Gastenboek
  • FOR SALE
  • Leuk!
  • vw kever verlagen
  • kever
  • wat ene knappe carrosseriehelper

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    VW T1 KEVER 12OOCC 6VOLT 1970
    volkswagen kever
    BRUM
    07-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOW LOW CAN YOU GO????????

    Vandaag is één kant vooraan gemonteerd, deze week wordt het andere wiel gemonteerd en de remtrommel gereviseerd!
    De as staat nu bijna op zijn laagste punt, als de carosserrie nu wordt gemonteerd, zakt de wagen nog een 3 tot 5 tal cm!
    Maar eens we zover zijn, zet ik de ophanging terug hoger want anders schuurt brum tegen het wegdek en dat is nu ook weer niet de bedoeling!
    Vervolgens moeten de schokdempers worden aangepast en gemonteerd!
    tot dan.....................................





    07-12-2008 om 20:03 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    30-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vooras
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    nu de vooras klaar is - deze heeft nu een regeling ingelast, zodat de auto regelbaar kan verlaagd worden - is deze gemonteerd en zijn de voorste verlaagde schokdempers gemonteerd

    30-11-2008 om 20:06 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorste trommels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen op het moment worden de voorste remtrommels grondig opgeknapt en vernieuwd

    30-11-2008 om 20:03 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    31-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.motor en zo
    De kachelpotten zijn ook klaar om in vuurvaste lak te spuiten!
    Deze zijn gezandstraald en gemetaliseerd en zien er nu terug nieuw uit!

    Verder ben ik stilletjes aan de motor terug aan het opbouwen en terwil aan t reviseren!




    31-05-2008 om 21:19 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kabels trekken
    Ik heb mij vandaag een aantal uurkes bezig gehouden met nieuwe chauffage kabeltjes te trekken
    en nieuwe koppelingskabel en gaskabel en handremkabels.
    En de hoofdremcilinder is gemonteerd.
    De handrem staat er nu ook op!



    31-05-2008 om 21:14 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afgewerkt chassis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    het chassis is zoals je ziet klaar, het is nu gemetaliseerd en gepoederlakt.
    De onderkant krijgt later nog 2 lagen rutex en dan kan em er weer 20j tegen en langer!

    31-05-2008 om 21:10 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
    20-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voor as
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voor as ligt momenteel ook uit elkaar en wordt aangepast om regelbaar te verlagen

    20-05-2008 om 20:34 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en terwijl....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen tussendoor zijn WIJ nog wa aan de carrosserie aan het werken!

    20-05-2008 om 20:32 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.revisie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ondertussen ben ik bezig aan de revisie van de motor en versnellingbak.

    20-05-2008 om 20:31 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chassis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het chassis is nu volledig ontmanteld en opgelast.
    Het is nu eindelijk binnengebracht om te zandstralen en te poederlakken.

    20-05-2008 om 20:28 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    27-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.demontage
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    27-11-2007 om 16:12 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    04-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo!

    momenteel wordt er gewerkt aan de wielkasten en is het interieur verwijderd!
    De remmen moeten nog altijd geplaatst worden, maar dat moet en zal deze week nog gebeuren!
    ondertussen is er ook al aan het dak gewerkt en  heb ik een benzine meter aangeschaft met bijhorend chroom stripping ( komt van kerver van 1962). deze meters worden al vrij zeldzaam en zijn daardoor ook vrij prijzig!

    volgende week volgen er foto's met meer uitleg.

    daag

    04-10-2007 om 22:35 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo!

    momenteel wordt er gewerkt aan de wielkasten en is het interieur verwijderd!
    De remmen moeten nog altijd geplaatst worden, maar dat moet en zal deze week nog gebeuren!
    ondertussen is er ook al aan het dak gewerkt en  heb ik een benzine meter aangeschaft met bijhorend chroom stripping ( komt van kerver van 1962). deze meters worden al vrij zeldzaam en zijn daardoor ook vrij prijzig!

    volgende week volgen er foto's met meer uitleg.

    daag

    04-10-2007 om 22:35 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    04-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vorderingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo; beste kijkers!
    De starter is bijna klaar en de motor is nu tiptop in orde.
    En ik ben al begonnen met te demonteren!
    Om vervolgens als ik even 5 min tijd heb, te schuren en plamuren!
    Mijne carrosserie helper is al op post (zie foto!)
    daag!!!

    04-08-2007 om 18:36 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blink!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Enkele details die al klaar zijn voor later...

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    28-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.starter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Momenteel is de starter gedemonteerd en wordt deze eigenhandig gereviseerd.
    Er wordt dan ook een relais tussen contact en starter geplaatst om het starten van de motor beter te doen gaan.
    De 6 volt is immers vrij zwak en hij heeft dus alle kracht nodig om alleen al te starten!

    morgen meer weer!

    28-07-2007 om 19:55 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de eerste handelingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er is nog niet zo veel gebeurt, wegens tijdsgebrek.
    Ik heb wel reeds een nieuwe uitlaat geplaatst en de motor los gekregen ( de pistons zaten vast in de cilinders).
    De motor heeft ook al een flink onderhoud gehad en is klaar om gestart te worden.
    De benzinetank is uitgekuisd en de carburator ook.
    Één van de bumpers is volledig proper gemaakt en intact! en de wielschijfjes zijn ook klaar.

    Wanneer de motor draait en de remmen zijn terug werkende, dan kan het echte werk beginnen.
    Dan kan ik met de kever naar mijn eigen garage rijden en daar de wagen volledig demonteren en renoveren.

    We houden jullie op de hoogte!

    28-07-2007 om 19:54 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een woordje uitleg;
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    welkom iedereen!

    Dit is mijn kevertje dat ik op 10 juli heb aangekocht.
    Het gaat hier over een spaarkever van 1970, een 1200cc, 6 volt.
    Deze heeft van 1986 tot nu, volledig ingevet met dinitrol, op stal gestaan en gaat vanaf nu dus een nieuw leven krijgen.
    Hij is nog helemaal intact en heeft nog een zeer gezonde bodem en carrosserie!

    Even wat meer over deze spaarkever;
    De spaarkever heeft zijn naam gekregen in de jaren 60-70, toen er een 'crisis' was.
    Volkswagen is toen een productie begonnen met standaard kevers, die terug zoals eerder, op 6volt starten.
    Dit om de kosten te besparen en om een goedkope, zuinige en goede, betrouwbare wagen te kunnen verkopen.
    Vandaar de 1200cc, deze is vrij zuinig en komt op zo'n 7-8l/100km!

    Voila, dat weten we dus ook weer!

    28-07-2007 om 19:35 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (33 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallokes!!!!!!!!!

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vorderingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door damien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs