Club Brugge KV
Club Brugge KV
Foto
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Over mijzelf
Ik ben Matthias Van Puymbroeck
Ik ben een man en woon in Zwijndrecht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 03/09/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Voetbal,Naar Club Brugge gaan zien,.......
Over mijzelf
Ik ben Matthias Sonck
Ik ben een man en woon in Burcht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 17/10/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Paardrijden,Naar Burcht en naar Club Brugge gaan zien..
18-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Devroe terug in Brugge
Artikel in de categorie Beker van Belgie
Devroe terug in Brugge
woensdag 18 juli 2007 om 14:41

Sportief leider van Club, Luc Devroe, keerde vandaag terug naar Brugge. Hij was eerder meegereisd naar Cannes, voor het tournooi dat Club daar speelt.

Maar hij gaf al eerder te kennen in de pers dat hij vandaag of morgen terug naar Brugge hoopte te reizen om de transfer van Sterchele al dan niet af te ronden.

De soap rond "çois" komt dus in een beslissende fase.

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
18-07-2007, 14:57 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."MERCI JACKY"
Artikel in de categorie
"MERCI JACKY"


Wat doe je als Blue Army als het pijpenstelen "zomert"
Af en toe eens door je verzameling oude Sport/Voetbalmagazines bladeren kan echt wel iets leuk opleveren.
Zo vonden we een interview met Sterchele terug.

Omdat die nu volop in de media-belangstelling staat, is het wel eens leuk dat artikel te herlezen.

bron: Sport/Voetbalmagazine

Amper twee jaar geleden noemde men hem in de tweede klasse nog minzaam ‘çoike’, maar tegenwoordig is François Sterchele hot in België. ‘çoike’ werd ‘Sterkélé’. ‘Ik hou wel van verandering, eigenlijk’.

Pardon? ‘Bonjour… laat na de beep je naam, geslacht, burgerlijke staat en lichaamsmaten achter en misschien bel ik je binnen een uur, dag of week terug.’ Welkom op de voicemail van François Sterchele: levensgenieter, grappenmaker, playboy en tussendoor ook veelscorende spits van Germinal Beerschot. In de woonkamer van zijn Antwerpse appartement prijkt een paars-wit truitje… van Fiorentina. Meer bepaald van Luca Toni, een van Sterchele’s grote inspiratiebronnen (zie ook het handgebaar dat hij maakt na ieder doelpunt). “Gekregen van de supporters”, zegt Sterchele. Het is niet gehandtekend, maar dat komt nog. “Wellicht gaat Toni voor Bayern München spelen, ik vraag bij de nationale ploeg wel eens aan Daniel Van Buyten dat hij mijn truitje meeneemt.” Het toont aan in welke mate de efficiëntste Belgische spits van het moment zich, ondanks de flair en zelfverzekerdheid die hij uitstraalt, toch nog underdog voelt. Misschien komt daar na deze zomer wel verandering in, wanneer Sterchele voor een topclub gaat voetballen. Keuze genoeg voor de 25-jairge Waal: Anderlecht, Standard, Club Brugge en misschien zelfs Genk wanneer Kevin Vandenbergh daar zou vertrekken.

François Sterchele: “Ik woon graag in Antwerpen. Hier heerst een beetje de sfeer van Luik. Enkel in Charleroi, het Zwarte Land, was het wat moeilijker om me thuis te voelen. Ik heb al zowat over in België gewoond, ik hou wel van verandering, eigenlijk.’

Je wordt bij zowat alle Belgische topclubs genoemd.
“De beslissing valt pas na de laatste speeldag, maar ik wil er meteen bij zeggen dat het me niet zou tegensteken bij Germinal Beerschot te blijven. Mijn contract loopt nog drie jaar, vertrekken is geen obsessie. Maar als zowel de club als ik er beter van worden, zullen we wel weer zien.”

Het zijn vooral Belgische clubs die hun interesse uitspreken. En het buitenland?
“Er is interesse uit het buitenland, maar minder concreet dan in België.”

Volgens je ploegmaat Kevin Roelandts is het tijd dat je vertrekt, want alles gaat te makkelijk voor jou op training, vindt hij. Je zou jezelf te weinig pijn moeten doen nu.
“Ik kijk uit naar telkens nieuwe uitdagingen. Bij Charleroi voelde ik aan het eind van het eerste seizoen dat ik nood had aan iets nieuws. Maar bij Germinal Beerschot voel ik me momenteel goed, dus waarom zou ik niet blijven?”

Omdat je de laatste jaren al elk seizoen van club veranderde?
“Ik zoek dat niet bewust, maar telkens kon ik een stap vooruit zetten. Financieel en sportief.”

Of je haat routine?
“Misschien wel. Je mag het ook niet onderschatten, hé, elk jaar opnieuw verander je van omgeving en dien je weer nieuwe vrienden te maken en je mentaliteit te veranderen. Gelukkig heb ik daar weinig problemen mee, mijn aanpassing verliep altijd heel natuurlijk. Ook als kind was dat al zo. Indertijd bij Kelmis, dat in Duitstalig België ligt, was het evenmin evident om als Luikenaar te aarden. Op dat gebied ben ik een echte Belg. Ik schuim alle regio’s af.”

LA BELLA ITALIA

Maar je roots liggen in Italië, zeg je zelf.
“In de eerste plaats ben ik Belg, daarom droeg ik ook het shirt van de Rode Duivels, maar de roots van mijn familie liggen in Italië. Sommige trekjes zie je misschien terug in mijn spel, in het discussiëren met de scheidsrechters bijvoorbeeld. (grijnst) Of in mijn eetgewoontes: de Italiaanse keuken, heerlijk! En in mijn passie voor AC Milan, natuurlijk.”

In de loop van dit seizoen vroeg je om je naam anders uit te spreken, namelijk ‘Sterkélé’, op zijn Italiaans, in plaats van ‘Stersjèl’, op zijn Frans. Waarom?
“Bij Charleroi werd mijn naam ook al zo uitgesproken, omdat er in die streek veel Italiaanse supporters wonen. Maar bij Germinal Beerschot vroegen de journalisten mij ineens waarom dat zo uitgesproken moest worden. Enkel bij Leuven noemde men mij ‘Stersjèl’, of ‘çoike’. Die bijnaam vond ik eigenlijk nog wel passen. Zowel bij mij als bij de familiariteit die binnen die club heerste. De Italiaanse uitspraak van mijn achternaam is ook een soort hommage aan mijn Italiaanse grootvader, die ik nooit gekend heb. Hij emigreerde destijds naar België om hier in de mijnen te werken, maar hij stierf nog voor ik geboren werd.”

Ben je al op zoek gegaan naar je roots in Italië?
“Ja, vroeger ben ik zeven jaar op rij met vakantie naar Rimini getrokken, de streek waar mijn grootvader opgroeide. Een kwestie van de band met mijn verre afkomst niet te vergeten.”

Wat voor een regio is het?
“Ben je er nooit geweest? Zonde jongen, koop een ticket en neem het eerstvolgende vliegtuig! Nee serieus, de streek is vooral gekend voor zijn stranden.”

Woont er nog familie?
“Ja. Nonkels, tantes, neven. Maar nu ben ik er eigenlijk al een tijdje niet meer geweest. C’est impossible.”

Een voetbalfamilie?
“Neen. Niemand van de oudere generatie speelde ooit voetbal, enkel mijn grootvader van moeders kant was geïnteresseerd in het spelletje.”

TALENT & GELUK

Je kwam pas op je 23ste op het hoogste niveau kijken, dat is laat.
“In het hedendaagse voetbal zie je nog weinig tieners doorbreken, tenzij ze gevormd zijn bij de grote clubs zoals Standard. In de jeugdcategorieën zat ik eigenlijk heel vaak op de bank. Ik was nogal klein en frêle, tot ik op een jaar plots twaalf centimeter groeide. Vanaf dan mocht ik alle wedstrijden meedoen. Achteraf bekeken was het misschien niet slecht dat ik zo laat doorbrak. Op die manier ben ik nu, op mijn 25ste, niet helemaal versleten. Ik ben, denk ik, frisser.”

Frisser dan de anderen op jouw leeftijd?
“Goh… als je bijvoorbeeld naar de carrière van Jurgen Cavens kijkt: die draait op zijn 28ste al meer dan tien jaar mee in het topvoetbal, het lijkt me normaal dat je zoiets in je lichaam voelt. Topvoetbal zorgt voor blutsen en builen. Niet voor niets werd hij al tweemaal geopereerd, een keer aan de knie en een keer aan de enkel, terwijl ik nog nooit een zware blessure opliep.”

Toen je op je zestiende ineens een groeischeut kreeg, besefte je toen: ik word profvoetballer?
“Neen, al veel vroeger. Ik heb nooit zomaar gevoetbald om te voetballen. Ik geloofde in mijn toekomst. Mijn grootvader volgde me overal, zelfs in de periodes dat ik steeds op de bank startte en vijf minuten voor tijd mocht invallen.”

Al twijfelde ook hij aan je toekomst als profvoetballer toen hij je op de training verstoppertje zag spelen tijdens de loopoefeningen.
“Ja, dat was samen met Marco Ingrao. Dan doken we achter een boom om zo een rondje over te kunnen slaan. Ik haatte rondjes lopen. Profvoetbal is een serieuze aangelegenheid, maar er moet voldoende ruimte zijn voor amusement.”

Overal waar je passeerde, sta je bekend als een levensgenieter en pleziermaker. Nooit gedacht: François, nu moet je toch wat serieuzer worden om de top te halen?
“Neen, waarom? Als ik te veel ga nadenken, zal dat mijn spel niet ten goede komen. Ik heb het nodig om speelvreugde te beleven, dan durf je veel meer op een veld.”

En de druk van de media dan?
“Welke druk? Ik houd dat allemaal op een afstand. Ik heb nog nooit in mijn leven druk gevoeld.”

Zelfs nu niet, met al die transferspeculaties?
“Maar neen. Als die transfer er komt, is dat goed; als ik bij Germinal Beerschot blijf, is dat even goed. Geen probleem.”

Wanneer besefte je dat er iets uit je voetbaltalent te halen viel?
“Toen ik als twaalfjarige van een club uit provinciale naar FC Luik overstapte. Dat wilde toch zeggen dat er bepaalde mensen iets in me zagen, zelfs al was ik klein. Ik speelde op het middenveld, als nummer tien. Ingrao was daar ook bij.”

Uitgerekend de twee gasten die verstoppertje speelden op training, staan nu in de eerste klasse.
“Ja, dat klinkt redelijk paradoxaal. Je hebt talent en geluk nodig om de top te halen. Meer moet je daar niet achter zoeken.”

DIEP ADEMHALEN MAAKT COOL

Je blijf ongedwongen omgaan met je carrière, maar je moet het natuurlijk nog altijd bewijzen op hoger niveau. Je debuut bij de Rode Duivels was al je eerste test.
“Dat klopt. Maar ik weet dat het mij niet zal veranderen indien ik bij een topclub speel. Ik kan dat aan. In Portugal raakte ik uiteraard even onder de indruk van de 50.000 supporters die tegen ons schreeuwden, maar eens je bezig bent, zet je dat van je af.”

Je miste wel meteen een reuzekans, toch niet lichtjes nerveus?
“Dat overkomt zelfs de beste spitsen ter wereld. Na die misster heb ik rustig mijn wedstrijd verder gespeeld en nadien kon ik me nog een paar keer tonen. Dat is juist mijn kracht. Anders had ik voor de rest van die match geen bal meer geraakt. En wees gerust, ik zal in de toekomst nog kansen missen. Dat hoort erbij voor een aanvaller.”

Volgens Jerco Tipuric heeft scoren veel te maken met de ademhaling van een spits wanneer hij voor doel verschijnt. Van Jurgen Cavens bijvoorbeeld zag hij op de televisiebeelden dat die te snel ademt bij een doelkans.
“Men heeft mij altijd verteld dat ik indruk maakte op de tegenstanders door zo kalm te blijven voor doel, maar ik denk niet bewust aan mijn ademhaling op zo een moment. Dan zit in je genen, volgens mij kan je dat niet aanleren.”

Jurgen Cavens is een getalenteerde spits, maar mentaal nogal broos. Probeer jij hem, met al je zelfvertrouwen, te helpen?
“Wanneer Jurgen in het begin van de wedstrijd een kans mist, wordt het voor hem moeilijk om nog een goede partij te spelen. Dat weet je. In de match houd ik rekening met zijn mentale broosheid en zal ik opletten wat ik zeg en probeer ik positief te zijn. Op training doe ik net het omgekeerde, dan jen ik hem met de kansen die hij mist. Dan zie je hem panikeren… (lacht) en roept de trainer meteen: ‘François, rustig!’ Ik lach daar graag mee…”

NIEUWJAARSDIP

Je pakte dit seizoen ook acht gele kaarten. Dat is toch veel voor een aanvaller, niet?
“De scheidsrechters trekken nu veel sneller een kaart wanneer ze denken dat je je liet vallen. Dan vraag ik me af: waarom zou je dan nog één-tegen-éénduels aangaan als aanvaller. Je riskeert bijna elke keer een gele kaart. Alles hangt af van de kijk van één man.”

Je staat wel te boek als een komediant, als een ‘duiker’.
“Als ik werkelijk zo’n sublieme acteur zou zijn, dan had Germinal Beerschot dit seizoen toch meer dan twee strafschoppen gekregen, niet? Ik merkte duidelijk dat er dit seizoen andere richtlijnen zijn gesteld aan de scheidsrechters. Ik kan moeilijk kalm blijven wanneer ik onrechtvaardigheid bespeur. Binnen de familie krijg ik daarvoor ook vaak op mijn kop. Ik zal er toch rekening mee moeten leren houden, want door die gele kaarten loop ik schorsingen op en het zou stom zijn om zo’n topaffiche te moeten missen.”

Nog iets typisch Sterchele is het dipje na de winterstop dat je blijkbaar elk jaar weer doormaakt. Guido Brepoels, je vroegere coach bij Oud-Heverlee Leuven, wees daar al op.
“Dit keer was het minder dan andere seizoenen. Mijn mindere vorm viel altijd samen met een dipje van de hele ploeg. Maar bij Charleroi was dat zeker het geval: ik maakte acht goals in de heenronde en slechts één in de terugronde. Voor zo een terugval was ik dit seizoen heel beducht. Daarom ben ik in december op vakantie gegaan, zo kon ik eens even het hoofd leegmaken.”

Voor dit seizoen stelde je twee doelen voorop: negen keer scoren en Rode Duivel worden. Missie geslaagd?
“Vast en zeker, al had ik mee in de top van het klassement willen spelen. Individueel gezien ben ik tevreden over mijn campagne, maar op collectief gebied was het onvoldoende. Vooral de vroege bekeruitschakeling tegen KV Mechelen kwam hard aan. We eindigden ook niet in de top vijf, dat is een ontgoocheling.”

Je zat al voor de winterstop aan je negen goals, heb je jezelf toen een nieuw doel gesteld?
“Neen, het mag een obsessie worden. Ik ben geen egoïst.

MERCI JACKY

In de lagere reeksen was je volgens je ex-trainers het gevaarlijkst wanneer men je een hele wedstrijd niet zag, terwijl je nu door onder meer Aimé Antheunis een moderne spits wordt genoemd die veel beweegt.
“In de lagere reeksen liep en werkte ik minder. Ik rekende erop dat de verdedigers me zouden vergeten en dat ik ze zo zou kunnen verrassen. Maar dat lukt in de eerste klasse niet meer. Het zijn slimmere verdedigers, je moet meer tussen de lijnen leren lopen. Jacky Mathijssen heeft me bij Charleroi meermaals op de flank geposteerd, juist om mij te leren mee te verdedigen en beter tussen de lijnen te laten lopen. Ik heb veel van mijn evolutie te danken aan Mathijssen. Achteraf bleek dat hij me al volgde van toen hij nog Sint-Truiden trainde en ik bij Kelmis voetbalde.”

Ook René Vandereycken volgde je blijkbaar al van in de lagere reeksen.
“Ah, dat wist ik niet. Ik was wel op de hoogte van de interesse van Genk en andere eersteklassers toen ik bij OH Leuven speelde.”

Jacky Mathijssen wordt volgend seizoen trainer van Club Brugge…
“Proficiat, dik verdiend.”

Je voelt ons al komen: verandert dat iets aan jouw toekomst?
“Ach, we zien wel, momenteel is er niets concreet.”

We kunnen maar proberen, hé.
(lacht) “Dat mag.”


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
18-07-2007, 14:56 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Geen excuses meer voor Club'
Artikel in de categorie
'Geen excuses meer voor Club'


Koen Daerden moet met een versterkt blauw-zwart de puntjes op de i zetten

Na een jaar om snel te vergeten wil Club Brugge zich dit seizoen weer mengen in het titeldebat. Blauw-zwart investeerde fors in spelers en rekent ook op Koen Daerden, die na zijn flauwe debuutjaar wil bewijzen wat hij echt waard is. Daerden kijkt achterom tijdens de fotosessie van Club Brugge bij het begin van het seizoen. 'Het wordt dringend tijd dat we onze trouwe aanhang verwennen', beseft hij.

Bron: De Morgen

Cannes l 'Nu zijn er geen excuses meer', weet Daerden zelf ook. 'We zijn in alle linies sterker geworden. Nu moeten we onze trouwe aanhang vanaf de eerste speeldag kunnen verwennen.'

Is het rotseizoen van Club al vergeten?

Koen Daerden: "Door de bekerwinst werd het gelukkig geen rampzalig seizoen. Die trofee was meer dan welkom, maar maakte natuurlijk niet alles goed. Belangrijk is dat iedereen er lessen uit heeft getrokken."

Je debuutseizoen bij Club ging volledig de mist in.

"Ik loste de verwachtingen niet in. Door blessures en ook de geboorte van mijn tweeling was het mentaal een stuk zwaarder dan gedacht."
Club telde een jaar geleden vier miljoen euro voor je neer. Legde dat veel druk op jou?

"Neen. Dat verhaal is snel zijn eigen leven gaan leiden. Bij elk interview werd ik er tot vervelens toe aan herinnerd. Maar dat heeft nooit op me gewogen. Het zal me ongetwijfeld nog lang achtervolgen, maar dat moet dan maar. Ik laat er echter al lang mijn slaap niet meer voor."
Ook voor Karel Geraerts had Club veel centen veil.

"Van nieuwe spelers wordt altijd veel verwacht. Voor Karel zal het niet anders zijn. Maar of hij daardoor extra druk zal voelen, betwijfel ik. Hij zal de pedalen er niet door verliezen."
Welke Daerden mogen we straks verwachten?

"Gekke uitspraken zijn aan mij niet besteed. Ik blijf rustig. Ik bekijk de situatie van dag tot dag, van week tot week. De voorbereiding is nog volop bezig. We rekenen allemaal op 'een rustig seizoen'. Als we daarin slagen, betekent het dat Club Brugge heel goed bezig is."
Aan kwaliteit lijkt er geen gebrek.

"Een jaar geleden dacht ik dat ook, maar ik moest nadien mijn mening wel herzien. Dit keer zie ik het niet gebeuren. Dat is geen zoethoudertje voor de supporters maar de realiteit: er zit meer kwaliteit in de rangen. En onze honger is enorm groot."
Er is ook een nieuwe trainer. Nieuwe mesjes snijden goed?

"Ja, maar het zijn nog altijd de spelers die moeten presteren op het veld. Hoe goed en gevarieerd de trainingsstof ook is, de resultaten blijven alles bepalend."
Een derde opeenvolgend flopseizoen kan Club zich niet meer veroorloven.

"Brugge wil zijn ambitie als topclub van België altijd waarmaken. Bovendien wordt het dringend tijd dat we onze trouwe aanhang verwennen. Net zoals wij hebben die mensen een heel emotioneel en teleurstellend seizoen beleefd. Dat ze ons niet de rug hebben toegekeerd, bewijst hoe groot hun band met deze club wel is."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-07-2007, 10:14 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Geld bepaalt alles"
Artikel in de categorie
"Geld bepaalt alles"


In de Sterchele-soap is ook GBA het noorden kwijt. Brugge, Standard of toch nog een derde hond? Voorzitter Jos Verhaeghe maakt zich geen enkele illusie meer.

"Sterchele gaat weg. Dat is zeker. Eind deze week is het wellicht beslist en dan is het gedaan."

bron: Het Laatste Nieuws

"Ik hoor geruchten dat Sterchele een akkoord heeft met Standard, maar is het waar? Ik weet het niet. Een club kan altijd achter de rug onderhandelen."

Pogingen om Sterchele te houden door zijn contract aan te passen was geen optie voor GBA.

"Als Sterchele zich zo kan verbeteren, sportief en financieel, kunnen we hem niet tegen houden. Geld bepaalt alles, daar zijn we niet naïef in."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-07-2007, 10:12 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club vanavond tegen Cannes
Club Brugge is gisteren aangekomen in Nice om er deel te nemen aan de eerste editie van de Cannes Cup, een vriendschappelijk tornooi met de lokale derdeklasser AS Cannes en de Franse eersteklasser Rennes. Vanavond neemt Club het op tegen Cannes (19.30), morgen wacht een zwaardere test tegen UEFA-Cupdeelnemer Rennes (19.30 uur).

Bij zonnige temperaturen, en na een reis die anderhalf uur vertraging had opgelopen, werkte Club gisterennamiddag een ontspannende training af. Simaeys en Blondel (beiden hersteld van een enkelblessure) trainden individueel, maar raken in principe speelklaar.

bron: Het Nieuwsblad
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-07-2007, 10:12 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Club wil er nog een spits bij'
Artikel in de categorie
'Club wil er nog een spits bij'


Sportleider Luc Devroe wacht vandaag op het antwoord van François Sterchele

Nadat hij eerder Anderlecht en Heerenveen wandelen stuurde, maakt François Sterchele vandaag bekend of hij volgend seizoen voor Club Brugge speelt. In ware Hollywoodstijl onderhandelde de Luikse topschutter maandagavond met de Brugse sportleider Luc Devroe. 'Als Sterchele niet komt, kunnen we voor andere pistes gaan', zegt Devroe.

bron: Het Nieuwsblad

Luc Devroe landde gisteren met Club Brugge in Nice, waar blauw-zwart drie nachten verblijft in het kader van het driehoekstornooi van Cannes. Maar mogelijk vandaag reist de sportleider alweer naar België af om de onderhandelingen af te sluiten met Germinal Beerschot-spits François Sterchele. Dat zou het mogelijke einde kunnen betekenen van een transfersoap die het Belgische voetbal al meer dan een maand in de greep houdt.

Had u gehoopt Sterchele mee naar Cannes te nemen?

'Dat was sowieso onmogelijk geweest. Ook al waren we maandag tot een akkoord gekomen, dan nog moest de speler eerst medische testen ondergaan. Maandag was nog maar het eerste gesprek dat we met François zelf hadden. Vorige week hadden we voor het eerst met zijn manager gesproken. De ervaring leert dat een transfer niet op één dag beklonken is. Wij hebben hem een voorstel gedaan - de bal ligt nu in zijn kamp.'

Heeft u een ultimatum afgesproken waarop hij een beslissing moet nemen?

'Hij heeft achtenveertig uur bedenktijd gevraagd. Vandaag verwachten we een antwoord van hem. Daar heb ik alle begrip voor omdat de contracten in het Nederlands zijn opgesteld en François zelf Franstalig is.'

Ook aan Anderlecht en Heerenveen vroeg Sterchele uitstel om vervolgens feestelijk te bedanken. Ook Standard zou op de loer liggen. Vreest u niet voor een zelfde scenario met Club?

'Wat er de laatste weken gebeurd is weet ik niet en interesseert me niet. Ik was niet bij de besprekingen met Anderlecht en Heerenveen betrokken. Wat mij betreft zijn de gesprekken op een normale manier verlopen. Op de stijl na dan misschien.'

Sterchele liet zich met een Rolls Royce door Brussel rijden. Dat lijkt een behoorlijk on-Brugse manier van zaken doen.

'Ik weet niet eens van wie die Rolls Royce is. Wat ik wel weet is dat ik de enige ben die met de speler onderhandeld heeft. In een krant stond dat ook Jacky Mathijssen bij de besprekingen aanwezig was (Mathijssen had de Rode Duivel onder zijn hoede bij Charleroi, red.). Maar dat is niet waar. Wat wel gebeurd is, is dat de trainer mij gebeld heeft toen hij zag dat een reeks fotografen ons in de lobby van het Hiltonhotel aan het opwachten was. Ik heb daarop de afspraak verplaatst naar een ander hotel in Brussel. En daar heb ik goed aan gedaan, want uiteindelijk hebben we in alle rust kunnen onderhandelen. Ik sta gelukkig nergens op een foto.'

Hoe menens is het Club om Sterchele binnen te halen?

'Wij willen er nog graag een spits bij. Als Sterchele niet komt, kan het zijn dat we voor iemand anders gaan. Er zijn andere pistes. Club laat zich in elk geval niet opjagen - de transferperiode loopt tot 31 augustus. In het voetbal kan het soms snel gaan, maar kan het ook lang duren. Ik hou me in elk geval klaar om terug naar België te vliegen als dat nodig is.'


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-07-2007, 10:11 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakt Sterchele vandaag de knoop door?
Artikel in de categorie
Hakt Sterchele vandaag de knoop door?


Luc Devroe is dinsdag met Club Brugge aangekomen in Cannes, maar de manager houdt zich klaar om naar België terug te keren. François Sterchele zoú namelijk vandaag beslissen of hij tekent.

bron: een TT

Beide partijen onderhandelden maandag al, maar volgens Devroe vroeg de spits niet echt bedenktijd. "Bij ons zijn de contracten in het Nederlans opgesteld en François is Franstalig. We moesten hem dus wat tijd gunnen", zegt Devroe.

"Sowieso willen wij nog een spits. Als Sterchele niet komt, kan het zijn dat we voor iemand anders gaan. Er zijn nog andere pistes", weet hij in HNB en HLN.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-07-2007, 10:09 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Germ. Beerschot weigert bod Standard voor Sterchele
Artikel in de categorie
Germ. Beerschot weigert bod Standard voor Sterchele


In de dagelijkse aflevering van de transfersoap rond Francois Sterchele kunnen we u melden dat Germinal Beerschot het bod van Standard voor de topschutter heeft geweigerd. De Rouches zijn niet van zin het bod te verhogen.

bron: belgiumsoccer.be

De zaakwaarnemer van Sterchele liet aan Standard weten dat zijn speler het liefst op Sclessin zou voetballen. Het gerucht gaat als zou Luikenaar Sterchele reeds een persoonlijk akkoord met Standard hebben bereikt. Standard bracht daarop een bod uit bij Germinal Beerschot maar dat werd geweigerd wegens te laag.

Nu is Club Brugge aan zet, de Rouches zullen geen hoger bod uitbrengen. "Als men niet tot een akkoord komt met Club Brugge, gaan we terug praten met Germinal Beerschot, maar het bod zelf zal niet verhoogd worden", klinkt het.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-07-2007, 10:08 geschreven door de bruggesupporters  
17-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."Ik ben de Brugse fans heel dankbaar"
Artikel in de categorie
"Ik ben de Brugse fans heel dankbaar"


Het gaat goed met Karel Geraerts. De middenvelder is nu enkele weken aan de slag bij Club Brugge en hij heeft nog geen seconde spijt gehad van die transfer. "Ik heb ondertussen ook veel vraagtekens weggewerkt voor mezelf", zegt Geraerts.

bron: belgiumsoccer.be

"Ik weet nu dat ik zeker het niveau van een Belgische topclub aankan. Ik heb dus meer zelfvertrouwen."

Geraerts slaagde er niet in om drie jaar geleden een basisplaats bij Club af te dwingen. Wat is het grote verschil met toen? "Als mens en als voetballer ben ik dezelfde gebleven. Ik heb echter ervaring kunnen opdoen bij Lokeren en Standard. Dat is het grote verschil met drie jaar geleden." (Club-tv)

De middenvelder kon naar het buitenland, maar verkoos uiteindelijk voor zijn oude liefde. "Ik heb het meegemaakt om als speler op de bank te zitten en uit de kern te vallen. Dat is echt geen leuke periode, zelfs al verdien je veel geld."

In Brugge had ik het gevoel dat ze me echt wilden en daarom heb ik voor Club gekozen. Ook de supporters hebben mijn beslissing beïnvloed. Ik ken hier nog heel veel mensen van vroeger. De Brugse fans staan altijd achter mij en ik ben hen dan ook heel dankbaar."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-07-2007, 17:26 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Standard en Derby County liggen op de loer
Club Brugge wacht dus op een antwoord van Sterchele, maar ondertussen lijkt Standard ook nog achter de aanvaller te hengelen. Standard nam maandagavond nog contact op met G.Beerschot, meldt HLN.

