Club Brugge KV
Club Brugge KV
Foto
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Over mijzelf
Ik ben Matthias Van Puymbroeck
Ik ben een man en woon in Zwijndrecht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 03/09/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Voetbal,Naar Club Brugge gaan zien,.......
Over mijzelf
Ik ben Matthias Sonck
Ik ben een man en woon in Burcht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 17/10/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Paardrijden,Naar Burcht en naar Club Brugge gaan zien..
07-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onduidelijkheid over transfer Yulu-Matondo
onduidelijkheid over transfer Yulu-Matondo
dinsdag 7 augustus 2007 om 07:12

Makelaar spreekt van Qatar, Roda zwaait met handtekening

Gaat Jeanvion Yulu-Matondo nu al dan niet naar Roda JC? Alleen enkele details dienden nog afgerond te worden, maar volgens zijn ex-manager Depireux wendde de jonge aanvaller van Club Brugge gisteren plots de steven richting Qatar. In Nederland blijven ze overtuigd van zijn komst. Koen Van Uytvange

bron: Het Nieuwsblad
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-08-2007, 08:59 geschreven door Matthias Sonck  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bosko balaban
Transfer van Bosko Balaban naar Zagreb is afgerond

“Ik zal de Club Brugge-fans nooit vergeten”

De transfer van Bosko Balaban naar Dinamo Zagreb is volledig afgerond. Nadat eind vorige week Club Brugge en Dinamo tot een akkoord kwamen, tekende de Kroatische spits vandaag een contract voor de komende drie seizoenen bij de club waar hij eerder al twee periodes voor speelde. De transfer is dus helemaal afgerond.

Bosko Balaban speelde drie en een half seizoen voor Club Brugge. Hij scoorde 58 doelpunten in 115 officiële wedstrijden voor blauw-zwart en bleek in vele belangrijke wedstrijden van beslissend belang.

“Ik verlaat Club Brugge met een goed gevoel”, zegde Balaban vooraleer hij het vliegtuig naar Kroatië nam. “Het waren mooie jaren hier, en ik heb met de club toch behoorlijk wat succes geboekt. Voor mij was de tijd aangebroken voor een nieuw hoofdstuk in mijn loopbaan. Ik wens mijn vroegere ploegmaats in ieder geval alle succes toe, ik ben ervan overtuigd dat het team dat er nu staat tot grootse dingen bij machte moet zijn.”

“Ik zal ook en vooral het Brugse publiek nooit van mijn leven nog vergeten. De warmte die ik van hen kreeg, blijft me bij. Ik ben hier op handen gedragen. Tien jaar geleden kreeg mijn goeie vriend Mario Stanic hier een schitterende koosnaam: Super-Mario. Ik was de eerste die sindsdien in dezelfde superlatieven werd aangemoedigd. "Hey Super-Bosko", ja, ik hoorde het graag weergalmen. Ik weet dat het me niet altijd gelukt is Super te zijn, dat ik soms heel slechte matchen speelde. Maar ik voelde dat het publiek me nooit in de steek liet.”

“Mijn mooiste souvenir aan Brugge? Vraag me niet er eentje uit te pikken. Welke goal het belangrijkst was, is achteraf al evenmin van tel. Goals zijn belangrijk op het moment dat je ze scoort, elke goal heeft zijn eigen verhaal. Ik ben vooral blij dat het er zoveel waren.”

Club Brugge wenst Bosko Balaban een mooie toekomst toe met zijn (zwangere) echtgenote Iva en hun dochtertje Tasha.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
07-08-2007, 08:58 geschreven door Matthias Sonck  
30-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kucera mist competitiestart, De Mets lange tijd out
Enkel voor Joos Valgaeren (lichte contractuur) blijven de gevolgen van de Supercupfinale beperkt. Stepan Kucera (foto) hield aan een elleboogstoot van de Hongaar Roland Juhasz een gebroken oogkas over. De Tsjech wordt vandaag in het AZ te Brugge geopereerd, en mist zeker de competitiestart. Medisch onderzoek moet nog uitwijzen hoe zwaar het knieletsel is dat Gertjan De Mets opliep, maar een lange inactiviteit dreigt.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-07-2007, 15:55 geschreven door Matthias Sonck  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club Bruggevoorzitter D'Hooghe is boos
Michel D'Hooghe is boos na wat zaterdag tijdens de Supercup is gebeurd. Een elleboogstoot van Anderlechtspeler Juhasz heeft Kucera ernstig geblesseerd. De voorzitter van Club Brugge is vooral boos dat deze overtreding onbestraft bleef en pleit voor een strengere bestraffing van elleboogstoten.

"Ik zat vol stress en was kwaad. Kucera was compleet van de kaart. Hij heeft een hersenschudding opgelopen en een gebroken oogkas", legt D'Hooghe uit in Gazet van Antwerpen. Ondertussen werd de verdediger geopereerd.

bron: belgiumsoccer.be
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-07-2007, 15:54 geschreven door Matthias Sonck  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KV Mechelen-Club Brugge op maandagavond 27/08/07

De competitiewedstrijd KV Mechelen-Club Brugge (speeldag 4) is verplaatst van zondagavond 26 augustus 2007 naar maandagavond 27 augustus 2007, met aftrap om 20.30 uur. Deze beslissing werd om veiligheidsredenen genomen door de Mechelse burgemeester Bart Somers. Op zondag wordt in Mechelen ook het festival "Maanrock" georganiseerd.

Bron: clubbrugge.be
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-07-2007, 15:53 geschreven door Matthias Sonck  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Saint-Etienne wil Balaban
als we de website van de Franse Eurosport moeten geloven, dan kan Bosko Balaban rekenen op verregaande interesse van Saint-Etienne. Samen met nog enkele spitsen waaronder Morten Skoubo van Real Sociedad en Cousin staat hij op een lijstje van mogelijke aankopen. Voor trainer Roussey zou hij echter de eerste keus zijn.

bron: voetbalkrant.com
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-07-2007, 15:52 geschreven door Matthias Sonck  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anderlecht en Club Brugge titelfavorieten
Als we de uitslag van de poll die deze week liep op Voetbalkrant mogen geloven, dan zullen Anderlecht en Club Brugge voor de titel in de Jupiler League strijden. De andere ploegen hinken ver achterop bij de 602 stemmers. Titelverdediger Anderlecht kan rekenen op het vertrouwen van 37,5% van de lezers, Blauwzwart moet het doen met 32,5%. Krijgen we een spannende tweestrijd?

Racing Genk en Standard gaan volgens de kenners te kort komen om kampioen te spelen en dat blijkt ook uit de pollresultaten. Beiden kregen 7% van de stemmen achter hun naam. AA Gent krijgt 4% kans om op het hoogste podiumtrapje te staan. Maar liefst 12% gelooft dat een outsider met goud zal gaan lopen.

bron: voetbalkrant.com
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
30-07-2007, 15:51 geschreven door Matthias Sonck  
23-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotoreportage: Club Brugge – Valladolid: 2-2 deel 2
Fotoreportage: Club Brugge – Valladolid: 2-2   deel 2


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
23-07-2007, 12:48 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotoreportage: Club Brugge – Valladolid: 2-2 deel 1
Fotoreportage: Club Brugge – Valladolid: 2-2


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:46 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotoreportage: Persvoorstelling François Sterchele

Fotoreportage STERCHELE


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
23-07-2007, 12:44 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reacties na de Brugse Metten
Reacties na de Brugse Metten

In een bij momenten zinderend Jan Breydel kon new look Club Brugge vanavond via penalties Valladolid verslaan. 25.073 fans zagen hoe Glenn Verbauwhede uitgroeide tot held van de match: in de penaltyreeks stopte hij een Spaanse elfmeter en knalde hij de beslissende strafschop voorbij een gefrustreerde Valladolid goalie. Na 90 minuten stond het 2-2 (Balaban en Vermeulen). Reacties van Clubcoach Mathijssen, doelman Verbauwhede en doelpuntenmaker Vermeulen.  

Glenn VERBAUWHEDE:

"Winst is leuk"

Invallersdoelman Glenn Verbauwhede toonde zich bijzonder tevreden over het feit dat Club zijn galamatch zegevierend voor de eigen supporters kon afsluiten. "De trainer had mijn naam op zijn blaadje opgeschreven maar toch was ik verwonderd dat ik die vijfde strafschop moest trappen. Gelukkig kon ik die bal tegen de netten jagen en kon ik ook één Spaanse strafschop stoppen. Tegen beide tegendoelpunten was ik echter kansloos. Vooral die tweede was heel mooi geplaatst. Het resultaat speelt niet echt een rol maar toch ben ik opgetogen dat we de partij alsnog met de penalties in ons voordeel konden beslechten." (MV)

 

Jorn VERMEULEN :

"Eerste doelpunt voor Club"

Ook Jorn Vermeulen, dat andere jeugdproduct, kon met een positieve noot terugblikken op deze editie van de Brugse Metten. "Ik ben heel tevreden dat ik na mijn blessure deze speelkans heb gekregen. Het liep vrij goed, al kreeg ik later in de wedstrijd wel wat last van stramheid. Uiteraard hou ik ook een goed gevoel over aan mijn allereerste doelpunt voor Club. Als rechtsachter is het sowieso niet zo evident om de weg naar het doel te vinden. Dit doet dan ook enorm veel deugd." (MV)

 

Jacky MATHIJSSEN:

"Had liever binnen de 90 minuten gewonnen"

"We namen een zeer degelijke start", opende de Limburgse Club-coach. "We willen iets herkenbaars opbouwen in de startbeleving. Jammer genoeg konden we die goede start niet lang aanhouden. Het tweede deel van de eerste helft was duidelijk minder. Gelukkig werd ons engagement, onze positieve wedstrijdmentaliteit na de rust weer opgepikt. Ondanks de vele onderbrekingen door de vele wissels hebben we toch de honger om de match te winnen kunnen vasthouden tot het einde. Het is ons niet gelukt dit te doen binnen de 90 minuten. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. De mogelijkheden waren er nochtans, jammer van die gemiste penalty. Maar de manier waarop we vandaag toch nog wonnen, is zoveel spectaculairder voor de fans. En de Brugse fans zijn toch belangrijk, heel belangrijk. Ik ben vandaag dan ook een tevreden trainer."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:42 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterchele: "Club grootste club van het land"
Artikel in de categorie
Sterchele: "Club grootste club van het land"


Bekerwinnaar Club Brugge heeft in het Jan-Breydelstadion z'n nieuwste aanwinst François Sterchele voorgesteld. De 25-jarige Sterchele komt over van GBA. De aanvaller en topschutter in eerste klasse tekende een contract voor vijf jaar en zei dat hij zijn beslissing nam op basis van statistieken en vertrouwen.

bron: HLN.Be

Uit lucht gegrepen

Club Brugge start zondagavond het nieuwe seizoen met een wedstrijd tegen het Spaanse Valladolid. Twee uur voor de wedstrijd werd Sterchele voorgesteld. Hij is de zesde nieuwe speler die Club Brugge aantrok met het oog op het nieuwe seizoen. Ook Anderlecht en Standard toonden interesse voor de spits. De transferprijs en het loon van de speler worden niet bekend gemaakt. "De cijfers die in de media verschenen, zijn uit de lucht gegrepen", zei sportief directeur Luc Devroe.

Groeicapaciteiten

Voor trainer Jacky Mathijssen is Sterchele geen onbekende. Hij volgt de speler al lange tijd. Bij Sporting Charleroi werkten ze een jaar samen. "Hij is een jongen met veel voetbalkwaliteiten", sprak Mathijssen. "Hij kan ook zeer snel situaties inschatten. Sterchele heeft groeicapaciteiten. Bij al zijn vorige clubs legde hij een geslaagd circuit af. Nu kan hij aan de slag op topniveau. Ik hoop dat zijn verblijf bij Club Brugge even succesvol zal zijn als bij zijn vorige clubs".

Grootste club

François Sterchele vertelde dat hij een goede keuze maakte voor zijn toekomst. "Ik koos voor Club Brugge op basis van de statistieken van de club de voorbije jaren. Club Brugge is de grootste club van het land. Daarnaast kreeg ik het volle vertrouwen van Jacky Mathijssen. De voorbije weken waren er ook goede gesprekken met Luc Devroe".


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:25 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al 20.800 abonnementen voor Club
Artikel in de categorie Beker van Belgie
Al 20.800 abonnementen voor Club
maandag 23 juli 2007 om 10:36

De abonnementenverkoop bij Club Brugge loopt ondanks de zwakkere competitie vorig seizoen zeer vlot. De bekerwinnaar mocht voor het seizoen 2007-2008 al 20.800 abonnementen verkopen. Twee weken voor de competitiestart zijn dat er nog een 800-tal minder dan vorig seizoen. Zaterdag vond in het Jan-Breydelstadion de traditionele fandag van Club Brugge plaats. Daarop werden volgens voorzitter Michel D'Hooghe circa 20.000 fans verwelkomd.

bron: HLN.be

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:24 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club wint 'Brugse Metten' tegen Valladolid na penalty's
Artikel in de categorie
Club wint 'Brugse Metten' tegen Valladolid na penalty's


Club Brugge had in het Jan Breydel strafschoppen (5-4) nodig om tegen het Spaanse Valladolid z'n jaarlijkse 'Brugse Metten' te winnen. Na de 90 minuten stond het 2-2.

bron: Het Laatste Nieuws

Balaban, toch weer hij, opende halfweg de eerste helf de score. De Kroaat (blijft hij nu of toch niet?) werkte in twee keer binnen na goed voorbereidend werk van Leko en linksachter Daerden. Op aangeven van zijn spitsbroeder Djokic miste Balaban daarna, om aan de overkant Alcaraz te zien blunderen. Kike werkte beheerst af. Niet de eerste blunder van de Paraguayaanse verdediger in deze voorbereiding. Valladolid, vorig seizoen autoritair kampioen in de Spaanse tweede klasse, gaf weinig ruimte weg en presenteerde zich als een lastige tegenstander.

Snel na de rust krulde de ingevallen Capdevila erg mooi voorbij Verbauwhede. Nog voor het uur had blauw-zwart de gelijkmaker beet. Rechtsachter Vermeulen scoorde knap in de volley op aangeven van weer Leko. Die Leko miste nog een strafschop om de ploeg van Mathijssen op 3-2 te zetten. De Kroaat trapte op de deklat na een fout op de ingevallen Salou. In de strafschoppenreeks scoorden voor Club Brugge Leko, de even na het uur ingevallen Sterchele, Maertens, Kucera en doelman Verbauwhede, die eerder de strafschop van Capdevila uit zijn doel had geranseld. "We staan al goed en zijn goed bezig, maar er is nog veel werk aan de winkel", concludeerde Mathijssen.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:23 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportleider Devroe: 'Onze transfers zijn een pak goedkoper dan die van vorig jaar'
Artikel in de categorie
Sportleider Devroe: 'Onze transfers zijn een pak goedkoper dan die van vorig jaar'


Sportleider Luc Devroe hield woord. Hij beloofde bij zijn overstap van Roeselare naar Club zes transfers en stelde gisteravond met François Sterchele nummer zes voor. Devroe zelf mag nu al als een aanwinst worden beschouwd.

bron: Het Nieuwsblad

'Neem er de kranten van maart en april nog maar eens bij. Ik heb altijd gezegd dat we twee verdedigers, twee middenvelders en twee aanvallers zouden aantrekken. Nu zijn we compleet en klaar voor de strijd op drie fronten.'

Na het vertrek van Antoine Vanhove leek Club Brugge koopmansgeest te missen, met Devroe lijkt die gave van Club weer helemaal terug.

,Neen, ik heb geen speciale methode. Jean-Marie Pfaff had dat naar zijn zeggen wel voor het stoppen van strafschoppen, maar zoveel eer geef ik mezelf niet. Ik doe gewoon mijn job in eer en geweten.'


Geld?

Toch rijst de vraag waar Club plots al dat geld haalt. Devroe antwoordt assertief. ,De transfers zijn een pak goedkoper dan die van vorig jaar. Alcaraz en Geraerts waren transfervrij en Simaeys had een clausule in zijn contract. Ik moet trouwens eens goed lachen als ik al die bedragen hoor. Het is jammer voor veel van die jongens maar ze verdienen hier een pak minder dan de her en der geciteerde bedragen.'

Volgens Devroe hangen er momenteel wel geen transfers meer in de lucht. 'De transferperiode duurt nog tot eind augustus, maar voor bijvoorbeeld Bosko Balaban is er nog geen enkel bod en hij moet hier ook niet weg.'

Devrie vindt ook niet dat men over onvoldoende backs beslist. ,Op rechts zitten we goed, op links is er misschien enkel Klukowski, maar twee jaar geleden kwam ik met de spelers van Roeselare naar Club in de Champions Leagie kijken en zag ik Jonathan Blondel sterke matchen op de linksachter spelen.'

maandag


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:22 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Sterchele niet voor Anderlecht of Standard koos
Artikel in de categorie
Waarom Sterchele niet voor Anderlecht of Standard koos


Eén dagje later dan de fans, mocht ook de pers gisteren officieel kennis maken met de kersverse aanwinst van Club Brugge, François Sterchele. Volgens de Luikenaar maakte hij zijn keuze voor Club Brugge vooral op gevoel.

bron: Het Nieuwsblad

Zowat een kwartiertje na zijn voorstelling kwam men nog met een officieel nieuw Puma-truitje van Club Brugge opdagen. Of Sterchele nog even samen op de foto wilde met Club-voorzitter Michel D'Hooghe? 'Gelukkig hebben we nog ergens een shirt gevonden want op de fandag hebben we ze bijna allemaal verkocht', lachte D'Hooghe tevreden.

Een paar uren voor de galamatch tegen Valladolid was zijn ploeg er volgens de voorzitter van Club Brugge al helemaal klaar voor. François Sterchele was de ontbrekende schakel en kwam er op vooral op vraag van de nieuwe Club-trainer Jacky Mathijssen.

,Toen ik nog trainer van Sint-Truiden was, volgde ik Sterchele al bij La Calamine. Ik bleef hem volgen en toen hij in Leuven zat, slaagde ik er in om hem naar Charleroi te halen. Veel hebben we toen niet met mekaar gesproken, maar het contact was goed en het respect wederzijds', aldus de nieuwe trainer van Club Brugge. 'Toen ik hem een paar dagen geleden welkom heette bij ons, heb ik ook niet veel gezegd. Wel dat ik hem bij ons evenveel succes wens als bij La Calamine, OH Leuven, Charleroi en Germinal Beerschot. Ik voegde er wel aan toe dat ik hoop en verlang dat hij bij ons langer zal blijven dan bij al zijn vorige clubs, waar hij na één seizoen alweer weg was.'

Nummer 23

Club Brugge was zoals bekend de derde Belgische hond in het kegelspel rond Sterchele. De spits stond een paar weken geleden veel dichter bij Anderlecht en Standard. 'Maar vooral bij Club had ik een goed gevoel. Ik wilde voor een Belgische topclub spelen en ondanks een minder seizoen is Club dat nog altijd. Ik heb wat cijfers bekeken, de jongste jaren was Club altijd nummer één of twee.'

Zelf zal hij net als bij Germinal Beerschot nummer 23 dragen. 'Ik heb dat inderdaad gevraagd en dat nummer bleek nog vrij. Het nummer 23 bezorgde mij veel succes en ook voor mijn fans is het belangrijk.'

Hoeveel doelpunten hij wil scoren is van minder belang voor de Rode Duivel. ,Wie scoort is niet belangrijk, als we maar winnen', antwoordde Sterchele ietwat clichématig. Voorlopig nog in het Frans maar in Antwerpen leerde hij al voldoende Vlaamse voetbaltermen en hij is ook van plan om zich in Brugge te komen vestigen. 'Jawel, het is mijn bedoeling om hier langer dan één jaar te blijven. Ik wil me nu eerst bewijzen in een echte topclub.'


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:22 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw Club Brugge krijgt stilaan vorm
Artikel in de categorie
Nieuw Club Brugge krijgt stilaan vorm


Blauw-zwart speelt 2-2 gelijk tegen Valladolid op Brugse Metten

Omdat een prima spelende Ivan Leko een late strafschop op de lat mikte, raakte Club Brugge gisteren niet voorbij Valladolid in de 32ste Brugse Metten. Club won achteraf wel met de penalty's.

bron: Het Nieuwsblad

Langzaam maar zeker krijgt het nieuwe Club Brugge van Jacky Mathijssen echter vaste vorm. Bij de Brugse Metten presenteert Club Brugge al meer dan 30 jaar de nieuwe spelerskern, maar Mathijssen liet gisteren alvast geen typeploeg opdraven. Men is dan ook nog twee weken verwijderd van de competitiestart en veel spelers zijn momenteel niet helemaal fit (Stijnen, Priske, Klukowski, Maertens, Yulu-Matondo, Blondel) of werden pas aangeworven (Sterchele).

Glenn Verbauwhede mocht vorige week niet mee naar Cannes, maar begon wel in doel en kreeg het nieuwe buitenlandse duo Alcaraz-Kucera centraal voor hem. Vermeulen wordt dit seizoen de vaste back-up van Priske en begon als rechtsachter, Koen Daerden speelde vorige donderdag tegen Rennes na de rust als linksachter en begon gisteravond tegen het Spaanse Valladolid weer op die positie.

Sven Vermant mag voorlopig kapitein blijven, maar Mathijssen ziet duidelijk geen controlerende middenvelder in hem. Simaeys was er gisteren niet bij en dus speelde Clement centraal samen met de knap infiltrerende verloren zoon Karel Geraerts naast hem. Vermant (rechts) en Leko (links) maakten het middenveld compleet.

Beer Alcaraz

Voorin koos Mathijssen voor Djokic en Balaban, die Club na 20 minuten op een voorzet van Daerden in twee tijden op voorsprong bracht.

Kort voor de rust kon Club 2-0 uitlopen, maar het omgekeerde gebeurde. Alcaraz mag dan wel een beer van een vent zijn, hij werkte onvoldoende weg en Pedro rondde koelbloedig af toen hij alleen voor Verbauwhede verscheen: 1-1.

Djokic profileerde zich gisteren weer als een lastige, maar niet echt fijne of opportunistische spits. Hij bediende net voor de Spaanse gelijkmaker Balaban, maar 'Super Bosko' besloot naast.

Sterchele valt in

Valladolid, een nieuwkomer in de Spaanse eerste klasse, wisselde bij de rust de helft van de ploeg, maar kwam wel op voorsprong via een knappe trap van de ingevallen Jose. Op een nieuwe voorzet van Leko kogelde de jonge Vermeulen Club in één tijd echter naar 2-2.

Kersverse aanwinst Sterchele stond amper twee minuten op het veld en knalde meteen op de vuisten van de Spaanse keeper. Na een fout op Salou kon Leko van op de stip Club de zege bezorgen, maar de Kroaat knalde de penalty op de lat. Puik werk van Verbauwhede in de slotfase kreeg een logische 2-2 als gevolg. In de strafschoppen won Brugge nadat Verbauwhede een Spaanse elfmeter stopte.



TOESCHOUWERS: 21.000.

SCHEIDSRECHTER: Verbist.

DOELPUNTEN: 22' Balaban 1-0, 43' Enrique 1-1, 47' Jose 1-2, 54' Vermeulen 2-2

CLUB BRUGGE: Verbauwhede, Vermeulen (69' Maertens), Alcaraz (64' Valgaeren), Kucera, Daerden, Vermant (64' Englebert), Clement, Geraerts, Leko, Djokic (64' Sterchele), Balaban (69' Salou).


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
23-07-2007, 12:21 geschreven door de bruggesupporters  
22-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fandag Club was succes
Fandag Club was succes


Goed weer, een nieuwe trainer en veelbelovende aankopen lokten zaterdag zo'n 20.000 mensen naar Brugge voor de fandag van Club. Bij de West-Vlaamse club waren ze dan ook tevreden.

Bron: voetbalkrant.com

De eerste aanwezigen konden nog een training van de beloften bijwonen terwijl anderen genoten van een rondleiding in het Jan Breydel stadion. Toch was het voor de echte fans uiteraard wachten tot de spelers voorgesteld werden.

De supporters konden kijken naar een training van hun ploeg vooraleer er handtekeningen konden worden verzameld. De fandag werd afgesloten met een Q-party.

Opvallend was ook dat François Sterchele al bijzonder populair is in Brugge ondanks dat hij nog geen minuut in het blauw-zwart speelde. Zijn shirt ging in de fanshop het meest over de toonbank.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-07-2007, 16:10 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Club moet fans een goed gevoel geven"
Artikel in de categorie
"Club moet fans een goed gevoel geven"


Vanavond speelt Club Brugge zoals naar jaarlijkse gewoonte de 'Brugse Metten'. Het is voor de supporters een eerste kennismaking met het vernieuwde Club. Toch relativeert trainer Jacky Mathijssen het belang van de wedstrijd tegen het Spaanse Valladolid.

Bron: belgiumsoccer.be

"De eerste echte match die telt is de competitiewedstrijd tegen Bergen", aldus Mathijssen.

"Maar bij deze kennismaking voor de intussen 20.500 abonnees moeten de specifieke karakteristieken van mijn kern, die de afgelopen oefenwedstrijden al op de voorgrond traden, verder tot uiting komen."

"In de aanloop naar de competitiestart moet Club proberen zijn fans een goed gevoel te geven. Ik heb stilaan een idee gekregen over een veldbezetting waarin iedereen aan zijn trekken komt."

"Het is belangrijk dat de spelers weten wat ijn ideeën zijn en naar welk systeem ik wil toewerken.", besluit Mathijssen. Dat systeem is nu al enkele weken een 4-4-2. Wellicht is dat ook straks het geval.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
22-07-2007, 16:09 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14.000 fans voor eerste training Sterchele
14.000 fans voor eerste training Sterchele


Ruim 14.000 toeschouwers daagden gisteren op voor de fandag van Club Brugge. Om half vijf gaven trainers en spelers een demonstratietraining. Vooral de aanwinsten vielen in de smaak bij de supporters. Bij kersverse aanwinst François Sterchele en trainer Jacky Mathijssen sloeg de applausmeter tilt.

Bron: Het Nieuwsblad

Sterchele trainde gisteren pas voor het eerst mee met Club, maar de hele dag gingen de truitjes met zijn naam al vlot van de toonbank.

Bij de start van de training moesten de Belgische nieuwkomers (Simaeys, Geraerts en Sterchele) een praatje maken met de omroeper.

Simaeys gaf mee dat hij resoluut voor een basisplaats ging en verloren zoon Karel Geraerts meldde dat zijn hart de afgelopen drie jaar altijd bij Club was gebleven. François Sterchele oogstte veel bijval omdat hij Club boven Heerenveen en vooral Standard en Anderlecht had gekozen.

Trainer Jacky Mathijssen was vrijdag 44 jaar geworden en kreeg daarvoor champagne. Opvallend was hoe goed hij het publiek bespeelde. Hij maakte duidelijk dat hij niet alleen naar Brugge was gekomen om Club weer op de rails te zetten, maar vooral om alle matchen te winnen.


Vanavond Valladolid

Naar jaarlijkse gewoonte stelt Club vanavond de nieuwe ploeg voor aan het publiek tijdens de Brugse Metten. Tegenstander in deze presentatiematch (rechtstreeks op KanaalTwee) is Valladolid, een nieuwkomer in de Spaanse eerste klasse. De kans lijkt klein dat Mathijssen al met een typeploeg van start gaat. François Sterchele heeft amper één demonstratietraining achter de rug en wordt om 18 uur nog aan de pers voorgesteld. Maertens, Blondel, Van Heerden en Yulu-Matondo zijn nog niet fit. Priske had in Cannes last aan de hamstrings, maar trainde gisteren net als Vermeulen alweer mee. Komen in principe in aanmerking: Stijnen, Verbauwhede, Lenaerts, Priske, Vermeulen, De Mets, Valgaeren, Alcaraz, Kucera, Clement, Klukowski, Englebert, Vermant, Geraerts, Simaeys, Leko, Daerden, Blondel, Djokic, Capon, Balaban, Chavez, Sterchele (?).


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-07-2007, 16:08 geschreven door de bruggesupporters  
Gastenboek
  • Sportieve groeten!!!
  • mercikes
  • fcb
  • veel blogplezier
  • amaai

    Teken de gastenboek van Club Brugge KV!

    Archief
  • Alle berichten

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs