Ik zou zeggen dat ...
Inhoud blog
  • Blog is verhuisd !
  • De woordvoerder en de sponsor
  • St. Augustine's Well - PR van lang geleden
  • Meer weten
  • De kip of het ei?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over communicatie
    Bron van geluk en frustratie, simpel en complex, boeiend en soms gevaarlijk.
    02-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een strategie voor communicatie. Begin er maar aan.

    Mark Anthierens, hoofdredacteur van PUB,  schrijft in zijn voorwoord deze maand:

    “Dat gebeurt pas wanneer klant en bureau op dezelfde golflengte zitten, in de kracht van creatie geloven en strategisch op het juiste spoor zitten.”*

     

    1. Golflengte: als bureau stem je af op de golflengte van de klant, de opdrachtgever
      +
    2. De kracht van creatie: de opdrachtgever wil zijn klanten bereiken
      =
    3. De strategie: op het spoor naar station Meer Omzet. Bij voorkeur aan HST snelheid en in economy.

    A is gemakkelijk. Je moet alleen maar goed luisteren naar je klant. Hij kent zijn producten als geen ander.

    Met B moet je opletten. Je hebt goede medewerkers nodig met een stevige dosis fantasie en relativeringsvermogen. Hun creativiteit mag niet dienen om hun collega’s creatievelingen te overbluffen. Ze moet het product dienen.

    Bij C wordt het gevaarlijk. Je moet de juiste instrumenten kiezen en daarom moet je de media kennen, de resultaten van studies lezen en evalueren, het budget afwegen tegen de te verwachten resultaten.

    Niet zo simpel, communicatie.

     

    * Als je wil weten waar hij het over heeft moet je PUB maar lezen. Er staan heel wat interessante dingen in.

    02-07-2009, 16:51 Geschreven door Emile Clemens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De triomftocht van de Belgen
    Dat is de titel van een stukje in De Standaard vandaag, dinsdag 30juni op pagina E12.
    Zie je ze al stappen, die Belgen, gevolgd door een hele stoet fans, toegejuicht door het publiek dat rijen dik de trottoirs vult, meisjes die uit de ramen hangen met ogen vol bewondering en verlangen, jonge deernen in luchtige gewaden die rozenblaadjes strooien waar die Belgen hun voeten gaan neerzetten. Een triomftocht. Waar? In Brussel? In Antwerpen?
    'k Weet het niet. Het staat er niet bij.
    Even de ondertitel lezen: Met liefst 30 leeuwen verpulverden de Belgen op het reclamefestival van Cannes alle records.
    Ha! Het gaat over reclame. Maar welke records werden verpulverd? Dat van de Belgen, de oude Belgen die vroeger al eens mededen?
    Of van alle reclamebureaus die filmpjes instuurden? Lazen we al niet eerder dat Cannes dit jaar een mager beestje zou zijn omdat veel reclamebureaus afhaakten?
    Als zaterdag de Italianen, Fransen, Amerikanen en Spanjaarden thuis blijven, wint een Belg de Tour de France. Het zal een ware triomftocht worden daar in Parijs op de Champs Elysés, met veel van die belachelijke geel-zwarte vlaggen.
    Maar een groot reclameland is België nog niet.
    Wat is het nu?
    Het was een editie van lege zalen, weinig aanwezige adverteerders, minder delegates en minder inschrijvingen.
    Ik gun de Belgische winnaars hun Cannes Leeuwen.
    Het was Guillaume Vanderstichelen van Duval Guillaume die mij ooit zei, na een briefing: "We hebben al veel geslaagde campagnes gemaakt en veel prijzen gewonnen maar we hebben ook al campagnes gemaakt die totaal mislukten en geen enkel resultaat opleverden."
    Dus toch maar een beetje relativeren en opletten met krantentitels. Die hierboven zal wel door een overijverige eindredacteur boven het artikel gekleefd zijn zonder dat hij de tekst gelezen had.

    30-06-2009, 22:37 Geschreven door Emile Clemens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Over kranten
  • Over de kranten
  • Met beide open armen
  • Succes met de beurs
  • TALK TO ME

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    Zoeken met Google



    Over mijzelf
    Ik ben Emile Clemens
    Ik ben een man en woon in Duffel (België) en mijn beroep is communicatie consultant.
    Ik ben geboren op 29/01/1954 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: boeken, jazz en media..
    Ook: Docent PR en Interne Communicatie. Boek: Ik zou zeggen dat ... (uitg. Plantyn). Jazz'halo.

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs