• Hallo vanuit Chumphon!
  • eerste berichtje vanuit Koh Samui

3 maanden in het paradijs

12-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.facebook
    Dag iedereen

we hebben besloten om op facebook verder te gaan omdat we de foto's niet op deze blog gezet krijgen!
    Je kan ons nu volgen (MET foto's) op:

K & Z

12-03-2018 om 14:57 geschreven door Chang&Leo

11-03-2018

11-03-2018 om 07:32 geschreven door Chang&Leo

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo vanuit Chumphon!

Dag iedereen,

We hebben ondertussen vier dagen op het eiland Koh Tao doorgebracht. Dit is toch wel de mooiste en meest leuke plek tot nu toe! Witte stranden en kristalhelder water omringen dit eiland. Het is dan ook één van de beste plaatsen in Thailand voor te snorkelen!
    De eerste dag hebben we het eiland verkend met de scooter. We kwamen plots uit bij een mega groot resort.. Dit sprak ons niet meteen aan totdat we een bordje zagen staan dat niet-gasten gewoon door mochten lopen naar het strand. We kwamen uit op een prachtige plek! Aan het water zagen we al honderden prachtige vissen en vanop de grote rotsen in het water konden we de zonsondergang zien. Daarna gingen we een hapje eten op Sairee beach (het meest bekende strand in Koh Tao).

We aten een rode en groene curry, "not spicy".. ja hoor.. Shocked We moeten toch nog wat oefenen met het pikant eten!  's Nachts komt het strand volledig tot leven.. we konden genieten van  leuke terrasjes met toffe muziek en vuurshows! Koh tao is dan ook heel geliefd bij jonge mensen die van een feestje houden.

De tweede dag leerden we de andere mensen in ons hostel kennen. Het klikte meteen! We gingen samen naar een kei leuke Reggaebar. Het was wel een wandeling van 40 minuten maar dat gaf ons de tijd om elkaar wat te leren kennen. De groep bestond uit enkele Canadezen, een Fins koppeltje, een Frans koppeltje, een Zweed en een Brit. De gesprekken gingen dan ook vooral over de verschillen in onze landen. Het was toch wel grappig om te horen hoe het Finse koppeltje "stechelde" over het feit dat zij het niet zo tof vond dat hij zo vaak op elanden en beren ging jagen en ging ijsvissen met zijn maten en zij hun dan moest gaan halen omdat ze wat teveel gedronken hadden. Razz We gingen die avond niet heel laat naar bed want de volgende dag zouden we een snorkeltour doen.

De volgende dag werden we opgehaald voor de snorkeltour. Het was ERG heet maar wow, dit was echt de moeite waard!! We bezochten een viertal plaatsen rond het eiland. De vissen waren PRACHTIG en soms wel HEEL erg groot! Enkelen zagen zelfs een haai. Op  de boot kregen we lunch en als laatste bezochten we een groepje eilanden die verbonden zijn door een strand. Hier hadden we tijd genoeg om naast het snorkelen ook het viewpoint te bezoeken. Dit was wel een hele klim!

Op dag vier was het weer tijd om verder te reizen. Het groepje van het hostel zat nog een laatste keer samen aan tafel op het terras en we namen natuurlijk een foto! Het is toch wel een vreemd gevoel als je een leuke groep hebt gevonden maar dan ineens iedereen een andere weg neemt. Dit hoort natuurlijk gewoon bij het backpacken! Bij het vertrek barstte er een onweer uit.. en dit zijn niet bepaald de onweders die wij in belgië kennen  Surprised We moesten dan ook nog eens de ferry nemen terug naar het vaste land.. De ferry was echt een avontuur, dat is het minste wat je kan zeggen! Er werden enkele mensen zeeziek en er werd geen woord gezegd. Soms leek het echt alsof de boot om zou slaan..  Na bijna vier uur door mekaar geschud te worden en misselijk te zijn kwamen we eindelijk aan in Chumphon. Voor alle duidelijkheid: hier is niets te beleven maar we moesten hier 1 nacht verblijven om vanavond de nachttrein te nemen terug naar Bangkok. Hier zullen we een overstap maken naar de grens van Cambodja. We zijn toch wel erg benieuwd naar dit land. Voila, dit was weer een update! De volgende update zal waarschijnlijk vanuit Siem Riep in Cambodja gebeuren!

Chang & Leo

Ps:foto's uploaden lukt ons maar niet... blijkbaar niet zo'n goede blogsite maar we gaan dit wel inorde maken!

11-03-2018 om 07:29 geschreven door Chang&Leo

05-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste berichtje vanuit Koh Samui
    Hoi,

Na even twijfelen hebben we toch besloten om een reisblog te starten.  voor diegene die de naam van onze reisblog niet zo goed begrijpen... Chang en Leo zijn biermerken in Thailand zoals Jupiler en Cristal! We hebben deze namen gekozen simpelweg omdat ze voor ons staan nu ;)
    We hebben al een aantal dagen erop zitten dus we geven jullie alvast een update:

Donderdag was het eindelijk zover! We stonden als twee onnozelaars in zaventem met onze zomerkledij.. Het werd wel nog iets erger want we hadden een overstap in Helsinki.. Daar was het ongeveer -20 ofzo...  Voor de rest verliep alles heel vlot en in no time waren we in Bangkok.
    In Bangkok overviel de warmte ons toen we de luchthaven uitliepen, het was er zo'n 35 graden Cool
    Bangkok is vooral heel druk en enorm veel verkeer, dus ook veel vuiligheid en uitlaatgassen. Khao san road (meest bekende straat van Bangkok) moesten we natuurlijk wel eens bezoeken maar het was ons al snel duidelijk dat dit niet de plaats was om te blijven hangen.

Omdat we zondag al om 05:30 een vlucht naar het zuiden namen, hebben we de nacht doorgebracht op de luchthaven, het leek ons niet de moeite om voor die paar uurtjes nog een hostel te boeken... Het was een lange nacht... Shocked

Eenmaal aangekomen in Krabi, hadden we pas het gevoel dat onze reis ECHT begonnen was! We bezochten Railay Beach, hiervoor moesten we de boot nemen. Het was onwerkelijk om in het turquoise water te zwemmen en op de hagelwitte stranden te lopen en ook te slapen.. want we werden ineens een paar uur later wakkerRolling Eyes
    Toch nog een beetje last van de jetlag! we bezochten ook een nachtmarktje in de buurt van onze hostel. We aten er lekker streetfood uit de vele kraampjes en bezochten veel kleine winkeltjes waar ze voor enkele euro's kledij en andere prularia verkochten.

Vandaag zijn we doorgereisd naar Koh Samui, een vrij groot eiland. Het was toch wel een hele reis! we moesten een "Songthaew" (google het maar eens) nemen en daarna een reisbus tot Sura thani. Dat duurde in totaal toch wel een 4 uur. De busrit was lang maar we konden wel het echte leven van de locals zien. Koeien langs de weg en enorme grote rubber- en palmboomplantages!  Helaas zette deze bus ons redelijk ver van de pier af waar we de ferry naar Koh Samui moesten nemen.. beetje een tegenvaller toch..  Het was ook al wat later op de dag en we wisten niet hoelaat de laatste ferry  zou vertrekken aan de pier. Een hele vriendelijke man bracht ons aan een sneltempo (toegegeven, toch wel een paar keer wat schrik gehad)naar de pier. We haalden de allerlaatste ferry en konden genieten van een mooie zonsondergang. Na ongeveer anderhalf uur kwamen we eindelijk aan in Koh Samui! We zijn nu in onze hostel waar we een paar heel leuke mensen hebben leren kennen, een brit, Canadees en Zweed. Ze zijn intussen slapen en wij zitten met een Chang op het terras Laughing
    Morgen gaan we het eiland verkennen met de scooter en eventueel wat snorkelen. Nu gaan we onze beddenbak in!