Ik zou zeggen dat ...
Inhoud blog
  • Blog is verhuisd !
  • De woordvoerder en de sponsor
  • St. Augustine's Well - PR van lang geleden
  • Meer weten
  • De kip of het ei?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Over communicatie
    Bron van geluk en frustratie, simpel en complex, boeiend en soms gevaarlijk.
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De sossiskesfabriek
    Ik werkte ooit als jobstudent in een sossiskesfabriek, een familiebedrijfje dat vleesproducten maakte voor de huismerken van grootwarenhuizen zoals frankfurterworstjes en aanverwante hotdog vulsels. Ik weet dus uit ervaring dat er in die worstjes niks zit van waarde. De vellen worden gevuld met een witte pasta en gaan dan de rookoven in waar ze hun roodbruine kleur krijgen.
    Toch worden ze verkocht en gegeten. Op televisie loopt een reclamespot die laat zien hoe verlekkerd kinderen zijn op die dingen. Ze worden gepresenteerd als een culinaire delicatesse. Het blik en het etiket dat er rond zit, kosten meer dan de inhoud.
    Politieke partijen doen inspiratie op in de commerciële wereld. De verpakking primeert op de inhoud. Anne De Baetzelier, ex-miss België en bekend van televisie, sluit zich aan bij Lijst Dedecker en krijgt een plaats op de lijst voor de verkiezingen. Gevraagd naar haar programma, zei ze op de radio dat ze aan haar tienerkinderen gevraagd had wat zij belangrijk vonden. Marktonderzoek bij de doelgroep dus. De verpakking is in elk geval in orde.
    De kans is groot dat nog wat fin-de-carrière BV's op kieslijsten zullen verschijnen en bijgevolg in de media het wat en waarom mogen uitleggen. Ik zou liever lezen wat de kandidaten in hun politieke functie al gerealiseerd hebben om mijn keuze te kunnen maken maar ik vrees dat het beperkt zal blijven tot projecten en signalen, verpakt in een flinterdun vel en dan de rookoven in om het wat kleur te geven.  

    15-02-2009, 12:44 Geschreven door Emile Clemens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reclame in tijden van cholera

    Nieuwe auto gekocht en job kwijt?

    In Amerika daalde de verkoop van nieuwe auto’s in januari met 37 % maar één merk slaagde erin haar marktaandeel te verhogen: Hyundai.

    Tijdens de voorbije Super Bowl gaf de Koreaanse autoconstructeur 3 miljoen dollar uit om de Amerikanen te leren hoe ze de naam correct moesten uitspreken: “It’s hun-day, like in Sunday.”

    Met televisie spots alleen verkoopt men geen auto’s. Wat de opgang van het merk kan verklaren, is het aanbod. Kopers mogen hun nieuw aangekochte auto terugbrengen als ze binnen het jaar hun baan of inkomen verliezen.

    In een economie die duidelijk niet meer weet van welk hout pijlen maken, is dat een boodschap die iedereen aanspreekt.

    Cardoen deed het al twee keer met ‘twee kopen – één betalen’ en het werkte. “Het kan mij niets schelen wat ze met die tweede auto doen,” zei mijnheer Cardoen op de radio. “Voor mijn part verkopen ze hem hier op onze parking.”

    De kans is groot dat andere merken het voorbeeld van Hyundai zullen volgen maar intussen is de Koreaanse constructeur erin geslaagd zijn marktaandeel in Amerika bijna te verdubbelen en is de verkoop met 14% gestegen.

    (Bron: The New York Times, 5.2.09)

     

    Angst doet ook verkopen

    Geen nieuw zoethoudertje, angst moet volstaan voor ‘ja’.  (DS 10.02.09 over de komende Fortis aandeelhoudersvergadering).

    Arme Fortis-aandeelhouders. Wie moeten ze geloven? De professoren? De politici? De directeurs? De advocaten?

    De Promedia-verkopers kenden die truken ook. “Als u niet in de Gouden Gids adverteert, mijnheer, gaat uw zaak misschien wel failliet.”

    Twijfel zaaien en dan toeslaan. Het levert alleen resultaat op heel korte termijn maar soms is dat voldoende om de bonus binnen te halen. Et après nous, le déluge.

    10-02-2009, 13:59 Geschreven door Emile Clemens  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • Over kranten
  • Over de kranten
  • Met beide open armen
  • Succes met de beurs
  • TALK TO ME

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009

    Zoeken met Google



    Over mijzelf
    Ik ben Emile Clemens
    Ik ben een man en woon in Duffel (België) en mijn beroep is communicatie consultant.
    Ik ben geboren op 29/01/1954 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: boeken, jazz en media..
    Ook: Docent PR en Interne Communicatie. Boek: Ik zou zeggen dat ... (uitg. Plantyn). Jazz'halo.

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs