Nieuwe auto gekocht en job kwijt?
In Amerika daalde de verkoop van nieuwe autos in januari met 37 % maar één merk slaagde erin haar marktaandeel te verhogen: Hyundai.
Tijdens de voorbije Super Bowl gaf de Koreaanse autoconstructeur 3 miljoen dollar uit om de Amerikanen te leren hoe ze de naam correct moesten uitspreken: Its hun-day, like in Sunday.
Met televisie spots alleen verkoopt men geen autos. Wat de opgang van het merk kan verklaren, is het aanbod. Kopers mogen hun nieuw aangekochte auto terugbrengen als ze binnen het jaar hun baan of inkomen verliezen.
In een economie die duidelijk niet meer weet van welk hout pijlen maken, is dat een boodschap die iedereen aanspreekt.
Cardoen deed het al twee keer met twee kopen één betalen en het werkte. Het kan mij niets schelen wat ze met die tweede auto doen, zei mijnheer Cardoen op de radio. Voor mijn part verkopen ze hem hier op onze parking.
De kans is groot dat andere merken het voorbeeld van Hyundai zullen volgen maar intussen is de Koreaanse constructeur erin geslaagd zijn marktaandeel in Amerika bijna te verdubbelen en is de verkoop met 14% gestegen.
(Bron: The New York Times, 5.2.09)
Angst doet ook verkopen
Geen nieuw zoethoudertje, angst moet volstaan voor ja. (DS 10.02.09 over de komende Fortis aandeelhoudersvergadering).
Arme Fortis-aandeelhouders. Wie moeten ze geloven? De professoren? De politici? De directeurs? De advocaten?
De Promedia-verkopers kenden die truken ook. Als u niet in de Gouden Gids adverteert, mijnheer, gaat uw zaak misschien wel failliet.
Twijfel zaaien en dan toeslaan. Het levert alleen resultaat op heel korte termijn maar soms is dat voldoende om de bonus binnen te halen. Et après nous, le déluge.
10-02-2009, 13:59
Geschreven door Emile Clemens 
|