Mark Anthierens, hoofdredacteur van PUB, schrijft in zijn voorwoord deze maand:
Dat gebeurt pas wanneer klant en bureau op dezelfde golflengte zitten, in de kracht van creatie geloven en strategisch op het juiste spoor zitten.*
- Golflengte: als bureau stem je af op de golflengte van de klant, de opdrachtgever
+
- De kracht van creatie: de opdrachtgever wil zijn klanten bereiken
=
- De strategie: op het spoor naar station Meer Omzet. Bij voorkeur aan HST snelheid en in economy.
A is gemakkelijk. Je moet alleen maar goed luisteren naar je klant. Hij kent zijn producten als geen ander.
Met B moet je opletten. Je hebt goede medewerkers nodig met een stevige dosis fantasie en relativeringsvermogen. Hun creativiteit mag niet dienen om hun collegas creatievelingen te overbluffen. Ze moet het product dienen.
Bij C wordt het gevaarlijk. Je moet de juiste instrumenten kiezen en daarom moet je de media kennen, de resultaten van studies lezen en evalueren, het budget afwegen tegen de te verwachten resultaten.
Niet zo simpel, communicatie.
* Als je wil weten waar hij het over heeft moet je PUB maar lezen. Er staan heel wat interessante dingen in.
02-07-2009, 16:51
Geschreven door Emile Clemens 
|