeten weer schrik hebben van Club Brugge"
Artikel in de categorie
"De clubs moeten weer schrik hebben van Club Brugge"


Sven Vermant hoopt om dit seizoen met Club de nare smaak van vorig seizoen zo snel mogelijk weg te spoelen. "De clubs moeten weer schrik hebben van Club Brugge", zegt de middenvelder.

"De groep straalt gretigheid uit. We hebben een duidelijk doel voor ogen. We moeten veel meer zelfzekerheid en ambitie uitstralen."

Bron: Sporza.be

"Er zit meer kwaliteit in de groep. De nieuwelingen zijn ook al goed ingewerkt", zegt Vermant.

De plaatsjes bij Club Brugge zijn duur, zeker op het middenveld. Vreest Vermant niet voor zijn plaats?

"Iedereen zal aan Mathijssen moeten tonen wat hij in zijn mars heeft. Ik ook", weet Vermant.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 12:21 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strijdvaardig Club tuk op revanche
Artikel in de categorie
Strijdvaardig Club tuk op revanche


In het gemeentehuis van Koksijde hield Club Brugge gisteren zijn jaarlijkse persvoorstelling. Een strijdvaardig Club gelooft in een comeback, ook al pleitte voorzitter Michel D'Hooghe voor bescheidenheid.

Bron: Het Nieuwsblad

'Onze ambitie, nationaal de top spelen en internationaal een stap voorwaarts zetten, blijft altijd dezelfde. Vorig jaar zijn we daar niet in geslaagd en dat mag niet meer gebeuren.'

Trainer Jacky Mathijssen verwees in zijn toespraak naar de verhalen over kliekjes en gebrek aan discipline die er over zijn spelers de ronde deden. 'Ik weet wat ik zie. Wel dan moet deze groep zich collectief inschrijven voor een toneelgezelschap. Er moeten zich situaties voorgedaan hebben, maar sommige zaken zijn overgedramatiseerd.'

'Over twee maanden, na de terugwedstrijd van de eerste ronde in de UEFA Cup, zullen we weten waar we staan. Maar met 26 kernspelers hebben we meer kwaliteit dan vorig jaar. We zouden de centrale as versterken en we hebben woord gehouden', sportmanager zei Luc Devroe. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor goede mayonaise, maar ze mag niet kappen, zoals ze in West-Vlaanderen zeggen.'

Al 20.000 abonnementen

Club rondde gisteren de kaap van de 20.000 verkochte abonnementen en gelooft dat het record van 22.022 kan verbroken worden.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 12:20 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balaban solliciteert op tv naar aanbod van Beitar
Artikel in de categorie
Balaban solliciteert op tv naar aanbod van Beitar


In Israël loopt het gerucht dat Beitar Jerusalem een oogje heeft op Bosko Balaban. Bij Club Brugge weten ze officieel van niets en er zijn nog geen officiële onderhandelingen. De Israëlische sportzender Sport 5 telefoneerde echter met Bosko Balaban zelf. De Kroatische spits stal de show en solliciteerde openlijk naar een job bij de Israëlische kampioen.

Beluister hier het interview met Balaban

Bron: Het Nieuwsblad

Het interview:

Wil je Brugge nu verlaten of niet?

'Het hangt ervan af. Dit is het laatste jaar van mijn contract. Ik moet aan mijn toekomst denken'

En in Israël voor Beitar Jerusalem spelen? Wat denk je daarvan?

'Ik denk er nog niet te veel aan. De onderhandelingen beginnen pas. Alles ligt nog open. Israël is een leuke plaats. Ik was er een paar maanden geleden met de nationale ploeg. We speelden in Tel Aviv. Dat was een prachtige plaats. We zullen zien. Voetbal is zo raar. Alles kan.'

Sprak je met Tvrtko Kale, de doelman? (Kroatische keeper van Beitar, red) 'Ik sprak tien dagen geleden nog met hem. Hij zei dat alles perfect was hier en dat ze goede contracten bieden. Ik moet niet bang zijn. Het voetbal is Europees voetbal en als ze mij een contract voor drie of vier jaar bieden, dan zijn alle mogelijkheden open. Waarom niet? Israël is het einde van de wereld niet. De ploeg wil Champions League spelen en ze willen goede spitsen kopen om de Champions League te halen.'

Wat kun jij Beitar schenken. We weten dat je een goede spits bent.

'Ik kan niet zoveel geven. Alleen goals. (pauze) Heel veel goals.'

Als je komt zul je een superster zijn in Israël.

'Dat is leuk. Ik ben al een superster in België'

Oké. Probeer het in Israël. Waarom niet?

'Ja, waarom niet. Ik wacht op het bod.'

donderdag


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-07-2007, 12:19 geschreven door de bruggesupporters  
04-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nu al kaap van 20.000 abonnees gehaald
Nu al kaap van 20.000 abonnees gehaald
In het exclusieve kader van de hypermoderne raadzaal van het gemeentehuis van Koksijde, hield Club Brugge vanavond zijn jaarlijkse persvoorstelling. Voorzitter dr. Michel D’Hooghe, algemeen manager Filips Dhondt, sportmanager Luc Devroe en trainer Jacky Mathijssen stonden in “the Cockpit” de pers te woord.

In zijn openingsrede sprak burgemeester Van den Bussche dat één blauw-zwart boegbeeld thuis was in de raadzaal. Clubs keepertrainer Dany Verlinden is immers Koksijds gemeenteraadslid en kent het stadhuis dus als zijn broekzak.

"Rotsvaste overtuiging hard terug te slaan" 

Trainer Jacky Mathijssen (foto) beet vanavond de spits af.
“Sommigen vragen mij naar de verschillen tussen Club en mijn oude werkgever Charleroi. In Brugge is alles piekfijn georganiseerd, beschikt de technische staf werkelijk over alle nodige hulpmiddelen. Bovendien beschikken alle Clubmedewerkers over verschrikkelijk veel know-how. Koppel deze elementen aan een kwalitatief sterke spelerskern en dan weet je dat ik mij in de Breydelstad op mijn gemak voel. Op het oefenveld staan is een dagelijks genot! Na twee weken ben ik ervan overtuigd dat ik met Club de juiste keuze maakte. De Zebra’s hadden het voor mij nochtans op een stap achteruit begrepen, ‘omdat wij Club toch achter ons gelaten hadden in de competitie’. Ik weet nu al beter!”
Ook van de zogenaamd belabberde groepssfeer, heeft de nieuwe oefenmeester nog niet veel van gemerkt.
“Hier zouden slechts kliekjes zijn, geen persoonlijkheden. Na wat ik hier heb kunnen vaststellen, stel ik voor om deze groep dan meteen in een toneelgezelschap in te schrijven! Alles is vorig seizoen wat overgedramatiseerd geworden. Iedereen is met een nieuwe lei begonnen, ieder wil aan hetzelfde zeel trekken. Iedereen beseft zoals we momenteel aan het werken zijn, dit de enige weg naar succes zal zijn. Het hoeft geen betoog dat ik gedurende het komende seizoen de spelers regelmatig subtiel aan hun revanchegevoelens zal herinneren. Deze groep heeft de rotsvaste bereidheid sterk terug te slaan!”, besloot Mathijssen zijn betoog.

"Mariman topfiguur Belgisch jeugdvoetbal" 

Na de trainer was het de beurt aan sportmanager Luc Devroe (foto) om het spreekgestoelte te bestijgen.
“Mijn eerste maanden bij club waren zeer hectisch! Thuis heb ik weinig punten gescoord. Jawel, ik ben intussen al eens tot in de disco geraakt… na de bekerzege”, begon Devroe ludiek.
“De voorbije maanden hebben we druk werk gemaakt van de scouting. Met Henk Mariman haalden we er een topfiguur uit het Belgisch jeugdvoetbal bij. Henk stelde onlangs zijn plannen voor aan onze Raad van Bestuur. Hij huldigt een filosofie waarbij het individu voorop staat. De oudere jeugdspelers wil hij zien acteren in een 4-3-3, de jongeren in een 4-4-2. Bovendien wil hij ook een prominent aandachtspunt maken van studiebegeleiding voor onze jeugd. Wat de A-kern betreft zijn we er in geslaagd om de centrale as te versterken. Bovendien kan een jongen als Geraerts, de druk op de schouders van een Daerden doen verlichten. Met onze transfers is het niveau van onze kern alleszins verhoogd. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat spelers als Daerden, Salou en Chavez in hun tweede jaar zullen ontbolsteren. De concurrentie zal groot zijn, maar dat is geen overbodige luxe als je ambities koestert op drie fronten! Kortom alle ingrediënten zijn aanwezig om er een goede mayonaise van te maken op voorwaarde dat ze niet begint te “kabbelen”, ze moet één homogene massa vormen”, aldus Devroe.

"Evenwichtig schip vaart duidelijke koers" 

Daarna was het algemeen manager Filips Dhondt (foto) die de verzamelde persmeute te woord stond.
“Begin dit jaar werd Club Brugge in de pers omschreven als een stuurloos schip. De opmaak van een nieuw organigram zorgde er echter voor dat we het pad van een sterk doorgedreven professionalisering verder willen blijven bewandelen. Het schip is vandaag meer dan ooit in evenwicht en vaart een duidelijke koers! Commercieel beschikt Club dit jaar over drie locomotieven in de vorm van Dexia, Telenet en Puma. In primeur kan ik vertellen dat we vandaag reeds ruim 20.000 abonnementen aan de man hebben gebracht en dat op één maand voor de start van de competitie. NV De Klokke viert dit jaar zijn tienjarig bestaan. Onlangs hebben we in dit kader een tweede gloednieuwe Clubshop geopend in het historisch stadscentrum van Brugge”, sprak Clubs general manager.
“Wat het Project Nieuw Stadion betreft, hebben we op onze officiële webstek reeds 10.000 steunbetuigingen mogen ontvangen. Op de site plusplusplus hebben al 22.000 mensen hun digitale handtekening nagelaten. Bovendien verbeteren we dit jaar reeds onze infrastructuur op Jan Breydel. In de Zuid-tribune komt er naast de perszaal (Telenet Lounge), een nieuwe lounge gericht op het KMO-publiek. Voor dit doelpubliek zullen maaltijden aangeboden worden en zal de match te bekijken zijn vanuit vak 423. Tijdens de Brugse Metten organiseren we voor de eerste keer zo’n arrangement.”
Filips Dhondt schonk ook ruim aandacht aan Club en haar relatie tot de media.
“Voor de officiële berichtgeving omtrent Club Brugge kan men terecht op clubbrugge.be, dagelijks goed voor zo’n 12.000 bezoekers. ClubTV hebben we tijdens het tussenseizoen positief geëvalueerd. Het programma blijkt na het Buitenlands Voetbal overzicht, het best bekeken programma van Prime. Het themakanaal blijft dit jaar groeien. Tijdens een Europese week, zal het kanaal immers drie keer per week op de buis te zien zijn! Wij willen de komende voetbaljaargang ook steeds meer met duidelijke vaste persmomenten werken. Zoals we reeds gedaan hebben in het kader van de eerste training, de transfer van Geraerts. Op sportief vlak wil ook ik mijn vertrouwen uitspreken: sportief komen we sterker terug dan ooit!”, besloot de algemeen manager.

"Dankbaar, bescheiden en met vertrouwen" 

Voorzitter dr. Michel D’Hooghe (foto) sloot de perspresentatie af.
“Vooreerst wil ik vanavond mijn dankbaarheid uitspreken. Dankbaarheid ten opzichte van onze supporters. Er werd ons een terugloop van het aantal abonnees voorspelt van 25 procent. Vandaag zijn we trots reeds 20.000 abonnees in onze rangen te hebben. Onze fans verdienden vorig seizoen beter. Ze blijven echter achter ons staan, dat bewijzen de cijfers. Misschien breken we komend seizoen wel ons publieksrecord.
Welkom aan onze nieuwe commerciële partner Puma. Welkom aan jeugdcoördinator Henk Mariman. Henk wil onze jeugdacademie een vaste vorm bezorgen. Alle 26 jeugdtrainers beschikken straks over een laptop”.
“Ik wil vanavond mijn bescheidenheid uitdrukken. Komende jaargang moeten Clubs traditionele waarden als inzet, motivatie, discipline en ploeggeest opnieuw voorop staan. Talent is hier immers reeds aanwezig, dat bewees onze recentste bekertriomf. Onze ambitie moet zijn: aan de nationale top meedraaien én Europees een stap vooruit zetten. Slechts door hard te werken, elke dag opnieuw, kunnen we onze doelstellingen behalen. Succes staat maar één keer voor werken, namelijk in het woordenboek!”
“Vol vertrouwen zie ik het nieuwe seizoen tegemoet. Onze recente bekerzege, ons hondstrouwe publiek en onze agressieve transferpolitiek sterken me in deze overtuiging”, besloot onze voorzitter.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-07-2007, 22:21 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De week van Club Brugge: hoog spel
Artikel in de categorie
De week van Club Brugge: hoog spel


Club Brugge begon vorige week onder Jacky Mathijssen aan het seizoen en sloot de eerste trainingen zaterdag af met een oefenwedstrijd. 'Het is de bedoeling dat iedereen die ruimte heeft en kan bijsluiten, dat ook doét.'

Bron: Sport Voetbalmagazine

MAANDAG

Altijd mooi, een eerste training. De voorbereiding is begonnen. De hoofdtrainer observeert zijn groep.

Wat is de doelstelling?

Jacky Mathijssen: De doelstelling voor dit seizoen is duidelijk. „Ik wil absoluut mensen zien die zich bewust zijn van de kwaliteiten die er zijn en respect tonen voor mekaar, om zo tegenover andere ploegen die over dezelfde kwaliteiten beschikken, toch het verschil te maken. We moeten duidelijk maken dat het op een ander niet beter is dan hier. Dat zal de filosofie van de eerste weken zijn, een proces dat langzaam moet groeien."

Dat de Brugse kleedkamer tijdens de vorige competitie zo zijn eigen duistere wetten kende, is Mathijssen niet ontgaan. „Misschien wordt die filosofie niet au sérieux genomen door sommigen, maar ze zal chronisch aanwezig zijn in de kleedkamer. Vroeg of laat groeit er iets, valt de ploeg in mekaar, in de juiste plooi. Iedereen moet daar klaar voor zijn en op dat moment top zijn."



Voor Peter Balette is het wennen aan zijn nieuwe werkomgeving en -situatie. Bij Club Brugge is hij niet langer hoofdtrainer, maar vindt hij wel een club die hem laat aansluiten bij een oude ambitie: werken aan de top en Europees voetbal meemaken. „Ik denk dat de trainer mij heel veel mee gaat laten werken in de uitbouw van zijn accenten. Hij zal de basisgegevens aanbieden en ik zal de oefenstof wat voetbal betreft verder uitwerken."

In hoeverre stroken de ideeën die hij als hoofdtrainer had met die van Jacky Mathijssen ?

Peter Balette: „We hebben daarover gepraat en ik ken de grote lijnen van wat hij wil laten uitvoeren: heel realistisch, maar attractief voetbal moet Club Brugge brengen. Een speelwijze zoals vroeger zal de club geen windeieren leggen, rekening houdend met welke spelers er zijn en eventueel nog weggaan. Ik kan hem daarin volgen. Vooruit voetballen zonder twijfelen en druk naar voren zetten. Dat zal met arbeid gerealiseerd moeten worden, en niet alleen met franjes."



ZATERDAG

Altijd feest, een eerste oefenwedstrijd, Eernegem ontvangt Club Brugge. Resultaat van de partij, een 0-4 overwinning voor Club Brugge. Na een eerste wedstrijdje waarvoor een niet onbelangrijk deel van de kern — de belofte -en A-internationals hadden nog vakantie en Antolin Alcaraz contract met Beira Mar liet pas toe dat hij vanaf 1 juli meevoetbalt — nog ontbrak, kan de trainer begrijpelijkerwijs niet anders dan beperkt en niet definitief zijn in de analyse.

Wat wou hij in de wedstrijd zien en wat zag hij ?

Jacky Mathijssen: „De opdracht was vanaf het eerste moment naar de man die in balbezit kwam te lopen en hen zo weinig mogelijk in balbezit te laten komen. Op die manier konden wij hoger in balbezit komen en wat meer doen met de afvallende bal. Als topploeg moet je aanwezigheid hebben in die zone voorin. De twee fasen die zij hadden, waren dan ook schoten vanop twintig meter. Het kwam er bij ons niet altijd uit, maar het is wel de bedoeling dat er risico in ons spel mag liggen. Ik wou de mensen met een verdedigende opdracht laten voelen dat ze een-tegen-eensituaties moeten kunnen uitvechten. Maar dat train je eigenlijk niet in dit soort van wedstrijden. Het is wel de bedoeling dat iedereen die de ruimte heeft en kan bijsluiten, dat ook doet. Dat de carrousel van positiewissels die daaruit voortvloeit, nog niet uitgetekend is, is logisch. Dit is eigenlijk een training. Iedereen moet zijn meters doen en wordt gedwongen dat soms iets harder te doen omdat het niet op training tegen vrienden is."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-07-2007, 22:20 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Timothy Dreesen: " Als ik terugkeer naar Brugge, dan is het om te spelen"
Artikel in de categorie
Timothy Dreesen: " Als ik terugkeer naar Brugge, dan is het om te spelen "


In zijn maidenjaar bij Club verkende Timothy Dreesen hoofdzakelijk de Brugse bank en tribune. Om hetzelfde scenario komend seizoen te vermijden konden speler en club zich best vinden in een uitleenbeurt aan Sint-Truiden. Bij de Kanaries moet Dreesen bewijzen dat hij niet verloren is voor het topvoetbal. Zijn uitleenbeurt bij STVV zou hij daarom graag integraal op de grasmat doorbrengen. 'Ik wil bewijzen dat ik geen miskoop ben.'

Bron: Sport Voetbalmagazine

Dreesen beschouwt zijn trip naar Staaien voorlopig niet als een enkele reis: „Het is waar dat het niet makkelijk is om na een uitleenbeurt terug te keren bij een topclub, maar het is in ieder geval wel mijn bedoeling. Ik lig sowieso nog drie jaar onder contract bij Brugge. We zien na dit seizoen wel wat er gebeurt. Ik beschouw mezelf nog steeds als een speler van Club Brugge, maar dan wel één die bij Sint-Truiden moet bewijzen dat hij het niveau aankan. Het feit dat Brugge absoluut geen aankoopoptie in mijn contract wilde, is voor mij toch een teken dat ze nog vertrouwen in me hebben."

De aankoop van Antolin Alcaraz en Stepan Kucera, twee jonge centrale verdedigers, doet dan weer het tegendeel vermoeden.

Timothy Dreesen: „Bwa, blijkbaar is de club van oordeel dat ze op die positie nog versterking nodig hadden. Zo simpel is het. Brugge is een topclub en dus is er concurrentie. Brugge moet zich ook wapenen voor Europees voetbal. „Kijk, als ik naar Brugge terugkeer, dan is het wel om te spelen. Is het opnieuw om vierde of vijfde man te zijn, dan is het beter dat ik uitkijk naar een club waar ik een basispion kan zijn. Ik heb nu van het topniveau kunnen proeven en ik heb vastgesteld dat ik het met een beetje meer ervaring wel moet aankunnen."

Je beschouwt het voorbije seizoen niet als een verloren jaar?

„Neen, want ik heb wel veel geleerd. Toen ik hier een contract tekende, is duidelijk gezegd dat ze niet meteen honderd procent op me rekenden, dat ik eerder een wissel op de toekomst was. "Was ik bijvoorbeeld bij Lierse gebleven en had ik een heel seizoen gespeeld, dan had ik misschien meer progressie gemaakt, maar die dingen die het verschil maken tussen het voetbal van een topclub en dat van een middenmoter, had ik nooit opgepikt. Bij een topclub moet je altijd het spel maken, speel je als verdediger veel hoger en sneller ..."

Hard trainen en niet spelen, hoe frustrerend is dat?

„Ik zal je eerlijk zeggen dat er het voorbije jaar dagen waren dat ik liever niet dan wel naar de club ging. Dat lijkt me ook normaal gezien mijn situatie. Als je een jaar lang niet aan spelen toekomt, dan ga je wel eens twijfelen aan jezelf. Toch heb ik geprobeerd om mijn hoofd niet te laten hangen. Dat kan ik me niet permitteren, ik sta pas aan het begin van mijn carrière en heb nog steeds de ambitie om een mooie loopbaan uit te bouwen. „Bovendien wil ik zeker niet te negatief klinken. We hadden al bij al een toffe groep. Ik heb me bij Brugge wel geamuseerd op training. Ik woonde daar ook graag."

Aan welke zaken moet je nog werken?

„Ik denk dat mijn zwakke punten vooral het gevolg zijn van mijn lengte. Startsnelheid en wendbaarheid kunnen in ieder geval beter. Dat is inderdaad moeilijk trainbaar, maar de bedoeling is wel om de kleine progressiemarge die er is, maximaal te benutten."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-07-2007, 22:18 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsschema

Trainingsschema

04/07/07: Oefenstage in Koksijde: training om 9.00 uur
05/07/07: Oefenstage in Koksijde: training om 9.00 en 17.00 uur
06/07/07: Oefenstage in Koksijde: training om 9.00 uur + Oefenwedstrijd: Club Brugge - KV Oostende om 19.00 uur (Koksijde)
07/07/07: Oefenstage in Koksijde
08/07/07: Oefenwedstrijd: Torhout KM - Club Brugge om 18.00 uur

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-07-2007, 10:39 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twee stevige trainingen zonder de zieke Simaeys

Er stonden vandaag twee trainingen geprogrammeerd. De eerste training startte om 9.00u en duurde tot 12.00u. Er werd op stilstaande fases getraind onder leiding van Peter Balette. Coach Jacky Mathijssen werkte op defensieve automatismen. Op het einde van de training werden nog enkele aerobe oefeningen afgewerkt.

In de namiddag werd terug in groepjes getraind. De internationals die pas gisteren aansloten, werkten een aquatraining af in het zwembad. De anderen bleven op het veld of kregen een mountainbiketraining.

Kinesist Geert Rykebusch trok met Birger Maertens en Jorn Vermeulen (foto) naar het strand.

Jeroen Simaeys werd gisterenavond ziek en deed het vandaag rustig aan.

Yulu-Matondo en Elrio van Heerden zijn bijna pijnvrij. Ze houden zich aan een individueel programma om tekorten weg te werken. Hiervoor krijgen ze blessurepreventieoefeningen voorgeschoteld.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-07-2007, 10:38 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom een 'box-to-boxspeler' plots zo populair is
Artikel in de categorie
Waarom een 'box-to-boxspeler' plots zo populair is


'Vroeger bestond het ook, we hadden er gewoon geen woord voor'

Ze zijn uiterst zeldzaam, Anderlecht is hevig op zoek naar eentje en Club Brugge heeft hem net gevonden. We hebben het over de nieuwste hype in voetballand: de box-to-boxplayer. Wie zijn ze, wat doen ze en hoe heeft het voetbal jaren zonder hen gekund?

Bron: Het Nieuwsblad

De term komt overgewaaid uit Engeland en werd door mannen als Herman Van Holsbeeck in het voetbalvocabularium van vandaag binnengesmokkeld. Een box-to-boxspeler (BTB) is, het woord zegt het zelf, een centrale middenvelder die de ruimte tussen de twee rechthoeken beloopt. Een Nederlandstalige equivalent is er niet echt. De term 'infiltrerende middenvelder' komt aardig in de buurt, maar legt dan weer te weinig de nadruk op het verdedigende takenpakket. Want een BTB-speler moet 'de couloir' doen, de centrale as in twee richtingen afschuimen. Hij heeft bij voorkeur vier longen en een strijdershart, gecombineerd met een klare kijk. De BTB'er recupereert ballen van de tegenstander en zet ze om in assists. Hij scoort ook regelmatig zelf, vaak op momenten dat het er echt toe doet. Hij is bovendien een leidersfiguur en vormt het verlengstuk van de trainer op het veld.

Een pak kwaliteiten voor één speler. Logisch dus dat ze niet bij bosjes over onze velden lopen. Bekende BTB-spelers in het buitenland zijn Steven Gerrard van Liverpool en Frank Lampard van Chelsea. In eigen land kom je onvermijdelijk uit bij Wouter Vrancken (RC Genk) en Karel Geraerts (Club Brugge). Daar houdt het zo ongeveer op.

Fysiek

Hoe heeft het voetbal jaren zonder 'box-to-boxplayers' gekund, zal een kritische geest zich afvragen. Want de term is een nieuw fenomeen, of lijkt dat toch op zijn minst. In Mediargus, het online-krantenarchief, levert de zoekterm 'box-to-box' 72 treffers op. Liefst 69 daarvan verschenen in 2007 in de krant. Vóór 2007 scheen geen enkele voetbalclub een box-to-boxspeler in zijn rangen te hebben, laat staan er een te zoeken. Is het voetbal per 1 januari van dit jaar onherroepelijk veranderd? Lorenzo Staelens vermoedt van niet. 'Vroeger bestond het ook al', zegt Lorenzo Staelens, BTB'er avant-la-lettre. 'We hadden er misschien geen naam voor, maar het kwam op hetzelfde neer. Toen ik bij Club Brugge speelde werd van mij óók verwacht dat ik van backlijn tot backlijn te zien was. Een bal in de eigen zestien recupereren en ook zelf infiltreren.'

Kortom, oude wijn in nieuwe zakken? Dat is dan weer een beetje te kort door de bocht, vindt ook Staelens. 'Ik denk niet dat het van alle tijden is', nuanceert hij. 'Het voetbal is geëvolueerd. Fysiek is belangrijker geworden. Spelers zijn completer geworden en er wordt ook veel meer van hen verwacht. Tegenwoordig wordt op bijna elke positie verwacht dat je scoort. Een aanvaller moet nu ook mee verdedigen en een verdedigende middenvelder die geen enkele keer op een seizoen scoort, is ook al niet meer goed genoeg.'


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-07-2007, 10:36 geschreven door de bruggesupporters  
Gastenboek
  • Sportieve groeten!!!
  • mercikes
  • fcb
  • veel blogplezier
  • amaai

    Teken de gastenboek van Club Brugge KV!

    Archief
  • Alle berichten

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs