Deze uitnodiging is via onze blog doorgestuurd, voor allen die nog niet in verlof zijn, kunnen gerust dit treffen rijden.
Wie kijkt al niet uit naar het optreden van SHA-NA na de rondrit , of zijn er toch nog fans van den Garry Hagger erbij, kortom voor ieder wat wils te St Niklaas op 10 juli.
Als je het gastenboek lees van de vorige editie zijn er lovende woorden voor de rit en de organisatie, minder voor de politie van St Niklaas die er een groot deel geflitst hebben die dag, dus iedereen die rijdt voor het goede doel, laat vooral dit goede doel de kassa van de politie niet zijn.
KawaDirk
Beste,
Op je blog http://www.bloggen.be/browsers
heeft iemand vandaag 23-06-2011 om 18:55:15 een reactie geplaatst in je
gastenboek. Dit is de reactie:
Op zondag 10 juli 2011 organiseren wij voor de 9 de maal
het Motortreffen in Sint-Niklaas. Met deze brief nodigen wij jou van harte uit
om van dit evenement een mooie dag te maken.
Het Motortreffen wordt georganiseerd ten voordele van de
vzw Dagcentrum Sint-Niklaas, een opvangcentrum voor volwassenen met een
handicap.
Voor deze 9 de editie hebben we weer een prachtige
bewegwijzerde rit van 160km uitgestippeld. Net zoals vorige jaren vertrekken we
op de Grote Markt van Sint-Niklaas. (vertrek mogelijk vanaf 9.00 uur). Na de
rit worden jullie op de Grote Markt verwacht voor een optreden van Hickory
Falls, de Pitaboys en Sha-na.
Om 18.00 uur volgt de prijsuitreiking, vergezeld door de
peter en meter van ons treffen, zanger Garry Hagger en Eva, bekend van
Temptation Island.
De inschrijvingsprijs bedraagt 8voor de rijder en 5voor de duozit tussen 9.00u en 13.00u op de
Grote Markt van Sint-Niklaas.
Om het voortbestaan van dit Motortreffen te behouden,
verzoeken wij vriendelijk de verkeersregels te respecteren!
Voor meer informatie kan je steeds terecht bij de
organisator, Wim Van Puymbroeck.
WINTERBERG MOTOR DRIEDAAGSE 9 / 10 / 11-2011 SEPTEMBER !!!!!!
Beste Browsers,
Voor wie al even verder denk en aan het tot heden reeds prachtige motor seizoen nog een mooi eind wil breien? kan zich vanaf nu opgeven bij onze Mich voor een driedaags Motor arrangement te Winterberg in het Sauerland te Duitsland.
De datum is vastgelegd op 9 - 10 - 11 september 2011 .
MAAR twijfel niet te lang, de plaatsen zijn beperkt en de reservatie moet DRINGEND worden vastgelegd aan de directie van het "Hotel Winterberg".
Winterberg ligt op een 400 km van Erpe-Mere dus er wordt rechtstreeks naar ginder gereden gepakt en gezakt. Voor die met een tourmotor geen problemen dus, voor die met een beperking van bagagedrager een goede raad, draag eens t'is toch maar voor 3 dagen een papieren onderbroek en neem een gom mee .......... een goede bezigheid voor de avonden.
Alle gekheid op een stokje, wil je erbij zijn dan is inschrijven de nu boodschap en voor de prijs hoef je het ook al niet te laten 84 per persoon inclusief ontbijt en diner, hoe doen ze het ervoor .....zelfs heb je daar nog een mogelijkheid tot het gebruik van zwembad en sauna, hier mag de papieren onderbroek even aan de haak ...... want die zijn niet waterdicht hé.
Je geliefde mag dan in de garage slapen van het hotel, hier heb ik het natuurlijk over uwen tweewieler he en niet over uwen tweebener.
Voor allen die nog een randje op hun banden hebben staan met de beroemde "stekelstjoepkes"kunnen ze er ginder met volle overtuiging gaan afrijden, zorg er natuurlijk voor dat uw motor in een goede conditie verkeerd en riskeer niet op een 75 % versleten band die kanten uit te rijden, ginder zijn banden en remmen van levensbelang.
Deelnemers gelieve u op te geven bij michel.veeckman@pandora.be
KawaDirk
I/O Mich
22-06-2011
ZONDAG: 26 JUNI
Beste Browsers,
Eindelijk !!!!!!!! Ze hebben het al zoveel beloofd maar het zal er van komen, zondag rijden wij ZOMERRIT 2011 !!!!
Onze Mich zal de kop trekken om deze grandioze rit te rijden, door sommigen gekend uit het verleden als De Kasteelrit, die vorig jaar op touw werd gezet door Djino. Omdat deze rit alles heeft wat een motorrijder maar kan wensen, kleine wegen, geen flitspalen en rode of groene lichten, zal dit voor diegenen die er vorig jaar niet bij waren een hoogtepunt uit het seizoen zijn.
De ZOMERRIT 2011 kan worden gedownload op gps, dus haal uw gps-ken uit het nachtkastje, laat dat speelgoedje van moeder de vrouw gerust, en breng uw TomTommeken mee(allee t'is goed t'mag ook nen Garmin zijn). Kom dan iets vroeger naar ons lokaal om toch nog op tijd te kunnen starten.
Verder kennen jullie al het zondag reglement, nen vollen tank (het zal nodig zijn want tis ver) en de portemonnee moet niet vol zijn als het maar grote brieven zijn die erin zitten is het ook goed.
Dus beste Browsers, deze week geen koersbroek maar de oude(en ook nieuwe) vertrouwde lederen broek, het wordt een zonnige dag dus allen op post om onze eigen rit te rijden.
Indien we met een mooi aantal zouden zijn, zal er beslist worden om in meerdere groepen te rijden, een traag en een minder traag deelnemersveld.
Bikergroet,
KawaDirk
PS Naar aanleiding van de mooie in bijlage zijnde foto zal ik binnenkort het uittreksel (verkorte versie) van het staatsblad op den blog laten verschijnen aangaande de nieuwe kleding reglementen voor het komende seizoen en maar normaal dat de zomerrijders met hun bermuda en espadrilles uit het motorverkeer worden geweerd !
21-06-2011
Veteranen Tour 2011 !
Beste Browsers,
Wie dit weekend eens een kijkje wil nemen en genieten van de oude glorie zoals motoren van opa en oma's tijd SAROLEA - FN - GILLET - BSA - TRIUMPH - VINCENT- INDIAN - HARLEY - NSU en zo vele anderen, kan dit weekend terecht aan het Donkmeer te Berlare.
Op zaterdagochtend 25 juni vertrekken daar zo een 225 motoren via roadboek naar de bestemming Houffalize en op zondag 26 juni via een andere weg terug naar Berlare, de aankomst van de eerste motoren op zondag is rond 16h00.
De deelnemende motoren dienen van voor 1960 te zijn en op eigen kracht dit huzarenstukje tot een goed einde te brengen, de tweedaagse van om en bij de 750 km brengt veel volk te been en onderweg is dit zeker het bekijken waard.
Ondergetekende heeft verschillende jaren deelgenomen aan dit evenement met een FN Type 13 van het bouwjaar 1948, is nu op rust en staat opgesteld in mijn inkomhal, ook heb ik verschillende keren met een BMW R12 van het bouwjaar 1935 deelgenomen. Dit met minder succes want iedere keer heb ik met deze motor forfait moeten geven wegens een mechanische niet herstelbare breuk.
De Veteranen Tour is de nieuwe uitgave van de vroeger gekende "9 Province"s dat van start ging te Lede, de Berlaarse Oldtimer Motorvrienden hebben dit overgenomen en met het nodige succes.
B.O.M is een oldtimer club te Berlare en enkel toegankelijk voor motoren van voor het bouwjaar 1960, dus al wie de interesse heeft om een oldtimer aan te schaffen is hier op zijn plek.
Wij hopen deze club naar onze zomerrit 2011 op zondag 14 augustus te krijgen, het is altijd de moeite waard om deze motoren op bezoek te krijgen en door omstaanders te worden aanschouwd.
Bikergroet
KawaDirk
19-06-2011
Fotoreportage 19/06/2011
Beste Browsers,
In bijlage de het fotoalbum van de rit gereden op 19/06/2011.
Met dank aan Marnic & Carine fotografe en motard van dienst.
Donderdag aanstaande 23 juni 2011 wordt op "NATIONAL GEOGRAPHICS" de geschiedenis van het uitzonderlijke merk "DUCATI" uitgezonden
Ik heb voor diegenen die wat geschiedenis van het beroemde merk willen lezen krijgen hieronder alvast een voorproefje, de foto hiernaast is het prille begin van dit merk (toch niet zoveel verschil met onze DucDirk zijn 848 vindt ik)
Dus wie interesse heeft en deze zender digitaal kan ontvangen mag misschien eens wat langer opblijven van moeder de Vrouw of zijn huishoudelijke opgelegde taken iets vroeger plannen want het begint maar om 21h00.
DUCATI
Ducati Societa Scientifica Radio Brevetti Ducati, later S.p.A. Ducati Meccanica en Ducati Meccanica S.p.A, Via Ducati, Bologna.
