Volgende activiteiten kunnen aan bod komen:
* Experimenteren met schuim, scheerschuim en zeep
* Waarnemen van badkamerattributen en deze benoemen, nieuwe woordenschat komt zo aan bod
* Onze poppenhoek is verandert in een badkamer met handdoeken, washandjes, badjes, badjassen,.. In de winkel kunnen we shampoo en zeep gaan kopen.
* We gaan een popje wassen, we benoemen hierbij de verschillende lichaamsdelen. Je mag hiervoor op dinsdag 6/10 een popje meebrengen dat je mag wassen.
* We gaan zeepbellen blazen
* We luisteren naar verhalen over de badkamer (oa. Karel onder de douche)
* We leren een liedje
* We dansen op het lied: hoofd, schouders, knie en teen
* We stempelen met een wc-rolletje: allemaal zeepbellen
* We druppelen met ecoline verf: douchedruppels
* We schilderen met een washandje
* we gaan onze tanden poetsen (op donderdag een tandenborstel, tandpasta en beker)
* we leren volgens stappenplan onze handjes wassen
*...
Lied: Handjes wassen, woesj, woesj, woesj
Ik moet douchen in de douche
Maar ik wil het liefst in bad,
met de eendjes spetterspat
Wat mag je meebrengen: pop die je mag wassen (dinsdag), tandenborstel, beker en tandpasta(donderdag)
Niet vergeten: maandag 5/10: Geen school!
woensdag 14/10: pedagogische studiedag, dus ook geen school voor de kinderen.
|