"Ze vroegen of ze nog niet te laat waren en of ze met François mochten praten", zegt ondervoorzitter Herman Kesters. "Praten mag altijd. Ik verwacht niet dat hier snel een eind aan komt."

Nog volgens HLN zou nu ook de Engelse eersteklasser Derby County in de dans gesprongen zijn. Een medewerker van de manager van Sterchele zou dinsdag met de clubleiding van Derby County praten.

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-07-2007, 09:00 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mathijssen: "We hadden allebei een goed gevoel"
Artikel in de categorie Beker van Belgie
Mathijssen: "We hadden allebei een goed gevoel"
dinsdag 17 juli 2007 om 08:41

Ook Jacky Mathijssen sprak maandagavond met François Sterchele. "Lang heeft het gesprek niet geduurd. Maar dat was niet nodig, want we kennen elkaar al goed", zegt de trainer in Het Laatste Nieuws.

"Ik heb François uitgelegd waar ik volgend seizoen met Club Brugge naar toe wil. Het zijn mooie plannen en hij zou daar zeker niet in misstaan. Sterchele heeft de laatste twee seizoenen bewezen dat hij de goal weet staan", luidt het.

"Een garantie op een basisplaats kon ik hem niet geven, maar we hadden allebei een goed gevoel na het gesprek. Ik kan nu alleen hopen dat de zaak rondkomt."

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-07-2007, 09:00 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club geeft Sterchele tot woensdag tijd
Artikel in de categorie
Club geeft Sterchele tot woensdag tijd


Club Brugge en François Sterchele hebben vanavond rond de tafel gezeten. Een akkoord is er nog niet. De bal ligt in het kamp van de spits van Germinal Beerschot, die twee dagen bedenktijd kreeg.

bron: sporza.be

"Wij hebben Sterchele een bod gedaan", vertelde Club-manager Luc Devroe aan Sporza.

"Wij verwachten ten laatste woensdag een antwoord", aldus nog Devroe. "De medische tests zullen dus niet voor dinsdag zijn."

"En zodra we een akkoord hebben met de speler, als dat er komt, kunnen we met Germinal Beerschot gaan onderhandelen."

De komst van Sterchele naar Club Brugge lijkt niet meer afhankelijk van een eventuele transfer van Bosko Balaban.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
17-07-2007, 08:58 geschreven door de bruggesupporters  
16-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Francois Sterchele vandaag rond met Club Brugge?
Vandaag of morgen valt de beslissing van François Sterchele. Dat lieten de speler zelf, zijn makelaar en GBA dit weekend uitschijnen. Allicht trekt de 25 jarige topschutter naar Club Brugge, maar niemand durft uit te sluiten dat Standard nog een ultieme poging zal ondernemen. Sterchele zelf wimpelde intussen een aanbod van het Italiaanse Siena af: "Ik moet nu de juiste keuze maken."

Zondagochtend belde LDV naar Herman Kesters , ondervoorzitter van GBA, om te melden dat hij zou samenzitten met Sterchele. "Zodra er een akkoord met François zelf, zal Club Brugge met ons aan tafel gaan", aldus Kesters. Sterchele lijkt dus op weg naar Club Brugge, maar ook Standard blijft geïnteresseerd. Maar durven de rouches het aan Sterchele binnen te halen nog vooraleer Jovanovic zijn lucratieve transfer beet heeft ?
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-07-2007, 12:34 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterchele zegt 'neen' tegen Siena
Artikel in de categorie
Sterchele zegt 'neen' tegen Siena


De soap rond François Sterchele blijft maar voortduren. Afgelopen weekend legde de topschutter een aanbod van de Italiaanse topklasser Siena naast zich neer. Ondertussen beschikt Club Brugge nog steeds over de beste papieren om Sterchele in te lijven.

Bron: belgiumsoccer.be

De zaakwaarnemer van Sterchele, Juric Selak, bevestigt dat Siena de spits wilde inlijven. "Dit weekend kreeg ik telefoon van de Italiaanse eersteklasser Siena maar zij wilden slechts een contract van één seizoen met een optie voor langer geven. Daarom heeft François neen gezegd. Hij kan later nog naar Italië", zo legt Selak uit in Gazet van Antwerpen.

Iedereen verwacht begin deze week een doorbraak in de transfer naar Club Brugge. Vandaag al zou Sterchele de medische testen gaan afleggen in Brugge, dat niet langer wil wachten tot Balaban vertrekt om de topscorer in te lijven.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-07-2007, 12:34 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club met 20-koppige selectie naar Cannes
Artikel in de categorie
Club met 20-koppige selectie naar Cannes


Morgen dinsdag vertrekt Club voor het krieken van de dag met een 20-koppige selectie naar het driehoekstoernooi van Cannes, waar woensdagavond de plaatselijke Franse derdeklasser en één dag later topklasser Stade Rennes worden bekampt.

Bron: clubbrugge.be

De selectie voor Cannes bestaat uit de doelmannen Stijnen en Lenaerts, de verdedigers Priske, De Mets, Valgaeren, Alcaraz, Kucera, Clement en Klukowski, de middenvelders Englebert, Vermant, Geraerts, Simaeys, Leko, Daerden en Blondel, en de aanvallers Djokic, Balaban, Salou en Chavez.

De spelersbus rijdt om 7.30 uur het Jan Breydelstadion buiten richting de Franse luchthaven van Lesquin voor een vlucht naar Nice. Ter plaatse staat in de late namiddag nog een training op het programma.

Brian Priske, Stijn Stijnen en Jeroen Simaeys, die zaterdag tegen Dender nog niet wederoptraden, zijn dus in de selectie opgenomen. Van de zes A-kernspelers die niet meereizen, spelen Verbauwhede en Capon woensdag in Baarle-Nassau met de beloften tegen Willem II. Maertens, van Heerden, Yulu-Matondo en Vermeulen zetten in Brugge hun revalidatie verder.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-07-2007, 12:32 geschreven door de bruggesupporters  
15-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterchele lijkt te vertrekken naar Club Brugge

Sterchele lijkt te vertrekken naar Club Brugge

Gepubliceerd op 15-07-07 om 15:29 door Marc groot Kormelinck

Het lijkt erop dat SC Heerenveen de strijd om Sterchele gaat verliezen. Op dit moment zijn Sterchele en Club Brugge in gesprek met elkaar voor een mogelijke verbintenis. Brugge en Germinaal zijn al tot een overeenkomst

Volgens de Belgische krant Het Laatste Nieuws zal Club Brugge 3 miljoen euro over hebben voor Sterchele. De speler moet zelf nog tot een akkoord komen met de Belgische topclub.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-07-2007, 18:05 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterchele heeft akkoord met Club Brugge
Artikel in de categorie
Sterchele heeft akkoord met Club Brugge

Het ziet er naar uit dat François Sterchele voor het laatste het shirt van Germinal Beerschot heeft aangetrokken. De topschutter van de Antwerpse club mocht zaterdagavond nog een halfuurtje opdraven in een vriendschappelijke wedstrijd tegen KVSK United.

Bron: voetbalkrant.com

Het was hoogstwaarschijnlijk zijn laatste optreden in paarse uitrusting, want Sterchele bereikte inmiddels een akkoord met Club Brugge in verband met een transfer.

Indien ook het bestuur van Germinal Beerschot en dat van Club Brugge tot een akkoord komen, dan lijkt niets nog een overgang naar het Jan Breydelstadion in de weg te staan. Hoewel je nooit weet met de aanvaller.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-07-2007, 10:42 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalender Jupiler League 2007-2008
Speeldag Datum Uur Wedstrijd Score
Speeldag 1 Zat 04.08.2007 20:00 Club Brugge - Mons -
Speeldag 2 Zon 12.08.2007 18:00 G. Beerschot - Club Brugge -
Speeldag 3 Vri 17.08.2007 20:30 Club Brugge - Sint-Truiden -
Speeldag 4 Zon 26.08.2007 18:00 KV Mechelen - Club Brugge -
Speeldag 5 Zat 01.09.2007 20:00 Standard - Club Brugge -
Speeldag 6 Zat 15.09.2007 20:00 Club Brugge - Sp. Lokeren -
Speeldag 7 Zat 22.09.2007 20:00 SP Charleroi - Club Brugge -
Speeldag 8 Zat 29.09.2007 20:00 Club Brugge - Moeskroen -
Speeldag 9 Zat 06.10.2007 20:00 FC Brussels - Club Brugge -
Speeldag 10 Zat 20.10.2007 20:00 Club Brugge - FC Dender -
Speeldag 11 Zat 27.10.2007 20:00 Racing Genk - Club Brugge -
Speeldag 12 Zat 03.11.2007 20:00 Club Brugge - Z. Waregem -
Speeldag 13 Zat 10.11.2007 20:00 Cercle Brugge - Club Brugge -
Speeldag 14 Zat 01.12.2007 20:00 Club Brugge - AA Gent -
Speeldag 15 Zat 08.12.2007 20:00 SV Roeselare - Club Brugge -
Speeldag 16 Zat 15.12.2007 20:00 Club Brugge - Anderlecht -
Speeldag 17 Zat 22.12.2007 20:00 VC Westerlo - Club Brugge -
Speeldag 18 Zat 19.01.2008 20:00 Mons - Club Brugge -
Speeldag 19 Zat 26.01.2008 20:00 Club Brugge - G. Beerschot -
Speeldag 20 Zat 02.02.2008 20:00 Sint-Truiden - Club Brugge -
Speeldag 21 Zat 09.02.2008 20:00 Club Brugge - KV Mechelen -
Speeldag 22 Zat 16.02.2008 20:00 Club Brugge - Standard -
Speeldag 23 Zat 23.02.2008 20:00 Sp. Lokeren - Club Brugge -
Speeldag 24 Zat 01.03.2008 20:00 Club Brugge - SP Charleroi -
Speeldag 25 Zat 08.03.2008 20:00 Moeskroen - Club Brugge -
Speeldag 26 Zat 15.03.2008 20:00 Club Brugge - FC Brussels -
Speeldag 27 Zat 22.03.2008 20:00 FC Dender - Club Brugge -
Speeldag 28 Zat 29.03.2008 20:00 Club Brugge - Racing Genk -
Speeldag 29 Zat 05.04.2008 20:00 Z. Waregem - Club Brugge -
Speeldag 30 Zat 12.04.2008 20:00 Club Brugge - Cercle Brugge -
Speeldag 31 Zat 19.04.2008 20:00 AA Gent - Club Brugge -
Speeldag 32 Zat 26.04.2008 20:00 Club Brugge - SV Roeselare -
Speeldag 33 Zat 03.05.2008 20:00 Anderlecht - Club Brugge -
Speeldag 34 Zat 10.05.2008 20:00 Club Brugge - VC Westerlo -

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-07-2007, 10:41 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Club vlot voorbij neo-eersteklasser Dender
Club vlot voorbij neo-eersteklasser Dender

Voor de rust wou het nog niet lukken, maar in een dolle 10 minuten na de pauze liep Club tot 3-0 uit. Djokic (foto) brak de ban met zijn eerste doelpunt voor Club (1-0), daarna verdubbelde spitsbroeder Chavez de voorsprong (2-0), terwijl new boy Geraerts voor de 3-0 zorgde. Een hoopgevend resultaat voor een vooral in de tweede helft degelijk blauw-zwart.

Voor zo'n 2500 toeschouwers nam Dender de beste start, zonder echt kansen bij elkaar te voetballen. Na zowat 10 minuten kwam Club voor het eerst opzetten: Djokic kopte een harde voorzet van Klukowski boven het doel. Nog eens 10 minuten later kon Valgaeren zich knokkend doorzetten. Zijn voorzet bereikte Chavez, die wegens (twijfelachtig) buitenspel werd afgevlagd. Nog geen minuut later kopte Geraerts een voorzet van De Mets in de handen van Dender goalie Van Steenberghe. In de 26e minuut was Van Steenberghe eerder bij de bal dan Chavez, door Leko knap vrijgespeeld. Diezelfde Chavez haalde op het half uur na een individuele actie vanop 25 meter uit, recht in de handen van de Dender doelman. Naar het einde van de eerste helft kwam Dender meer opzetten. Een corner wordt in de 40e minuut net naast gekopt terwijl de beste kans net voor de koffie valt: een afvallende bal wordt door een Denderspeler onbegrijpelijk over het doel getrapt.

Bij de rust bleef Valgaeren in de kleedkamer. Hij werd centraal achterin vervangen door Alcaraz. De verplichte rustpauze deed Club duidelijk deugd. In 10 minuten tijd stond het in het vijfde kwartier plots 3-0. Eerst brak Djokic in de 61e minuut de ban met zijn eerste doelpunt voor zijn nieuwe werkgever. Op voorzet van Leko draaide de Serviër zich knap vrij en schoot hij de bal in de rechterbovenhoek. Kort daarna verdubbelde Chavez, weggestuurd door Vermant, met een harde plaatsbal Clubs voorsprong. Op de 67e minuut mochten de scorende spitsen Djokic en Chavez gaan rusten. Salou en Balaban namen hun plaatsen in. Vermant werd vervangen door Englebert. Geraerts (foto) deed er in de 70e' minuut nog eentje bij: zijn derde doelpunt in 2 matchen voor Club. Opnieuw leverde Leko de assist dit keer via een inworp, die resulteerde in een rommelige fase voor doel. Geraerts bewaarde het overzicht en schoot hard binnen. Na deze dolle 10 minuten nam Club de voet van het gaspedaal. Dender was duidelijk aangeslagen. Naar het einde toe noteerden we nog 2 kansen voor Club: eentje voor Balaban die na een mooie borstcontrole net naast schoot en een laatste kans voor Salou die een voorzet van de Kroaat niet succesvol kon afronden.

Zo bleef het uiteindelijk 0-3 voor een degelijk Club. Opnieuw viel het solide spel van het centrale verdedigingsduo Alcaraz-Kucera op. Ook Leko (foto) liet zich (weer) in positieve zin opmerken: hij eiste de bal voortdurend op en strooide kwistig met voorzetten. Een speciale vermelding ook voor Geraerts die diep kwam meeverdedigen én vooraan vaak betrokken was bij Brugse aanvallen (zoals het een echte box-to-box player past). O ja, met de aanvoerdersband rond de arm speelde De Mets weer een meer dan degelijke partij, 90 minuten lang.

Woensdag oefent Club Brugge tegen Cannes, donderdag tegen Rennes, telkens om 19u30. (DC/HN)

Club: Verbauwhede; De Mets, Valgaeren (46' Alcaraz), Kucera, Klukowski; Clement, Vermant (67' Englebert), Leko, Geraerts; Djokic (67' Salou), Chavez (67' Balaban).
Doelpunten: 61' Djokic (0-1), 63' Chavez (0-2), 71' Geraerts (0-3).


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
15-07-2007, 10:40 geschreven door de bruggesupporters  
14-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meningen over Alcaraz: “Intelligente verdediger”
Artikel in de categorie
Meningen over Alcaraz: “Intelligente verdediger”


De kapitein van Beira-Mar werd in Portugal gescout door Luc Devroe en heeft de kwaliteiten die van een moderne verdediger mogen worden verwacht. “In de matchen die ik zag, leidde hij z’n verdediging op een heel autoritaire manier”, vertelde de sportmanager toen Alcaraz zijn contract (tot juni 2010) ondertekende.

Bron: Brugsch Handelsblad

“Een verdediger met voetballend vermogen, precies het type dat we zochten, en een jongen die zich blijkbaar gemakkelijk aanpast aan een nieuwe omgeving,” weet Devroe.
Ook Paul Courant, die in het transferdossier optrad als tussenpersoon, was toen vol lof over de kwaliteiten van de Paraguyaan. “Niet heel snel, maar dat compenseert hij door een goed positiespel.”
“Ik spreek niet graag over mezelf, daar heb ik geen zin in”, houdt Antolin Alcaraz Viveros bewust de boot af. “Ik ga van mezelf niet zeggen wat mijn kwaliteiten zijn. Trouwens, iedereen heeft daar een andere mening over. Kom eens kijken en vorm zelf en oordeel.”
Dan maar terug naar Paul Courant. “Geen Maldini of Baresi, maar hij heeft genoeg kwaliteiten om hier te slagen. Een verbeterde versie van David Rozehnal of Marek Spilar. Volgens mij heeft Club met de transfer van Alcaraz een gouden zaak gedaan.”
De kans bestaat dat Antolin Alcaraz centraal in de verdediging gekoppeld wordt aan Stépan Kucera, twee jongens die vandaag amper Engels spreken. Verwacht hij geen communicatieproblemen? “Soms heb je geen woorden nodig, volstaat het om naar elkaar te kijken. Je moet elkaar aanvoelen, al zal ik niet ontkennen dat het gemakkelijker en beter is als je elkaar kan begrijpen.’


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
14-07-2007, 13:03 geschreven door de bruggesupporters  
Gastenboek
  • Sportieve groeten!!!
  • mercikes
  • fcb
  • veel blogplezier
  • amaai

    Teken de gastenboek van Club Brugge KV!

    Archief
  • Alle berichten

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs