London baby! Na een stage van 6 maanden in Londen, verloor ik mijn hart in deze geweldige stad. Daarom besloot ik om een vervolg te breien aan die geweldige maanden...
10-06-2011
Niet altijd rozengeur en Manenschijn!
Of is het Maneschijn (zonder N) want met die nederlandse spelling altijd, haha!.. What Evah!!
Op het moment zit ik een beetje in een dipje. En dit komt door de recente gebeurtenissen op het werk...
Wij werken in het hotel met het programma "Expert Hotelier". Maar wij hadden altijd versie 5, maar je moet weten dat ze ondertussen al aan versie 10 zaten ofzo... dus ons programma was een "beetje" gedateerd. Wat ervoor zorgde dat de computers en het programma het soms begaven, on alles crashte.. nu is dat als hotel ondenkbaar! Stel je maar eens voor dat je op vakantie gaat, en wanneer je gaat inchecken geen computers worden gebruikt, maar iemand door duizenden papieren naar je naam aan het zoeken is... En zo ging het er hier dus van tijd tot tijd aan toe. Tijd dus voor een upgrade van het programma... En zo komt het dat op Zondag 5 juni vanaf 6 uur 's avonds alle gegevens werden overgezet naar het nieuwe programma en dus vanaf dan ook het papier werk weer begon, inchecken zoals ze in de jaren stilletjes deden... Gelukkig was ik die dag vrij! Maandag om 6.30 zou de early shift dan voor het eerst gebruik kunnen maken van het gloednieuwe systeem. De week voordien kreeg iedereen een training van hoe het nieuwe systeem werkte.. zag er allemaal veelbelovend uit... Tot we bij de realiteit kwamen uiteraard. Gelukkig was ik de eerste 2 dagen vrij... Ik dacht dat alles wel vlot zou verlopen wanneer ik woensdag terug zou komen met een early shift. Wishfull thinking.. Woensdag om 6.30 kwam ik aan de receptie en zag al direct wat foutjes in het systeem.
1. onze computers staan relatief laag, waardoor ik voordien al soms moest bukken om alles duidelijk te zien. Nu met het nieuwe systeem is dit nog meer het geval. Omdat je niet zeker bent of wat je doet wel juist is (voorheen deed ik alles automatisch, ik kende het programma door en door) en ook omdat het oude programma een MS Dos programma was, nu is alles met muis, die natuurlijk ook veel te laag staat.Met als gevolg dat IEDEREEN klaagt van rugpijn... en ik met mijn zwakke rug en langste benen nog het meest.. 90 % van de tijd sta ik met een gebogen rug.
2. Computers zijn VEEEEEEEEL te traag! Een gloednieuw programma op oude computers met windows uit weet ik welk jaar (een van de jaren stillekes), dat kan niet naar behoren werken. Nu werden vandaag nieuwe pc's geinstalleerd, dus hopelijk gaat dit al iets vlotter dan. Maar... het duurt meer dan 20 seconden om een reservatie in te gaan, dan duurt het nog eens meer dan 40 seconden om een rekening te printen voor de gast... Wat maakt dat je daar meer dan een minuut staat te wachten... met sommige gasten kan je dat verdoezelen door een gesprek aan te gaan.. maar na 30 keer te klagen over het weer, ben je dat ook wel beu, haha! Dit zorgt er ook voor dat een check out of check in 2 keer zolang duurt... en dat er heel vaak een ophoping is van gasten in de lobby die ofwel willen uitchecken of inchecken. Wanneer gasten al betaald hebben via een travel agent ofzo... moeten we die rekening al vereffenen voor de gast komt... Normaal gezien ben ik daar mee klaar rond 8 uur, soms 9 uur. Heb de afgelopen dagen niet eens kunnen starten voor die tijd... Wat dus maakt dat alles NOG langer duurt.
3. Sommige functies werken gewoon niet. Zo kan je uren wachten voor iets dat je moet doen... en blijkt dus dat dit gewoon niet mogelijk is..
Zo zijn er nog 10 000 argumenten die ik kan opnoemen, maar voor niet hoteliers misschien een beetje chinees... Maar vandaag, 5 dagen na het live gaan met het nieuwe programma... had iedereen er een beetje genoeg van denk ik. Ik had mijn dipje gisteren toen ik terug kwam van werk, en vandaag op het werk. Ik was moe, was gaan slapen en weer opgestaan met rugpijn, en dan kwam ik op het werk aan, en weet je dat er geen verbetering gaat in komen... elke gast die dan op een ongelegen moment komt, is een extra druppel...
Ik werkte vandaag met Gemma, een shift leader, Nikki de assistant front office manager en Leon, de front office manager.. en iedereen, echt Iedereen heeft op een bepaald moment met tranen gezeten, omdat het TEVEEL was... Iedereen op een ander moment... maar allemaal door die verdomde problemen met de computer en gasten die dan het onmogelijke komen vragen...
Dus ja... op het moment niet meer zo smiley op het werk, en blijf nu ook liever thuis in mijn bed, want ben echt uitgeput... stress kan echt vermoeiend zijn... En nu hebben ze mijn vrije dag van morgen ingepalmd en moet ik komen werken omdat ze het programma niet vertrouwen met maar 1 iemand in de late shift..
Hopelijk kan ik volgende keer een veel leuker berichtje posten... xx