Club Brugge KV
Club Brugge KV
Foto
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Over mijzelf
Ik ben Matthias Van Puymbroeck
Ik ben een man en woon in Zwijndrecht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 03/09/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Voetbal,Naar Club Brugge gaan zien,.......
Over mijzelf
Ik ben Matthias Sonck
Ik ben een man en woon in Burcht (Belgie) en mijn beroep is Student Slagerij.
Ik ben geboren op 17/10/1991 en ben nu dus 32 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Paardrijden,Naar Burcht en naar Club Brugge gaan zien..
22-06-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dufer wil niet naar charleroi
Dufer wil niet naar Charleroi
vrijdag 22 juni 2007 om 08:27

Karel Geraerts laat vanmiddag weten of hij ingaat op het vijfjarig voorstel dat Club Brugge hem woensdag deed. Als Geraerts dat doet, zal Club alleen nog aankopen doen als er spelers de club verlaten. Als hij weigert, zal Club de aandacht verleggen naar Mönchengladbach-middenvelder Bernd Thijs.

Dufer liet weten dat van een terugkeer naar Charleroi geen sprake kan zijn. 'Ik ben niet bezig met Charleroi en ben ook niet van plan dat in de toekomst te doen', aldus de Waalse middenvelder, die het seizoen bij Club in de B-kern moet aanvatten.
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:57 geschreven door Matthias Sonck  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kalender 2007-2008
1 04/08/2007 Club Brugge – Bergen
2 11/08/2007 Germinal Beerschot – Club Brugge
3 18/08/2007 Club Brugge – Sint-Truiden
4 25/08/2007 KV Mechelen – Club Brugge
5 01/09/2007 Standard - Club Brugge
6 15/09/2007 Club Brugge - Lokeren
7 22/09/2007 Charleroi - Club Brugge
8 29/09/2007 Club Brugge - Exc. Moeskroen
9 06/10/2007 FC Brussels – Club Brugge
10 20/10/2007 Club Brugge – Dender
11 27/10/2007 Racing Genk – Club Brugge
12 03/11/2007 Club Brugge –SV Zulte/Waregem
13 10/11/2007 Cercle Brugge - Club Brugge
14 01/12/2007 Club Brugge - AA Gent
15 08/12/2007 Roeselare - Club Brugge
16 15/12/2007 Club Brugge – Anderlecht
17 22/12/2007 Westerlo – Club Brugge
     
18 19/01/2008 Bergen - Club Brugge
19 26/01/2008 Club Brugge - Germinal Beerschot
20 02/02/2008 Sint-Truiden - Club Brugge
21 09/02/2008 Club Brugge - KV Mechelen
22 16/02/2008 Club Brugge - Standard
23 23/02/2008 Lokeren - Club Brugge
24 01/03/2008 Club Brugge - Charleroi
25 08/03/2008 Exc. Moeskroen - Club Brugge
26 15/03/2008 Club Brugge - FC Brussels
27 22/03/2008 Dender - Club Brugge
28 29/03/2008 Club Brugge - Racing Genk
29 05/04/2008 SV Zulte/Waregem - Club Brugge
30 12/04/2008 Club Brugge - Cercle Brugge
31 19/04/2008 AA Gent - Club Brugge
32 26/04/2008 Club Brugge - Roeselare
33 03/05/2008 Anderlecht - Club Brugge
34 10/05/2008 Club Brugge - Westerlo

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:56 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding 2007-2008
Ma 25-06   Start trainingen zonder internationals
Za 30-06
19.00 SK Eernegem - Club Brugge
Zo 01-07
20.00 Koksijde - Club Brugge
Ma 02-07   Start trainingen internationals
Vr 06-07
19.00 KV Oostende - Club Brugge
(in Koksijde)
Zo 08-07
18.00 Torhout KM - Club Brugge
Wo 11-07
19.00 Diksmuide - Club Brugge
(in Oostduinkerke)
Za 14-07
19.30 Dender - Club Brugge
(in Wingene)
Di 17-07 21.15 Rapid Boekarest – Club Brugge
(in Cannes)
Do 19-07 19.00 of
21.15
AS Cannes / Stade Rennes – Club
(in Cannes)
Zo 22-07
20.30 Brugse Metten: Club - Valladolid
Wo 25-07
20.30 Lokeren - Club Brugge
Za 28-07
20.30 Supercup: Anderlecht - Club Brugge
Di 31-07
19.00 Bilzen VV - Club Brugge

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:54 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stephan Kucera: " In mijn spel gaat het om kracht "
 

Tsjechische bronnen noemden het verrassend dat je getransfereerd werd. Ze hadden eerder andere ploeggenoten verwacht. Sommige spelers moeten hier jaren presteren voor een kans zoals Kucera kreeg, zei een collega ons.

„Ik was zelf ook verrast, want ik speelde alleen maar een half seizoen voor Jablonec en daarna een half seizoen voor Sparta Praag. Ik was 21 toen ik in het eerste elftal kwam. Het was voor mij een goede zaak dat ik door Sparta Praag uitgeleend werd aan Jablonec, want het is in Praag heel moeilijk voor jonge spelers om in de ploeg te raken. Het alternatief was op de bank zitten of in de invallersploeg meedoen, maar dan speel je op een lager niveau. Ik kreeg bij Jablonec de kans om de competitie te leren kennen en ervaring op te doen, fouten te maken die je elders niet mag maken. Daarna was ik klaar voor Sparta. Bij Praag móest je elke wedstrijd winnen en Champions League spelen. Bij Jablonec kon je het je permitteren eens te verliezen."

„Sommige ploegmaats vonden het een goede stap voor mij, anderen vonden dat ik er nog niet klaar voor was, dat ik beter bij Sparta kon blijven en Champions League spelen. Maar ik denk dat ik er klaar voor ben. Ik wil het proberen."

Je was volgens Club Brugge bereid om zelfs te tekenen zonder zekerheid over de bekerwinst. Waarom wou je naar een club gaan die zonder Europees voetbal dreigde te vallen, terwijl je met Sparta Praag de beker én de competitie won en dus Champions League kon spelen?

„Ik droomde van een transfer naar het buitenland, zoals veel spelers in Tsjechië. Sparta speelt volgend seizoen de Champions League, dat is waar. Maar wie weet wat er volgend seizoen met de ploeg gaat gebeuren ? Ik hoop dat Brugge volgend seizoen kampioen wordt en ook Champions League speelt. Daar wil ik hen graag bij helpen. Club Brugge blijft voor mij een van de betere ploegen in Europa." Sparta Praag is ook een grote ploeg, maar Club Brugge is wat mij betreft een betere ploeg. In de Tsjechische competitie heb ik de beker en de titel al gewonnen, dus er blijft hier niets meer te winnen over. Ik heb hier de top bereikt, dus nu wil ik het elders bereiken."

Club vindt je linksvoetigheid een troef, want het ziet je ook als mogelijk alternatief voor links achteraan. Heb je daar ooit gespeeld ?

„Ik kan ook met rechts trappen, dus ik kan centraal links of rechts staan in de verdediging, linksachter en ik heb ooit ook wel als verdedigende middenvelder gespeeld. Maar centraal links is mijn beste positie." Ik kan wel iets met links, maar in mijn voetbal gaat het niet om techniek, maar om kracht. Mijn taak is verdedigen, het is dus niet aan mij om door te schuiven naar het middenveld. Hoe het met mijn techniek gesteld is, zal ik zien als ik voor Brugge speel."

Als je Club Brugge met één woord moet associëren, welk is het dan?

„David Rozehnal. Club Brugge is: David Rozehnal." Rozehnal is voor mij inderdaad een voorbeeld. Ooit wil ik spelen zoals hij. Hij heeft in Frankrijk gespeeld, kan naar Engeland of Duitsland gaan. Maar of ik fysiek sterker ben, dat weet ik niet. Ik ben goed met het hoofd, maar ik moet nog veel verbeteren, sterker worden in de duels en, in het bijzonder, sneller worden."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:52 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacky Mathijssen: "Ik wil een groep die zich pijn wil doen"

Jacky Mathijssen (43) wil vooruit, en snel ook. Officieel gaat zijn contract bij Club Brugge pas in op 1 juli, maar de nieuwe coach van blauw-zwart had geen zin om zo lang te wachten en ging deze week al aan de slag. Wij gingen luisteren hoe hij Club weer op de rails denkt te krijgen. "Mijn eerste opdracht is de eenheid terugbrengen in de kleedkamer", zegt Mathijssen. "Daarvoor geef ik mezelf enkele maanden." Het uiteindelijke doel? "Ik wil Club zijn onoverwinnelijkheid teruggeven."

Hoe groot is de puinhoop?

"Het deed me net plezier dat het hier geen puinoop is. Ik hoor strijdbare taal en ik zie mensen die gebrand zijn op revanche. Club wil een streep trekken onder het verleden."

Hoe ga jij daarbij helpen?

Mijn beginopdracht is duidelijk: ik moet opnieuw zorgen voor eenheid in de kleedkamer. Ik wil een groep mensen rond me die respect heeft voor mekaar en dat ook toont. Met zij die dat proces duidelijk en bewust in de weg staan, zal ik niet doorgaan."

Een waarschuwing voor spelers met afwijkende ideeën?

"Niet eens. Bij mij mag iedereen zijn eigen mening hebben, echt waar, maar ik bepaal wel de manier van werken. Ik ben ervan overtuigd dat de grote meerderheid me zal volgen en dat de groep uiteindelijk aan zelfcorrectie zal doen. Ze zal zelf diegenen uitsluiten die niet mee willen. De komende maanden, misschien drie, maximum zes, zal ik knokken voor die eenheid en ik ben zeker dat ik niet zal mislukken."

Je kent toch de verhalen over de rotte kleedkamer? Geen schrik dat je zal verzwolgen worden?

"Ik kan alle karakters aan en kan met alle karakters werken."

Wanneer komt die aangekondigde grote kuis er? Tot nu toe moeten alleen Roelandts, Dufer, Vandelannoite, De Cock en Gvozdenovic vertrekken.

"Ik heb daarin mijn gedacht gezegd en het verbaast me niet dat zij op die lijst staan. Wat die grote kuis betreft: daarvoor zal ik een maximum aan tijd nemen. Niet uit gebrek aan daadkracht, wel omdat ik kansen geef. Ik wil spelers helpen om de knop om te draaien en anders zal de club ze helpen een andere ploeg te vinden."

Welke spelers wil jij er nog bij?

"Er is gesproken van twee aanvallers, waarvan zeker één linksvoetige, en een polyvalente middenvelder. Dat volstaat voor mij."

Namen?

"Het is niet aan mij om die te noemen."

Beslis je mee in de transfers?

"Bij Alcaraz en Kucera was ik niet betrokken. Over Simaeys heb ik gezegd dat hij de investering waard is. Vanaf nu zal ik elke keer mijn mening geven. Dat is genoeg, want Luc Devroe is eindverantwoordelijke en hij weet precies waar ik naartoe wil."

Hoe zit het met je assistent?

"Ik heb aan aantal namen van mensen die ik 100 procent vertrouw doorgegeven aan Devroe. Hij zal nu de contacten leggen en dan kan het snel gaan."

Namen?

"Je kent mijn antwoord."

Met welke ambitie begin jij aan je voorbereiding?

"Deze club kan niet beginnen aan een seizoen zonder te zeggen dat ze gaat voor de titel."

De laatste 2 jaar kwam Club serieus te kort. Is het niet verstandiger bescheiden te starten?

"Iedereen binnen Brugge mag er anders over denken, maar ik ga met deze vereniging alleen voor het allerhoogste. Het kan zijn dat we onderweg zaken moeten corrigeren en dat we tekortkomingen moeten accepteren, maar dat verandert niks aan het uitganspunt: ik wil winnen."

Dat wilde Club de vorige seizoenen toch ook?

"Maar was dat genoeg? Ik wil een groep die zich echt pijn wil doen. Het voetbal van Club moet drie kenmerken hebben: een herkenbare stijl, een degelijkheidslabel en vooral engagement."

Leg maar uit.

"Herkenbaar betekent een vast spelpatroon. Dat groeit vanzelf: eens we een soort voetbal gevonden hebben waarin de kleedkamer gelooft, ga ik mijn mensen daar ongelofelijk goed in maken. Degelijk wil zeggen dat we een minimum aan kwaliteit en niveau moeten halen. De ene keer meer dan de andere keer, maar er moet iets te zien zijn. En dan engagement: daarvoor werk ik hier. Engagement is de basis, het minimum. Het mag geen compliment zijn dat een speler loopt en werkt en de strijd aangaat. Dat is normaal. Als je de strijd gewonnen hebt en dan doe je een bepaalde actie die resultaat oplevert, dan krijg je van mij een compliment."

Net die mentaliteit ontbrak hier.

"Ik weet dat. Ik wil Club zijn onoverwinnelijkheid teruggeven. Ploegen mogen alleen naar Brugge willen komen omdat ze moeten van de kalendercommissie en als ze komen, moeten ze weten dat dit niet het mooiste moment van hun seizoen gaat worden."


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:51 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stepan Ku­cera : "Ik wil Rozehnal achterna"

Na eerder Jeroen Simaeys en Antolin Alcaraz, haalde Club Brugge gisteren met de Tsjechische centrale verdediger Stepan Kucera (22) een derde versterking binnen. 'Hij heeft het potentieel om het ook in een grote competitie waar te maken', aldus spelersmakelaar Paul Courant.

Nog geen week na de bekerzege is Club Brugge alweer volop bezig met volgend seizoen. Zoals aangekondigd zette Stepan Kucera gisteren zijn handtekening onder een contract voor vier seizoenen. Met de komst van de Im91 grote linksvoetige verdediger van kampioen en bekerwinnaar Sparta Praag is het huiswerk van Luc Devroe in het defensieve compartiment van blauw-zwart af. Volgende week hoopt de sportmanager in de vorm van een middenvelder of een spits bovendien een vierde versterking voor te stellen. Gisteren was het dus de beurt aan Kucera. Na David Rozehnal (van 2003 tot 2005 bij Club, red) de tweede Tsjech ooit bij Club. Geen toeval dus dat zijn landgenoot, ook al een linksvoetige centrale verdediger, zijn grote voorbeeld is.

'Ik wil Rozehnal achterna', laat Kucera, die amper enkele woorden Engels kent, horen bij monde van zijn manager. 'Hij bewees hier zijn waarde en versierde zo een transfer naar Paris Saint-Germain. Ik wil bij Club eerst een plaats in de basiself veroveren. En dan zien we wel.' Die basisplaats had hij ook bij Sparta Praag, waar hij na zijn terugkeer van een uitleenbeurt bij Jablonec, na Nieuwjaar altijd aan de aftrap kwam.

Stap vooruit

'Als hij zo goed wordt als wij denken dat hij is, zal het niet lang duren voor hij bij een grote club speelt', vertelt zijn manager Viktor Kolar. 'Voor zijn leeftijd staat hij al heel ver. Zijn kwaliteiten? Sterk en fysiek in de duels, technisch zeker zijn mannetje staand, kopbalsterk en vooral een uitstekende linkervoet.' 'Hij heeft het potentieel om het ook in een grote competitie waar te maken', bevestigt spelersmakelaar Paul Courant, Tsjechië-kenner en ook de man die Rozehnal naar Club loodste. 'Net als alle Tsjechen wilde hij absoluut naar het buitenland. Hier kan hij zich in de kijker spelen, al ziet hij Club ook al als een stap vooruit.'


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:50 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dusan Djokic: “Ik zal de fans niet teleurstellen”

Club Brugge weet van geen ophouden. Vers bloed blijft er met grote regelmaat binnensijpelen. Gisteren was Dusan Djokic van Rode Ster Belgrado al de vierde in de rij. De Serviër ondertekende een contract voor vier seizoenen bij blauw-zwart. De afgelopen twee jaar scoorde hij 33 doelpunten. “Club is voor Djokic de ideale tussenstap”, zegt ex-Bruggeling Robert Spehar, die in deze transfer als tussenpersoon optrad. “Deze nieuwe uitdaging spreekt me geweldig aan. Ik zal de fans niet teleurstellen”, aldus Djokic.

De Serviër Djokic staat al meer dan een jaar op het verlanglijstje van Club Brugge. Toen wou Rode Ster Belgrado hem niet laten gaan. “Omdat ik de club voor het tweede opeenvolgende seizoen aan de 'dubbel' hielp, wou men dit keer niet dwarsliggen”, zegt Clubs nieuwe spits. «Het bestuur had er alle begrip voor dat ik nieuwe horizonten wou verkennen. De nieuwe interesse van Club Brugge charmeerde me. Lang aarzelen was er niet bij. De onderhandelingen konden voor mij niet snel genoeg van start gaan. Robert Spehar trok me helemaal over de streep. 'Luister goed naar me', zei hij ruim een maand geleden. 'Blauw-zwart is de ideale club voor jou. Met je werkkracht en je neus voor doelpunten zullen de supporters, net zoals dat destijds met mij het geval was, je meteen in de armen slaan.' Deze belangrijke raad kon ik niet negeren. Hier wil ik echt naam maken. De rest volgt dan wel.”

GOALTJESDIEF

Opvallend is dat Djokic andere geïnteresseerde clubs zoals Lens, Cagliari en Fiorentina, met grotere financiële mogelijkheden, aan zich liet voorbijgaan. “Geld is voor mij vandaag niet de belangrijkste drijfveer om een stap hogerop te zetten”, weet de Serviër. “Ik wil mijn loopbaan gestaag opbouwen. Daarom wordt Club Brugge mijn eerstvolgende tussenstation. Hier in de hoog aangeschreven Belgische competitie wit ik enkele jaren extra rijpen.” Spehar pikt in: “Het illustreert zijn uitstekend karakter. Dusan is geen geldwolf, hij is een goaltjesdief.” Over zijn specifieke kwaliteiten wou Djokic zelf niet spreken. “Dat laat ik aan 'de kenners' over. Ik spreek liever met mijn voeten.”

Spehar pikt daar onmiddellijk op in. “Laat allereerst duidelijk zijn dat je Dusan niet met mij kan vergelijken. Ik opereerde het best kort achter de spitsen en scoorde uit deze linie vrij makkelijk. Uiteraard weet ook Djokic het doelkader staan, maar daarbovenop is hij enorm werkkrachtig. Hij is geen zweetdief in de zestien. Hij helpt meeverdedigen met de middenvelders en trekt de openingen voor zijn medemaats.

Kortom, hij etaleert het voetbal dat de Brugse supporters al decennia lang graag zien. Met zoveel inzet en beleving zal hij uit deze hoek nooit fluitconcerten moeten verwachten. Trouwens, Mario Stanic en ikzelf lagen bij Club toch ook altijd in de bovenste lade. Djokic zal net zo goed in het Brugse familieplaatje passen.” Spehar had nog meer positieve punten over zijn poulain. “Het is een jongen die zich vrij snel aan zijn nieuwe leef -en werkwereld zal aanpassen. Dusan heeft een goed karakter en is bovendien de familieman in de ware zin van het woord. Samen met zijn echtgenote Zagorka en zijn twee jonge zonen Mihaljo (4) en Lazar (1,5) zal hij het in deze mooie stad uitstekend naar zijn zin hebben.”


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:50 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geraerts krijgt 48 uur bedenktijd van Club Brugge
BRUGGE l Heel veel geld en een vijfjarig contract: dat is wat Club Brugge biedt aan zijn ex-speler Karel Geraerts. De Rode Duivel en zijn vader onderhandelden gisteren met de bestuurstop van blauw-zwart, maar tot een overeenkomst kwam het nog niet. "Karel en zijn vader vragen 48 uur bedenktijd", legde sportmanager Luc Devroe uit.
Voor Geraerts op vakantie trok, heette een transfer naar het buitenland nog een prioriteit te zijn voor de 25-jarige middenvelder - Duitse en Italiaanse clubs waren daarbij opties. Maar nu staat Geraerts niet meer afkerig tegenover een terugkeer naar Club Brugge, dat hem volgens Devroe een erg lucratief voorstel deed. "Club Brugge wil heel ver gaan om Geraerts aan te werven. Hij is naar huis vertrokken met een fantastisch aanbod. De bal ligt nu in zijn kamp." Als de piste-Geraerts op niets uitdraait, dan kan Bernd Thijs (nu bij Borussia Mönchengladbach) een van de alternatieven zijn. (JKB)
0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:49 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niemand wil Balaban
Club Brugge hoopt vandaag een positief antwoord van Karel Geraerts op het vijfjarige contractvoorstel. Komt dat er, kan sportmanager Luc Devroe werk beginnen maken van eventuele uitgaande transfers

Bron: Het Laatste Nieuws

Op dat front is het windstil, zeker rond Bosko Balaban die dit voorjaar duidelijk liet verstaan dat hij blauw-zwart wil verlaten. Maar wat blijkt midden de transferperiode: niemand wil Balaban.
“Er is nog niet de minste vraag naar Bosko binnen gelopen”, meldt Devroe. “Ik verwacht hem dan ook op 2 juli voor de hervatting van de trainingen samen met de andere internationals (Stijnen, Clement, Englebert, Blondel, Van Heerden en Priske, red.). Ik reken erop dat hij zoals alle andere spelers enthousiast en gemotiveerd zal zijn.” Zo zijn Balaban dan zijn laatste contractjaar ingaan, zodat hij midden 2008 transfervrij kan vertrekken terwijl hij nu in het beste geval nog 2 mijloen euro kan opleveren.

Vandaag geeft Geraerts aan het bestuur van Club uitsluitsel over zijn toekomstplannen. “Ik hoop uiteraard dat hij voor ons kiest, maar zag geen kogel door mijn hoofd jagen als hij dat niet doet”, aldus Devroe. De kans dat Geraerts toehapt, is reëel. Navraag in Italië en Duitsland leert dat de belangstelling niet zo concreet is als die van Club. Mocht Geraerts toch niet toehappen, is Bernd Thijs het alternatief. Ook al wordt er in Duitsland al een poosje beweerd dat Borussia Mïonchenglacbach nog 1,2 mijloen euro vraagt, toch rekenen ze in Brugge erop dat de Limburger voor 300.000 euro te halen is. Cyril Théreau is volgens Devroe geen thema op dit ogenblik, maar meerdere bronnen zijn formeel: Club wil de Fransman nog steeds. Alleen gaapt er een groot verschil tussen de vraagprijs van Steaua Boekarest (2,5 miljoen euro) en hetgeen Club wil geven (1,5 miljoen euro.)


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:47 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na de vakantie: de keuring
Clubs onderwerpen spelers aan medische testen

De eerste werkdagen na een welverdiende vakantie zijn nooit de prettigste, ook niet voor voetballers. In de meeste clubs worden de spelers nu aan een hele reeks testen onderworpen. Hoe fit zijn ze, hoe snel, hoe wenbaar, hoe krachtig… de medische cel heeft er een forse kluif aan. Bij Club Brugge en Racing Genk besteden ze veel belang aan de tests, omdat het blessures kan voorkomen. Johan Van Lierde, die bij Genk toezicht houdt op de medische testen, Jan Van Winckel, assistent coach bij Club Brugge, en Koen Peers, specialist inzake blessurepreventie, leggen uit wàt en hoe ze meten.

Bron: Het Laatste Nieuws

CONDITIONELE TEST

Van Lierde: “We zetten de speller op een loopban. Eerst loopt hij vier minuten met 10km/u, dan vier met 12 km/u en dan nog eens vier met 14 km/u. Vervolgens versnellen we elke minuut met één km/u tot hij ‘kapot’ gaat. Tijdens die test meten we ook de hartsla, de zuurstofopname – de zogenaamde VO2max – en nog ander factoren zoals de lactaatwaarden. En ook zijn lengte, gewicht en vetgehalte worden genoteerd. Daarna maken we de analyse. Maar het is niet de bedoeling er marathonlopers van te maken, hé.”
Van Winckel: “Aan die VO2max kan je zien of een speler topniveau aankan. Je kan die wel verbeteren door te trainen maar niet spectaculair. Het is iets dat je met de moedermelk meekrijgt. Met die testen kan je de anaërobe drempel bepalen, wanneer er verzuring optreedt. Dat laat je toe een individueel programma op te stellen. Een bosloop met 25 spelers samen is bijvoorbeeld niet interessant omdat er altijd spelers zijn die niet goed trainen, omdat het tempo te traag of te hoog ligt. Het is veel beter als ze met een hartslagmeter lopen.”


BLESSUREPREVENTIETEST

Peers: “Ik kijk bij elke speler de spieren en gewrichten na, zie waar ze gevoelig voor zijn. Ik meet de lenigheid, stabiliteit, de kracht en ik check ook alle pezen op een echografie. Die testen zijn vooral zinvol om blessures door overbelasting te voorkomen. En dan maak ik mijn advies over aan de medische cel van de club, die daar hun schema’s kunnen op afstemmen.”
Van Winckel: “Samen met de KUL stellen we een softwareprogramma op dat erop gericht is om risicofactoren op te sporen. Een voorbeeld: een hamstringblessure kan veroorzaakt worden door een slecht evenwicht tussen twee spieren. Of het kan zijn dat de lenigheid niet goed is. Vóór een speler met de groep kan meedoen, moet dat eerst verholpen zijn.”


VELDTEST

Van Winckel: “Met een elektronisch oog worden er zaken zoals de snelheid, de wendbaarheid en de kracht gemeten. We doen de spelers sprinten over 10, 20 en 40 meter. Zo meet je meteen de explosiviteit, hun versnelling en maximale snelheid. Met die tests kan je ook zien welke progressie ze maken. Uiteindelijk is een goede conditie wel het belangrijkste, hoor, want er is 100 procent kans op ene blessure als een speler het seizoen met een slechte conditie aanvat. En dus leggen we daar, althans bij het begin van het seizoen, toch de klemtoon op.”


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
22-06-2007, 10:46 geschreven door de bruggesupporters  
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A-kern van 25 spelers bij start van de voorbereiding
A-kern van 25 spelers bij start van de voorbereiding


Eerste training maandag om 11.00 uur

Vanaf volgende week vat Club Brugge de voorbereiding op het nieuwe seizoen aan met een A-kern die voorlopig 25 spelers telt. De nieuwe hoofdtrainer Jacky Mathijssen en zijn assistenten Peter Balette (ook nieuw), Dany Verlinden en Jan Van Winckel zullen maandag, bij de hervatting van de trainingen, reeds 17 van die 25 jongens begroeten. Van de nieuwkomers wordt het uitkijken naar Dusan Djokic, Jeroen Simaeys en Stepan Kucera.

Bron: clubbrugge.be

Op de eerste trainingsdag zullen dus nog acht spelers ontbreken. De Paraguayaanse aanwinst Antolin Alcaraz, die zaterdag in Argentinië in het huwelijk treedt, wordt dinsdag in Brugge verwacht. Zeven internationals sluiten op maandag 2 juli bij de groep aan op het oefenkamp in Koksijde: de Rode Duivels Stijnen, Clement en Englebert, de buitenlanders Balaban, van Heerden en Priske, én Jonathan Blondel die zopas met Jong België werd uitgeschakeld op het Beloften-EK.

Voor de eerste training van de A-kern worden de spelers komende maandag om 10.00 uur in de kleedkamer en omstreeks 11.00 uur op het trainingsveld verwacht. De training wordt opgesplitst: het eerste gedeelte gaat door op het kunstgrasveld (terrein 2), het tweede gedeelte op één van de oefenvelden van de jeugd (terrein 5). Terrein 3, waar de A-kern doorgaans oefent, is tijdens de zomerstop grondig aangepakt en mag pas ten vroegste na de stage bespeeld worden.

A-kern : rugnummers bekend

De vier nieuwe spelers hebben inmiddels hun rugnummer toegewezen gekregen. Dusan Djokic (foto) wordt nummer 9, Jeroen Simaeys nummer 14, Stepan Kucera nummer 15 en Antolin Alcaraz nummer 30.

Dit geeft volgende A-kern:

Doelmannen : 1. Stijn Stijnen - 13. Glenn Verbauwhede - 23. Yves Lenaerts.
Verdedigers: 4. Joos Valgaeren - 5. Michael Klukowski - 15. Stepan Kucera - 21. Jorn Vermeulen - 24. Brian Priske - 26. Birger Maertens - 30. Antolin Alcaraz.
Middenvelders: 3. Sven Vermant - 6. Philippe Clement - 7. Koen Daerden - 8. Gaëtan Englebert - 11. Jonathan Blondel - 14. Jeroen Simaeys - 16. Elrio van Heerden - 18. Ivan Leko - 29. Gertjan De Mets.
Aanvallers: 9. Dusan Djokic - 10. Bosko Balaban - 19. Daniel Chavez - 25. Salou Ibrahim - 28. Brecht Capon - 34. Jeanvion Yulu-Matondo.

Vijf contractspelers zullen, in afwachting van een transfer, op maandag 9 juli in de B-kern starten: Olivier De Cock, Kevin Roelandts, Grégory Dufer, Jason Vandelannoite en Moustapha Diallo.


0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
22-06-2007, 10:45 geschreven door de bruggesupporters  
Gastenboek
  • Sportieve groeten!!!
  • mercikes
  • fcb
  • veel blogplezier
  • amaai

    Teken de gastenboek van Club Brugge KV!

    Archief
  • Alle berichten

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs