E-mail mij

Links
  • Producent De Scriptomanen
  • Scenarist Patrick Bernauw
  • Hier vindt u een moordspel, moorddiner, moordweekend...
  • Hier vindt u meer gratis moordspelen
  • Hier vindt u onze sterke verhalen kwis
  • Hier vindt u onze stadsspelen
  • Gastenboek
  • veel blogplezier
  • Veel succes met je site

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laatste commentaren
    Blog als favoriet !
    Foto
    Zuinigrijden met SX25
    Detectivebureau Casacalida

    Detectivebureau Interactief heeft dringend nood aan nieuwe medewerkers en schrijft dus een examen uit. Verdient jouw team van Detectivebureau Casacalida een Diploma van Super-Detective?
    15-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Diploma Super-Detective...

    15-01-2007 om 21:38 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (15 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    DETECTIVEBUREAU CASACALIDA

    INSTRUCTIES


    1./ Duid een spelleider aan (m/v). Deze persoon bereidt het Examen Superdetective voor, dat uitgeschreven wordt door Detectivebureau Interactief. Hij/zij neemt deze website grondig door, print uit wat dient uitgeprint te worden, repeteert al eens wat, zorgt voor pen en papier voor de diverse teams en brengt waar nodig aanpassingen of correcties aan in het draaiboek. De spelleider beschikt ook over de OPLOSSINGEN van de dossiers en mysteries. Hij/zij kan dit best in een gesloten omslag bewaren, om op het gepaste moment te openen. De spelleider is de organisator van het examen, is ook de presentator én het Opperste Jurylid. Indien één of ander onduidelijk is, kan de spelleider altijd contact opnemen met de producent van dit spel via de mail.

    2./ De spelleider (m/v) verdeelt de groep onder in teams, evenwichtig samengesteld qua leeftijd en geslacht (bijvoorbeeld 4 teams van 4 personen). Hij/zij kan zich daarvoor eventueel laten bijstaan door teamleiders (m/v). Zeker in geval van grote groepen, heeft elk team een teamleider, die samen met de spelleider gedurende het examen zullen fungeren als jury, scheidsrechter enz... In geval van twijfel wordt gestemd, en bij staking van stemmen geeft de stem van de spelleider de doorslag. Deze jury kijkt ook toe op het toekennen van de punten.

     

    3./ De spelleider volgt de richtlijnen, maar kan ten allen tijde aanpassingen of correcties aanbrengen, kan bepaalde items weglaten, toevoegen, dossiers ‘personaliseren’ enz… ook op de dag van het examen zelf, en eventueel in samenspraak met de teamleiders (die evenwel niet op de hoogte mogen zijn van de aard en inhoud van de opdrachten, omdat zij anders niet meer aan het examen kunnen deelnemen!).

     

    4./ Het winnende team of alle deelnemers ontvangen een certificaat "Super Detective".

     

    5./ In dit script werd een facultatieve ronde opgenomen: ‘Vuile was, een moorddossier’. U kunt deze rondes samen met de rest van het spel of apart spelen, naar eigen goeddunken.


     

    15-01-2007 om 21:36 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (16 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een foto...

    De spelleider deelt aan ieder team een printout uit van deze foto's, zonder bijzonderheden te geven. (Klik op de foto om een grotere foto te krijgen of selecteer in de Wordfile + rechter muisklik op de foto voor een groter beeld en print vervolgens uit/ of, eveneens in de Wordfile: CTRL + klikken om koppeling te volgen.)

    15-01-2007 om 21:32 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Geheimschrift

    De spelleider leest de volgende tekst voor:

     

    “Mijn man... hij bedriegt me,” valt Arlette Vingerhoeds met de deur in huis.

    “Hoe weet u dat zo zeker?” vraagt de detective.

    Mevrouw Vingerhoeds haalt een blaadje papier uit haar handtas en legt dat op het bureau. De detective kijkt er met grote ogen naar. “Wat is dat? Het klad van een soort rapport?”

