Foto
Over mijzelf
Ik ben Laura, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Charlotte.
Ik ben een vrouw en woon in Eksel (België) en mijn beroep is Boekhouder @UH.
Ik ben geboren op 28/06/1988 en ben nu dus 35 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Mijn Lief, vrienden en familie, creatief bezig zijn, koken.
Foto
Mijn Lief en ik
Mijn geschreven leven

17-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!
Welkom lieve lezers! 
Ik ben Laura, ik ben 25 jaar en ik woon samen met mijn Lief in ons mooie huisje in het rustige Eksel. Ik werk aan de Universiteit van Hasselt, waar ik de boekhouding van de faculteit Geneeskunde doe. 
Deze blog gaat over mijn gekke wereld, alles wat mij bezighoudt en waar ik mee bezig ben. Dit gaat van sushi over haakwerkjes naar mijn (te vaak alom aanwezige) hersenspinsels. 
Vele groetjes! 

Happy things: 
- mijn Lief: 27 jaar en IT-er. Liefde met de grote L.
- groentesoep met balletjes, sushi, sausjes van mijn Lief
- de geur van vers gemaaid gras
- zaterdagmorgen samen in bed
- collega Jes 
- mijn allerliefste vriendinnen
- woensdagmiddag Woody's lunch met mamsie 
- de roes na het lopen (niet hardlopen, maar zachtlopen)
- versgewassen lakens
- haakkatoen en breiwol 
- frisgepoetst huisje
- kerst: kerstboom, sneeuw, pakjes kopen, pakjes krijgen, versieren, lekker eten, warme kleren
- GROEN
- leuke tuinkabouters
- sushi (nogmaals) 
- perfecte, versgelakte nagels 
- sauna. Privé of openbaar, naakt of bedekt, alleen of samen, sauna is altijd goed. 
- vanish vlekkenverwijderaar (ja, ik mors nog steeds als een 3-jarige)
- pasgeschoren Lief 
- Liefmans (zonder de rocks)
- Minions 
- ...







 

17-03-2014 om 11:26 geschreven door Charlotte  


Tags:Me, het Lief, Happy Things
14-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gluurder

Gluurder

Ik beken: ik ben een gluurder. Niet zo het type oude-mannetje-met-vettig-haar, maar een stiekeme gluurder. Ik kan er ongelooflijk van genieten van mensen te bespieden en te bekijken, om hun manier van doen te analyseren en bij elke persoon een verhaal te verzinnen. Uren kan ik mij ermee bezig houden. Trein/bus/vliegtuig nemen en eventjes moeten wachten? Geen probleem, ik zet mij wel eventjes aan het gluren (niet dat ik dit zoveel doe hoor,  ik geef maar een voorbeeld)(ik hoor het Lief dat al zeggen: “alsof jij zoveel de trein/bus/vliegtuig neemt”).

Zaterdag gingen het Lief en ik een avondje naar Maastricht. We gingen onze langverwachte sushi-date houden, maar we waren wat te vroeg in de stad. Geen probleem, we gaan wel iets gaan drinken ergens. Het Lief vindt dit trouwens totaal geen probleem, de woorden “drinken” en “café” en ik heb hem mee. Zo kwam het dus dat we onverwachts gezellig een “terrasje” gingen doen. Tussen de verschillende gesprekjes door (om het Lief een beetje te entertainen) , deed ik mijn best om mijn omgeving zo goed mogelijk in me op te nemen.

Een beetje verder op een trapje zaten twee meisjes, een heel mager meisje en een wat dikker meisje. Op het eerste zicht niks speciaal te zien, maar toen merkte ik op dat magere meisje aan het wenen was. Het struisere meisje gaf haar een knuffel om te troosten. Direct beginnen mijn gedachten te spinnen en te tollen, wat een geweldig tafereel voor een verhaaltje! Magertje was zonet gedumpt door haar lief en struisertje was haar aan het troosten. Maar wat ze niet wisten, was dat het lief van magertje er eigenlijk met struisertje vandoor was, ze durfden het haar gewoon nog niet te zeggen. Zo’n zielig beeld, ik werd er helemaal stil van… En toen, zonder dat ik het zag aankomen, kuste de twee meisjes elkaar!  Doeme, heel mijn verhaal aan diggelen. Ik was er echt zo van overtuigd dat er wel enige waarheid in mijn verhaal moest zitten, maar helaas.

In het verkeer kan ik mij ook zo amuseren met andere mensen te bespieden. Zet mij in een file (als ik zelf niet moet rijden tenminste) en ik kan me werkelijk uren bezighouden. Mensen doen echt wel rare dingen in de auto als ze denken dat niemand ze kan zien… Als ik een euro kreeg voor elke persoon die ik heb zien neuskeutel-eten, dan was ik nu rijk! Of zo bestuurders die geen voorrang willen verlenen bij stil of traag verkeerd, zo fascinerend! Ze kijken dan strak voor zich uit, doen alsof ze je totaal niet gezien hebben, alle moeite van de wereld doen om toch maar geen oogcontact te maken. Ze hebben maar schrik dat jij terugkijkt en dan is er een klik en voelen ze zich verplicht om je voor te laten, waardoor ze zelf 3 seconden later op hun bestemming zijn. Zalig toch! J

Vele groetjes! 

14-04-2014 om 15:25 geschreven door Charlotte  


Categorie:Creatief
28-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.No Poo update
Dag lieve lezers

We zijn ondertussen een week verder in het wassen-zonder-shampoo-verhaal. Eerlijk? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik ben vol goede moed begonnen met mijn haar te wassen met bicarbonaat (1 eetlepel opgelost in 250ml water). Het is best wel raar om je haar te wassen met een product dat niet schuimt. Ik vind het ook heel moeilijk om te weten of alles eruit is gespoeld of niet. Zo had ik na de eerste keer heel erg het gevoel dat het nog niet allemaal eruit was, spijtig genoeg voelde ik dat pas toen mijn haar droog was. Toen ik het enkele dagen later weer waste dacht ik: "Nu gaan ze mij niet liggen hebben, ik ga spoelen tot mijn vingers oudewijvekesvel hebben". Maar helaas, het voelde nog steeds vreemd aan (en bovendien waren mijn handen helemaal verschrompeld, dubbele pech (dit heeft trouwens niks te maken met de bicarbonaat, ik ben gewoon echt te lang onder die douche blijven staan)). 
Ik weet niet of het echt vettig is, het voelt wel een beetje vettig. MAAR, thank god, het ziet er niet vettig uit! Ik voel wel dat mijn haar veel meer volume heeft en ik moet precies niet elke dag mijn haar wassen. Toen ik gisteren per ongeluk met mijn hoofd tegen de autoruit kwam, zag ik wel dat het toch vettig is. Dat het Lief demonstratief de vetvlek kon uitspreiden met zijn vinger, bevestigde mijn vermoeden. "Misschien is dat wel de truck" zegt hij. "Die vrouwen hebben allemaal een vettige kop, alleen zie je het niet". Tja, laten we hopen dat dat niet het geval is en dat dit inderdaad gewoon die vervelende tussenperiode is. Ik moet zeggen dat ik stiekem toch al eens heb zitten dagdromen over een lekkere shampoo-schuimbeurt... 
Collega Jes ziet er trouwens schitterend uit! Ze heeft ook het gevoel dat het vreemd aanvoelt, maar haar haar ziet er ECHT heel goed uit, alhoewel ze ook zelf niet dat gevoel heeft. (Misschien is dat bij mij ook wel het geval? :)). Ze heeft zelfs dapper haar vervangshampoo meegesleurd naar het zwembad gisteren. R.E.S.P.E.C.T. om mij te volgen in mijn zotte plannen. :) 
Dus, voorlopig blijk ik verder doen zoals ik bezig ben, om de paar dagen wassen met bicarbonaat! 

Vele groetjes! 

28-03-2014 om 15:19 geschreven door Charlotte  


Categorie:Creatief
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Telefoonstress
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ken je dat? Een lang uitgesteld telefoontje plegen en dan horen aan de andere kant dat de persoon in kwestie afwezig is. Op dat moment zakt al mijn moed weer loodrecht in mijn schoenen. Weken zitten werken aan bepaalde dossier, iedereen in je nabije omgeving om raad vragen en telkens horen: "bel *** eens, die zal je wel kunnen helpen". *** is niet zo'n fijne persoon, zo iemand waar je naar op kijkt maar toch ook niet. Iemand die je telkens het gevoel geeft dat je net ietsje minder waard bent dan zij. 
Ik voelde dat vandaag de dag was om haar te bellen, maar het lot besliste daar anders over. Mijn woorden waren helemaal gewikt en gewogen, ik had zelf enkele kernwoorden op papier staan, zodat ze me zeker niet kon overtroeven. De muziek stond af, ik had pen en papier voor me klaarliggen. Nog even naar het toilet geweest zodat mijn blaas zeker niet zou protesteren. Deur op een kiertje zodat mijn collega's me niet kunnen horen stotteren en over mijn woorden struikelen. Ik had zelfs al de post-it (die me telkens aan het telefoontje moest herinneren: BEL ***) verfrommeld en in de vuilbak gesmeten. Helaas. 

"Zal ik haar vragen om jou terug te bellen? ...". Nee, bedankt! Ik wacht nog een paar weken tot ik mijn moed terug verzameld heb. 


28-03-2014 om 10:54 geschreven door Charlotte  


Categorie:Creatief
19-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.No Poo

Dag lieve lezers

Als sinds het moment dat de puberteit zich bij mij heeft aangekondigd, heb ik  – euh, er is geen mooie manier om dit te zeggen – een vettige kop. Als ik mijn haren ’s avonds was, heb ik de ochtend nadien stralende en mooie lokken om tegen de avond alweer over te schakelen naar een vettige coupe. Als ik het riskeer om dan één dag mijn haar niet te wassen, dan is mijn haar zo vettig dat er al een heus soepje van kan worden gekookt.  Droogshampoo biedt gelukkig wel wat hulp, maar dit kan hooguit één dagje respijt geven. Ik kijk er zeker niet tegenop om mijn haar te wassen, integendeel. Ik kan echt genieten van een lekker warme douche of bad, inclusief uitgebreide schuimsessie op mijn hoofd en een zalige geur nadien. Maar gezond kan dit niet zijn en ik merk ook dat dit alsmaar erger en erger aan het worden is. Shampoos voor vettig haar of andere chemische hulpmiddeltjes hebben helaas niet het gewenste effect. Daarom heb ik, samen met partner-in-crime collega Jes, besloten van te stoppen met mijn haar te wassen met shampoo: ik ga de “No Poo”-methode toepassen!

Deze methode houdt in dat je stopt met shampoo te gebruiken. Shampoo droogt je haar uit en “wast” je hoofdhuid, waardoor je talgklieren gewoon worden om snel en veel talg bij te maken. Zo heb je telkens meer en meer nodig om hetzelfde resultaat te bereiken. De beste methode om dit tegen te gaan is volledig te stoppen met je haren te wassen met shampoo.  Na gemiddeld 6 weken zou je haar mooier, gezonder en glanzender worden, zelfs zonder je dagelijkse shampoo-wasbeurt. Enig nadeel is natuurlijk dat je door een vervelende “afkickperiode” moet. Zoals bij zoveel dingen zal het eerst erger moeten worden, voor het beter kan worden.

Cold turkey stoppen met mijn haar te wassen ben ik niet van plan. Gelukkig biedt het internet hier soelaas: er zijn talrijke websites en beauty blogs die – de ene klinkt al aantrekkelijker dan de andere - tips en tricks geven om deze periode te overleven. Baking soda en appel cider zou een combinatie zijn die het beste werkt: je haar wassen met baking soda (al dan niet opgelost in water) en naspoelen met appel cider

Dit klinkt natuurlijk allemaal wel een beetje te mooi om waar te zijn. Ik moet realistisch zijn: als het inderdaad zo goed werkt, waarom doet niet iedereen dit dan? En wat met de langere termijn effect op je haar?  Maar… ik vind het zeker de moeite om te proberen, het zou toch gemakkelijker zijn moest ik niet elke dag meer mijn haar moeten wassen. Vanaf morgen begin in eraan, vanavond nog eens lekker mijn haar wassen met shampoo… ;-)

I’ll keep you posted!

Vele groetjes Charlotte

19-03-2014 om 16:27 geschreven door Charlotte  


Categorie:Creatief
Tags:No Poo, Collega Jes



Archief per week
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Een lente maandag middag

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs