Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Zoeken in blog
Beoordeel dit blog
volkswagen kever
BRUM
07-12-2008
HOW LOW CAN YOU GO????????
Vandaag is één kant vooraan gemonteerd, deze week wordt het andere wiel gemonteerd en de remtrommel gereviseerd! De as staat nu bijna op zijn laagste punt, als de carosserrie nu wordt gemonteerd, zakt de wagen nog een 3 tot 5 tal cm! Maar eens we zover zijn, zet ik de ophanging terug hoger want anders schuurt brum tegen het wegdek en dat is nu ook weer niet de bedoeling! Vervolgens moeten de schokdempers worden aangepast en gemonteerd! tot dan.....................................
nu de vooras klaar is - deze heeft nu een regeling ingelast, zodat de auto regelbaar kan verlaagd worden - is deze gemonteerd en zijn de voorste verlaagde schokdempers gemonteerd
Ik heb mij vandaag een aantal uurkes bezig gehouden met nieuwe chauffage kabeltjes te trekken en nieuwe koppelingskabel en gaskabel en handremkabels. En de hoofdremcilinder is gemonteerd. De handrem staat er nu ook op!
het chassis is zoals je ziet klaar, het is nu gemetaliseerd en gepoederlakt. De onderkant krijgt later nog 2 lagen rutex en dan kan em er weer 20j tegen en langer!
momenteel wordt er gewerkt aan de wielkasten en is het interieur verwijderd! De remmen moeten nog altijd geplaatst worden, maar dat moet en zal deze week nog gebeuren! ondertussen is er ook al aan het dak gewerkt en heb ik een benzine meter aangeschaft met bijhorend chroom stripping ( komt van kerver van 1962). deze meters worden al vrij zeldzaam en zijn daardoor ook vrij prijzig!
momenteel wordt er gewerkt aan de wielkasten en is het interieur verwijderd! De remmen moeten nog altijd geplaatst worden, maar dat moet en zal deze week nog gebeuren! ondertussen is er ook al aan het dak gewerkt en heb ik een benzine meter aangeschaft met bijhorend chroom stripping ( komt van kerver van 1962). deze meters worden al vrij zeldzaam en zijn daardoor ook vrij prijzig!
Hallo; beste kijkers! De starter is bijna klaar en de motor is nu tiptop in orde. En ik ben al begonnen met te demonteren! Om vervolgens als ik even 5 min tijd heb, te schuren en plamuren! Mijne carrosserie helper is al op post (zie foto!) daag!!!
Momenteel is de starter gedemonteerd en wordt deze eigenhandig gereviseerd. Er wordt dan ook een relais tussen contact en starter geplaatst om het starten van de motor beter te doen gaan. De 6 volt is immers vrij zwak en hij heeft dus alle kracht nodig om alleen al te starten!
Er is nog niet zo veel gebeurt, wegens tijdsgebrek. Ik heb wel reeds een nieuwe uitlaat geplaatst en de motor los gekregen ( de pistons zaten vast in de cilinders). De motor heeft ook al een flink onderhoud gehad en is klaar om gestart te worden. De benzinetank is uitgekuisd en de carburator ook. Één van de bumpers is volledig proper gemaakt en intact! en de wielschijfjes zijn ook klaar.
Wanneer de motor draait en de remmen zijn terug werkende, dan kan het echte werk beginnen. Dan kan ik met de kever naar mijn eigen garage rijden en daar de wagen volledig demonteren en renoveren.
Dit is mijn kevertje dat ik op 10 juli heb aangekocht. Het gaat hier over een spaarkever van 1970, een 1200cc, 6 volt. Deze heeft van 1986 tot nu, volledig ingevet met dinitrol, op stal gestaan en gaat vanaf nu dus een nieuw leven krijgen. Hij is nog helemaal intact en heeft nog een zeer gezonde bodem en carrosserie!
Even wat meer over deze spaarkever; De spaarkever heeft zijn naam gekregen in de jaren 60-70, toen er een 'crisis' was. Volkswagen is toen een productie begonnen met standaard kevers, die terug zoals eerder, op 6volt starten. Dit om de kosten te besparen en om een goedkope, zuinige en goede, betrouwbare wagen te kunnen verkopen. Vandaar de 1200cc, deze is vrij zuinig en komt op zo'n 7-8l/100km!
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.