- Juf Valerie brengt haar kip mee naar de klas. Hoe ziet de kip eruit?
-We mogen chocolade proeven.
- Wat kunnen we maken met chocolade? Samen chocolademelk maken.
- We luisteren naar het paasverhaal.
Op zaterdag 27 maart gaat ons paasontbijt door. Wij willen jullie alvast bedanken voor de talrijke inschrijvingen!
Wie spulletjes heeft om onze klas in paasstemming te brengen mag dit altijd meebrengen. Zoals: boekjes, plastieken paaseitjes, een knuffel van een konijn of kip, ...
Ik heb al even met de kinderen over de kip gepraat. Blijkbaar hebben veel kinderen een konijn of kip. Indien er nog kinderen een kip, kuiken of konijn thuis hebben en moest het mogelijk zijn om die even naar de speelplaats te brengen mag dit altijd. Gelieve dit dan wel even te laten weten.
indien u graag onze kleuterschool wenst te steunen met de aankoop van lekkere ontbijtjes, gelieve dan ten laatste maandag de inschrijvingsstrook en het gepast geld mee te geven in een gesloten briefomslag met de naam van uw kapoen erop.
Wij danken jullie alvast van harte voor jullie steun!
Die dag staan we even stil bij zieke kindjes die lange tijd niet naar school kunnen komen en noodgedwongen les volgen via de computer bij hen thuis (af en toe zelfs in pyjama).
Om aan te tonen dat wij deze actie (die volledig in ons thema thuishoort) steunen, mogen wij vrijdag 12 maart allemaal in onze pyjama naar school komen.
Gelieve een pyjama uit 2 stukken aan te doen (dit is makkelijker voor ons toiletbezoek ) en rekening te houden met het weer (indien het koud is kan u een trainingsbroek of broekkousen aandoen onder de pyjamabroek).
Wij hopen met deze actie alle zieke kindjes een hart onder de riem te steken!
Omdat wij vonden dat de kinderen heel betrokken waren tijdens ons thema 'de badkamer' gaan we dit nog wat verder uitbreiden naar het thema 'ziek zijn'.
Ze leven immers al een heel tijdje in een wereld waarin dit helaas ook erg actueel is...
We gaan het zoals steeds op een leuke en speelse manier aanpakken
Wat kan er zoal aan bod komen:
we houden een brainstorming over het thema. Wat weten we er al over?
We bekijken de dokterstas van dichterbij.
We richten samen een doktershoek en apotheek in voor ons rollenspel.
We oefenen onze fijne motoriek met pilletjes draaien (in papier, plasticine,...) en door pincetten te hanteren.
We gebruiken de begrippen veel/weinig, vol/leeg bij de vergelijkingen van pilletjes/ siroop (zelf gemaakt )
Ondanks de vervelende corona zullen we toch even kunnen luisteren naar de deskundige uitleg van een huisarts, dermatoloog en verpleegster. Deze waarnemingen kunnen enkel buiten doorgaan. We duimen dus voor goed weer
We meten en vergelijken windels ( lang/kort, langer/korter, breed/ smal, breder/smaller, even breed/smal en gebruiken ze ook weer in behangerslijm. Dat wordt vast en zeker weer een boeltje. Gelukkig hebben we vorige week geleerd hoe we goed onze handen moeten wassen.
We knutselen en schilderen er natuurlijk ook weer op los de komende 2 weken.
...
Deze week zijn alle materialen i.v.m. dit thema welkom in onze klas. We denken hierbij vooral aan lege medicijndoosjes, plakkers in alle maten, HEEL VEEL windels in alle maten, dokterstassen (met alles duidelijk voorzien van naam), verkleedkledij dokter/verpleegster, boekjes, spelletjes,...
Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking.
Graag willen we jullie ook al laten weten dat er binnenkort een brief op de blog (en later op papier) zal verschijnen met de uitnodiging om in te schrijven voor ons afhaalpaasontbijt op zaterdag 26 maart. Dit initiatief komt vanuit de kleuterschool. Verdere info volgt dus nog
Hallo, wij zijn Nellie en Cezar en samen met jullie kapoenen gaan wij dit jaar veel plezier beleven in de klas van juf Valerie en juf An. En als jullie kapoentje jarig is mogen we eens bij jullie komen logeren. Wij kijken er al naar uit! Hopelijk jullie ook :-). Tot dan, Nellie en Cezar