reisverslagen

• thailand 2008
    12-11-2008
    woensdag 12 november 2008

Onze zakken gepakt en alles klaar gemaakt voor ons vertrek - we blijven wel nog tot 2 uur deze namiddag aan het zwembad zitten, kwestie van nog te profiteren om te zwemmen en van de zon te genieten. Deze namiddag vertrekken we en gaan we eerst nog Petchaburi gaan bezoeken - dan richting Bangkok - ons vliegtuig vertrek maar om 00.35 u (13 nov.) dus we hebben nog wat tijd.
    Als ik thuis kom zal ik de foto's die bij de web log horen erbij zetten dan kunnen jullie nog eens genieten van wat we gezien hebben - salukes allemaal

12-11-2008, 04:06 geschreven door miene

dinsdag 11 november 2008

hier alles ok - we hebben ons vandaag aan't zwembad geinstalleerd.... dus lekker lui zijn, mijn verslag van ons verlof verder uitschrijven en onze boeken uitlezen. Maar omdat we geen "zittend gat" hebben zijn we rond 5 uur toch nog naar de lokale markt geweest en een wandeling gaan doen. Terug happy hour - gaan eten en daarna ons laten verwennen met een voetmassage van 1 uur.... we liepen weer op kussentjes....

12-11-2008, 04:02 geschreven door miene

10-11-2008
    maandag 10 november 2008

op het programma vandaag eens lekker luieren, zwemmen en lezen - gelukkig schijnt de zon terug - dus ons kleurtje even bijwerken .......

10-11-2008, 12:28 geschreven door miene

zondag 9 november 2008

we zitten hier echt luxueus - een ontbijt buffet om 'u' van te zeggen, echt lekker met verschillende gerechten (warm en koud) - dus we hebben het ons laten smaken - het weer is op dit ogenblik niet echt zonnig maar de temperatuur is fantastisch - dus wij hebben genoten van ons prive zwembad dat we aan onze kamer hebbem.... en echt waar we hebbem het  voor ons alleen. In de namiddag zijn we naar Hua Hin gereden op verkenning - gelukkig is Cha-Am niet zo druk als Hua Hin - dus dat was een goede keuze van ons - 's avonds heel rustig genoten van een lekker drankje aan het zwembad.....

10-11-2008, 12:26 geschreven door miene

08-11-2008
    zaterdag 8 november 2008

We zijn extra vroeg opgestaan om op tijd te zijn in Damnoen Saduak waar de drijvende markten zich bevinden - het was wel wat verder dan we dachten en we waren er pas rond 8u30. We hebben een bootje gehuurd voor 1 uur om eens rond te varen en zo een ander zicht op de markt te hebben - het is er enorm toeristisch en heel heel druk, dus een beetje een teleurstelling voor ons (moesten dit geweten hebben uit de Trotter) maar toch vonden we het eens goed om dat gezien te hebben.... Wel hebben we er heel lekkere poffertjes gegeten gemaakt van rijst en cocosmelk, mmmm dat was eens een ander ontbijt....
    Daarna op weg richting Cha-Am waar we gereserveerd hadden voor 4 nachten - wel.... een prima hotel, we hebben een hele grote slaapkamer en dito badkamer en een prive terras met een klein zwembadje, wat moet een mens nog hebben om het verlof te eindigen - we genieten van de luxe, de temperatuur en het warme weer, de zee en een verfrissend zwembad pal aan onze kamer

08-11-2008, 00:00 geschreven door miene

07-11-2008
    vrijdag 7 november 2008

vandaag eens wat langer geslapen - we hebben deze voormiddag een bezoek aan de brug over de rivier Kwae en het museum gepland - dus wij daarheen.
    Gelukkig waren we er vroeg genoeg zodat wij rustig over de brug hebben kunnen wandelen en daarna zijn we naar het museum gegaan - wat later in de voormiddag was het er goed druk want het is er heel toeristisch (dat hadden we ook verwacht) en na nog eventjes op een plaatselijk marktje rond te neuzen, zijn we nog naar het kerkhof gegaan waar de gesneuvelde soldaten van de wereldoorlog begraven liggen (1.800 Nederlanders liggen er ook begraven).
    's Namiddags hebben we genoten van het zwembad, de rust (want iedereen was weg) en een goed boek. Morgenvroeg vertrekken we heel vroeg om de drijvende markt te gaan bezoeken.

07-11-2008, 14:57 geschreven door miene

06-11-2008
    donderdag 6 november 2008

op tijd opgestaan want we zijn van plan naar deErawan watervallen te gaan - we zijn daar aangekomen rond 10u45 - 2 flessen water, een stukje cake en nog 2 spiesje kip en wij op weg naar boven. De Erawan watervallen hebben 7 niveau's en de natuur is prachtig - we hebben wel behoorlijk moeten klimmen langs kleine paadjes - het zweet drupte ons af, maar 't was de moeite waard als we bij niveau 7 boven kwamen - we zijn eventjes naar boven geklommen via de waterval en genoten van het uitzicht en konden ons opfrissen in het water - dan terug naar beneden en zo hadden we weer een stevige wandeling van 4 uur achter de rug - in het terugkeren hebben we nog een stevige regenbui over ons heen gekregen - we zagen er als 2 verzopen ....... uit. Deze avond zijn we lekker Thais gaan eten in de Jolly Frog.

06-11-2008, 15:13 geschreven door miene

05-11-2008
    woensdag 5 november 2008

het lukt me nu om elke dag een plaats te vinden waar ik eventjes kan internetten - dus werken we onze weblog bij.
    Gisteren was ik er nog vergeten bij vertellen dat we ons eens lekker laten verwennen hebben met een voetmassage van 1 uur en het heeft enorm deugd gedaan - Chris is zelfs in slaap gevallen......
    Vandaag vroeg opgestaan, lekker ontbijt, 2 fietsen gehuurd en op de fiets de grootste en belangrijkste Wats van Ayutthaya gaan bezoeken - op de fiets gaat het veel vlotter - Ayutthaya moet een heel groot en uitgestrekt centrum geweest zijn met duidelijke invloeden van de Kmers - de koningen hadden er in de 12de en 13de eeuw hun residentie. Onderweg kwamen we ook nog olifanten tegen.... Tegen 13u onze fietsen binnen gebracht en lekker geluncht en onze weg verder gezet - ik wou nog een olifanten kraal bezoeken (= waar ze olifanten africhten om te werken) en ja hoor, ook gevonden. Daar waren er ongeveer een 40 tot 50 tal olifanten en er waren er 2 witte bij - er liepen ook nog kleintjes los rond en dat waren echte deugnieten, sloebers en speelvogels - heel leuk om zien - deden van alles wat niet mocht.
    Om 17 uur waren we in Kanchanaburi en vonden we de overnachting in het guesthouse die Ingrid en Elke ons aangeraden hebben - een leuke en eenvoudige kamer met airco en we hebben een zwembad erbij - hier blijven we 3 nachten.

05-11-2008, 15:10 geschreven door miene

04-11-2008
    dinsdag 4 november 2008
    wat een dag - deze morgen met de auto van het hotel naar de luchthaven, was me dat een heksenketel met al dat eenrichtingsverkeer, we hebben enkele kantjes gedaan die we nu niet meer zouden terugvinden.... maar we zijn er wel op tijd geraakt, hihi (en met de nodige stress - foei en dat op verlof) - goede vlucht gehad naar Bangkok en daar terug een auto opgepikt. Wij op weg en ja terug verkeerd gereden, de andere kant op, gelukkig op tijd gezien en oeps richting Bang Pa In. Hebben we onder weg een stevig onweer gehad en 't was juist gedaan als we aan het zomerpaleis van de koning aankwamen. Amaai, dat is een heel groot domein met een heel mooie tuin met vijvers waarin schildpadden zwemmen - ook staat overal koninklijke wachten - we hebben ook de koninklijke zomer residentie bezocht. Gelukkig regende het niet meer maar de temperatuur is altijd rond de 28 graden. Dan onze weg vervolgd tot Ayuthaya waar we in een kleine guesthouse kunnen slapen - morgen bezoeken we historische site van Ayuthaya>

04-11-2008, 14:06 geschreven door miene

03-11-2008
    maandag 3 november 2008
    prachtig weer (rond de 28 graden) - Wat Phra Non bezocht en dan het Vonghuri house - de eigenares heeft ons rondgeleid in haar 2 verdieping teaken huis - het was eens de eigendom van de laatste prins van Phrae. Onze rit ging dan terug naar Chiang Mai maar eerst zijn we Lampang binnen gereden, naar de post geweest om postzegels te kopen en onze kaartjes te versturen en Wat Phra Kaew Don Tao (teaken tempel) bezocht. Dan verder gereden naar Lampung en de Wat Phra That Hariphunchai bezocht - alles de moeite waard om te doen - we hebben ervan genoten. Rond 17 uur zijn we aangekomen in ons hotel en zijn we terug lekker gaan eten in de Riverside en met een tuk tuk terug gekeerd.