    Mevrouw Vingerhoeds legt uit dat haar man onderwijzer is. Hij zit altijd op die verdomde school. “Dit lijkt inderdaad het kladje dat hij gemaakt heeft voor het rapport van Virginie Smekens,” zegt ze. “Maar er zit geen Virginie Smekens in zijn klas. De nieuwe juf van het vierde leerjaar, ja... die heet wel Virginie! Ik ben er zeker van, dit is een geheime afspraak.”

    De detective bestudeert het zogenaamde rapport wat aandachtiger. Het ziet er inderdaad nogal vreemd uit... Blijkbaar heeft meneer Vingerhoeds geheimschrift gebruikt...

     

    De spelleider bezorgt aan ieder team een blaadje papier, met daarop een printout van de vetgedrukte tekst. De teams krijgen nu 1 minuut de tijd om het geheimschrift te ontcijferen en de boodschap op een blaadje papier te schrijven. Is de boodschap juist ontcijferd, dan krijgt het team 5 punten.


    Virginie Smekens


    Gedrag: 3/6 ---------Meetkunde: 8/9

    Orde: 2/4-------------Dictee: 6/6

    Inzet: 1/5----------------------------

    Lessen: 5/6------------Cijferen: 6/8

    --------------------------Godsdienst: 7/9

    Muziek: 2/6-----------Frans: 1/5

    Turnen: 2/6-----------Taal: ¼

    Boetseren: 7/9-------Spelling: 3/8

    --------------------------Werkwoorden: 8/11

    Wiskunde: 2/8

    Lezen: 5/5

    15-01-2007 om 21:15 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Verzekeringsfraude?

    De spelleider (m/v) leest onderstaande brief voor, om de reactiesnelheid en de mogelijkheid om snel een beslissing te nemen van de kandidaat-detectives te testen. Bij (1,2,3,4,5) laat de spelleider echter telkens een pauze van vijf (stille) tellen. De teamleden die vooraf voor deze proef werden aangeduid, moeten in die pauze vertrekken naar een aantal stoelen die aan de andere kant van de ruimte staan. Jammer genoeg is er één stoel te kort voor de teamleden. Elke keer valt dus een teamlid af, omdat hij/zij geen stoel heeft. Elke keer wordt ook een stoel weggenomen. Wie begint te lopen op een moment dat niet binnen vijf stille tellen valt, wordt sowieso uitgeschakeld. Een jury, bestaande uit een vooraf aangeduid lid van elk team, houdt een oogje in het zeil. De winnaar verdient 5 punten voor zijn/haar team.

     

    (...)* had een ongelukje gehad, waarbij de verzekeringen wel een paar vragen hadden. Was er soms sprake van verzekeringsfraude? (...) werd verzocht in een brief uit te leggen wat er aan de hand was. Dit is de brief:

     

    Op de dag van het ongeval was ik aan het werken op het dak van een nieuw gebouw van zes verdiepingen. Toen mijn werk gedaan was, ontdekte ik dat ik nog ongeveer 250 kilo (1,2,3,4,5) stenen over had. Liever dan ze met de hand naar beneden te dragen, besloot ik een ton en een katrol te gebruiken. Die katrol was bevestigd op de zesde verdieping.

    Ik maakte het touw vast op de grond, ging terug naar het dak, vulde de ton met stenen, ging terug naar beneden en maakte het touw voorzichtig los, opdat de lading van 250 kilo (1,2,3,4,5) stenen zachtjes naar beneden zou komen. Maar in vakje 11 van mijn ongevalsrapport zult u kunnen lezen dat ik 67 kilo weeg. Tot mijn grote verrassing schoot ik dus opeens naar boven.

    Ik verloor even bezinning en vergat het touw los te laten. Onnodig te zeggen dat ik zeer snel omhoog ging. In de buurt van de derde verdieping kwam ik de ton tegen. (1,2,3,4,5) Dit verklaart de hoofdwonde en het gebroken sleutelbeen.

