Iedereen heeft haar onderdeel doorgestuurd aan Lisa. Lisa heeft alles in mekaar gestoken
Vrijdag 26 april 2013
Yousra heeft nog haar bronnen doorgestuurd aan Lisa. Christina is bij Lisa gegaan en we hebben de details gedaan van ons eindwerk nadien heeft Lisa het doorgestuurd aan de leerkrachten.
Zaterdag 27 april 2013
Zeer vroeg 's morgens heeft Lisa haar onderdeel in een powerpoint gedaan en
doorgestuurd aan Yousra en Christina.
Yousra heeft onze OC laten printen en een bundel van gemaakt
Maandag 29 april 2013
Heeft Yousra haar stukje in een powerpoint gedaan Lisa heeft haar stuke gewijzigd
Woensdag 1 mei 2013
Christina heeft haar deel in een powerpoint gedaan en alles in elkaar gestoken.
Christina heeft de verbetering van de oc nagekeken en waar onze fouten lagen enzovoort.
Zondag 7 april 2013
Christina heeft een bericht gestuurd aan haar partners om te zeggen wie wat moest doen en dat we de verbetering hadden gekregen en dat we vooral de resultaten van onze enquetes meer moesten gebruiken in onze tekst.
Zaterdag 22+ zondag 21 april
Yousra en Christina hebben gewerkt aan de OC. Yousra heeft de besluit verbeterd een aan ons doorgestuurd zodat wij het konden bewerken en meer tekst invoegen. We hebben ook onze zelf- en peerevaluatie ingevuld en doorgestuurd.
Vandaag is Yousra bij Christina gegaan om aan onze oc te werken. we hebben een inleiding geschreven + grafieken gemaakt van onze enquêtes.
Woensdag 20 februari 2013
we hebben de hoofdstukken verdeeld zodat ieder haar hoofdstuk uitschrijft. Christina is ermee begonnen
Zaterdag 23 februari 2013
Christina heeft een beetje gewerkt aan haar hoodstuk
Dinsdag 26 februari 2013
Christina heeft haar tekst doorgestuurd aan haar groep
Zaterdag 2 maart 2013
Yousra heeft gewerkt aan haar deel
Zondag 3 maart 2013
Yousra en lisa hebben hun hoofdstuk afgewerkt en yousra heeft dan een conclusie geschreven heeft het aan ons doorgestuurd om te checken en voor ons was het goed.
Christina en Lisa zijn samen na school, naar de school Jean Absil gegaan om de ontbrekende enquêtes te gaan halen. we kregen nog een groot bundel.
Woensdag 23 januari 2013
vandaag zijn we bij Lisa gegaan om de enquêtes te verwerken. Iedereen kreeg een bundel en we zijn gestart.... het heeft wel zeer lang geduurd. Toen we naar de enquêtes keken hebben we goed gelachen, omdat leerlingen leuke zinnen hadden geschreven zoals " le mal du siècle"...Uiteindelijk rond 18 uur waren we klaar behalve Yousra, maar zij heeft het thuis afgewerkt.
Zondag 27 januari en zondag 3 februari 2012
Yousra heeft verder gewerkt aan de enqutês die ze moeste afwerken.
Dinsdag 12 februari 2012
Vandaag ben ik ( Christina) begonnen met de uitvoering van onze OC. ik heb gewoon een titelblad, inhoudstafel en voorwoord gedaan. zodat we minder werk zouden hebben bij het rapporteren van de gegevens enzo. Vandaag heeft Yousra de enquetes afgewerkt.
Vooraleer Christina naar school moest, is ze met een vriend naar de school Jean Absil gegaan om de enquetes op hun secretariaat te laten. Christina moest nog een klein speech geven ter herinnering aan de vrouw over ons project. de vrouw was zeer aangenaam en ze zei dat alles in orde was. ik moest vooral mijn vriend bedanken omdat hij door mij vroeger moest opstaan dan normaal.
Dezelfde dag hadden we de 2e lesuur studie (behalve die van Islam, dus Yousra was er niet bij ) Lisa wou de enquetes voor onze school (KAE) uitdelen aan de klastitularissen van 5 en 6 leerjaar, maar we moesten eerst weten met hoeveel ze waren per klas, We hebben ons bezig gehouden met cijfers, namelijk tellen. Daarna hadden we nog 10 minuten, en we hebben de enquetes uitgedeeld aan de leerkrachten die lesgaven.
Tijdens de kleine pauze is Yousra naar de leraarskamer gegaan om de overige enquetes af te geven. 's Avonds heeft Yousra een bericht gestuurd aan de leerkrachten om ze te verwittigen en heeft het eerst aan Lisa en Christina doorgestuurd om te checken. Christina heeft dingen bijgevoegd en daarna heeft Yousra aan de leerkrachten doorgestuurd.
Vrijdag 11 januari 2013
Na school zijn we ( Lisa en Christina) naar de school Jean Absil gegaan om de enquetes ophalen maar de schooldeur( als ik het zo mag benoemen) was al op slot maar van ver zagen we een leerling in het gebouw dus wij probeerden haar aandacht te krijgen. een keer dat we haar aandacht hadden, hebben we aan "Pictionary" gespeeld! Het was wel grappig, Lisa en Christina met grote gebaren op straat die een leerkracht probeerde na te doen (omdat we leerkrachten zagen in hun leraarskamer) uiteindelijk heeft ze ons begrepen ! Team Christina & lisa= 1 punt, Team hm.... leerling Jean Absil = 0! ah ja haar tijd was om ! Daarna was het de beurt van één van de leerkrachten! Ze probeerde ons te zeggen dat we de toer moesten doen, Omdat Lisa en Christina zeer sterk zijn aan dit spel hadden we het meteen door, dit betekent Team Christina & Lisa= 10 punten en Team leerkracht Jean Absil= 0 ! ah ja wij hadden het direct door ! Een keer dat we in de school waren was de vrouw van maandag al weg. Dit betekent dat we maandag terug moeten komen...
Maandag 14 januari 2013
Chrisitna is 's morgens naar Jean Absil gegaan om de enquetes op te halen en deze keer was de vrouw in haar bureau. ze heeft mij een dik paket gegeven, ik had dit nooit verwacht , opeens zegt de vrouw dat er nog ontbrak en dat ik nog eens moest opdagen. Ik besloot dan om vrijdag na school terug te gaan en bedankte de vrouw.
Woensdag 16 januari 2013
Na school hebben we met het groepje besloten dat we de volgende woensdag ging afspreken om samen te werken. Na school is Lisa de enquetes gaan halen, die van onze school. Toen we het aantal exemplaren zagen waren we zeer tevreden !
Vandaag heeft Christina de vragen van de enquêtes bekeken en gewijzigd om een fictieve enquête te hebben. NAdien heb ik die aan Lisa doorgestuurd zodat ze de enquêtes kan afdrukken.
Zondag 6 januari 2013
Lisa gaat vandaag de enquêtes afrdukken om nadien aan Christina te geven zodat ze morgenvroeg, vooraleer ze naar school gaat, de enquêtes kan geven aan de school Jean Absil.
Vrijdag zijn we bij Lisa gegaan om samen te werken aan onze tweede deel van onze onderzoekscompetentie. We moesten eerst een algemene probleemstelling formuleren, namelijk " Kan muziek de wereld veranderen/ redden/verbetereren? " Concreet kan muziek invloed hebben op de mensen en zou deze invloed de wereld kunnen helpen? (voorbeeld natuurrampen --> sing for Haïti ). nadien moesten we 3 onderzoeksvragen bedenken, we kozen uiteindelijk voor:
- Heeft muziek invloed op de mens zelf, als individu? - Als dit proces werkt, wa zou de gevolgen in de toekomst (50 jaar) kunnen zijn? - Zijn er al concrete voorbeelden waarbij muziek de wereld al heeft geholpen?
Daarna kozen we voor 3 soorten onderzoeksmethode, namelijk:
- literatuurstudie: raadplegen van boeken, documenten,... over het onderwerp - Interview: namelijk mevrouw MAes, omdat ze geschiedenis heeft gestudeerd en geeft lessen over Media. -Enquête: voor de leerlingen van het 3e graad van het KAE en Athénée Royal Jean Absil + hun ouders zodat we een vergelijking kunnen maken.
We hebben dus de gekozen onderzoeksmethoden uitgewerkt. Na lang denken over de vragen die we konden stellen hebben we uiteindelijk alles gevonden. We hebben ook mails gestuurd aan de directeurs van de scholen voor de toestemming en aan mevrouw Maes voor een afspraak en als ze mee wilt participeren. Omdat we ook Franstalige leerlingen gaan ondervragen moesten we de vragen vertalen in het Frans en omgekeerd.
NA LANG WERKEN AAN DE COMPUTER
Begon Lisa het beu te worden omdat ze alles moest typen het gevolg daarvan was dat ze moe was en kreeg hoofdpijn. WAT GEBEURT ER ALS LISA MOE WORDT EN TOCH VERDER MOET WERKEN??? Lisa begint onzin te vertellen! Yousra en Christina waren gewoon plat van het lachen! Geen enkel van de twee wou Lisa haar plaats nemen... WAAROM? Wel, wanneer Christina het beu was, na zoveel denken en proberen te vertalen in een andere taal, draaide ze haar hoofd en keek af en toe naar televisie en Yousra deed het ook MAAR volgens Lisa betekent " af en toe", "heel vaak" voor Christina. Tja hoe kan men niet kijken naar de tv als " Un dïner presque parfait" op tv is? Uiteindelijk hebben we goed gewerkt en een fijne avond gehad :)
Lisa heeft de verbetering van onze eerste fase gedaan.
17 oktober 2012
Tijdens de kleine pauze van de school zijn we binnen gebleven om aan onze onderzoekscompetentie te werken. We moesten samen op de vragen "Waar, wie, wanneer, hoe + titel" beantwoorden of verbeteren. We hebben samen beslist hoe we het gingen doen, aan welke personen waar in Brussel, in welke scholen enzovoort. Lisa heeft het dan 's avonds doorgestuurd via smartschool in de uploadzone die normaal gezien tegen vrijdag 19 oktober doorgestuurd moest worden.
Woensdag 26/09/2012 Vandaag heeft Christina haar bronnen ingevuld in het invulbald en doorgestuurd aan Lisa en Yousra
Donderdag 27/09/2012 Vandaag heeft Yousra haar bronnen ingevuld in het invulbald een doorgestuurd aan Christina en Lisa
Zondag 30/09/2012 Vandaag heeft lisa haar bronnen ingevuld en de bronnen van haar partners in een document toegevoegd om die daarna door te sturen aan de leerkracht die we tegen maandag moeten afgeven.