Intussen al weer teen en tander gebeurd, tussen het werk door... Logo voor op de tank is klaar... kader is zo goed als klaar om gestraald en gepaint te worden, remklauwen en dergelijke, wielen gedemonteerd, alles voor 't stralen... Kijk al uit naar het resultaat.
Het buizenframe vervangen door een centrale vierkante buis (tunnel onderaan de tank was te smal voor montage op dit kader) , wordt er veel slanker door, (de moto, ik helaas nog niet) , steun onder de centrale buis gemaakt vooraan voor bevestigingspunten van de tank op rubber silentblokken, 3 steuntjes gelast bovenop de buis voor latere zo goed als onzichtbare bevestiging van de bobijnen, 4 mini steuntjes gelast voor bevestiging van het zadel, bevestigingsbouten van de tank waren speciale engelse fijne draad, resultaat: geen silentblocs voor te vinden met de juiste draad, veel foefeltijd verloren door vanalle mogelijke oplossingen uit te proberen en uiteindelijk de slijpschijf erin gezet en 'normale' metrische M8 bouten ingepolyesterd.
Fototje van het tankje... nog een beetje werk aan, benzinekraantjes ontbreken, hier en daar een schelle plamuren, komt wel goed. Van de twee motoren intussen ook 1 aan t maken, van de ene motor is de 2de versnelling om zeep, de andere is wel goed (of zou goed moeten zijn, was nogal een ziekte bij deze modellekes) Intussen ook leuke koplampjes, clip-ons en lamp-oortjes gevonden. Het zitje ben ik nog niet uit, zelf eentje fabriceren of een kant en klaar gevalletje. Nachten genoeg om over te piekeren... Had ik maar een halfautomaatje....net iets makkelijker werken... Maar zoals ons nonkel jos zegt, 'had ons tante wielen, 't was nen oto...:°)
Intussen zijn de bikes helemaal 'gestript'. Veel websites bezocht en leuke ideeën opgedaan. Véél foto's genomen tijdens het strippen, kwestie van alles een beetje te kunnen plaatsen tijdens de opbouw. Zal zowiezo een beetje freestylen worden,reden: geheugen van een kiwi. Kader van moto 1 is nu reeds licht gewijzigd (moto 2 is voor de sloop..lees 'onderdelen'). Werd ingekort (yeahhh, de slijpschijf erin) en met een beugel versterkt. Leuke tank gevonden, polyester geval, lang ding, afkomstig van een oude triumph. Hopelijk kan ik snel een beetje verder werken aan het kader, moet versmald worden (anders gaat de tank er niet over), het enigste probleem (hoop ik) is dat de bobijnen ook onder de tank liggen (de 'tunnel' die over het kader past is vrij smal) , alweer freestylen dus. Een keer alles gelast en aangepast is kan de hele handel gestraald en gepoederlakt worden, over het kleur lig ik nog in discussie met mezelf. Tijd kan hierbij wonderen doen... Wordt vervolgd....
Hey! Even voorstellen... Mijn naam is Jonas, beter gekend in de omliggende contreien als 'pizzaman' De reden daarvoor laat ik hier even achterwege... Enkele weken geleden 't zot in de kop gekregen na het lezen van een reportage over 'deus -ex machina', Australische wacko's die standaard oude shoppertjes en dergelijke weten om te bouwen naar coole retro caferacers... Mijn Streefdoel: binnen het budget van 1000 (inderdaad/duizend!) euro een coole oldskool caferacer bouwen (we hebben al zoveel tijd over :°) Na een tijdje twijfelen (doen/niet doen/doen/niet doen/enz....) toch de knoop doorgehakt en op zoek gegaan naar een redelijk(e) (geprijsde) 'donor'. En ware het niet dat ik bij toeval een paar (ééntje is gééntje) yamaha xs'en 750 op de kop heb getikt. Prijskaartje: 350 neuro voor 't koppel... de scheurijzers (van 't bouwjaar '79 trouwens) waren al grotendeels 'gepluimd' en laat ons op z'n zachtst zeggen 'gedemonteerd. MAARRRR... de vorige eigenaar had ook reeds caferacer ambities en had alles mooi opgetekend inzake elektriciteit... Leuk detail en mooi meegenomen was het originele werkplaatshandboek die ook meekwam met de kadavers.
Joopie kon gelukkig bijstaan voor het ophalen van de scharminkels...in die tijd bouwden ze dan ook nog tientonners (bedoeld op de mototjes,niet op Joop, Ok)..dank Joop voor de hulp!