• kayak fishing Curacao
  • Vlieg vissen vanuit een kayak?
  • Zoeken in blog

opiniepeiling
    www.bloggen.be/opiniep
    Catch kayak fishing Curacao
    vissen vanuit een kayak op tarpon snook jacks barracuda's op curaçao
    24-06-2015

24-06-2015 om 01:46 geschreven door Capt.Rubelly

24-06-2015 om 01:18 geschreven door Capt.Rubelly

21-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kayak fishing Curacao
    Gisteren met Radjin wezen vissen het was zijn vaderdag kado gekregen van zijn vrouw en kids.
    Na jaren niet meer gevist te hebben krijgt ie sinds ie weer op Curacao is krijgt ie weer de kriebels om te vissen.
    Dus zo gezegd zo gedaan maar we gaan niet zomaar vissen we gaan vissen vanuit een kayak meneer Radjin ooo wat spannend dat lijkt me leuk.
    Na alle handelingen door genomen te hebben zijn we er vandoor gegaan .
    Eigelijk net toen we onze lures achter de kayak aan het slepen was kregen we al onze eerste aan beet helaas bleef deze niet hangen.
    Zoals de vis aanvoelde leek het op een Snook maar 100% zeker weet ik het niet 99% wel hahahha.
    Na een tijdje te hebben rond gedobbert in het binnen water gingen we toch maar even de haven in om de oversteek te maken naar een andere mooie Tarpon spot .
    Daar wat gesleept en wat kunstaas gegooid ging ik sleepend richting een platteau toen kreeg Radjin op dat moment een telefoontje van vrouw lief hij nog met de telefoon aan zijn oor krijg ik een klap op me hengel die ik op dat moment in me hand heb .
    Me penn spinfisher V molen gilt het uit me hengel trekt krom en na een hoge sprong uit het water lost de Megalops Atlanticus mijn bomber lure.
    Radjin nog met telefoon aan zijn oor en open mond te kijken had je die sprong gezien vroeg ik hem nee maar ik hoorde je molen het wel uit gillen hahaha.
    Ik zeg dat was dus een Tarpon .
    Na de haven bevist te hebben heb ik besloten om richting de marine kazerne te gaan daar in de buurt met een mooi ondiep stukje water pakte we daar onze eerste barracuda.
    Die te hebben onthaakt en weer terug gegooid kreeg kort daarop ook Radjin een klap op zijn penn stok en deze bleef wel hangen.
    Zijn eerste vis weer in 20 jaar en dan zie je de volwassen man toch weer in een kind veranderen de vis trok aardig en was voor 5 min lekker even aan het drillen met als belonning een mooi barracuda .
    Daarna zat er bij mij er nog een aan maar die viel vlak voor de yak eraf.
    Radjin had heel erg genoten en komt zeker weer vij me terug om toch nog eens die wel befaamde Tarpon eraan te krijgen.

Veel vis plezier

Catch kayak Fishing Curacao

(CKFC)

21-06-2015 om 16:19 geschreven door Capt.Rubelly

25-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlieg vissen vanuit een kayak?
    vlieg vissen vanuit een kayak?

Ook dat kan heel goed bij Catch kayak fishing Curacao.
    Omdat je beide handen vrij hebt, is het hanteren van je vlieg hengel erg makkelijk.
    De Hobie's kayaks zijn heel stabiel zeker de Hobie pro angler 14 waar ik er ook een van heb staan .
    Het is dus ook mogelijk om in deze kayak te staan en te kunnen werpen/gooien .
    Ook in de Hobie Outback kun je gerust staan .

Ik kreeg een email van Pieter de Bruijn die wou dus graag vlieg vissen vanuit een kayak.
    Vorige week was ik dus ook een weekje vrij dus had een gaatjes vrij op 15-04-2015 om te kunnen vissen .
    Pieter kon niet in de ochtend uren I.v.m zijn werk dus vroeg hij of het e.v.t in de middag uren kon .
    Dat was voor mij op dit moment geen enkel probleem dus spraken af om 16.00 pm op de gewenste plek .
    Het weer was deze dagen vrij slecht veel wind en vrij harde wind stoten maar met de Hobie kayaks is dat niet echt een heel groot probleem dus dat mocht de pret niet drukken .
    Na alle hengels klaar gemaakt te hebben konden we starten met vissen .
    Dirk met zijn vlieg hengel en ik met me werp hengels .
    Na een half uur te vissen was ik Dirk een beetje aan het filmen Hoe hij aan het gooien was met zijn vlieg hengel .
    Op dat moment pakt een vis zijn vlieg en zijn hengel stond al snel krom .
    Na 5 minuten gedrild te hebben, neemt de vis een sprint over het ondiepe gedeelte van het water .
    En wij vermoeden dat de vis de bodem of een rots geraakt heeft want de vis liet los .
    1-0 voor de vis en dikke pech voor ons .
    We waren nog wat in de buurt van de plek van de aanbeet nog wat aan het vissen toen we het water voor ons opeens zagen borrelen en schuimen .
    Dat waren dus jagende Horse Eye Jacks prachtig gezicht overigens.
    Helaas was het voor korte duur en ze hadden dus ook geen zin in een lekkere vlieg of een mooie kunstaas.

Ik besloot maar om de grote oversteek te maken van de Curacaose haven naar een andere plek waar ik weet dat de mooie Silver King (tarpon) zich schuil houd.
    Want dat is toch de vis die hoog op ons verlanglijstje staat.
    Na de oversteek gemaakt te hebben en op de plek te zijn aangekomen zijn we weer lekker gaan vissen .
    Toen ik Pieter ineens hoor gillen jaaaaa. en voordat ie ja zei was er ook gelijk een teleurgestelde Nee een erachter aan te horen .
    Ik ging naar pieter toe en vroeg hem en?
    Hij zei ja Tarpon ik kon het mooie zilver zien weg rollen .
    We weten in ieder geval dat ze er zijn .
    Ik was niet echt heel aandachtig aan het vissen en kwam dan ook ongelukkig met me lijnen in de war .
    Ik besloot naar de kant te gaan om me hengels weer even te fatsoeneren .
    Terwijl ik bezig bent hoor ik Pieter weer gillen terwijl ik op kijk zie ik de Tarpon twee hoge sprongen maken want springen dat kunnen ze als de beste dat maakt het vissen op deze geweldige vissen ook zo verslaafend.
    Pieter zat met een lichte vlieg hengel met een aftma 8 en een heel dun onderlijntje .
    De dril duurde daarom ook extra lang want pieter kon weinig tot nauwelijks druk uitoefenen op zijn vlieg hengel.
    Pieter begon Met de dril om 18.30 pm en we hadden aan wal om 20.30 .
    Moe maar trots staat Pieter ook op de foto meteen Silver King Megalop Atlanticus native name Sabalo.

Met vriendelijke vis groeten,

Capt.Rubelly

25-04-2015 om 16:00 geschreven door Capt.Rubelly

24-04-2015
    Hallo.
    Mijn naam is Rubelly Brederode en heb sinds vandaag mijn nieuwe blog aangemaakt.
    CKFC staat voor Catch kayak fishing Curacao.
    We vissen vanuit een hobie kayak in de inshore's van Curaçao, op Tarpon,Snook, Jacks,lady fish, en Barracuda's.
    Ook heb ik een facebook site genaamd Catch Kayak Fishing Curacao waar ik ook op te bereiken bent .
    Nog een optie om me te bereiken is via email rubellybrederode@hotmail.com.

Ik zal na elke keer als ik met gasten ben gaan vissen een verhaaltje schrijven op me blog en foto's en evt. video's plaatsen zodat kijker precies kan zien hoe we vissen waarop we vissen, en hoe groot de vissen zijn die wij vangen .
    CKFC hanteert een Catch and release dus alle vissen die we vangen worden met zorg gehanteerd en weer terug gegooid .

Als u wilt weten over de kosten en wat u nodig heeft om mee te gaan vissen stuur dan een mailtje naar mij toe.
    waar ik al u vragen zal beantwoorden .

De kayaks die ik gebruik zijn perfect bedoelt om te vissen ik heb op mijn kayaks een trap systeem waarbij je beide handen vrij hebt.
    voor meer info over de kayaks zou je op YouTube kunnen kijken onder hobie kayaks.
    We hebben een tandem kayak waar je met ze tweeën vanuit kunt vissen en twee enkelen en dan heb ik nog een enkele kayak maar dan met handpeddels dat is een wilderness tarpon.

Mocht u op zee willen vissen dat kan ook dan verwijs ik u Door naar een compagnon van mij Dirk zijn site is little biggamefishingcuracao-punt.nl
    Evt ook voor verhuren van huisjes en jeeps.

Hier een paar foto's van een recente tarpon die we gevangen hebben .