Het bedrijf is ontstaan in 1945 uit de radiofabriek Societa Scientifica Radio Brevetti Ducati die na de Tweede Wereldoorlog - zwaar beschadigd - door de regering werd overgenomen. De eerste producten waren 48 en 65 cc motorfietsen en scooters, waaronder de beroemde 48 cc viertakt Cucciolo, waarvan de productie in 1946 werd gestart als onderafdeling van Siata. In dit jaar waren er ook plannen voor het bouwen van een auto, maar verder dan een prototype is het nooit gekomen. Het prototype kreeg de naam DU4. In 1952 kwam de eerste echte Ducati, de 98
.(ZOALS ONZE DUCDIRK ER EENTJE HEEFT STAAN 98 TL van 1956)
In 1954 nam men de beroemde constructeur en ontwerper Fabio Taglioni in dienst. Zijn desmodromische klepbediening zou een stempel zetten op vrijwel alle Ducati's die sindsdien gebouwd zijn. In 1959 ging de motorfietsenafdeling als zelfstandig bedrijf verder.
In 1985 ging Ducati op in het Cagiva-concern, nadat al enkele jaren blokken aan Cagiva waren geleverd. In 1996 nam TPG het merendeel van de Ducati aandelen van Cagiva over zodat Ducati weer meer zelfstandig werd. In 1998 werd de TexasPacificGroup (TPG) volledig eigenaar van Ducati. In 1999 ging Ducati naar de beurs en kreeg een notering in New York en Milaan. In December 2005 kwam Ducati weer in Italiaanse handen en werd overgenomen door Investindustrial Holdings.
In de vijftiger jaren van de 20e eeuw nam Ducati met succes deel aan GP races. In de negentiger jaren werden vele successen behaald in de Superbike klasse (tot 1000 cc), met name door Carl Fogarty.
In 2003 keerde Ducati terug in de GP-racerij met een 990 cc viercilinder motor, bereden door Loris Capirossi en Troy Bayliss. Op zondag 15 juni2003 behaalde Capirossi de eerste overwinning in de nieuwe Moto GP klasse op het Circuit de Catalunya. Op 29 oktober 2006 eindigde het tijdperk van de Desmocedici 990 cc motor. In 2007 stapt de Moto GP over naar 800 cc motoren en deed Ducati weer mee. Op het circuit van Valencia won Ducati met de 1e plek voor Troy Bayliss die eerder in het jaar Superbike kampioen met Ducati werd. Hij verving de geblesseerde Sete Gibernau. De 2e plaats was voor Loris Capirossi, waarbij hij het ronderecord verbeterde op het circuit van Valencia. Hij won eerder in het seizoen de races van Spanje, Tsjechiëen Japan. Uiteindelijk eindigde Loris Capirossi als 3e in het algemene klassement van de Moto GP met 229 punten. 2007 was een succesvol jaar voor Casey Stoner en Ducati. de nieuweling bij Ducati haalde het 2007 wereldkampioenschap Motogp op zijn Desmosedici GP07 met 367 punten. Dani Pedrosa werd 2e op Honda en Valentino Rossi 3e op een Yamaha met 241 punten. 2008 was een minder seizoen voor Ducati. Ondanks het superieure vermogen van de V4 met desmodromische klepbediening werd het kampioenschap niet gewonnen. Casey Stoner werd uiteindelijk 2e met 280 punten. Zijn teamgenootMarco Melandri genoot een debacle. Hij werd 17e met 51 punten. Zelfs nog achter het satelliet-team van ALice met rijders:Tony Elias 12e, 97 punten en Sylvain Guintoli 13, 67 punten.
Hopelijk krijgen jullie nu al zin om donderdag de TV aan te zetten of tenminste uw recorder te programmeren
KawaDirk
17-06-2011
ZONDAG 19 juni 2011 " THE SKULLS"
Beste Browsers,
In bijlage reeds de uitnodiging voor het SKULFEST en het GAPERSTREFFEN die doorgaan op 17 - 18 en 19 juni 2011.
Blue Skulls MC, chapter West Flanders nodigt u uit voor het Gaperstreffen op vrijdag 17, zaterdag 18 en zondag 19 juni 2011 te Wervik. Wij stellen u voor een bepijlde rondrit van 160 km in Noord-Frankrijk, talrijke trofeeën, gratis pechdienst, SkullFest-festival, gratis camping met ontbijt, Bar-BQ, bikerstands, support wear, ...
Bands: Europe's n°1 Metallica tribute band THE UNFORGIVEN, STORMRIDER (w/ Marcel Coenen), SABBATHIZER (tribute to Black Sabbath), Metal Female Voices Fest 2010 winnaar SKEPTICAL MINDS, DYSCORDIA, MOTORCITY ANGELS, GUILTY AS CHARGED en LAYERCAKE.
Voor degenen die een oldtimer of een klassieker in hun bezit hebben en eens iets anders wensen te doen, kunnen op zondag 26 juni misschien zich laten inschrijven voor de rondrit in Wippelgem. Deze organisatie "The Lions Club" zal dit evenement wel een iets andere allure geven tegenover de normale rondritten voor oude motoren.
Zoals u kan lezen dient er een voorinschrijving te gebeuren en daarom dit vroege bericht.
Dus allen in het gala motorpak, wel even opgepoetst als het effe kan en voorzien van proper ondergoed , goed gewassen onder oksels en andere intieme plaatsen en niet te vergeten "uwen plastron"aan te doen, ik weet het het is geen zicht nen plastron op een lederen motorpak maar een beetje deftige kleding zal gewaardeerd worden,want ik denk dat daar een paar grote pieten met hun madammen zullen rondlopen zulle.
Vindt ge dit allemaal wat opgeblazen troep, kom dan eens terug piepen op den blog tegen zondag 26 juni en kunnen jullie uwen plastron thuislaten om de gewone Browsers rit te rijden.
T'is maar ter informatie omdat er toch een paar liefhebbers van deze motoren zich onder ons bevinden, BomberMich,RingdingdingPeter,en ondergetekende maar die zal passen voor dit soort treffen.
Bikergroet
KawaDirk
16-06-2011
ZONDAG 19 juni 2011 tweede couplet !!!!!!!
Beste Browsers,
Tweede couplet (en
niet te mislezen geen nieuwe toupet), maar Kristiaan brengt voor komende zondag
19/06/2011eventueel de volgende varianten aan en misschien wel interessant om
te rijden !!
19-06-2011 Anzegem - West-Vlaanderen - België
Streek van de
rit: Vlaams-Waals heuvellandschap Prijs piloot: 5 Afstand rit: 100-150 km Adres: Café Sint Jansbond, Statieplein 30 Info tel: +32(0)497/941.715 E-mail organisatie: verbeke-koen1@skynet.be Soort
Rit:
Inschr.
tussen 8u30 en 11u30 , incl. 2 drankbonnetjes. Voorheen bekend als het
Corbietreffen.
Inschr.
van 9u tot 13u, gratis consumptie bij inschrijving. De opbrengst wordt volledig
geschonken aan Mucoviscidose België. Pechdienst aanwezig.
Bij deze zijn er een paar mogelijkheden om bij goed weer jullie terug
voor een hartverscheurende keuze te stellen van wat te doen vandaag , ook hier voor
de deelnemers alles wat vol moet niet vergeten vol te doen,
sandwiches,boterhammen of voor de meer luxepaarden onder ons mogen het ook pistolets
zijn niet vergeten, of voor die niets kunnen meenemen door bagageproblemen, zoals
onzen John zou zeggen in die jannetbrommers van jullie kunt ge nog gene string
meenemen breng dan uw goed humeur maar mee dat hoeft ge niet op te bergen.
Bikergroet
KawaDirk
15-06-2011
ZONDAG 19 JUNI 2011
Beste Browsers,
Geen affiche noch grootse aankondigingen voor komende zondag
maar toch wordt de tweewieler van stal gehaald,onze Mich zal jullie begeleiden
door een stukje prachtige natuur.
Hij zal jullie op een eigen ritje trakteren en dit op een
gezapig tempo, zodat er kan worden genoten van bos en of heide al dan niet
verbrand, alhoewel dat ondergetekende heden niet weet of dit op Mich zijn rit
wel te zien zal zijn.
Misschien loodst hij jullie wel doorheen drukke straten en wegen, van de ene
flitspaal naar de andere, zoekt hij weliswaar de ronde punten op en zoeft hij
over de hoogste springheuvels.
Alhoewel dit denk ik niet aan de orde zal zijn en kunnen jullie nadien zeggen,
het was weer de moeite.
Allen dus paraat om 09h00 aan het lokaal met de gekende dingen die vol moeten
zijn.
Onze John geeft voor komende zondag forfait, hij is gebeten door de velo of zou
het toch het goede gevoel zijn van de koersbroek die hem op zondag in het koerszadel
doet klimmen of is hij al aan het trainen voor de Zomerrit voor wielertoeristen
in augustus, wie zal het zeggen er is er maar eentje die het weet. Gina wrijf zijn kuiten maar eens goed in
en doe zeker niet teveel vaseline op de zeem van zijn toch al te kleine koersbroekje je weet maar nooit dat hij toch zo nog een profcontact
binnenhaalt, Philippe Gilbert gaat nu toch immers weg bij Omega Pharma.
Wie zich geroepen voelt om eens de motor aan kant te laten
en ook eens het gevoel van een schuivende zeem te voelen, kan gerust op zondag
ook om 09h00 zich melden aan ons lokaal Verder hopen wij voor beide partijen op goed weer .
Bikergroet
KawaDirk
10-06-2011
6 CILINDER TIJDPERK
Beste Browsers,
Zou dit nu de opvolger zijn van de legendarische HONDA RC174 ???
Deze YAMAHA is een hersenspinsel van Guy Coulon, de technieker achter Colin Edwards die een 300 cc blokje heeft ontwikkeld met voorlopig reeds 60 pk en een toerental van 18.000rpm, dit kan echter oplopen tot 22.000 rpm.
Zoals aangekondigd komt de legendarische RC 174 naar België (echter een replica) en dit naar aanleiding van de opening van
THE MOTORCYCLE FACTORY, deze aankondiging ook te lezen op den blog
De RC 174 - 297 cc zescilinder die ontworpen en gebouwd werd in 1964 en waarop ook al de legendarische Mike Hailwood in '66 & '67 wereldkampioen op werd.
Een 297 cc zescilinder waar de de zuigers niet veel groter waren dan een munt van 2 en hier nog eens per cilinder 4 kleppen dienden te werken, mensen die vertrouwd zijn met techniek, zullen hier wel eens in het haar krabben, maar in de jaren 60 wisten de Japanners ook reeds hoe techniek diende te zijn.
Wie echter de originele RC 174 wil aanschouwen zal een trip moeten boeken naar het HONDA museum in Japan, daar staat deze machine te pronken.
Bikergroet
KawaDirk
09-06-2011
NIEUWSFLITS !!!!!!!!!!!!!!
Beste Browsers,
Misschien al gelezen in het laatste nummer van M&T van juni 2011, voor degenen die dit nummer nog of niet hebben graag een kleine uitleg van een artikel die ons motorrijders toch wat tegen de borst moet stoten.
Volgens de Vlaamse advocaat Paul Thomas kunnen vijftigplussers beter niet meer op de weg komen met een motorfiets.
Hij doet deze uitspraak naar aanleiding van een zaak die hij dient te verdedigen in de politierechtbank te Kortrijk, hij moet een een dame verdedigen die betrokken partij is in een dodelijk ongeval met een 52-jarige motorrijder.Hij brengt als verdediging aan dat de motorrijdster begon te panikeren van zodra zij de auto op zich zag afkomen en een 52-jarige niet meer zo snel meer kan reageren als een 18-jarige.
Het is gewoon schandalig dat een advocaat dit mag uitkramen goed wetende dat een 18-jarige vol adrenaline zich door het verkeer wringt en wij ervaren rijders hun ervaring moeten vergeten en alles in de garage laten staan op onze 50 ste verjaardag. Goed wetende dat deze advocaat 61 jaar is en zelf steeds motorrijder is geweest maar door de weinige kilometers die hij aflegde zich onzeker begon te voelen wanneer hij zijn t'zal wel een Harley zijn geweest van stal haalde. Wij motorrijders hebben een ander voorstel, alle advocaten boven de 60 uit de rechtzalen bannen die zulke onzin durven uitkramen.
Dank u wel Meester Thomas voor het begrip van onze hobby en hopelijk dient u nooit iemand van ons te moeten verdedigen of zijn wij geen tegenpartij van U.
Verder staat ook nog te lezen en hier toch even in de spiegel kijken als motorrijder !
Het voorwoord in dat zelfde nummer is tevens ook iets om met aandacht te lezen, en hieruit onze conclusies te trekken, gaan wij dezelfde kant op als bij onze buren Duitsland ?
Wie ooit en dat zullen er wel veel zijn onder ons een tripje naar het Zwarte Woud hebben ondernomen zullen zeker al een paar keer de "STRECKENSPERRUNG" hebben gezien en wat dat juist mag betekenen is niet minder dat de straat afgesloten is voor alle verkeer en enkel met paard of ezel zou mogen worden bereden.Het is dan ook niet leuk om als passant dan even 30 km te moeten rondrijden om dit stukje weg links te moeten laten liggen, het zijn immers de mooiste wegen om dit met de motor te ervaren. Als het aan Herman De Croo afhangt zouden de Vlaamse Ardennen hetzelfde lot zijn beschoren en verboden terrein worden voor motoren. Maar hier wringt het schoentje, zijn wij ook al niet geconfronteerd geweest met het feit dat niet iedereen een open uitlaat van een grollende Harley kan respecteren, een zonnig terras getrakteerd wordt op een Superbike piloot in tweede versnelling met een dikke 10.000 t/min of een ronkende tweecilinder op zijn achterwiel. Het is voor ons motorrijders misschien wel spectaculair maar niet iedereen denkt daar zo over en kan dit waarderen. Wordt het niet tijd dat wij in dit land met de drukst bezette wegen en verkeer eens wat in hielden als ruiters te paard ook de weg gebruiken, als fietsers ,en die zijn ook niet altijd de onschuld, eens niet rakelings worden voorbij gestoken en wandelaars het oversteken wordt gegund. Als er wederzijds begrip zou komen van alle weggebruikers voor elkaar, zou een tussenkomst van de overheid die allen raakt misschien niet meer nodig zijn en zouden wij wel nog de DAVIDOFF baantjes kunnen opzoeken.
Dit artikel vond ik de moeite om in een verkorte versie toch op onze blog te plaatsen en tot nadenken aan te zetten, ik zou graag in de toekomst de landelijke wegen nog gebruiken en niet altijd de grote banen en lanen met hun oneindig veel flitspalen op onze zondag ritten te moeten gebruiken.
Bikergroet
KawaDirk
PS : Uw reactie is steeds welkom !
08-06-2011
OPGELET NIEUWSFLASH !!!!!!!!!
Beste Browsers,
Op maandag 13 JUNI 2011 zou volgens onze aankondiging van gisteren de ZOMERRIT 2011 als proef worden gereden, beste vrienden laat uw GPS'ken nog maar wat in de schuif liggen, want door omstandigheden kan dit NIET doorgaan. Onze koptrekker MICH laat die dag zijn Black Bomber CB 450 K0 eens ronken te Oudegem, Djino heeft andere verplichtingen eveneens Jean Pierre kan maandag onmogelijk koptrekker zijn.
DUS BROWSERS MAANDAG WORDT ER GEEN ZOMERRIT GEREDEN !!!!!!!!!!!!!!!
Tevens willen alle Browsers het beste wensen aan Peter Melkenbeek in zijn herstelperiode na zijn operatie.
Peter het beste en hou u sterk, wij hopen dat u zo spoedig mogelijk terug de oude mag worden !
Wie wil kan Peter gerust nog persoonlijk eens een hart onder de riem steken en hem een mail sturen op peter.melkenbeek@telenet.be
Bikergroet KawaDirk
07-06-2011
ZONDAG 12 JUNI & MAANDAG 13 JUNI.
Beste Browsers,
Voor komende zondag 12 JUNI 2011 wordt het volgende programma voorgesteld:
Mogelijkheid 1
Meetelend voor het VMF klassement zouden wij meerijden inhet 35 ste "BOSKRABBERSTREFFEN" een organisatie van MTC DE HOPPERIJDERS uit Buggenhout. Een bepijlde rit van 150 km. Inschrijvingen Zaal Madelon Dries Buggenhout Opdorp.
Mogelijkheid 2
Naarmate dit weekend terug de ROPARUN wordt ontvangen en ZELE reeds vele jaren is uitgeroepen tot het ROPARUN dorpworden er terug verschillende evenementen georganiseerd,waaronder een motortreffen DE FONTEIN. Aan deze rit hebben wij vorig jaar ook deelgenomen en wij herinneren ons nog dat dit een vrij lange bepijlde rit is geworden. In de voormiddag een beetje zoals er zo velen worden bepijld, maar in de namiddag langsheen mooie wegen richting West Vlaanderen . De inschrijvingen zijn in de grote tent op de MARKT en de piloten betalen 7 en duos 6 , echter zijn 3 consumpties en een tombola inbegrepen.
De meerderheid zal beslissen en daarom wordt gevraagd uw keuze reeds bekend te maken via den blog zodat er op zondag tijdig kan worden gestart.
Dus allen op post in ons lokaal iets voor 09h00 met nen vollen bak en portemonnee en vergeet uw goed humeur zeker niet.
Maandag 13 juni 2011, OPGELET GAAT NIET DOOR !!!!!!!!!!!!!
Inderdaad het is maandag weeral zondag en dan wordt er weeral niet gewerkt (wordt nog weinig gedaan de laatste tijd), sorry voor diegenen die wel aan den bak moeten of van dienst zijn.
Maar maandag bij goed weer wordt de komende ZOMERRIT 2011 gereden op GPS, dus allen uw ding meebrengen als je wil volgen op GPS. Voor diegenen die volgen zonder GPS, kies dan best het wiel van onze Mich de koptrekker.
Terug weeral veel veilige kilometers gewenst en vergeet vooral niet uw keuze bekend te maken voor zondag 12 juni 2011.
PS ondergetekende zal deelnemen aan het FONTEINTREFFEN in Zele, dit is echter op mijn gemeente.
KawaDirk
06-06-2011
NIEUWSFLASH !!!!
The Motorcycle Factory . waar jaarlijks de zeldzaamste motoren hun weg vinden naar musea of verzamelaars wereldwijd
zonde eigenlijk .. dat de Belgische motorliefhebber zelfs geen glimp kan opvangen van deze historische motorfietsen.
Maar daar gaan TMF en Motoren en Toerisme magazine iets aan doen met de M&T-Factory nights .
Op VRIJDAG 10 juni is het zover.. de allereerste M&T Factory night met als thema zes-cilindermotoren .Straight Six
Zes cilinder lijnmotoren dus 5 modellen in 60 jaar: zeldzaam, anders, fascinerend. De perfect stranger onder de motos.
Wij brengen ze voor u samen op de eerste M&T-Factory night. De nieuwste BMW K1600 LT, Kawasaki Z1300, Honda CBX 1000, Benelli 750 sei ...
en ja, óók de 250cc Honda RC174 uit 1967, de legendarische racemachine van Mike Hailwood zal er staan! De meest legendarische piloot de meest exotische racemotor
Twee zijn er van in de wereld !!! Eentje staat in het Honda-museum in Japan de andere op 10 juni in The Motorcycle Factory . voor het eerst in Belgie !!
Meer nog, onze centrale gast is niemand minder dan de Brit George Beale, eigenaar en dé specialist van de RC174
Een unieke avond een unieke plaats The Motorcycle Factory
Onze ruimte is niet oneindig . voorinschrijving dus noodzakelijk Inkom is gratis . Aanvang 20.30u
Wil je een SIX-VIP behandeling? om 19.00u geeft George Beale exclusief een uiteenzetting over de intrigerende levensloop van deze bonsai-zescilinder .
Een thriller over een uniek technisch kunstwerk, overwinningen, gestolen / verdwenen en teruggevonden motorfiets de motorcycle evenknie van de Mona Lisa..
Voor de liefhebbers onder ons ... en zo zijn er toch een paar bij de Browsers, voel u vrij om uw klassieker of oldtimer van stal te halen en deze rondrit op uw agenda te plaatsen
Voor degenen die twijfelen of overwegen om een oldtimer of klassieke motor aan te schaffen moeten toch rekening houden met het volgende. Met een oldtimer rijden is een groot verschil ten opzichte van uw dagdagelijkse motor, bij vele oldtimers is de versnellingsbak en bediening daarvan veel aan de rechterkant geplaatst en bij de Engelse motoren liggen de versnellingen dan ook nog anders. Met een vooroorlogse motor is het soms nog ingewikkelder omdat ook hier tijdens het rijden de "avance" of voorontsteking dient te worden aangepast en bijgeregeld naargelang de wegomstandigheden, op een vlakke baan rijden tegenover bergop is een groot verschil naar voorontsteking toe en bij sommigen is zelfs het starten al een belevenis op zich. Je moet ook rekening houden dat met deze fietsen rijden ook sleutelen betekend, vele problemen met ontsteking en al het weinige van elektriciteit dat op deze motoren aanwezig is zorgt bij de minste regendruppel ook al eens voor de nodige kopzorgen.De remmen zijn meer peperkoeken zolen dan remmen en ik heb motoren gehad die nagenoeg niet remden, zelfs nu het grote BMW die de koploper was met ABS op de motorfietsen, had vroeger in de jaren 30 bijna geen remmen. Wie niet begaan is met techniek zou ik het zeker niet aanraden om een oldtimer op de kop te tikken of het zou als pronkstuk worden aangekocht. Koop liever daarom een klassieke motorfiets, eind jaren 60 of begin jaren 70 dan zijn de Japanners immers naar onze regionen gekomen en om hier alle Europese merken de duivel aan te binden, kijk maar naar Norton en Thriumph bijvoorbeeld. De Honda CBX 750 FOUR is hier het grote voorbeeld, dit was een motorfiets die nog nooit in Europa gezien was aangaande zijn techniek, hier konden zij er een poepje aan ruiken en voor sommigen is deze dan ook de doodsteek geweest, Thriumph is terug van weggeweest maar vele merken zijn aan de Jappen ten onder gegaan. De klassieke motorfietsen rijden dan ook meer zoals een dagdagelijkse motor, weliswaar met een pak minder vermogen maar een CBX 1000 zescylinder had in de jaren 70 een goede 100 pk maar dit was toen den top aan vermogen. Deze motoren zijn makkelijker op te stappen als een echte oldtimer en je vertrekt ermee maar je bent bijna 90% zeker terug ermee thuis te komen zonder problemen, bij een oldtimer is dit altijd een beetje spanning en steeds met de gedachten, hij zal mij nu toch niet in de steek laten zeker
Beste Browsers, ik kan gerust nog een paar lijnen of zelfs pagina's van oldtimers op papier zetten, maar dit is waarschijnlijk reeds genoeg.
En wie overweegt om toch er eentje aan te schaffen help ik graag bij zijn keuze.
Bikergroet,
KawaDirk
30-05-2011
Gestolen !!!!!!!!!
Beste Browsers,
In bijlage een hyperlink van een gestolen motorfiets, de eigenaars doen een oproep naar alle motorliefhebbers om hun eigendom alsnog terug te krijgen. Ik ken deze mensen als oldtimerliefhebbers en heb ze een paar keer ontmoet op treffens zoals de "9 provinces" en de BOM Ardennenrit. Iedereen is nog steeds in de overtuiging dat dit hen niet zal overkomen, ik in het bijzondere en steeds met de gedachten van wie zal dit nu doen, maar je moet je eigendom beschermen of ten minste je motor plaatsen waar je hem kan gaade slaan. Deze motorliefhebbers hebben misschien ook zoals ik gedacht, maar zijn wel hun oldtimer kwijt samen met de aanhangwagen. Dus beste Browsers indien jullie iets vernemen van deze BMW meld dit bij de eigenaars of breng de politie op de hoogte.
Zoals gemeld zou er zeer spoedig een komende afspraak met jullie worden geregeld, donderdag is het zondag en op zondag moet er niet worden gewerkt en omdat het donderdag zondag is wordt er alleen maar met de moto gereden!!!!!!!!!!!! Dus alle BROWSERS worden uitgenodigd om op komende donderdag 02 juni 2011 om 09h00 zich met nen vollen tank en portemonnee naar ons lokaal "T'hoeksken" te begeven, de "RONDE VAN WEST VLAANDEREN" in Menen staat op het programma, een bepijlde rit van 160 km .De kop zal worden getrokken zoals gewoonlijk (hij doet dat goe) door onze Mich en of onze John achteraan zal duwen zal later wel blijken
Op zondag 05 juni 2011 is het weeral zondag en kan het geluk van de Browsers niet op, dan zou er een algemene proef worden gereden van onze reeds verschillende keren ter sprake gekomen zijnde "ZOMERRIT 2011". Deze rit wordt op GPS gereden dus allen wie graag volgt gelieve uw ding dan mee te brengen en dit kan ter plaatse worden gedownload. Gelieve dan ook iets vroeger naar het lokaal te komen om alles in gereedheid te brengen. Wie geen GPS ter beschikking heeft kan zoals gewoonlijk onze Mich volgen.
Allen veel leute en plezier gewenst op deze twee uitstekende ritten en hou het vooral veilig , we zijn immers vorige zondag geconfronteerd geweest met een zeer nare ervaring uit het verleden, echter de plaats waar het Browsers lid "Geert" het leven liet in Zottegem lag nagenoeg op de route van het BRUGGENTREFFEN. De vangrail is nu na zo vele jaren immers uitgerust met een motorvanger, maar zo zijn er nog vele plaatsen die voor ons rijders als zeer onveilig worden bestempeld we worden nog steeds niet bij de overheid au serieus genomen maar nog steeds door E. Schouppe beschouwd als een bende gekken. Het weer zal zich na dinsdag terug hernemen en op donderdag zal de zon volop van de partij zijn, ondergetekende zal zich verontschuldigen voor zijn afwezigheid en dit ook op zondag 05 juni 2011
KawaDirk i/o van Duc/Dirk
Fotoreportage van het BRUGGENTREFFEN.
Beste Browsers,
In bijlage het album van fotografe van dienst van de op zondag 29 mei 2011 gereden rit, hiervoor onze dank aan Els & Danny, zodanig dit bericht mooi kan worden opgefleurd.
Er waren voor het BRUGGENTREFFEN van MTC The Bridge in Wetteren 13 Browsers en dit gespreid over 8 ronkende motoren. De rit over een 140 km bracht ons richting je kan het al raden Vlaamse Ardennen en dit dikwijls over te grote wegen daar waar de kleinere wegen soms wel eens vergeten werden, akkoord het kunnen niet allen uitgestippelde routes zijn zoals wij ze kennen onder de naam DAVIDOFF wegeltjes, maar de "Djino en Davidoff routes"zijn dikwijls met mooiere verzichten tegenover het Bruggentreffen. De deelnemende clubs en individuele motards zullen op 15 augustus 2011 hun ogen opentrekken als ze de zomerrit komen rijden.
De Browsers hebben het Bruggentreffen in een kalm tempo afgewerkt maar waren ondanks alle controlepunten toch te hebben bezocht rond 13h30 al terug op de plaats van vertrek. De ochtendzon heeft wat op zich laten wachten, maar op de middag hebben wij toch weer kunnen genieten van onze boterhammen in een stralende zon, we zijn dit jaar wel al verwent geweest en hopelijk mag dit nog een geruime tijd aanhouden.
Dus beste Browsers op naar de volgende tocht, deze zal zo spoedig mogelijk worden aangekondigd, maar noteer alvast 12 juni 2011 in de agenda dan wordt hier te Zele het Fonteintreffen gereden een rit weliswaar over 200 km die vorig jaar ook de eerste fase was eentonig was maar het tweede gedeelte sterk op onze routes trok.