Hebben jullie al eens stilgestaan wat er allemaal onder de grond zit? De kinderen wel en na een leuke brainstorming samen zijn we tot de volgende puntjes gekomen waar we het de komende 3 weken over gaan hebben:
- De dieren: wormen, mollen, spinnen, muizen, ratten, mieren, pissebedden,
- Buizen van de riolering
- Schatten
- Skeletten
- Wortelen en bieten
De komende week gaan we hebben over wormen en mollen. We staan stil bij hoe deze dieren er uit zien, wat doen ze onder de grond, wat eten ze, ...
- aan de knutseltafel worden er naar eigen fantasie wormen en mollen geknutseld, maar er wordt toch rekening gehouden met de vorm en kleur
- met de plasticine doen we een meetactiviteit
- we maken een regenwormenkijkbak
- we maken een parcours in het donker en ervaren hoe het is als je niets kan zien zoals een mol
- we beelden ons gedichtje uit
- met klei worden de cijfers en letters gemaakt van in de vorm van wormen
- er wordt een rekenspel gespeeld
- de zandbak is een aardebak geworden waar we wormen en mollen in verstoppen en er wordt een telopdracht aan verbonden
- we leren ons versje en spelen rijmspelletje
- we spelen een gezelschapsspel van de mollen
- ...
Wat kunnen we nog gebruiken en mag morgen meegebracht worden:
- mijnwerkerslampjes
- prenten, boeken (informatieve en/of verhaaltjes) rond wormen en mollen
- spelletjes
- knuffels
De kinderen mogen deze week wormen meebrengen voor onze regenwormenkijkbak :)
Vrijdag 13 oktober 2017 zal ik er in de voormiddag niet zijn, want dan moet ik naar de infodag van mijn stagiaire. Mijn klas zal opgevangen worden door een derdejaarsstudent.
Groetjes,
Juf Nathalie
|