    Ik schoot nog verder naar omhoog. Tot de ton de grond raakte en de bodem er uitviel. Zonder de stenen weegt de ton nog slechts 25 kilo (1,2,3,4,5) en ik weeg daarentegen 67 kilo. En zo begon ik dus een snelle afdaling.

    In de buurt van de derde verdieping kwam ik weer de ton tegen, die nu omhoog kwam. En dat verklaart de gebroken enkels en de verwondingen aan benen en onderlichaam. De ontmoeting met de ton had evenwel mijn val gebroken en toen ik ten slotte op de hoop stenen viel, brak ik slechts twee wervels.

    Helaas moet ik nog zeggen dat, toen ik op de hoop stenen lag en mij niet meer kon bewegen van de pijn, ik weer mijn tegenwoordigheid van geest verloor en het touw losliet. De lege ton woog meer dan het touw en kwam dus naar beneden, op mijn benen, en zo brak ik die ook. (1,2,3,4,5)

    Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben verstrekt over de wijze waarop het ongeval is gebeurd...

     

    * Gebruik hier de naam van een deelnemer (m/v) die soms nogal onhandig kan zijn...

    15-01-2007 om 21:13 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Drie Moordmysteries...

    De spelleider leest de moordmysteries voor. Elk team moet een antwoord formuleren op een blaadje papier; men krijgt daarvoor 1 minuut bedenktijd. Voor elk juist antwoord ontvangt het team 2 punten. 



    AUDITIE


    De detective houdt een zakdoek voor zijn mond. De lijkgeur is niet te harden. De lijkschouwer loopt er onbewogen bij, alsof de stank hem niet meer kan deren. Schedelfractuur ten gevolge van een harde klap met een stomp voorwerp, luidt de doodsoorzaak.

    ‘Het is verschrikkelijk. Lies Driesen en ik waren al kamergenoten tijdens onze studententijd.’ Karin De Vos slikt even. ‘We deden samen conservatorium. Toneel. Vorige week deden we allebei nog een auditie voor een hoofdrol in de nieuwe film van Jan Verheijen. Het ging tussen ons tweeën. Gisteren belde Jan dat hij voor Lies gekozen had. Ik was blij voor haar. Echt waar. Kijk maar.’

    Karin wijst naar een lege champagnefles op de salontafel. Ze slikt even. De detective vraagt haar wanneer ze het slachtoffer voor het laatst levend gezien heeft.

    ‘Vanmorgen. Ik had een auditie voor een theaterstuk. Lies moest naar de filmset.’

    Karin De Vos overhandigt een brief aan de detective. Ze had deze morgen inderdaad een afspraak.

    ‘Ik heb niet eens afscheid van haar kunnen nemen,’ snikt Karin.

    De detective vraagt haar om die krokodillentranen te drogen. Karin De Vos heeft haar kamergenote vermoord om een filmrol in de wacht te kunnen slepen. Hoe heeft zij zichzelf aan de galg gepraat?




    PYTHON


    De detective onderzoekt het lijk dat voor hem ligt. Francis Lauwers heet het slachtoffer. Zijn vrouw zit op haar knieën naast hem. Ze wijst naar twee rode vlekjes in de hals van haar man. De sporen van een slangenbeet. Een eindje verder ligt een reuzenpython vredig te slapen, gekruld om een stevige boomstronk. De detective blijft liever op een veilige afstand, hij weet dat die beesten gevaarlijk vlug kunnen toeslaan.

    ‘Duizend keer heb ik hem gevraagd om dat gevaarlijke beest weg te doen,’ snikt de vrouw. ‘Hij wist dat één beet fataal was. Het gif is dodelijk. Het is paartijd en vooral dan zijn de reuzenpythons agressief.’

    De detective vraagt waar de vrouw de rest van de dag geweest is. ‘Ik ben deze morgen vroeg vertrokken. Mijn man en ik willen… wilden verhuizen. Was ik maar wat vroeger thuisgekomen. Dan had ik een ambulance kunnen bellen. Een simpele dosis antigif en hij was gered!’ jammert de liefhebbende echtgenote.

    De detective weet dat de vrouw liegt en hij arresteert haar wegens de moord op haar man. Hoe heeft zij zich verraden?


     

    TURNEN


    De sporthal baadt in stilte en duisternis. Op het schijnsel van een zaklamp na. Caroline is haar trui in de kleedkamer vergeten, maar ze wil daarvoor niet de hele sporthal verlichten. Ze neuriet. Plots hoort ze gekraak. Is ze dan toch niet alleen? Een hand op haar mond belet haar te roepen. Een tiental messteken legt Caroline Vercammen voorgoed het zwijgen op.

    Haar overlijden is een hoofditem in het nieuws. Caroline Vercammen was een wereldberoemde turnster die brons had gewonnen op de Olympische Spelen in Korea. De detective ondervraagt iedereen die gisterenavond in de sporthal aanwezig was. Onder die aanwezigen Kim Vercammen, de zus van Caroline.

    Of Kim iemand van de moord verdenkt? Henk, de vriend van Caroline, wou allang dat zij met competitie stopte. Zijn vriendin zat te vaak in het buitenland. Hij vond ook dat Caroline een beetje te goed opschoot met haar coach. Hij is trouwens de laatste die Caroline levend gezien heeft.

    ‘Nog een laatste vraag. Wat deed jij gisterenavond in de sporthal?’
    Kim oefende met de ringen om zich voor te bereiden op de competitiewedstrijd van morgen. Na de training was ze naar huis gegaan. Zonder Caroline. De zussen hadden weinig contact met elkaar. Kim vond het niet prettig om steeds in de schaduw van haar zus te staan.

    ‘Maar moest je Caroline daarom vermoorden?’ bijt de detective haar toe.
    Hoe zal hij zijn zware beschuldiging staven?

    15-01-2007 om 21:09 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (15 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hoeveel aanwijzingen heb je nodig?

    De spelleider geeft vijf tips. Kent men het antwoord al na de eerste tip, dan verdient men vijf punten. Komt het antwoord na de tweede tip, dan verdient men vier punten, enzovoort… Hoe meer tips men verbruikt, hoe minder punten men verdient. Let wel, geeft men het verkeerde antwoord, dan verliest men telkens één punt. Men mag pas een antwoord geven op het moment dat het volledige team rechtstaat, en dan mag het antwoord slechts door één lid van dat team gegeven worden, die zijn hand in de hoogte heeft gestoken, en pas nadat hij/zij door de spelleider werd aangeduid. Indien deze regels niet worden gevolgd, krijgt men ook een strafpunt. Goed… Hier komt dus de eerste tip...


    5.) Frankie vermoordt haar echtgenoot John en doet niets om haar misdaad te verdoezelen. Nochtans wordt ze door het gerecht niet lastig gevallen, en blijft ze op vrije voeten. Hoe is dit mogelijk?


    4.) Het motief van Frankie om John te vermoord, was wraak. Ze zei dat hij haar leven geruïneerd had.


    3.) Tien jaar voordien heeft John zijn echtgenote Frankie in de steek gelaten en is hij ergens in het buitenland gaan wonen.


    2.) Frankie spendeerde die tien jaren met een celgenote en deed dwangarbeid in de wasserij van de gevangenis.


    1.) Tien jaar geleden werd Frankie veroordeeld en opgesloten in de gevangenis voor de moord op John. Maar deze keer wordt ze niet veroordeeld, en dus ook niet opgesloten...

    15-01-2007 om 21:02 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Twee Hersenbrekers...

    De spelleider leest de hersenbreker voor en geeft de teams vervolgens 1 minuut bedenktijd. Slagen zij een team erin het juiste antwoord te geven, dan verdient het 5 punten. De antwoorden dienen neergeschreven te worden op een blaadje papier.


    De spelleider leest voor:

    1.

    In het begin van de twintigste eeuw was er een beruchte inbreker actief in Brugge. Omdat niemand hem ooit ergens hoorde inbreken, werd hij ‘Kousenvoeten’ genoemd. Hij liep trouwens letterlijk op kousenvoeten, om geen gerucht te maken. Uiteindelijk werd hij toch gesnapt en opgesloten. Kousenvoeten ontsnapte en begon opnieuw in te breken, eerst in een huis in de Kartuizersstraat, dan in een huis op de Oude Burg, vervolgens in de Uilenspiegelstraat, dan weer in de Spanjaardstraat, vervolgens bij de Ezelbrug, in de Nieuwstraat, in de Venkelstraat, en weer op een huis in de Oude Burg en… Weet jij in welke straat de inbreker nu zal toeslaan?

     

    2.

    Steve is als rechtgeaarde metal freak niet langer tevreden met een simpele doodskop aan een kettinkje rond zijn nek. Hij wil zich ook een horror tattoe wil laten zetten. En hij vraagt jou om raad.

    'Je wil dus een tatoeage op je rug… En Mister Proper en Joe Tatoe zijn de enige twee personen in de wijde omgeving die een tatoe kunnen plaatsen? En nu wil je van me horen wie van de twee de beste prijs-kwaliteitsverhouding te bieden heeft?' Steve knikt en toont je twee foto’s, met daarop telkens de rug van een stoere kerel, en daarop telkens een joekel van een tatoeage. De tatoeage op de rug van Mister Proper ziet er zeer verzorgd uit. Die op de rug van Joe Tatoe ziet er dan weer tamelijk slordig uit. Joe Tatoe is wel de goedkoopste van de twee.
    Wie van de twee kan de rug van Steve op en waarom?'

    15-01-2007 om 21:00 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Race der Centauren...

    De spelleider wijst erop dat de foto hiernaast (eventueel een outprint meenemen - klik op de foto voor een groter beeld en print vervolgens af) van het skelet van een centaur een vervalsing is, gemaakt door de meester-vervalser Harry Hurror (zie
    www.artefarce.blogspot.com voor meer info).


    "Zoals we allemaal weten, bestaan centauren niet. Deze wezens zijn samengesteld uit een menselijke romp en het onderstel van een paard... en behoren tot het rijk van de mythen en de fabels. Nu dient een goed detective over een goede fysieke conditie te beschikken, en daarom organiseren we een centauren-race. Ieder team stelt uit een centaur samen uit 2 personen en plaatst daar een amazone op..."
    Spreek af waar de race begint en waar hij eindigt. Het winnende team krijgt 3 punten, de tweede krijgt 2 punten, de derde 1 punt.

    15-01-2007 om 20:58 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Research... een kleine criminele kwis!

    Een detective moet snel en efficiënt aan research kunnen doen. In deze ronde maakt men bij voorkeur gebruik van een laptop of pc, maar de ronde kan ook met behulp van bijvoorbeeld een encyclopedie en de uitgeprinte verhalen.

    Elk team mag een op voorhand afgesproken aantal minuten gebruik maken van een computer/laptop of de encyclopedie om de vragen te beantwoorden op een blad papier, dat na de afgesproken tijd ingeleverd wordt bij de spelleider. Men kan zelf kiezen welke en hoeveel vragen men in deze ronde wenst te spelen.

    Elke correct antwoord levert 1 punt op.

    Om deze ronde nog actiever te maken, kan men werken met een 'boodschapper'. Dit kan bijvoorbeeld een vooraf aangeduid lid van het team zijn dat naar een vooraf afgesproken plek moet rennen om daar het antwoord neer te schrijven. Men kan hier een echt hindernissenparcours van maken, of bijvoorbeeld opleggen dat de afstand moet afgelegd worden achterwaarts, of met in de mond een lepel met een knikker in (en de knikker mag er niet uitvallen, ook niet bij het schrijven) enz... Indien men er een race aan verbindt, levert het eerste correct afgeleverde correcte antwoord 3 extra punten op.

     

    De vragen maken deel uit van de Sterke Broodje Aap Verhalen Kwis, die ook bereikbaar is via www.sterke-verhalen.blogspot.com of via de links aangegeven bij de verhalen. Aankoop van het Doehetzelf Pakket ‘Detectivebureau Interactief’ geeft u ook recht op alle oplossingen/antwoorden van deze Sterke Verhalen Kwis. U hoeft alleen te kennen te geven dat u de kwis wenst te spelen (via de website) en wij bezorgen u dan alle oplossingen/antwoorden via de mail.

     

    De vragen vindt u op:

    http://mayday-mayday-mayday.blogspot.com/2006/08/de-moord-op-albert-i.html

    http://mayday-mayday-mayday.blogspot.com/2006/07/rudolf-valentino.html

    http://mayday-mayday-mayday.blogspot.com/2006/06/oud-ijzer.html

    http://mayday-mayday-mayday.blogspot.com/2006/06/een-dodelijke-kus.html

    http://mayday-mayday-mayday.blogspot.com/2006/05/de-koersfiets-van-rembrandt.html


    15-01-2007 om 20:53 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    FACULTATIEF

    (Nu te spelen... of later?)


    Op
    www.moordspelen.blogspot.com vindt u het dossier VUILE WAS


    U spreekt vooraf af hoeveel tijd ieder team krijgt om het "dossier" van de moordzaak op de site* of uitgeprint te lezen. Indien u het dossier uitgeprint wil lezen, vergeet dan niet een printout per team te voorzien. Er moet rekening gehouden worden met een half uur om het dossier te lezen en binnen het team te bespreken.


    Vervolgens dient ieder team voor zich een theorie te formuleren: wie heeft het gedaan en waarom? Wat zijn met andere woorden de aanwijzingen waarover u meent te beschikken om tot die hypothese te komen? Ieder team schrijft zijn theorie in het kort neer op een blaadje papier, waarna de oplossing door de spelleider wordt voorgelezen. Er worden 3 punten voorzien voor wie met de juiste dader op de proppen komt en 3 punten voor wie daarvoor ook een correcte bewijsvoering hanteerde. Het is de spelleider die in twijfelgevallen
    beslist over het toekennen van de punten.

     

    * Het dossier vindt u uitgeprint hierbij. U kunt het ook op de site lezen of van de site uitprinten. Om alleen dit verhaal uit te printen, selecteert u het verhaal op de site en geeft u vervolgens de printopdracht. Dit levert het beste resultaat op.  



    Fotoronde

     

    Aan het begin van het spel heb je ieder team een aantal foto's bezorgd (printouts). Haal deze foto's nu op en stel de volgende vragen, te beantwoorden op een blaadje papier. Ieder juist antwoord: 3 punten. Ieder fout antwoord: - 3 punten. Geen antwoord: 0 punten.


     

    Er was iets merkwaardigs te zien op een huwelijksfoto. Wat?

    Er was een man met een spiegel te zien, en aan die spiegel kon men merken dat men hier met een vampier te maken had. Wat viel er in die spiegel te zien?


    Van wie is het standbeeld van Hilaire de Saint-Médard in werkelijkheid?


    Apotheose 


    Ten slotte trekt de spelleider zich terug - eventueel met een vertegenwoordiger van elk team - om de punten op te tellen, de winnaar bekend te maken en de al of niet verdiende getuigschriften van Super-Detective uit te reiken. (U beslist zelf waaraan de teams moeten voldoen om het certificaat te verdienen. Misschien is deelnemen op dit punt belangrijker dan winnen? Print de certificaten vooraf keurig uit, liefst op wat steviger papier, en in kleur. Of print er eentje uit en laat het vooraf kopiëren, zodat elke deelnemer een diploma kan uitgereikt krijgen.)

     

    15-01-2007 om 20:51 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door Detectivebureau Interactief  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)


    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs